20/10/10

Στα "χαρτιά" ακόμα η απελευθέρωση των μεταφορών




Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Μπορεί η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών να αποτελεί πλέον νόμο του κράτους, ωστόσο, στην πράξη φαίνεται πως παραμένει ακόμη στα «χαρτιά».

Η αιτία; Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών βυτιοφόρων Ιδιωτικής Χρήσης, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αγορά να εξακολουθεί να αποτελεί «κλειστό κλαμπ».

Έτσι σήμερα δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν νέες άδειες βυτιοφόρων αυτοκινήτων, παραμένει δηλαδή σε ισχύ η υπουργική απόφαση 56995 /4820/2007, η οποία καθορίζει συγκεκριμένους όρους για την έκδοση αδειών κυκλοφορίας βυτιοφόρων.

Ως αποτέλεσμα εγείρονται σοβαρά ερωτήματα γιατί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών παγιώνει την κατάσταση αυτή. Και αυτό όταν πλην του Συμβουλίου της Επικρατείας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Κομισιόν έχουν ζητήσει την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε πριν από ένα χρόνο αντισυνταγματικό τον περιορισμό έκδοσης αδειών βυτιοφόρων αυτοκινήτων, καθώς οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών δεν μπορούν να αποκτήσουν «με βάση την επιχειρηματική τους κρίση και την οικονομική τους δυνατότητα, όσα βυτιοφόρα οι ίδιες κρίνουν ότι θα τους εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και αυτόνομη διακίνηση των προϊόντων τους ».

Παράλληλα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην απόφασή της 418/V/2008 για την ενίσχυση του ανταγωνισμού ζητά «την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων, έτσι ώστε οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής εμπορίας (πρατηριούχοι) ανεξαρτήτου μεγέθους και δυναμικότητας να έχουν στην κατοχή τους ικανό στόλο βυτιοφόρων με σκοπό την άμεση και αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πελατών τους ανά πάσα στιγμή ανεξάρτητα από τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν (απεργία Δ.Χ. βυτιοφόρα)».

Αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τον Ιανουάριο του 2009 αιτιολογημένη γνώμη προς την ελληνική κυβέρνηση για άρση των σχετικών περιορισμών, χωρίς να λάβει όμως απάντηση. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2009, η Ελλάδα παραπέμφθηκε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Την ίδια στιγμή, η αγορά των οδικών μεταφορών, εκ των πραγμάτων, θα παραμείνει «κλειστή» για την επόμενη τριετία, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να αγοράσει κάποιος άδεια φορτηγού δημόσιας χρήσης, η αξία της οποίας θα μηδενιστεί από την πρώτη Ιουλίου 2013.


Πηγή:www.capital.gr

3 σχόλια:

  1. Σχόλιο του capital...
    "
    και κοιταξτε τωρα ποσο κοστολογει το υπουργειο τις αδειες ....:

    Για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. οι ενδιαφερόμενες μεταφορικές εταιρείες καταβάλλουν εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του φορτηγού οχήματος ως εξής:
    α. Δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ για τον πρώτο τόνο.
    β. Δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι επτά τόνους.
    γ. Χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα τόνους.

    Εάν οι αιτούμενες άδειες είναι κατηγορίας ειδικής μεταφοράς πετρελαιοειδών, τα ποσά της ειδικής εισφοράς διαμορφώνονται ως εξής:
    α. Είκοσι επτά χιλιάδες (27.000) ευρώ για τον πρώτο τόνο.
    β. Τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα δύο τόνους.

    Για ποια απελευθερωση μιλαμε ??
    Το υπουργειο τις τιμολογησε πιο ακριβα απ'οσο πουλιοντουσαν πριν την "απελευθερωση"

    Ποιος κοροιδευει ποιον ηθελα να'ξερα .........
    "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ετσι εξηγείται και η απότομη λύση της απεργίας.

    Τους κοροιδέψαμε πάλι τους κουτόφραγκους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.