6/5/18

Πώς άνθρωποι και παρατάξεις που εξευτέλισαν την παιδεία θα μπορέσουν τώρα να να την εκσυγχρονίσουν;


Οι καλές προθέσεις για τη μεταρρύθμιση της παιδείας θα έχουν αποτέλεσμα αν συμφωνήσουμε, κατ’ αρχή, ποιο θέλουμε να είναι το αποτέλεσμα. Εδώ το πράγμα μπερδεύεται: το Υπουργείο Παιδείας (και Θρησκευμάτων!) ορθώς προσβλέπει στην ενίσχυση του σχολείου και στη σταδιακή κατάργηση του φροντιστηρίου ― όλοι έχουμε την παράλογη εμπειρία της μετατόπισης του ενδιαφέροντος από το λύκειο στο φροντιστήριο προκειμένου να μπούμε στο πανεπιστήμιο.
 Αν και τα σημερινά παιδιά, τα δήθεν υπερβολικά «επιβαρυμένα» με μαθήματα, έχουν αφεθεί να πιστεύουν ότι η σχολική και φροντιστηριακή πίεση είναι κατάρα της δικής τους γενιάς, όλες οι εν ζωή γενιές στην Ελλάδα έχουν φοιτήσει σε φροντιστήρια. Στην τρίτη λυκείου και στην παλιότερη έκτη γυμνασίου, τα παιδιά επικεντρώνονταν στα φροντιστηριακά μαθήματα· πολλά μάλιστα άρχιζαν την προετοιμασία για τις εξετάσεις στα ΑΕΙ ένα χρόνο νωρίτερα· συχνά πρόσθεταν ιδιωτικά μαθήματα στο σπίτι.

Για τη συνέχεια AthensVoice

2 σχόλια:

  1. Για το σχόλιο του κ. Κυρίτση τι να πει κανείς... Εδώ ισχύει το "αν έχεις τέτοιους φίλους, τι τους θέλεις τους εχθρούς". Θα διαφωνήσω όμως στο θέμα με τα φροντιστήρια. Τα φροντιστήρια υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν ως αναγκαίο κακό και όχι ως "αναγκαίο καλό", όπως αφήνεται να διαφανεί στο άρθρο. Η ύπαρξη των φροντιστηρίων οφείλεται στη μεγαλύτερη ζήτηση για τις (υψηλόβαθμες) ανώτατες σχολές σε σχέση με τις προσφερόμενες θέσεις. Άρα όσο καλή και να είναι η δημόσια παιδεία (που δεν είναι), στα φροντιστήρια θα καταφεύγουν πάντα αυτοί που θέλουν να επιτύχουν το κάτι παραπάνω και να "πλασαριστούν" σε καλύτερη βαθμολογική θέση. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι τόσο εκπαιδευτικό αλλά οικονομικό και πολιτικό με την έννοια ότι αν υπήρχε ικανοποιητική εργασιακή διέξοδος για τους αποφοίτους του Λυκείου, όλο και λιγότεροι θα επιζητούσαν εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Το αποτέλεσμα σε κατάσταση "ισορροπίας" προσφοράς/ζήτησης θέσεων σε ΑΕΙ θα ήταν να μη χρειάζονται καθόλου τα φροντιστήρια. Σκεφθείτε το εξής απλό: Αν ο κάθε υποψήφιος εισαγόταν στη σχολή που ήθελε άνευ εξετάσεων, θα πήγαινε κανείς σε φροντιστήριο; Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Στο φροντιστήριο λοιπόν δεν πας για τη ΓΝΩΣΗ αλλά για να μάθεις τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να γράψεις καλύτερα στις εξετάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ταϋγέτη.

    Δηλαδὴ Δυτικὸς πολιτισμὸς εἶναι τὰ ναζιστικὰ στρατόπεδα καὶ οἱ γενοκτονίες τοῦ Ἰσλάμ,τὶ εἶναι καλὲ κύριε μὲ τὸ σκουλαρὶκι;
    Φώτισέ μας ἱστορικῶς παρακαλῶ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.