17/10/10

Νέο Σχολείο: το πειραματόζωο!!!

Νατσιός Δημήτρης δάσκαλος-Κιλκίς από το resalto
Πέρασε ήδη ένας μήνας από την πειραματική εφαρμογή του «Νέου Σχολείου», του ψηφιακού, του σχολείου του μέλλοντος σύμφωνα με τα τετριμμένα λεκτικά ποδοβολήματα. Διδάσκω σε ένα από τα 800 πανελλαδικώς σχολεία, που λειτουργούν σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα. Εξηγώ για όσους τυχόν αγνοούν …το πείραμα.
Στα σχολεία αυτά όλοι οι μαθητές του Δημοτικού, από την Α΄ έως την ΣΤ΄ τάξεις, κάνουν καθημερινά 7ωρα, σχολούν στις 2.00 μ.μ. Εισήχθησαν κάποια νέα διδακτικά αντικείμενα.
Πιο αναλυτικά. (θα περιοριστώ στις δύο πρώτες τάξεις). Στις Α΄ και Β΄ τάξεις διδάσκονται από τον Σεπτέμβριο, εκτός των «παραδοσιακών» μαθημάτων.
2 ώρες αγγλική γλώσσα, 2 ώρες πληροφορική (ΤΠΕ- Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών), 5 ώρες Αισθητική Αγωγή (η οποία περιλαμβάνει «αντικείμενα» όπως Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή). Η Γυμναστική (Φυσική Αγωγή) αυξήθηκε στις 4 ώρες. Άλλες 3 ώρες είναι αφιερωμένες στην λεγόμενη Ευέλικτη Ζώνη.
Τι είναι αυτή; Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) – Φ.Ε.Κ. τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 303/ 3-3-2003, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης «θα πραγματοποιούνται διαθεματικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας….
Η Ε.Ζ. μπορεί να λειτουργήσει ως φίλτρο από το οποίο θα περνούν τα διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα». Να δοκιμάζονται, δηλαδή, οι πειραματισμοί και να καθιερώνονται, αν πετύχει το φιλτράρισμα.
Διαθεματικότητα τώρα, άλλο νεφελώδες πράγμα κι αυτό, σημαίνει ότι μπορούν τα μαθήματα να συσχετίζονται, να επικαλύπτονται (οριζόντιος άξονας παροχής γνώσεων). Πιο απλά, διδάσκεις Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού την Έξοδο του Μεσολογγίου. Μπορείς, πλην του ιστορικού γεγονότος, να επεκταθείς σε γεωγραφικά στοιχεία, να προσφύγεις σε εικαστικές απεικονίσεις, σε θεατρική αγωγή και σε ό,τι άλλο σου κατέβει στο κεφάλι.
Να περιφέρεις την διδασκαλία γύρω από το ιστορικό γεγονός, αλλά να μην εμβαθύνεις. Λίγο απ’ όλα, τσιμπολογήματα. Λίγη ιστορία, λίγη γεωγραφία, λίγη λαογραφία, λίγο θέατρο και στο τέλος τίποτε. Έχασες τα πάντα και κυρίως το πρότυπο του ηρωισμού και της αυτοθυσίας, που πρέπει να ενσταλάξεις στους μαθητές μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος.
Με ξεροκόμματα γνώσεων δεν χορταίνεις. Επιφέρεις σύγχυση και αμάθεια.
Γι’ αυτό μιλάμε πλέον για δραστηριότητες και όχι για διδασκαλία. (Να στήνεις, ακόμη τα μαθητούδια στο Διαδίκτυο να χαζεύουν τις εικόνες και να καταστρέφεις την μαγεία της προσωπικής επαφής, την συγκίνηση της διήγησης, να μετατοπίζεται το κύρος της διδασκαλίας από το πρόσωπο του δασκάλου στο άψυχο εργαλείο. Να μεταβάλλεις την τάξη σε ΙΝΤΕΡΝΕΤ – ΚΑΦΕ).
Αν προσθέσουμε τις παραπάνω ώρες των «νέων» ή επαυξημένων αντικειμένων, προκύπτουν 16 ώρες εβδομαδιαίως αφιερωμένες σε «διασκεδαστικές» - ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Δηλαδή από τα 6 χρόνια του Δημοτικού σχολείου, τα μισά και πλέον δαπανώνται (ή σπαταλώνται) σε «ανάπτυξη δεξιοτήτων», σε καταιγισμό αντικειμένων, εις βάρος της κύριας αποστολής του σχολείου που είναι να φωτίζει τη συνείδηση και να προσφέρει τα υλικά της ελευθερίας.
Αυτό είναι το Νέο ή Ψηφιακό Σχολείο. Και επειδή ακριβώς παύει να είναι σχολείο μάθησης και διάπλασης χαρακτήρα, υποστυλώνεται με πομφολυγώδη και ηχηρά επίθετα: νέο, ψηφιακό, διαδραστικό και λοιπά αερογεμή λεξίδια. Σχολείο που μιλάει για ανταγωνισμό και επιτυχία στη ζωή και όχι για προορισμό και ήθος.

Ποιες είναι όμως οι πρώτες εντυπώσεις από το πείραμα;
Πρώτον: το ωράριο, τα πενθήμερα επτάωρα, εξαντλούν σωματικά και εξοντώνουν ψυχολογικά τους μικρούς μαθητές, όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου. Το να καθηλώνεις όμως στα θρανία, από τις 8 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι, 6χρονα και 7χρονα παιδιά είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό. Η σωματική κούραση αφαιρεί τη ζωντάνια και τη δροσιά της ηλικίας και ακυρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μετά το 5ωρο τα παιδιά ατονούν, καταβάλλονται, κουράζονται, αδιαφορούν. Με τέτοιους απαράδεκτους, φρενήρεις ρυθμούς στο τέλος θα απηυδήσουν και θα σιχαθούν το σχολείο. (Θυμήθηκα ένα παλιό φοιτητικό σύνθημα: «Παν τα νιάτα, παν τα κάλλη, μας τα φάγαν οι δασκάλοι»).
Δεύτερον: Υποβαθμίζεται, λόγω πληθώρας διδακτικών αντικειμένων, το μάθημα της γλώσσας, το σημαντικό και σπουδαιότερο γι’ αυτήν την ηλικία. «Εν αρχή ην ο λόγος, λέει μια παλιά ιστορία όσο και ο κόσμος, στην οποία ο άνθρωπος είχε την εξουσία να ονομάσει τα ζώα και τα άλλα πλάσματα. Τη δυνατότητα, δηλαδή να αποκαλεί, να δίνει ζωή».
Η γλώσσα είναι ζωή. Το να μαθαίνεις, εξ απαλών ονύχων, να γράφεις, να διαβάζεις και να μιλάς σωστά, σημαίνει ότι μαθαίνεις να σκέφτεσαι σωστά. («λόγος και διάνοια ταυτόν» λέει ο Πλάτων, στον «Σοφιστή» 263ε). Στην εξοπλιστική αυτή ηλικία κυρίως οφείλει το σχολείο να καλλιεργεί την γλώσσα, πράγμα που δεν γίνεται αν συνυπολογιστεί και η αβάσταχτη ελαφρότητα των σχολικών εγχειριδίων (Μια από τις σημαντικότερες συνέπειες αυτής της γλωσσικής ανεπάρκειας είναι ότι προτρέπει, οδηγεί σε πράξεις βίας, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τον λόγο. Πολλά παιδιά φτάνουν στην εξαλλοσύνη και την απελπισία γιατί δεν μπορούν να εκφραστούν. Δεν έχουν τις λέξεις. «Πάρε τις λέξεις μου δωσ’ μου το χέρι σου» γράφει χαριτωμένα ο ποιητικός λόγος).
Τρίτον: καταργείται η ευλογημένη σχέση δασκάλου και μαθητή. Αυτός ο όμορφος δεσμός χτίζεται καθημερινά μες στην τάξη και προϋποθέτει ήθος, ελευθερία και σοφία από τη μια, άσκηση, υπακοή, σεβασμό και αγάπη από την άλλη. Δάσκαλος και μαθητής είναι κατάκτηση που θα έπρεπε να προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού και να μην την θυσιάζουμε σε ανόητους πειραματισμούς. Πότε να προλάβει «να δεθεί» το πρωτάκι με τη δασκάλα του, όταν μπαινοβγαίνουν λαχανιασμένοι και ασθμαίνοντες 7-8 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων;
Τέταρτον: Πληροφορική και αγγλικά από την Α΄ Δημοτικού. Αιτιολόγησε η διαβιουπουργός (ο σκληρότερος πυρήνας της Νέας Τάξης) την πρόωρη εισαγωγή τους, για να γίνει το σχολείο ανταγωνιστικό. Και αυτή και ο αιθεροβάμων (πόδι δεν πατάει στην Ελλάδα) εντολοδόχος της είναι επικίνδυνοι και ύποπτοι. Τι θα πει ότι μέσω της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών «θα πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε να αντιμετωπίσουν το αύριο», όπως δήλωσε ο Γ.Α.Π. Ποιο είναι αυτό, το «αυτό»; Από πότε η διαδικτυακή αποχαύνωση είναι αυτό που χρειάζονται τα παιδιά;
Ως πότε θα ανεχόμαστε τους μαθητευόμενους μάγους να πειραματίζονται με τα παιδιά μας, με σκοπό ανομολόγητο την κατασκευή του, χωρίς μνήμη, πίστη και πατρίδα, καταναλωτή τηλεοπτικών και διαδικτυακών σκουπιδιών;
Πέμπτον και ανακεφαλαιώνοντας: Εδώ συμβαίνει μια καταστρεπτική παρεξήγηση. Το σχολείο δεν είναι χώρος πειραμάτων και επιβολής ιδεολογημάτων, καρυκευμένων με εύηχα επίθετα. Το σχολείο δεν πρέπει να καινοτομεί , αλλά να συντηρεί - με την απλή και πρωταρχική σημασία - πρωτίστως. Να διαφυλάττει τα τιμαλφή και να τα παραδίδει στους νεότερους και όχι ό,τι γυαλίζει στον κάθε συμπλεγματικό και άσχετο να βαφτίζεται καινοτομία και να διοχετεύεται στο σχολείο.

11 σχόλια:

  1. Η συνχρονη τεχνολογια ,το διαδικτυο, η τηλεοραση ,τα φωτοτυπικα μηχανιματα ,σταματoυν την εξασκηση της μνημης ,τελειοποιοντας την λειτουργια της επιφανειακης ανακλησης δεδομενων και γεγονοτων .Χωρις δυνατη και ευελικτη μνημη ,αδυνατουμαι να συναγουμαι συμπερασματα για την σχεση εννοιων διαμετρικα αντιθετων μεταξυ των.Η μνημη ειναι ιδιοτητα που επιτρεπει στον ανθρωπο ,πολυπλοκους συνδιασμους και συναγωγη διαφορετικων συμπερασματων ,εκτος απο το να μην επαναλαμβανει τα ιδια λαθη .Οι εγκεφαλοι μας τεμπελιαζουν και χανουν την δυνατοτιτα της ανακλησης .Η βραχυπροθεσμες αναμνησεις μας διαβρωνονται απο την συνεχη τροφοδοσια νεων δεδομενων απο τα ΜΜΕ ,μαζι δε και με την τροποποιηση της ιστοριας , που μας αφαιρει την γνωση του παρελθοντος ειναι απο τα κυρια θεματα που πρεπει να μας απασχολουν .ΤΑΛΩΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάντε κάτι εσείς οι δασκάλοι γιατί εμείς σαν γονείς δεν γνωρίζουμε τιποτε απο αυτά που περιγράφετε.
    Εαν τα πράγματα ειναι έτσι τότε μονο απο εσάς μπορούμε να ελπίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάντε κάτι εσείς οι δασκάλοι γιατί εμείς σαν γονείς δεν γνωρίζουμε τιποτε απο αυτά που περιγράφετε.
    Εαν τα πράγματα ειναι έτσι τότε μονο απο εσάς μπορούμε να ελπίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ακριβώς, κάντε κάτι εσείς οι δάσκαλοι, γονυπετείς παρακαλούμε οι γονείς... Και εκείνο που πρέπει να κάνετε δεν είναι απεργία κατά πρώτο λόγο. Είναι να τους "γράψετε" κανονικά. Και να το ανακοινώσετε ευθαρσώς ζητώντας στήριξη ως παιδαγωγοί από τους γονείς. Κανένα μάθημα πέραν του 5ωρου, πληροφορική δεν έχουμε σωστά μηχανήματα, δεν ξέρουμε δεν κάνουμε, εγγλέζικα το ίδιο, είναι πολύ νωρίς, κάνει κακό στα παιδιά. Οταν δε πέσει η απόπειρα για καταστολη, απεργία διαρκείας με ευθεία καταγγελία της κυβέρνησης κατοχής ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ για να συσπειρώσετε όλον τον εκπαιδευτικό κόσμο και των 3 βαθμίδων. Μπορείτε, τώρα που έχουμε ανάγκη να λειτουργήσετε σαν Ελληνες ? Μπορείτε να ξεσκεπάσετε τις "πασοκιές" της προδοσίας ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τὰ εἶπεν ὅλα ὁ Διδάσκαλος, μεθ’ ὅλης τῆς σημασίας τῆς λέξεως, Δημήτρης Νατσιός. Ἡμεῖς πρὸς τοὺς γονεῖς, ὅσοι ἐνδιαφέρονται διὰ τὸ μέλλον τῶν παιδιῶν των, προτείνομεν:
    Ὅσοι γονεῖς ἔχετε παιδιὰ εἰς τὰ ὡς ἄνω σχολεῖα, ἀπαιτήσατε τὴν ἐπαναφορὰν τῆς διδασκαλίας εἰς τὸν προηγούμενον τρόπον ἢ μεταφέρατε τὰ παιδιά σας εἰς ἄλλα σχολεῖα.
    Πάντες Ἕλληνες γονεῖς ἀπαιτήσατε ἀπὸ τοῦ ὑπουργείου νὰ γίνῃ Ἐθνικῆς Παιδείας καὶ Ἐθνικοῦ Πολιτισμοῦ. Καὶ ἀπαιτήσατε τὴν παροχὴν Ἑλληνικῆς Παιδείας, ἀπαιτήσατε τὴν πλήρη ἐκμάθησιν τῆς ἀρχαίας καὶ νέας ἑλληνικῆς (μετὰ τῶν ἀρχαίων καὶ νέων ἀθανάτων δημιουργῶν, ἀπὸ τοῦ Ὁμήρου καὶ τοῦ Ἡσιόδου μέχρι τοῦ Παλαμᾶ καὶ τοῦ Ἐλύτου), τὴν βαθείαν παίδευσιν εἰς τὴν Λογικὴν καὶ τὰς θετικὰς Ἐπιστήμας, τὴν ἀληθῆ γνῶσιν τῆς Ἱστορίας (πρώτιστα τῆς ἑλληνικῆς), τὴν ὑψηλοῦ ἐπιπέδου ἑλληνικὴν μουσικὴν διαπαιδαγώγησιν (εἰς τά τε παραδοσιακὰ ὄργανα καὶ τοὺς χορούς) καὶ τὴν πραγματικὴν ἐκγύμνασιν τοῦ σώματος, ἀκόμη καὶ εἰς τὰς πολεμικὰς τέχνας. Ὥστε νὰ γίνουν τὰ παιδιά σας αὔριον καλοὶ κἀγαθοὶ πολῖται καὶ ὄχι δοῦλοι, χειροκροτηταὶ καὶ ὑπάλληλοι τοῦ κράτους, τῶν ἐντοπίων μεγαλοκαρχαριῶν (κοτζαμπασήδων) καὶ τῶν πολυεθνικῶν. Ἀπαιτήσατε ἐπίσης, ἐννοεῖται, τὴν παροχὴν τῶν ἀναλόγων προσόντων εἰς τοὺς διδασκάλους ἁπασῶν βαθμίδων τῆς ἐκπαιδεύσεως.
    Τέλος καὶ ἐφ’ ὅσον τὸ σχολεῖον δὲν παρέχει εἰς τὰ παιδιά σας τὰ ἀνωτέρω, ἀναλόγως τῶν οἰκονομικῶν σας δυνατοτήτων εὕρετε διδασκάλους ὑμεῖς διὰ τὰ παιδιά σας καὶ πληρώσατέ τους. Ἢ ἀσχολῆθητε προσωπικῶς μετὰ τῆς παιδεύσεώς των. Ἐν ἀνάγκῃ κόψατέ των τὸ φροντιστήριον ἀγγλικῶν ἢ τῆς δευτέρας ξένης γλώσσης, δι’ ὅτι εἶναι σημαντικώτερον νὰ ἀποκτήσουν παιδείαν ἢ νὰ μάθουν μίαν βαρβαρικὴν γλῶσσαν. Κυρίως ἔχετε κατὰ νοῦν, ὃ λέγει ὁ Πλούταρχος εἰς τὴν «Περὶ παίδων ἀγωγήν»: ὅτι δὲν συμφέρει νὰ ἀφήνωμεν τὰ παιδιὰ ἀργόσχολα ἀλλὰ νὰ φροντίζωμεν νὰ ἀπασχολῶνται εἰς πράγματα ὠφέλιμα δι’ αὐτά.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εδώ πρέπει να μιλήσουν με πράξεις οι διανοούμενοι.
    Να λειτουργήσει παράλληλο πρόγραμμα διδασκαλίας της ιστορίας, να γίνουν από τις επιστημονικές ενώσεις των διδασκόντων αναλυτικά προγράμματα που να ακολουθούνται από τους διδάσκοντες χωρίς να μπορεί να παρέμβει το κράτος, επειδή μέσα στην τάξη ο υπεύθυνος δάσκαλος είναι σχεδόν απόλυτος άρχων.
    Να ακυρωθεί στην τάξη το επιχειρούμενο από το νεοταξικό υπουργείο.
    Μη ξεχνούμε: το μεταναστευτικό, το εκπαιδευτικό και ο Καλλικράτης είναι οι τρεις αιχμές της πολιτικής των κυβερνώντων. Ο κόσμος που θέλει να αντιδράσει είναι πολύς αλλά είναι ανοργάνωτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι (σχεδόν) αυτονόητο ότι η διδασκαλία της ξένης γλώσσας και της πληροφορικής πρέπει να ξεκινάει στην Ε δημοτικου και όχι στην Α τάξη.
    Αλλα πόσοι άραγε από τους γονείς που στρέφονται εναντίον του "νεου τύπου" σχολείου δεν στελνουν τα παιδιά τους, αν όχι από την Α τότε από την Β δημοτικού να μάθουν Αγγλικά και υπολογιστές; Και ποσοι από αυτούς που κόπτονται για τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών τους δεν τους τον έχουν ουσιαστικά μηδενίσει μέσω των δραστηριοτήτων που τα στέλνουν ( χορό, μουσική, ζωγραφική, δέυτερη ξένη γλώσσα, αθλητικέςδραστηριότητες σε ομάδες κλπ);
    Δεν ειναι καιρός να σταματήσει λίγο η υποκρισία και να σκεφτούμε τι ακριβώς θέλουμε να διδαχθούν τα παιδιά μας και για ποιο λόγο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "2 ώρες αγγλική γλώσσα, 2 ώρες πληροφορική"
    Ωχ, όχι. Τα παιδιά μας θα μαθαίνουν αγγλικά και πληροφορική απο 1η δημοτικού;;;;Μα αυτό είναι έγκλημα. Εμείς τα ξεκινήσαμε στο Γυμνάσιο (βέβαια μέχρι να τα ξεκινήσουμε έιχαμε ήδη πάρει lower αφού μαθαίναμε αγγλικά στο φροντιστήριο από 2α δημοτικού)
    "Να περιφέρεις την διδασκαλία γύρω από το ιστορικό γεγονός, αλλά να μην εμβαθύνεις. Λίγο απ’ όλα,.."
    Συγγνώμη κύριε δάσκαλε αλλά ποιός ακριβώς σε εμποδίζει να εμβαθύνεις; Έρχεται η υπουργός στη τάξη και σου λέει να κάνεις...¨τσιμπολογήματα"; Στο χέρι σου είναι.
    "εις βάρος της κύριας αποστολής του σχολείου που είναι να φωτίζει τη συνείδηση και να προσφέρει τα υλικά της ελευθερίας."
    Δάσκαλε....κόψε κάτι. Αν θες να γράψεις λυρική ποίηση δικαίωμα σου αλλά στο παρόν άρθρο σοβαρέψου λίγο.
    "καταργείται η ευλογημένη σχέση δασκάλου και μαθητή..."
    Χα,χα,χα,χα. Καινούριο ανέκδοτο. Και εμείς πήγαμε σχολείο αλλά δεν ...ερωτευθήκαμε τον δάσκαλο.
    "Το σχολείο δεν πρέπει να καινοτομεί , αλλά να συντηρεί..."
    Εμ, εδώ τα είπες όλα. Είναι όλα τόσο υπέροχα στην Ελλάδα, στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνία που δεν χρειαζόμαστε καινοτομία αλλά....συντήρηση! Δάσκαλοι με μυαλά σαν τα δικά σου είναι που κάνουν τη περισσότερη ζημιά. Μεγαλύτερη και από τις αλχημίες του κάθε υπουργού παιδείας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εκπληκτικό κείμενο. Μπράβο στον δάσκαλο. Όσο για τον 3:02, απορώ πώς ξεκλέβει χρόνο για να διαβάσει κάτι άλλο εκτός από τον "Ἱό". Με τέτοια αποχαύνωση πώς μπορείς; Μπράβο και σε σένα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΚΑΠΟΤΕ, ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΕΓΕΙΡΕΤΑΙ.

    Ο ΠΡΩΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΛΕΕΙ:
    ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΛΩ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ.
    Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΛΕΕΙ:
    ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΣ.

    Ο ΤΡΙΤΟΣ ΟΜΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ ΕΜΕΙΝΑΝ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ:
    ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.
    ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΑΝ ΧΑΖΟΙ ΝΑ ΤΟΝ ΚΟΙΤΑΖΟΥΝ. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ.

    ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!!!
    ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΜΑΡΞ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΣ ΠΑΡΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
    ΟΜΩΣ ΟΥΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ - ΠΟΛΙΤΕΣ.ΘΕΤΕΙ ΟΜΩΣ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ.
    ΕΚΕΙ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΙ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
    ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ:

    ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ;
    ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΠΡΟΣ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ;
    Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ;ΣΕ ΤΙ ΒΑΘΜΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΜΑΣ, Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ;
    ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΩΝ;
    ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤ΄ΑΡΧΗΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΑΤΟΠΑ.
    ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ.

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ καλά τα είπε ο Ανώνυμος 2:02 μμ
    όλα δεν μπορεί να είναι τέλεια αλλά κόψε κάτι, ή μήπως σε έβγαλε από την ρουτίνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.