24/7/09

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)- Στο "τραπέζι" η ενίσχυση της βιωσιμότητάς της


Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Μαυρομάτης υποστήριξε ότι ο υφυπουργός ανέλαβε δεσμεύσεις που σχετίζονται με τη συμμετοχή της ΕΛΒΟ στην συμπαραγωγή του ρωσικού τεθωρακισμένου οχήματος Μάχης (ΤΟΜΑ) ΒΜΡ 3 και με τα βαλτωμένα επί πενταετία προγράμματα κατασκευής/ανακατασκευής διάφορων τύπων φορτηγών, ενώ υποσχέθηκε ότι εντός των ημερών θα καλέσει τη διοίκηση της εταιρίας σε συνάντηση στην Αθήνα, για να συζητήσουν τρόπους τόνωσης της βιωσιμότητας της αμυντικής βιομηχανίας.


Θεσσαλονίκη- Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)- Στο "τραπέζι" η ενίσχυση της βιωσιμότητάς της
Συγγραφέας Γούτα Α. (ANA)

Με τρεις δεσμεύσεις "ανά χείρας" έφυγαν από τη σημερινή συνάντηση με τον υφυπουργό Εθνικής Αμυνας, Κωνσταντίνο Τασούλα, οι εκπρόσωποι των 630 εργαζομένων στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου τους, Γιώργο Μαυρομάτη. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Μαυρομάτης υποστήριξε ότι ο υφυπουργός ανέλαβε δεσμεύσεις που σχετίζονται με τη συμμετοχή της ΕΛΒΟ στην συμπαραγωγή του ρωσικού τεθωρακισμένου οχήματος Μάχης (ΤΟΜΑ) ΒΜΡ 3 και με τα βαλτωμένα επί πενταετία προγράμματα κατασκευής/ανακατασκευής διάφορων τύπων φορτηγών, ενώ υποσχέθηκε ότι εντός των ημερών θα καλέσει τη διοίκηση της εταιρίας σε συνάντηση στην Αθήνα, για να συζητήσουν τρόπους τόνωσης της βιωσιμότητας της αμυντικής βιομηχανίας. Σε σχέση με τη συμπαραγωγή του ΤΟΜΑ, ο κ.Τασούλας δεσμεύτηκε ότι μέσα στην εβδομάδα -κι ενώ οι σχετικές διαπραγματεύσεις με τους Ρώσους συνεχίζονται- θα κοινοποιηθεί στη διοίκηση και τους εργαζομένους στην εταιρία επίσημο έγγραφο, όπου αναφέρεται ότι δεν γίνεται αποδεκτή από την κυβέρνηση η ρωσική πρόταση για τόσο μικρή συμμετοχή της ΕΛΒΟ στο πρόγραμμα. Διοίκηση και εργαζόμενοι στην εταιρία βλέπουν το πρόγραμμα του ΤΟΜΑ σαν μάννα εξ ουρανού για την επιβίωσή της, αλλά η ρωσική πλευρά δεν δείχνει μέχρι στιγμής προθυμία να αναθέσει έργο ουσίας στην ΕΛΒΟ. Κατά συνέπεια, η μη αποδοχή της ρωσικής πρότασης από την κυβέρνηση αποτελεί σημαντική εξέλιξη για την εταιρία και τους εργαζομένους (αφού οι σημερινές δεδηλωμένες προθέσεις των Ρώσων για το τμήμα του έργου, που προτίθενται να αναθέσουν στην ελληνική βιομηχανία, φαίνεται ότι δίνουν δουλειά για μόλις 20 εργαζομένους). Σε ό,τι αφορά τα βαλτωμένα επί πενταετία προγράμματα, ο κ.Μαυρομάτης υποστήριξε ότι, μέχρι το τέλος Ιουλίου, το υπουργείο Εθνικής Αμυνας θα έχει ξεκαθαρίσει ποια από αυτά μπορούν να ενεργοποιηθούν, ώστε οι παραγωγικές γραμμές της ΕΛΒΟ -που στην ουσία λειτουργούν πλέον μόνο για το τανκ "Leopard II"- να τεθούν ξανά σε κίνηση. Σύμφωνα με τον κ.Μαυρομάτη, ο έτερος υφυπουργός Εθνικής Αμυνας, Γιάννης Πλακιωτάκης, υπέγραψε ήδη ανάθεση για ανακατασκευές οχημάτων του στρατού, ύψους 7,5 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως εντάσσονται στο "πακέτο" των 20 εκατ., που θα έρχονταν στην εταιρία ως "εξτρά" χρηματοδότηση από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Πέραν αυτών, ο υφυπουργός δεσμεύτηκε -όπως προαναφέρθηκε- ότι θα δεχτεί τη διοίκηση της ΕΛΒΟ μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας ή το πολύ τις αρχές της επόμενης, ώστε να συζητηθεί η ενίσχυση της βιωσιμότητάς της, είτε μέσω ανακατασκευών είτε μέσω ενεργοποίησης κάποιων από τα "αδρανή" προγράμματα. Στο μεσοδιάστημα, πάντως, οι εργαζόμενοι δεν αναστέλλουν τις κινητοποιήσεις τους. Σύμφωνα με τον κ. Μαυρομάτη, η διοίκηση του σωματείου θα συνεδριάσει αύριο, ώστε να προγραμματίσει γενική συνέλευση των εργαζομένων, για τον καθορισμό των περαιτέρω κινήσεών τους.

© 2009 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

5 σχόλια:

  1. H ELVO PREPI NA AGORASH TEXNOGNOSIA PYRAVLON MIKROU VELINEKOUS G TO G KI G TO A .KI UAV .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειναι σχεδον απιστευτο, το πως μια χωρα με μεγαλες εξοπλιστικες δαπανες οπως η Ελλαδα, εχει καταφερει να μην μπορει να παραγει τιποτα και να επαιτουν οι εργαζομενοι της μονης ελληνικης βιομηχανιας πολεμικων οχηματων να παρουν υποκατασκευαστικο εργο...

    Αλλες χωρες, ΑΠΑΙΤΟΥΝ 100% μεταφορα τεχνογνωσιας και εθνικη γραμμη παραγωγης... Εμεις δινουμε 1,2 δις ευρω στους Ρωσους και πρεπει να βγουν οι εργαζομενοι στα δρομο με τα τανκς για να καταλαβει ο Υπουργος οτι δε γινεται να τους αναθετουν το βαψιμο και το λεει αυτο "ελληνικη συμπαραγωγη".

    Νικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι δυστυχώς πολύ λογικό που δεν μπορούμε να αναπτύξουμε αμυντική βιομηχανία. Το παράδειγμα των BMP-3 είναι ενδεικτικό: πρόκειται για ένα όχημα που είναι ακατάλληλο για τη χώρα μας, λόγω των σχεδιαστικών του χαρακτηριστικών και όχι μόνο (κινητήρας σε θέση που περιορίζει το χώρο των μεταφερόμενων οπλιτών και δυσχεραίνει την έξοδό τους από το όχημα, ανεπαρκής θωράκιση, ανάγκη για μεγάλες αλλαγές στην εσωτερική διάταξη προκειμένου να τοποθετηθούν υποσυστήματα ελληνικής προέλευσης, έχει υιοθετηθεί μόνο από το ρωσικό στρατό στον εντυπωσιακό αριθμό των λίγων δεκάδων οχημάτων και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τα οποία εδώ και χρόνια κάνουν δοκιμές για την τοποθέτηση του πύργου του BMP-3 σε άλλα οχήματα αντικαθιστώντας αυτά που έχουν αγοράσει – τόσο «κατάλληλο» έχει αποδειχθεί για το ρόλο του), οι Ρώσοι μας το πουλάνε ακριβά, ακριβότερα από ότι κοστίζουν άλλα Τ.Ο.ΜΑ. (Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης) ευρωπαϊκής προέλευσης όπως το κορυφαίο σουηδικό CV 90 ή το πολύ αξιόλογο ισπανο-αυστριακό ASCOD (στου οποίου τη σχεδίαση και κατασκευή του πρωτοτύπου είχε συμμετάσχει και η ΕΛ.ΒΟ.!!!) και φυσικά στο υποκατασκευαστικό έργο, για να έρθουμε και στο θέμα του άρθρου, μας προσφέρουν ψίχουλα, αφού ποτέ δεν έγινε διαγωνισμός για την κάλυψη της σχετικής ανάγκης του Στρατού Ξηράς αλλά η όλη ιστορία αφορά απευθείας ανάθεση με πολιτική απόφαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όπως έχω ξαναγράψει, με διαβεβαίωσε φίλος ανώτατο τεχνικό στέλεχος της ΕΛΒΟ, μηχανολόγος μηχανικός που παράτησε καριέρες στο εξωτερικό και ήρθε από τα πρώτα της χρόνια και συνταξιούχος τώρα, η ΕΛΒΟ έχει τεράστιες δυνατότητες από έμψυχο υλικό και τεχνική υποδομή, όπως είπε χαρακτηριστικά "μέχρι και διαστημόπλοιο μπορεί να φτιάξει", αλλά το πνεύμα της αποβιομηχάνισης και της αδρανοποίησης τως Ελλήνων επιστημόνων (π.χ. Δαμανάκη επί παντοδυναμίας Σημίτη: "Η Ελλάδα δεν θα φτιάξει ποτέ αυτοκίνητο να γίνουμε καλά γκαρσόνια" Φυσικά εδώ δεν εννοεί στενά μόνο το αυτοκίνητο αλλά βιομηχανία γενικώς) την έχει καταντήσει ζήτουλα φασόν, (όπως ήτανε παληά η Ελληνική βιοτεχνία ρούχων η οποία όμως πλάκα πλάκα έφερνε πακέτα στον τόπο και απασχολούσε και 300.000 και άνω, κόσμο). Κάποιοι κρατάνε ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ πίσω τ' άλογα...
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είχα διαβάσει για ένα πρωτότυπο BTR-90 εξοπλισμένο με τον πύργο του BMP-3. Δεν θα ήταν καλύτερα να πάρουμε αυτά, για να είναι ομοιότυπα με αυτά, που σκέπτονται να πάρουν για τα νησιά (τροχοφόρα δηλαδή όχι με ερπύστριες). Πάντως γενικά δεν έχω ακούσει και τα καλύτερα λόγια για τα BMP-3 και αν σκεφτεί κανείς ότι είναι πολιτική επιλογή του Καραμαλούγκα (όπως και τα F-16) μάλλον είναι πιθανό να βγουν ξινά και αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.