6/10/10

Χρύσανθος Θεοδωρίδης (Μάνα μου Μάνα) 1975


Ουρανέ μου
διώχ΄τη συννεφιά
να περάσω τα σύνορα
κι ένα βράδυ
πάνω στα βουνά
να χτυπήσω τα σήμαντρα
μάνα μου μάνα
στα χέρια μου σήμερα
καίνε τα καρφιά.



Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Χριστόδουλος Χάλαρης
Πρώτη εκτέλεση: Χρύσανθος

Μάνα μου μάνα
στο δρόμο μου σπείρανε
πέτρα κι αψιθιά.
Μάνα μου μάνα
τα νιάτα μου γείρανε
κάτω απ΄τα σπαθιά.

Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ΄αέρινο
μάνα μου μάνα
την άνοιξη φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

Μάνα μου μάνα
ηλιόλουστη μέρα μου
πότε θα σε βρω.

Ουρανέ μου
διώχ΄τη συννεφιά
να περάσω τα σύνορα
κι ένα βράδυ
πάνω στα βουνά
να χτυπήσω τα σήμαντρα
μάνα μου μάνα
στα χέρια μου σήμερα
καίνε τα καρφιά.
Ουρανέ μου
στείλε μου νερό
να ποτίσω την έρημο
να φυτρώσει
λουλούδι δροσερό
στο κορμί μου τ΄αέρινο
μάνα μου μάνα
τον ήλιο σου φέρε μου
πάνω στο σταυρό.

10 σχόλια:

  1. βλεπω οτι βαρυ φορτιο στις ψυχες μας κουβαλαμε αρκετοι και δεν ειναι
    προσωπικο μας το αιτιο.εμεις λιγο πολυ τα εχουμε βρει με τον εαυτο μας,αλλα μας βαραινουνε τον τελευταιο καιρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι τον τελευταίο καιρό,αυτα βαραίνουν απο την μέρα που μάθαμε την Ιστορίας μας.Βαραίνουν κάθε μέρα, κάθε λεπτό.Δεν είναι κακό να πονάς τον τόπο σου,την χώρα σου, την φυλή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 6 Οκτωβρίου 2010 9:33 π.μ.
    Αφαιρεσε το "τον τελευταιο καιρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από τη δικτατορία στην πατρίδα μας, στην ψυχή μας, στον ίδιο μας τον εαυτό κανείς δεν θα μας ελευθερώσει αντί για μας.
    Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε όχι για εμάς αλλά για τις επόμενες γενιές που έρχονται.
    Εμείς και μόνο εμείς.
    Η πατρίδα μας είμαστε εμείς , το έθνος εμείς οι πολλοί ...
    Πολλοί στον αριθμό, πολύ στην ψυχή, δεν ξέρω εμείς όμως.
    Άυτό το καιρό ας κρατήσουμε την ανάρτηση με την έκφραση του Καραισκάκη και μόνο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γκάτσος, Χάλαρης, Χρύσανθος.
    Τρια ηθικά στοιχεία, όαση στη σαπίλα που έχει κυριεύσει το χώρο της τέχνης και του πολιτισμού στη χώρα που υποτίθεται ότι έχει ως συγκριτικό της πλεονέκτημα τον πολιτισμό.
    Αχ Πατρίδα, Μάνα μας, τί τραβάς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 6 Οκτωβρίου 2010 9:44 π.μ.

    Ουρανέ μου
    στείλε μου νερό
    να ποτίσω την έρημο
    να φυτρώσει
    λουλούδι δροσερό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην ερημιά που 'χα βρεθεί
    με το 'να χέρι στο σπαθί
    και τ' άλλο στο βαγγέλιο
    ήρθαν μανάδες κι ορφανά
    κι είπα το δάκρυ του φονιά
    να τους το κάνω γέλιο ...

    Αρτέμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπράβο Καυκάσιε.
    Από τον ίδιο δίσκο είναι και αυτό:
    http://www.youtube.com/watch?v=sI30bi7t82Y
    Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
    Μουσική: Χριστόδουλος Χάλαρης
    Εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης, Χρύσανθος Θεοδωρίδης

    Μας έφτιαξες πρωί-πρωί!
    Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αρτέμης

    6 Οκτωβρίου 2010 10:15 π.μ.

    και το υπόλοιπο ανέβασε γιατι πολλες φορές οι μοναχικοί υποστηρίζουν καλύτερα τα συμφεροντα της πατρίδας μας απο τους πολλούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπέροχο,η μουσική βασίζεται στον πολύ γνωστό θρήνο της Μ.Παρασκευής του Λιβάνου που λέγεται "ουα χαμπίμπι" (θα πει "ω αγάπη μου"),εδώ μπορείτε να τον ακούσετε http://www.youtube.com/watch?v=XOGUVmgLX1M

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.