29/7/09

Πλεονέκτημα στο FΙR απέκτησε η Τουρκία

Σε σχέση με τις ολοένα αυξανόμενες καθυστερήσεις στο FΙR Λευκωσίας, αλλά και στην πολύ χαμηλή βαθμολογία της Κύπρου σε σχέση με την αξιολόγηση ασφάλειας στον ίδιο τομέα, όπως ήδη έγραψε στο παρελθόν ο «Φ», ο Εurocontrolέστειλε δύο φορές ειδικούς να εξετάσουν τις πηγές των προβλημάτων, που αφορούν κυρίως εξοπλισμό, επάρκεια προσωπικού και οργάνωση, αφού τα προβλήματα αυτά έχουν επιπτώσεις και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.

Τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη σε καθυστερήσεις της τελευταίας διετίας, που επιδεινώθηκαν ακόμα περισσότερο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, καταγράφει ο Τομέας Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας της Κύπρου και το γεγονός αποτελεί ένα από τα σημαντικά θέματα που θα θέσει επί τάπητος ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Νίκος Νικολαΐδης, στην έκτακτη σύσκεψη στελεχών της Πολιτικής Αεροπορίας, που συγκάλεσε για την ερχόμενη Παρασκευή. Όπως έγραψε ο «Φ», ο υπουργός κάλεσε έκτακτη σύσκεψη για να ξεκινήσει διαδικασίες «διαχείρισης κρίσης» στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, λόγω των πολλών προβλημάτων και του χάους που προκαλεί η έντονη συγκρουσιακή σχέση του διευθυντή με όλα σχεδόν τα ανώτερα στελέχη του τμήματος. Σε σχέση με τις ολοένα αυξανόμενες καθυστερήσεις στο FΙR Λευκωσίας, αλλά και στην πολύ χαμηλή βαθμολογία της Κύπρου σε σχέση με την αξιολόγηση ασφάλειας στον ίδιο τομέα, όπως ήδη έγραψε στο παρελθόν ο «Φ», ο Εurocontrolέστειλε δύο φορές ειδικούς να εξετάσουν τις πηγές των προβλημάτων, που αφορούν κυρίως εξοπλισμό, επάρκεια προσωπικού και οργάνωση, αφού τα προβλήματα αυτά έχουν επιπτώσεις και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.
Την ίδια ώρα μάλιστα που σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει στις υπηρεσιακές ιστοσελίδες του ο Εurocontrol, οι καθυστερήσεις της Κύπρου για το πρώτο εξάμηνο του 2009 είναι οι ψηλότερες στην Ευρώπη και σχεδόν διπλάσιες του μέσου όρου, η Τουρκία παρουσιάζει τις πιο σοβαρές βελτιώσεις στο τομέα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας LΕFCΟ καθυστερεί με βάση τον τελευταίο προγραμματισμό εδώ και τέσσερα χρόνια, ενώ η πρώτη συμφωνία με το Εurocontrolγια εγκατάστασή του υπογράφτηκε πριν από δώδεκα χρόνια, στις 29 Απριλίου του 1997 και προβλεπόταν ότι θα λειτουργήσει το 2001. Σήμερα, β΄ εξάμηνο του 2009, πολλά προβλήματα που παρουσιάζει το σύστημα δεν έχουν επιλυθεί και γι’ αυτό δεν παραλαμβάνεται από τον κατασκευαστή για να τεθεί σε λειτουργία, χωρίς να υπάρχει για την ώρα εναλλακτική λύση. Το LΕFCΟ θα αποτελούσε σημαντικό τεχνικό μέσο για την εξυπηρέτηση της εναέριας κυκλοφορίας πάνω από την Κύπρο με βάση τα μεγέθη και τις τεχνολογίες του 2001.
Στο μεταξύ το παράνομο Κέντρο Ελέγχου στην Τύμπου ξεκίνησε από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας να λειτουργεί με νέο σύστημα, οι διαδικασίες του οποίου ξεκίνησαν μόλις προ τριετίας.
Ταυτόχρονα, μετά από μια τετραετία αύξησης της αεροπορικής κίνησης πάνω από της περιοχή ελέγχου πτήσεων Λευκωσίας, η κίνηση στο FΙR μας μειώθηκε κατά 4,7 το πρώτο εξάμηνο του 2009 σε σύγκριση με το ίδιο εξάμηνο του 2008 (η Πολιτική Αεροπορία προέβλεπε αύξηση 4,3%). Γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στην ευρύτερη ελαφρά μείωση της αεροπορικής κίνησης στην Ευρώπη. Όμως την ίδια στιγμή πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι την ίδια περίοδο, στο γειτονικό FΙR Άγκυρας καταγράφεται σημαντική αύξηση, γεγονός που δείχνει ότι έχει μετακινηθεί κίνηση υπερπτήσεων από το FΙR Λευκωσίας προς το FΙR Άγκυρας. Γεγονός με σημαντικές οικονομικές απώλειες αφού το 80% της αεροπορικής κίνησης της Κύπρου αποτελούν οι υπερπτήσεις αλλά προφανώς και πολιτικές προεκτάσεις, αφού οι υπερπτήσεις στο FΙR είναι ταυτόχρονα πηγή εσόδων αλλά και ένδειξη αναγνώρισης και εμπιστοσύνης από τις αεροπορικές εταιρείες που προγραμματίζουν τα σχέδια πτήσεων του στόλου τους.
Να σημειωθεί ότι με βάση τα ίδια στοιχεία του Εurocontrol, οι καθυστερήσεις στο FΙR Τουρκίας είναι σημαντικά μικρότερες από το μέσο όρο της Ευρώπης.
ΣΕ ΑΝΑΜΜΕΝΑ ΚΑΡΒΟΥΝΑ...
ΕΙΝΑΙ εμφανές ότι ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα για όλα σχεδόν τα θέματα που αφορούν την Πολιτική Αεροπορία (ασφάλεια πτήσεων, την εποπτεία της ασφάλειας στα αεροδρόμια και την Εθνική Εποπτική Αρχή, τις επιπτώσεις τους και τους κινδύνους που περικλείουν). Για τους λόγους αυτούς, όπως έγραψε ο «Φ», ο Νίκος Νικολαΐδης παρεμβαίνει πλέον με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑ
ΣΥΜΦΩΝΑ με τον Παγκόσμιο Σύνδεσμο Αερογραμμών (ΙΑΤΑ), κάθε λεπτό καθυστέρησης στοιχίζει στις αεροπορικές εταιρείες 76 ευρώ. Δεδομένου ότι οι καθυστερήσεις στην Κύπρο το 2008 ήταν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες λεπτά, μπορεί να γίνει αντιληπτό τόσο το συνολικό κόστος όσο και βασικοί λόγοι για τους οποίους κίνηση σε υπερπτήσεις διοχετεύτηκε από την Κύπρο στην Τουρκία, η οποία έχει και χαμηλότερα τέλη διαδρομής και λιγότερες καθυστερήσεις, με σημαντικές οικονομικές απώλειες για την Κύπρο.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

2 σχόλια:

  1. Ἡ κυβέρνηση Χριστόφια κάνει ὅ,τι μπορεῖ νά ἀμαυρώσει τήν εἰκόνα τῆς Κύπρου, προσπαθεῖ μέ κάθε τρόπο νά καταστρέψει ὅ,τι κατάφερε ὁ Τάσσος Παπαδόπουλος. Ὅλο καί περισσότεροι καταλαβαίνουν τόν ρόλο πού ἐπιτελεῖ ὁ κ. Χριστόφιας.

    Ἰόλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μά όχι...δέν τό κατάλαβες καλά φίλε!ο χριστόφιας-καταστρόφιας γιά μας-είναι...πατριώτης κατά τόν αλάνθαστο,μεγάλο ηγέτη,ρήτορα,ανυποχώρητο,αληθινό,κτλ,κτλ, Καρατζαφέρη.κατάλαβες τώρα; χο χο χο,πού θά έλεγε καί ο κόκκαλης...
    Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.