3/10/10

Οι εθνομηδενιστές και οι γνήσιοι εκπρόσωποι της 'παγκόσμιας διακυβέρνησης' εξαφάνισαν το μάθημα της νεότερης ελληνικής ιστορίας από το Λύκειο

Χρήστος Κάτσικας
Φιλόλογος Ιστορικός

Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι συνεχίζεται η εκχέρσωση της ιστορικής γνώσης από τα κεφάλια των μαθητών.
Η σχέση που τα παιδιά διαμορφώνουν με την ιστορία εντάσσεται στην ευρύτερη στάση που η σχολική εκπαίδευση επιφυλάσσει στην ιστορική γνώση. Στα
πλαίσια αυτά αν δεχτούμε ότι η άγνοια του παρελθόντος δεν προκαλεί μόνο συγχύσεις στη γνώση του παρόντος αλλά και υπονομεύει κάθε δυνατότητα δράσης στο παρόν, τότε ίσως κατανοήσουμε την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να εξαφανίσει ουσιαστικά το μάθημα της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας από το Λύκειο αντικαθιστώντας το με ένα μάθημα επιλογής με τον τίτλο «Ευρωπαϊκή Ιστορία» που πιθανόν να έχει και μερικές σελίδες για την Ελλάδα.
Αυτό προβλέπει το Σχέδιο για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα της Β΄ και Γ΄ Λυκείου που άφησε να διαρρεύσει το Υπουργείο Παιδείας στον τύπο.
Έτσι συνεχίζεται η …περιπέτεια του μαθήματος της Ιστορίας. η γνώση της οποίας αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη της κριτικής συνείδησης και πρακτικής των νέων ανθρώπων.
Βεβαίως πάνε πολλά χρόνια που ο αγώνας της μνήμης εναντίον της λήθης είναι άνισος, αφού η σχολική ιστορία είτε είναι προσανατολισμένη στο παρελθόν είτε περνάει μέσα από «πύρινα εξεταστικά στεφάνια». Πάντοτε ελλοχεύει ο «φετιχισμός του εγχειριδίου» που οδηγεί στην άκριτη απομνημόνευση και την υπονόμευση της κατανόησης των ιστορικών γεγονότων. Tα βιβλία και οι όροι διδασκαλίας της ιστορίας φανερώνουν, ίσως, περισσότερο από κάθε τι άλλο τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς πριμοδοτούν μια επιδερμική συσσώρευση ενός όγκου ασύνδετων μεταξύ τους γνώσεων. Είναι χαρακτηριστικά όσα σημειώνει ο Κώστα Γεωργουσόπουλος -για την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας- σ΄ ένα του άρθρο του: «… Εγκύψτε, παρακαλώ, σ' αυτή την ύλη. Είναι μνημείο ιστορικής λοβοτομής… Δηλαδή από την ιστορική ροή, από τη διαδοχή γεγονότων που ακολουθούν τη σχέση αιτίας και αποτελέσματος, ένα βλακώδες «τσιμπιδάκι» τσιμπάει ένα γεγονός εδώ, μία συνθήκη παραπέρα, ένα φαινόμενο ή έναν θεσμό πιο εκεί, χωρίς συνοχή, χωρίς συνέχεια, προχωρώντας με άλματα, αποκόβοντας τα αίτια από τα αιτιατά, διαχωρίζοντας τα πρόσωπα από τις ενέργειες, αποδεσμεύοντας την οικονομία από την πολιτική και τα γράμματα από την κοινωνική συγκυρία, τη διπλωματική ιστορία από την ευρωπαϊκή ή την παγκόσμια πολιτική σκακιέρα. H Ιστορία που ζητούμε από τους υποψηφίους μας να αποστηθίσουν είναι ένα καγκουρό που προχωρεί με πηδηματάκια».
Τι σημαίνει αυτό; Oι συνεχείς εξεταστικές δοκιμασίες, η χρήση πολλαπλών τεχνικών αξιολόγησης, η κρισιμότητα και η οριστικότητα του βαθμού, οι ίδιοι οι τρόποι πιστοποίησης της κατοχής των παρεχόμενων γνώσεων, απομακρύνουν το μαθητή από την κατανόηση του γενικού και ενιαίου, από την ουσία της γνώσης, που δεν είναι η ποσοτική συσσώρευση γνώσεων αλλά η κατάκτηση επιστημονικού συστήματος σκέψης και ερμηνείας της κοινωνίας.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια γίνεται μια ευθεία επίθεση στο μάθημα της Ιστορίας μέσα από τα σχολικά βιβλία, αλλά και μέσα από τους όρους διδασκαλίας του (πολλές φορές η ανάθεσή του συνδέεται με την κάλυψη του ωραρίου διαφόρων κλάδων εκπαιδευτικών με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας).
Η αρχή είχε γίνει με τα τελευταία βιβλία Ιστορίας του Δημοτικού αλλά και του Γυμνασίου: σκόρπιες πληροφορίες «ατάκτως ερριμμένες» προσφέρονται προς «κατανάλωση», ένας σωστός τσελεμεντές, όπου χάνεται η σχέση αιτίας και αποτελέσματος καθώς και το νόημα της κάθε γνώσης. Ο θρυμματισμός είναι συντριπτικός, ο ιστορικός χρόνος δεν υπάρχει, η συνολική αφήγηση σφαγιάζεται σε πληροφορίες, εικόνες, αριθμούς και πηγές. Απομένει η τμηματική πληροφορία, η αποσπασματική είδηση, το απομονωμένο γεγονός, χωρίς το «πώς» και το «γιατί».
Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας μπορούμε να είμαστε σίγουροι είναι ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει εφεύρει την καλύτερη και «αποδοτικότερη» εκχέρσωση της ιστορικής γνώσης από τα κεφάλια των μαθητών. Στο κλίμα της εποχής ευδοκιμεί η υποταγή σ΄ ένα παρόν που θεωρείται αυτονόητο και δεδομένο, ενώ συγχρόνως εκχερσώνονται τα ερωτήματα που μπορούν να υπονομεύσουν αυτή την εικόνα

15 σχόλια:

  1. ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ.

    Αναξιος ας πουμε "Πρυτανης"=
    αδικιες κτλ
    Αναξιος Υπουργος=φτιαχνει δικο του
    καταστημα...
    Αναξιος καθηγητης=προαγει ...και τους κακους...
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΦΤΑΣΑΜΕ ΤΥΧΑΙΑ,
    ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΚΛΑΒΙΑ.

    Αυτο που λεγεται συνεχως και αλλαξε
    τους "νεους",δηλαδη "ελα τωρα
    ολοι δημοκρατες ειμαστε,η και εγω
    μπορουσα να το κανω αυτο[δεν γραφει
    ας πουμε βιβλιο,δεν μπορει],
    αυτη η διαφορα φαινεται περισσοτερο
    στην ιατρικη επιστημη.
    Αρα βαδιζουμε χωρις την ευγενη
    αμιλλα...
    ΣΤΕΡΟΝΤΑΣ τους νεους την Ιστορια,
    του αδρανοποιουν το ενα μερος της
    ΜΝΗΜΗΣ,του "παρελθοντος".
    Η ΜΝΗΜΗ ειναι η μανα μας.
    Η μανα μας εφερε στη ζωη,μας
    κρατησε στη ζεστη αγκαλια της,μας
    νανουρισε,μας επιασε απο το χερακι
    για να κανουμε τα πρωτα μας βηματα.
    Μας εμαθε λογακια,μας τραγουδησε
    τρυφερα,μας μαλωσε,μας εδωσε θαρρος
    μας συμβουλεψε.
    Ειναι η σκια μας.
    Η μανα ειναι η μνημη.Η μνημη ειναι
    η ιστορια μας.Δεν πρεπει να τη
    λησμονησουμε ποτε.Αυτη θα μας
    διδαξει.ΕΥτυχισμενος οποιος κατεχει
    τη γνωση της ιστοριας.
    "Ολβιος οστις της ιστοριας εσχε
    μαθησιν"εγραψε ο Ευριπιδης[απ.902].
    Η ιστορια ειναι ο συλοβατης ,
    η καλη μας συμβουλος.Θα αποφευγουμε
    τα λαθη και θα προβαλλουμε τα σωστα
    τις αρετες.Ετσι,συνειδητοποιημενοι
    στο παρον,θα βαδιζουμε στο μελλον.
    Σε παρακαλω Μανα ΜΝΗΜΗ ,ελα να
    με συτροφεψεις,μη με ξεχασεις,ελα
    στα ονειρα μου .
    Μανα δε σε ξεχνω,αινια η Μνημη.
    Αθανασια.Αυτο ειναι το οπλο που
    σκοτωσε το χρονο.Ηρωας της
    αθανασιας Ο ΠΕΤΡΕΛΑΟΣ:"Τουτον αθανατον εποιησεν Ποσειδων,εν τη κεφαλη χρυσην ενθεις τριχα..."
    Εαν επιτρεψουμε να μας οδηγησουν
    στην "ΛΙΜΝΗ ΤΗΣ ΑΡΝΗΣΙΑΣ",τοτε
    θα τα ξεχασουμε ολα και ολους.
    Ελληνα μην πιεις νερο της
    Αρνησιας και απολησμονησεις την
    Μανα σου και τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΟΥ.
    Ο μεγαλος ΠΟΙΗΤΗΣ
    ΚΩΝΣΤ. ΚΑΒΑΦΗΣ εγραψε,
    "Επεστρεφε συχνα και παιρνε με..."
    ΑΡΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥΝ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΠΗΓΕ ΚΑΙ Η ΜΠΑΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ,ΑΙΝΤΕ ΠΑΛΙ Ο ΠΟΛΕΜΣ ΤΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ!!!!!ΕΥΓΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στη Β και στη Γ λυκείου δεν μιλάμε πλέον για παιδιά, είναι έμα βήμα πριν την ενηλικίωση. Η όποια ζημιά ή το όποιο όφελος απο την κρατική παιδεία συμβαίνει στο δημοτικό άντε και λίγο στο γυμνάσιο. Όταν φτάσεις στο λύκειο αν έχεις ενδιαφέρον πχ για την ιστορία δεν θα κάτσεις να περιμένεις τι θα σου πει ο καθηγητής (που τον έχεις και γραμμένο) ούτε το σχολικό βιβλίο. Μπαίνεις στο ιντερνετ, διαβάζεις εξωσχολικά βιβλία και ξεστραβώνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λέει πολυ σοφά ο θυμόσοφος λαός μας:''θα γυρίσει ο τροχός,θα πηδήξει και ο φτωχός''.
    Και επειδή έχει πολλά χρόνια να το κάνει ,οι χαφιέδες αυτοί θα καλοπεράσουν.
    Υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κατα λαθος θα εγινε. αποκλειεται αυτη η πανω απ'ολα εθνικη κυβερνηση να αφησε σκοπιμα τετοιο πραγμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κε Κάτσικα, μπορεί να εξαφάνισαν το μάθημα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, ψάξτε όμως ΜΗΠΩΣ κάποιος με το ίδιο επίθετο με εσάς εισήγαγε, αντί ενός πατριώτη, 2+1 ΕΦΙΑΛΤΕΣ σε ανεξάρτητη αρχή και πείτε μας για να μάθουμε και εμείς. Εκεί που θέλουν, τις τελειώνουν τις διαδικασίες τσακ-μπαμ και υπάρχει χώρος για όλους τους φίλους τους.

    Δε γνωρίζω, απλά λέω μήπως...

    OPEN, Χολαργός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" προχωρεί ακάθεκτη!
    Θα ήθελα να ήξερα, υπό ποιό επιχείρημα προωθείται αυτή η απόφαση παραγκωνισμού του μαθήματος της Ιστορίας. Τουλάχιστον, επισήμως, τι επικαλούνται οι "αρμόδιοι"; Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ

    Δεν (πρέπει να) υπάρχουν άλλα περιθώρια υπομονής. Αν υπομείνουμε κι άλλο, δεν θα μπορέσουμε να "επιστρέψουμε" πια. Αμφιβάλλω αν μπορούμε και τώρα.

    36 χρόνια αποδόμησης είναι πάρα πολλά. Δες την κατάντια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αντιλαμβάνομαι το να επιλέγεις ποια ξένη γλώσσα θέλεις να μάθεις ή με ποια πολιτιστική δραστηριότητα να ασχοληθείς.
    Δεν μπορώ να καταλάβω όμως πώς είναι δυνατόν να γίνονται επιλεγόμενα κάποια βασικά μαθήματα.
    Είναι δυνατόν να είσαι θετικής κατεύθυνσης και να επιλέγεις αν θα διδαχθείς χημεία, βιολογία ή φυσική; Είναι δυνατόν να είσαι θεωρητικής κατεύθυνσης και να διαλέγεις αν θα διδαχθείς αρχαία, λατινικά ή ιστορία;

    Άσε που ειδικά όσον αφορά την ιστορία, το θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ή ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ να μην είναι βασικό μάθημα σε όλες τις τάξεις, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, και αντ' αυτού να είναι τα Αγγλικά. Δηλαδή, φτάνει το παιδί στο λύκειο που έχει αποκτήσει πια την πνευματική ωριμότητα να κρίνει γεγονότα και δεν θα διδάσκεται ιστορία, παρά μόνο αν το επιλέξει;

    Τέτοιου είδους επιλεκτικότητα δεν οδηγεί στην ειδίκευση, αλλά στην αποσπασματική γνώση, με λίγα λόγια στην αγραμματοσύνη. Είναι σαν να διαλέγει κάποιος γιατρός ειδικότητα, χωρίς να έχει σπουδάσει πρώτα όλα τα μαθήματα της γενικής ιατρικής.

    Περίεργα πειράματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εκανα μάθημα στήν κόρη μου καί έφριξα από τό βιβλίο της Ιστορίας ΣΤ΄Δημοτικού. Περίοδος: πτώση Βυζαντίου καί Τουρκοκρατία.

    Δέν λέει τίποτα γιά τούς Ελληνες λογίους πού πήγαν στήν Ιταλία καί δίδαξαν Πλάτωνα καί Αριστοτέλη στήν Φλωρεντία, τή Φερράρα καί τή Βενετία. Λέξη γιά τόν Πλήθωνα.

    Στή συνέχεια γιά τήν Τουρκοκρατία δέν θίγονται σέ κανένα σημείο οι Τούρκοι. Τό βιβλίο κατηγορεί τούς ... Γάλλους πού έκλεψαν τήν Αφροδίτη της Μήλου, τόν Ελγιν πού έκλεψε τά μάρμαρα, τόν Μοροζίνι πού κατέστρεψε τόν Παρθενώνα καί τούς Φράγκους ηγεμόνες της ... Λευκάδας.

    Οι Τούρκοι προστατεύονται καί φυσικά πουθενά δέν αναφέρει ότι η χριστιανική πίστη διαφύλαξε καί τήν εθνική συνείδηση των Ρωμιών ραγιάδων.

    Εφριξα καί ένας λόγος πού έχω φτιάξει σελίδες σάν καί αυτή: Τουρκοκρατία

    είναι γιά νάκάνω μάθημα στά παιδιά μου. Τό ιντερνετ έχει καταντήσει κρυφό σχολειό.

    * πάντως τρομερή χώρα η Τουρκία. Εχει τήν ανοχή καί τή συμπάθεια όλων. Αμερικάνοι, Εγγλέζοι, Σιωνιστές, Αραβες, Αριστεροί, ακροαριστεροί, ΜΚΟ, ΜΜΕ, Πασοκοι, ΝΔ, Μπακογιάννηδες, μητσοτάκηδες, γιωργάκηδες. Ολοι τήν προστατεύουν.

    Δέν ξέρω τί νά πώ. Οι τύραννοι σουλτάνοι καί ο εξολοθρευτής Κεμάλ είναι πρόσωπα κοινής αποδοχής. Γνωστός μου συριζαίος, μετά από επίσκεψη στήν Τουρκία είχε φέρει μπρελόκ μέ τόν Κεμάλ!!! Αν εγώ είχα μπρελόκ μέ τόν Παπαδόπουλο θά μέ είχαν γδάρει ζωντανό. Κάποιος ας μου εξηγήσει σε τί χώρα ζούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αχ, φίλε μου, και να φανταστείς ότι το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ δημοτικού που διδάσκεται φέτος είναι το παλιό, (εν πολλοίς έγκυρο) εγχειρίδιο, και όχι το έκτρωμα της ρεπούσης. Πού και να μην αποσύρονταν το ηλιθιούργημα.

    Και θες και το καλύτερο; (κάθεσαι;)
    Υπαχουν καταγγελίες για νεοταξοσκώλικες δασκάλους της ΣΤ δημοτικού, που επιμένουν να διδάσκουν Ρεπούση από φωτοτυπίες(!). Οσωνούπω η συνέχεια, και θα έχει πολύ γέλιο!!!

    Η αλήθεια πάντως είναι ότι η από καιρού μεθοδευμένη πνευματική ΚΑΙ βιολογική γενοκτονία των Ελλήνων έχει για τ ακαλά ξεκινήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο τίτλος της ανάρτησης αποτελεί ταυτόχρονα και την απάντηση στο θέμα. Δε νοείται παγκοσμιοποίηση και πολύ περισσότερο παγκόσμια διακυβέρνηση άμα έχεις από κάτω λαούς-έθνη με ιστορική συνείδηση. Θα σου αντισταθούν. Πρέπει να εξαλείψεις την ιδιοπροσωπία του κάθε λαού, του κάθε έθνους. Να ισοπεδώσεις τις αξίες τους και να τους αλέσεις όλους στις κοσμοπολίτικες και παγκοσμιοποιητικές μυλόπετρες για να φτιάξεις τον ευκολοκυβέρνητο "παγκόσμιο" χυλό που ονειρεύεσαι.

    Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, με την πλούσια και μακραίωνη ιστορική και πολιτιστική παράδοση, τι άλλο θα περίμενε κανείς από ένα πρωθυπουργό που ζητάει σε όλους τους τόνους "παγκόσμια διακυβέρνηση και γρήγορα μάλιστα"; Αυτά και άλλα χειρότερα θα κάνει. Και για να τα πετύχει θα εκτρέφει και θα πριμοδοτεί την κάθε Δραγώνα και την κάθε Ρεπούση, Φραγκουδάκη, Κουλούρη και ΣΙΑ (εδώ τις είχαν επιβάλλει στους προηγούμενους, αυτοί θα κολώσουν τώρα;). Για να βγαίνουν να κάνουν το άσπρο-μαύρο και να σου λένε ότι δεν είσαι Έλληνας, έχεις κάποια άλλη απροσδιόριστη ταυτότητα (που θα σου τη δώσουμε εμείς αργότερα). Δεν σε θέλουμε ρε φίλε για Έλληνα, γενικότερα μας τη δίνουν οι Έλληνες και οι παρακαταθήκες που άφησαν στον παγκόσμιο πολιτισμό γιατί μισούμε ακριβώς αυτές τις αξίες-παρακαταθήκες που κληροδότησαν οι Έλληνες. Είναι εμπόδιο στα σχέδιά μας.

    Το πιο χονδροειδές ψέμμα που προσπαθούν να επιβάλουν με το έτσι θέλω στους λαούς-έθνη της Ευρώπης, είναι ακριβώς ότι τα έθνη δεν υπήρχαν και τα επινόησαν οι διαφωτιστές το 18ο και 19ο αιώνα. Και φτιάχνουν ολόκληρες 4τομες "ιστορίες" τα τσιράκια του Σόρος (CDRSEE) για να περάσουν αυτή την προπαγάνδα (ξαφνικά έπιασε ο καημός τον κατεξοχήν εκπρόσωπο του παγκόσμιου παρασιτικού χρηματιστικού κεφαλαίου για πνευματικά και ιστορικά ζητήματα, λες και δεν καταλαβαίνει ο κόσμος ότι το να είσαι πλανητικό αρπακτικό και ταυτόχρονα να το παίζεις ότι έχεις και πνευματικές ευαισθησίες είναι απλά ασύμβατο).

    Ειδικά για την Ελλάδα, είναι μεγάλη η σειρά των αρλουμπολόγων, ξεκινώντας από τον Φαλμεράυερ και καταλήγοντας στον κάθε Σόρος. Και τι δεν έχουν επινοήσει. Ότι είμαστε Γερμανο-άριοι, ότι είμαστε Σλαύοι, ότι είμαστε Αλβανοί, ότι είμαστε Ρωμαίοι, ότι είμαστε οτιδήποτε, αρκεί να μην είμαστε Έλληνες. Αυτό είναι που τους καίει και υποψιάζομαι πως αυτό είναι που θα κάψει και τα μαύρα σχέδιά τους. Γι αυτό και το πολεμούν τόσο λυσσαλέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ fstav
    "για τους Ελληνες λογίους που πήγαν στην Ιταλία, τον Πλήθωνα κλπ..."
    Βάλτε και τον Βησσαρίωνα, δεν ήταν και λίγος...
    Κατά τα άλλα, τη χάρηκα την αναφορά σας.
    Η ιστορία μας είναι πολύ μεγάλη για να χωρέσει σε λίγες σελίδες.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είπαμε, το IQ Πιγκουίνου πάει σφαίρα.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.