26/10/10

Ελληνοτουρκικά: Γιατί αυτές οι βιασύνες για οτιδήποτε;

Σχόλιο του καθ. κ. Παναγιώτη Ήφαιστου, στην ανάρτηση "Mίκης Θεοδωράκης για ελληνοτουρκικά:"Παίζουν μαζί μας οι μεγάλες δυνάμεις""
Γιατί αυτές οι βιασύνες για οτιδήποτε; Αυτοί στο σπίτι τους και εμείς στο σπίτι μας, εκείνοι τα συμφέροντά τους και εμείς τα δικά μας. Και άμα τα συμφέροντά μας συγκρούονται ένας δρόμος υπάρχει, η ειρηνική επίλυση των «διαφορών» στην βάση της διεθνούς νομιμότητας και όχι στην βάση του «τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου πάλι δικά μου» όπως συμβαίνει τώρα. Όταν αυτοί δεν δέχονται το τελευταίο, είτε εμείς επιβάλλουμε την διεθνή νομιμότητα με ισορροπία δυνάμεων είτε ισχύει η αμείλικτη προειδοποίηση του Θουκυδίδη «δίκαιο έχουν όσοι έχουν ίση δύναμη και όταν αυτό δεν συμβαίνει ο ισχυρός επιβάλλει ότι του επιτρέπει η δύναμή του και ο αδύναμος υποχωρεί και προσαρμόζεται».

Επειδή ακριβώς δεν κατανοήσαμε αυτή την ανελέητα σωστή θέση οδηγηθήκαμε σε κατευνασμούς, σε ιλαροτραγικά ζεϊμπέκικα και κουμπαριές που έθρεψαν και ενθάρρυναν τους κατευνασμούς και μας έφερε σε μια κατάσταση απάθειας και πολιτικής αποχαύνωσης που απολήγει σε συρρικνώσεις τις οποίες ούτε πολύ μεγάλη φαντασία δεν θα πρόβλεπε πριν 10 ή 20 χρόνια. Συρρικνώσεις που η συσκοτισμένη ελληνική πολιτική ζωή δεν μπορεί να αντιληφτεί τώρα, ιδιαίτερα υπό καθεστώς μειωμένης (οικονομικής και πολιτικής πλέον) κυριαρχίας. Καθεστώς στο οποίο συρθήκαμε σπασμωδικά και άβουλα.

Ας μην γελιόμαστε, όμως. Της δρομολόγησή μας σε τροχιά συρρίκνωσης προηγήθηκε η πνευματική μας εκκένωση στον στίβο της ανάλυσης του διεθνούς συστήματος και της ιστορίας και η δημιουργία ενός απίστευτου δυναστικού επικοινωνιακού καταπλακώματός μας το οποίο όχι μόνο αναιρεί κάθε αξίωση δημοκρατίας αλλά επιπλέον ακυρώνει αυτή καθαυτή την έννοια της εθνικής ανεξαρτησίας που μεταξύ άλλων συμβολίζεται με την εσωτερική-εξωτερική κυριαρχία (και πιο ουσιαστικά με την εσωτερική αυτοδιάθεση υπό συνθήκες ατομικής, κοινωνικής και πολιτικής ελευθερίας, όπως σωστά θα όριζε τις υψηλότερες βαθμίδες δημοκρατίας ο Γιώργος Κοντογιώργης).

Τώρα, μια λέξη για τον Θεοδωράκη.

Πρώτον, με την γνωστή διαδρομή που είχε είναι θαύμα πως διασώθηκε ψυχικά και πνευματικά. Πολλοί άλλοι δεν διασώθηκαν και ταλανίζονται ακόμη από ένα αυτοκτονικό αντί-εθνικό σύνδρομο που τους καθιστά συνειδητά ή ανεπίγνωστα αντίπαλους της ίδιας της πατρίδας τους και φίλους του κάθε «Άλλου». Προχθές των αμερικανών, χθες των Σοβιετικών, μετά των σκοπιανών, σήμερα των νέο-Οθωμανών και αύριο γιατί όχι των κινέζων ή των Πακιστανών αν γίνουν μεγάλη δύναμη που ντύνει τα ηγεμονικά της συμφέροντα με οικουμενικίστικα δόγματα με τα οποία παραμυθιάζει κομμάτια των κοινωνιών-στοχων.

Δεύτερον, ώριμη σκέψη σημαίνει ότι κανείς απαιτείται να διακρίνει μεταξύ της μεγαλοφυούς προσφοράς του Μίκη στην Ελλάδα και στην Οικουμένη και κάποιων πολιτικών του παλινδρομήσεων με τις οποίες μπορούμε να διαφωνούμε ή να συμφωνούμε. Το ίδιο ισχύει για την «ελληνοτουρκική φιλία» όπου όπως εκατομμύρια άλλοι ο Μίκης αδυνατεί να διακρίνει την διαφορά μεταξύ εθνικών συμφερόντων λόγω αιτιών πολέμου που οδηγεί σε σύγκρουση και τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων της καθημερινότητας ή του πνεύματος. Όπως πολλοί άλλοι που ενεπλάκησαν στην ηγεμονομαχία του 20ου αιώνα, εξάλλου, αντί να κατανοήσει ότι υπάρχουν κράτη (άλλα ηγεμονικά και άλλα φιλειρηνικά) που παλεύουν για τα συμφέροντά τους βλέπει συνωμοτικούς εγκεφάλους που καθημερινά επεξεργάζονται σχέδια κατά των Ελλήνων.

Για να είμαστε ακριβείς, πιο πολύ πρέπει να φοβάται ο έλληνας ένα πατριώτη τούρκο που στην βάση της δικής του τυπικής λογικής βλέπει το Αιγαίο με όρους τουρκικών συμφερόντων και λιγότερο ένα αμερικανό που η θέση του θα παλινδρομήσει ανάλογα με την εξέλιξη των τοπικών ανταγωνισμών. Για άτομα αγνά και γνήσια άτομα όπως ο Μίκης το πρόβλημα δεν είναι όταν μιλούν με την ψυχή και την καρδιά τους, οπότε όντας και λογικοί μιλούν ορθολογιστικά, αλλά όταν αναμιγνύονται άναρχα με υποθέσεις που δεν γνωρίζουν. Έτσι πράττοντας άθελά τους εξυπηρετούν αλλότριους σκοπούς. Και η εικόνα του τριδύμου που κάνει χειραψία κάτω από την ακρόπολη την στιγμή που μας παίρνουν το Αιγαίο και την Κύπρο είναι χαρακτηριστική. Όπως είναι χαρακτηριστική η απίστευτη αν όχι πολιτικά ασυνάρτητη και πρακτικά λανθασμένη άποψη περί δεξαμενής ενεργειακών πόρων κάτω από το Αιγαίο που επικοινωνεί με Πειραιά και Σμύρνη.

Τέλος, φυσιογνωμίες όπως ο Θεοδωράκης που ως εκ θαύματος διασώθηκαν πνευματικά και πολιτικά πρέπει να αναμένουμε την κρίση τους σε στιγμές κρίσιμες και ορατές σε όλους. Εκεί κανείς σίγουρα βλέπει τα πατριωτικά ένστικτα να εκδηλώνονται.
Ας αναγνωρίσουμε εν τέλει, χωρίς αυτό να σημαίνει συγχωροχάρτι για οποιονδήποτε, ότι είμαστε όλοι άνθρωποι και κάποια πράγματα, όπως έλεγε και ο Κονδύλης, «είναι ανθρωπίνως κατανοητά».

Μπροστά μας εκτυλίσσεται το φάσμα μερικής ή ολικής απώλειας της εθνικής ανεξαρτησίας, οι εξωτερικοί δρώντες αναμενόμενα βυσσοδομούν, οι εγχώριοι άνθρωποί τους αναμενόμενα γίνονται ολοένα και περισσότερο «βασιλικότεροι του (έξωθεν) Βασιλέως», φωνές ήδη ψιθυριστά ή και φωνακτά καλούν για ένταξή μας στον «ηθικό, αγαθοεργό και … προοδευτικό νέο-Οθωμανισμό», «ευαγή ιδρύματα» χρηματοδοτούμενα (και) από το κράτος φέρνουν τα νταβουτουγλάκεια να μας κάνουν νέο-Οθωμανικά μαθήματα στην Αθήνα και φτάνουν στο σημείο να επιδίδονται στην επισκίαση ή τον εξωραϊσμό των θέσεων του Νταβούτογλου στο «Στρατηγικό βάθος» σε βαθμό που και ο ίδιος θα εξοργιζόταν.

Τα εγχώρια υποπροϊόντα της εξάρτησης, εξάλλου, γίνονται ολοένα και πιο απειλητικά και επιθετικά. Τρώγοντας, πίνοντας και γλεντώντας απειλούν όποιον αγαπά την πατρίδα του πως θα απομονωθεί ακόμη περισσότερο. Και χαχανίζουν μεταξύ τους όταν εδώ και εκεί το επιτυγχάνουν.
Προεξάρχει, νομίζω, αφενός να μαζέψουμε τις δυνάμεις μας ως έθνος και αφετέρου κατά περίπτωση και συγκυρία να συγκρατήσουμε την ουσία.

Παναγιώτης Ήφαιστος
www.ifestosedu.gr

12 σχόλια:

  1. >>...σε μια κατάσταση απάθειας και πολιτικής αποχαύνωσης που απολήγει σε συρρικνώσεις τις οποίες ούτε πολύ μεγάλη φαντασία δεν θα πρόβλεπε πριν 10 ή 20 χρόνια. Συρρικνώσεις που η συσκοτισμένη ελληνική πολιτική ζωή δεν μπορεί να αντιληφτεί τώρα...<<


    >>Μπροστά μας εκτυλίσσεται το φάσμα μερικής ή ολικής απώλειας της εθνικής ανεξαρτησίας, οι εξωτερικοί δρώντες αναμενόμενα βυσσοδομούν, οι εγχώριοι άνθρωποί τους αναμενόμενα γίνονται ολοένα και περισσότερο «βασιλικότεροι του (έξωθεν) Βασιλέως», φωνές ήδη ψιθυριστά ή και φωνακτά καλούν για ένταξή μας στον «ηθικό, αγαθοεργό και … προοδευτικό νέο-Οθωμανισμό», «ευαγή ιδρύματα» χρηματοδοτούμενα ...<<

    Το μοναδικο δρομο τον βλεπουμε και να ανοιξωμε τους κλειστους οφθαλμους μας και να τον ακολουθησωμε...ο καιρος γαρ εγγυς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eπειδή ο Ηφαιστος αναφέρεται στο "ευαγές ίδρυμα" ΕΛΙΑΜΕΠ με το οποίο έχει ανοιχτούς λογαριασμούς (διάβαστε άρθρα του για τον Θ.Κουλουμπή) πρέπει να ξεκαθαρίσω κάτι εκ των προτέρων.
    Πριν ένα χρόνο ο Σάββας Καλεντερίδης έλαβε μέρος σε μία ημερίδα την όποια ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ διοργάνωσα με συμμετοχή Τουρκάλας ερευνήτριας του τουρκικού USAK. To εν λόγω "ίδρυμα" αποτελεί το κύριο think - tank του κόμματος Ερντογάν με θέσεις που αντανακλούν τους άξονες του "Στρατηγικού Βάθους" του Νταβούτογλου. Αυτό δε σημαίνει ότι (ο Σάββας και εγώ) γίναμε Νεο-οθωμανοί ή τοπικοί προπαγανδιστές των Τούρκων. Μακάρι τέτοιες πρωτοβουλίες σε επίπεδο "Κοινωνίας Πολιτών" να λάμβαναν και άλλοι φορείς και ιδρύματα ΔΙΟΤΙ μόνο έτσι μπορείς να μάθεις καλύτερα τον "γείτονα" σου ΑΛΛΑ και να αλλάξεις τον τρόπο που σε θεωρεί και σε αναλύει.
    Το θέμα είναι σε τέτοιες εκδηλώσεις να ξέρεις να "σταθείς" και να προβάλεις ξεκάθαρα τις απόψεις σου.

    Με εκτίμηση,
    Κώστας Πικραμένος
    http://endotourkika.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακομη ενας γκραντε πατριωτης ο κ.Ηφαιστος διεθνολογος (κατα αλλα) τι συνιστα να κλειστει η Ελλαδα στο καβουκι της.Μα κ.Ηφαιστε τα εκ ευρω που μας κοστιζουν οι αερομαχιες στο Αιγαιο πληρωνονται απο εμας και μαλιστα με δανεικα.
    Παρτε καλυτερα το παχουλο μισθο σας και ριξτε καμια βολτα εξω απο το γραφειο σας για να δειτε σε τι κατασταση ειναι ο λαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επειδή λοιπόν οι αερομαχίες στοιχίζουν και τις πληρώνουμε με δανεικά να χαρίσουμε στην Τουρκία την Θράκη και μερικά νησιά. Ξέρετε τι οικονομία θα κάνουμε όταν δεν θα πρέπει να πληρώνουμε δημόσιους υπάλληλους εκεί? Ούτε σχολεία ούτε νοσκομεία ούτε τίποτα.
    Λύθηκε το οικονομικό πρόβλημα της μητέρας Ελλάδας.

    Αντε ρε κουνήστε το κεφάλι σας μπας και έρθει το μυαλό σας στη θέση του !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι βιασυνες οδηγουν σε ενα γρηγορο ξεπουλημα.Ουτε καν παζαρι!Βιαζονται γιατι φοβουνται οτι αν αλλαξουν τα πραγματα φτου κι'απ την αρχη.Θα συμφωνησω εν μερη με τον Θουκιδιδη και γι'αυτο υπαρχουν και οι θερμοπυλες για να μπορουμε να αντιπαλεψουμε την οποια αδυναμια.Μπορει να χασω τον πολεμο αλλα θα σε καταστρεψω και σενα!Πιστευει κανεις οτι θα τολμησουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρτε καλυτερα το παχουλο μισθο σας

    26 Οκτωβρίου 2010 3:12 μ.μ.

    _________________

    Πόσο "παχουλός" λες να είναι ο μισθός του κ. Ήφαιστου; Σαν την κοιλιά του Πάγκαλου, ας πούμε; Διεθνολόγος μπορεί να είναι, αλλά όχι και διεθνιστής, άπατρι συριζά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Ο 2.56 δεν είναι του ΣΥΡΙΖΑ, αλλιώς γραφουν αυτοί, άλλο πράγμα είναι, βάρδια υπηρεσίας εκτελεί ο άνθρωπος. Αυτα που γράφει ο Πικραμένος (όπως και ο Ηφαιστος) είναι τα αυτονόητα καιτα πολύ ανθρωπινα για τον Μικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. …τους καθιστά συνειδητά ή ανεπίγνωστα αντίπαλους της ίδιας της πατρίδας τους και φίλους του κάθε «Άλλου». Προχθές των αμερικανών, χθες των Σοβιετικών, μετά των σκοπιανών, σήμερα των νέο-Οθωμανών και αύριο γιατί όχι των κινέζων ή των Πακιστανών αν γίνουν μεγάλη δύναμη…»
    Τόσο επιδερμικοί και αλαζονικοί χαρακτηρισμοί από έναν καθηγητή διεθνολόγο αναμφισβήτητα εντυπωσιάζουν - μάλιστα σε άρθρο που καλεί και εγκαλεί πάνω στα θέματα εθνικής στρατηγικής. Κρίμα, είναι κι αυτό ενδεικτικό της κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε.
    Ο Μίκης Θεοδωράκης διεσώθη ψυχικά και πνευματικά αλλά κατ αρχήν φυσικά. Τον έσωσαν, τον ιδιοφυή μουσικοσυνθέτη, αλλά και πασίγνωστο κομμουνιστή - φίλο της Σοβιετικής Ένωσης και της Ρωσίας οι πνευματικοί άνθρωποι και κυβερνήτες απ όλο τον κόσμο. Η προσπάθεια του για ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων με την Τουρκία αξίζει εκτίμησης και υποστήριξης. Είναι αδιαμφισβήτητο άτομο παγκόσμιας αναφοράς… Ι.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 6.41: «επιδερμικοί και αλαζονικοί χαρακτηρισμοί;». Είναι εύκολο να χαρακτηρίζει κανείς αλλά δύσκολο να θεμελιώνει. Λοιπόν:

    1. βλ. «Κοσμοθεωρία των Εθνών» http://www.ifestosedu.gr/104ΕθνικήΚοσμοθεωρία.htm για τον ρόλο της ιδεολογίας και τον οικουμενικίστικων ιδεών τους Νέους Χρόνους. Συντομογραφικά: http://www.ifestosedu.gr/104Ethnomidenismos.htm στις 24.12.2009
    2. Κονδύλης: «(για όσους από τον τα αριστερά παραληρήματα πέρασαν ευθέως στον νεοφιλελευθερισμό καταλήγοντας έτσι, αντί να καταγγέλλουν τον ιμπεριαλισμό να κεραυνοβολούν «κάθε εθνικισμό» και ενστερνιζόμενοι τον οικουμενισμό μέσω της ενιαίας παγκόσμιας αγοράς και των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων») «Δεν αναρωτιούνται ούτε ποιος θα τα ερμηνεύσει δεσμευτικά κάθε φορά τι σημαίνουν αυτά τα «δικαιώματα» στον συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, ούτε αν και πόσο δικαιολογείται ο «εθνικισμός» όποτε ένας μικρός θέλει να αντισταθεί στις αδηφάγες διαθέσεις ενός μεγάλου. Με τον τρόπο αυτό, ενώ ηθικολογούν αδιάκοπα, στην πραγματικότητα συμπαρατάσσονται με το δίκαιο του ισχυρότερου. Αλλά αν ο ηττημένος αποδεχόμενος όψιμα την ιδεολογία του νικητή γίνεται συχνά ο γελοιωδέστερος και γλοιωδέστερος φορέας της, δεν είναι βέβαια ο πρωταρχικός εμπνευστής και θεμελιωτής της. Η «αριστερά» έχοντας μετατραπεί σε ουραγό ή σφογγοκωλάριο του αμερικανισμού, δεν αντλεί πλέον από ό,τι ζωντανότερο είχε η μαρξιστική παράδοση, δηλαδή την ανελέητη απομυθοποίηση των φιλελεύθερων ιδεολογημάτων, αλλά τρέφεται από μια κοινωνική θεωρία που εν μέρει αντικατοπτρίζει και εν μέρει συγκαλύπτει εξιδανικευτικά τις πραγματικές σχέσεις ισχύος μέσα στην δυτική μαζική δημοκρατία».
    3. «Η “διεθνής τάξη πραγμάτων” και η “διεθνής αλληλεγγύη” θα είναι πάντοτε τα συνθήματα εκείνων που αισθάνονται αρκετά ισχυροί ώστε να τα επιβάλουν στους άλλους. [Αναφορικά με αφηρημένες, διεθνιστικές, κοσμοπολίτικες ή άλλες οικουμενικές αρχές που πολλοί επικαλούνται κατά καιρούς] ... αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτές οι δήθεν απόλυτες και οικουμενικές αρχές δεν συνιστούσαν καν αρχές αλλά υποσυνείδητες σκέψεις μιας εθνικής πολιτικής, η οποία βασιζόταν σε μια συγκεκριμένη ερμηνεία του εθνικού συμφέροντος σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. ... Μόλις όμως γίνει προσπάθεια να εφαρμοστούν αυτές οι αρχές σε μια συγκεκριμένη πολιτική κατάσταση, αποδεικνύονται ότι είναι τα διαφανή προσωπεία των εγωιστικών κεκτημένων συμφερόντων. Η χρεοκοπία της ουτοπικής θεωρίας έγκειται όχι στην αποτυχία της να ανταποκριθεί στις αρχές της, αλλά στην αποκάλυψη της ανικανότητάς της να παράσχει κάποιο απόλυτο και ανιδιοτελές κριτήριο για τον χειρισμό των διεθνών υποθέσεων.» «Όταν ο Woodrow Wilson δήλωνε πως τα αμερικανικά συμφέροντα ήταν οι αρχές της ανθρωπότητας, ή ο καθηγητής Toynbee ότι η ασφάλεια της Βρετανικής αυτοκρατορίας ήταν το “ανώτατο συμφέρον όλου του κόσμου”, ουσιαστικά διεκδικούσαν το ίδιο πράγμα με τον Χίτλερ, ότι δηλαδή η χώρα τους είναι “η έκφραση του υψηλότερου ήθους”. (…) Σε κάθε προσπάθεια κατανόησης της διεθνούς ηθικής αμφότερες οι προσεγγίσεις αποδεικνύονται μοιραίες. (…)».
    «Edward Carr, Η εικοσαετής κρίση, 2000, Εκδόσεις Ποιότητα σ. 127. Ο Κάρρ, ένας από τους σημαντικότερους διεθνολόγους, εξάντλησε το ζήτημα του παραμυθιάσματος λιγότερων ισχυρών κοινωνιών από τις οικουμενικίστικες διακηρύξεις που μεταμφιέζουν τα συμφέροντα της εκάστοτε ηγεμονικής δύναμης.

    Σταματώ εδώ καθότι το μπλοκ μάλλον δεν δέχεται μεγαλύτερο κείμενο … Ούτως ή άλλως, η συζήτηση διεξάγεται με άνισους όρους όταν ο ένας γράφει επώνυμα και παραπέμποντας σε χιλιάδες σελίδες τεκμηριώσεων και ο άλλος πυροβολεί άσφαιρα και εκ του ασφαλούς. Δεν πειράζει όμως. Δεν γράφουμε για να εντυπωσιάσουμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 6.41: «επιδερμικοί και αλαζονικοί χαρακτηρισμοί;». Είναι εύκολο να χαρακτηρίζει κανείς αλλά δύσκολο να θεμελιώνει. Λοιπόν:

    1. βλ. «Κοσμοθεωρία των Εθνών» http://www.ifestosedu.gr/104ΕθνικήΚοσμοθεωρία.htm για τον ρόλο της ιδεολογίας και τον οικουμενικίστικων ιδεών τους Νέους Χρόνους. Συντομογραφικά: http://www.ifestosedu.gr/104Ethnomidenismos.htm στις 24.12.2009
    2. Κονδύλης: «(για όσους από τον τα αριστερά παραληρήματα πέρασαν ευθέως στον νεοφιλελευθερισμό καταλήγοντας έτσι, αντί να καταγγέλλουν τον ιμπεριαλισμό να κεραυνοβολούν «κάθε εθνικισμό» και ενστερνιζόμενοι τον οικουμενισμό μέσω της ενιαίας παγκόσμιας αγοράς και των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων») «Δεν αναρωτιούνται ούτε ποιος θα τα ερμηνεύσει δεσμευτικά κάθε φορά τι σημαίνουν αυτά τα «δικαιώματα» στον συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, ούτε αν και πόσο δικαιολογείται ο «εθνικισμός» όποτε ένας μικρός θέλει να αντισταθεί στις αδηφάγες διαθέσεις ενός μεγάλου. Με τον τρόπο αυτό, ενώ ηθικολογούν αδιάκοπα, στην πραγματικότητα συμπαρατάσσονται με το δίκαιο του ισχυρότερου. Αλλά αν ο ηττημένος αποδεχόμενος όψιμα την ιδεολογία του νικητή γίνεται συχνά ο γελοιωδέστερος και γλοιωδέστερος φορέας της, δεν είναι βέβαια ο πρωταρχικός εμπνευστής και θεμελιωτής της. Η «αριστερά» έχοντας μετατραπεί σε ουραγό ή σφογγοκωλάριο του αμερικανισμού, δεν αντλεί πλέον από ό,τι ζωντανότερο είχε η μαρξιστική παράδοση, δηλαδή την ανελέητη απομυθοποίηση των φιλελεύθερων ιδεολογημάτων, αλλά τρέφεται από μια κοινωνική θεωρία που εν μέρει αντικατοπτρίζει και εν μέρει συγκαλύπτει εξιδανικευτικά τις πραγματικές σχέσεις ισχύος μέσα στην δυτική μαζική δημοκρατία».
    3. «Η “διεθνής τάξη πραγμάτων” και η “διεθνής αλληλεγγύη” θα είναι πάντοτε τα συνθήματα εκείνων που αισθάνονται αρκετά ισχυροί ώστε να τα επιβάλουν στους άλλους. [Αναφορικά με αφηρημένες, διεθνιστικές, κοσμοπολίτικες ή άλλες οικουμενικές αρχές που πολλοί επικαλούνται κατά καιρούς] ... αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτές οι δήθεν απόλυτες και οικουμενικές αρχές δεν συνιστούσαν καν αρχές αλλά υποσυνείδητες σκέψεις μιας εθνικής πολιτικής, η οποία βασιζόταν σε μια συγκεκριμένη ερμηνεία του εθνικού συμφέροντος σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. ... Μόλις όμως γίνει προσπάθεια να εφαρμοστούν αυτές οι αρχές σε μια συγκεκριμένη πολιτική κατάσταση, αποδεικνύονται ότι είναι τα διαφανή προσωπεία των εγωιστικών κεκτημένων συμφερόντων. Η χρεοκοπία της ουτοπικής θεωρίας έγκειται όχι στην αποτυχία της να ανταποκριθεί στις αρχές της, αλλά στην αποκάλυψη της ανικανότητάς της να παράσχει κάποιο απόλυτο και ανιδιοτελές κριτήριο για τον χειρισμό των διεθνών υποθέσεων.» «Όταν ο Woodrow Wilson δήλωνε πως τα αμερικανικά συμφέροντα ήταν οι αρχές της ανθρωπότητας, ή ο καθηγητής Toynbee ότι η ασφάλεια της Βρετανικής αυτοκρατορίας ήταν το “ανώτατο συμφέρον όλου του κόσμου”, ουσιαστικά διεκδικούσαν το ίδιο πράγμα με τον Χίτλερ, ότι δηλαδή η χώρα τους είναι “η έκφραση του υψηλότερου ήθους”. (…) Σε κάθε προσπάθεια κατανόησης της διεθνούς ηθικής αμφότερες οι προσεγγίσεις αποδεικνύονται μοιραίες. (…)».
    «Edward Carr, Η εικοσαετής κρίση, 2000, Εκδόσεις Ποιότητα σ. 127. Ο Κάρρ, ένας από τους σημαντικότερους διεθνολόγους, εξάντλησε το ζήτημα του παραμυθιάσματος λιγότερων ισχυρών κοινωνιών από τις οικουμενικίστικες διακηρύξεις που μεταμφιέζουν τα συμφέροντα της εκάστοτε ηγεμονικής δύναμης.

    Σταματώ εδώ καθότι το μπλοκ μάλλον δεν δέχεται μεγαλύτερο κείμενο … Ούτως ή άλλως, η συζήτηση διεξάγεται με άνισους όρους όταν ο ένας γράφει επώνυμα και παραπέμποντας σε χιλιάδες σελίδες τεκμηριώσεων και ο άλλος πυροβολεί άσφαιρα και εκ του ασφαλούς. Δεν πειράζει όμως. Δεν γράφουμε για να εντυπωσιάσουμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δάσκαλε, περάσαμε δεν περάσαμε από τα αμφιθέατρα που διδάσκεις, εκτιμούμε το τόσο σημαντικό έργο σου!!!
    Προσωπικά -εκεί- έχω βρει όλες τις απαντήσεις στο ερώτημα "ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΩΡΑ;"...

    Προχθές μόλις έγραψα εδώ, ότι όσο υπάρχουν Ήφαιστοι, υπάρχει και η λάβα που θα κατακάψει ό,τι εμπόδιο μπαίνει μπροστά στο διάβα του Ελληνισμού !

    Νάσαι πάντα καλά !!!

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ TIΠOYKEITO

    Διάβαζε και μην βιάζεσαι. Πολύ προπέτης είσαι, μωρέ αδερφέ μου!

    Στον 26 Οκτωβρίου 2010 3:12 μ.μ. απευθύνεται το σχόλιό μου και όχι ασφαλώς στον Κ. Πικραμένο!!

    Το κακό μ' εσένα είναι ότι γράφεις πολύ και δεν προσέχεις. Γράφε λιγότερα και προσεκτικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.