13/4/18

Οι συγκλονιστικές τελευταίες στιγμές και ο δραματικό διάλογος πριν την συντριβή του Mirage 2000-5

Συγκλονίζουν οι τελευταίες στιγμές πριν το μοιραίο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας «καρφωθεί» στη θάλασσα και παρασύρει στο θάνατο τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.
Ο δραματικός διάλογος που είχε ο σμηναγός με τον συνάδελφό του στο δεύτερο Mirage αποκαλύπτει εν μέρει και όσα οδήγησαν στην συντριβή. 
«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη» του είπε ο 34χρονος σμηναγός που ήταν ο αρχηγός του σχηματισμού. 
Ο δεύτερος πιλότος του απάντησε: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». 
Ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Μετά, έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού. Η απόφασή του να κάνει ανάβαση, ήταν εκείνη που, την τελευταία στιγμή, του έσωσε τη ζωή.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των συναδέλφων τους, όταν πήραν εντολή να επιστρέψουν στη Σύρο, μετά την αναγνώριση και αναχαίτιση στο Βόρειο Αιγαίο, τα δύο μονοθέσια Mirage της 331 Μοίρας Παντός Καιρού πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια, κινούμενα σχεδόν σε ευθεία γραμμή από τη Λέσβο προς το αεροδρόμιο διασποράς. Προσεγγίζοντας τη βάση τους, τα δύο Mirage 2000-5 άρχισαν να κατεβαίνουν για να μπουν στην τελική διαδικασία της προσγείωσης.
Ωστόσο, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση και πολύ υγρασία προκαλώντας προφανώς «τύφλωση». Σύννεφα μαζί με υγρασία και θολούρα δημιουργούν μια κατάσταση πολύ περιορισμένης ορατότητας.
Ο σμηναγός Μπαλταδώρος έδωσε εντολή να κατεβούν χαμηλά, κάτω από τα σύννεφα. Κατεβαίνοντας, είχαν να αντιμετωπίσουν την πυκνή χαμηλή νέφωση, που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν έχει προκαλέσει στους πιλότους παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού.
Χάθηκε η επαφή
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, κάποια στιγμή στη διαδικασία της καθόδου, το δεύτερο Mirage του σχηματισμού έχασε την επαφή με το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου. Εκείνη τη στιγμή ο δεύτερος πιλότος, λειτουργώντας όπως προβλέπουν οι κανονισμοί σε περίπτωση απώλειας επικοινωνίας με το άλλο μαχητικό του ζεύγους, τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά ελπίζοντας ότι θα ανακτήσει οπτική επαφή και επικοινωνία με το Mirage του 34χρονου πιλότου που χάθηκε. Κάποιες πηγές αναφέρουν πως τη στιγμή που ο δεύτερος πιλότος του ανασχηματισμού τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά, βρισκόταν σε ύψος 500 ποδών. 
Συγκλονιστική είναι και η μαρτυρία ενός ψαρά, ο οποίος αντιλήφθηκε πως κάτι δεν πήγαινε καλά με το Mirage 2000 - 5 του ήρωα Σμηναγού.
Ήταν εκείνος που έδωσε στο Λιμενικό το στίγμα όπου είχε πέσει το Mirage, μέσα στο οποίο βρίσκονταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος
«Ξαφνικά, χάθηκε ο ήχος του Mirage» Μιλώντας στο Epsilon, περιέγραψε πως του φάνηκε περίεργο το γεγονός πως ξαφνικά δεν άκουγε τον ήχο του μαχητικού. Ήταν λίγα μίλια μακριά. Αλλά εξαιτίας του καιρού και της ομίχλης, δεν μπορούσε να δει. «Από τον ήχο κατάλαβα ότι έπεσε το αεροπλάνο. Ο ήχος ακουγόταν από μακριά και ξαφνικά εξαφανίστηκε από τα αυτιά μου», είπε. Λίγα λεπτά αργότερα, είδε το Super Puma να πετά στην περιοχή. Ήταν εκείνος που έδωσε στο Λιμενικό το στίγμα όπου είχε πέσει το Mirage…
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

5 σχόλια:

  1. Φυσικά και οι τούρκοι είναι υπεύθυνοι για την πτώση του πολεμικού αεροσκάφους μας. Κάνουν μια ακίνδυνη τσάρκα από την Σμύρνη και επιβαρύνουν το όπλο μας με μια δυσανάλογη προσπάθεια αναχαίτισης, υπό δυσμενείς και επικίνδυνες συνθήκες. Γιατί να σταματήσουν αφού τους περνάει και τους βγαίνει;
    Καταρρίψτε τους αεροσκάφη σε υπέρπτηση πάνω από ελληνικό έδαφος και θα κάνουν κανένα χρόνο να ξεμυτίσουν στο Αιγαίο. Επιπροσθέτως, αν γλυτώσουν οι πιλότοι, χαράς ευαγγέλια για μας και την διπλωματία μας. Μπαλαούρο, ξεφτίλισμα και γκιουλενισμός, μέχρι να καταρρεύσουν τελείως ψυχολογικά και να πουν το ποίημα. Ότι λειτουργούσαν υπό τις εντολές του γκιουλέν και τους άξιζε η κατάρριψη. Φυσικά, οι τούρκοι θα φωνάξουν, θα απειλήσουν αλλά μόλις καταλάβουν ό,τι δεν χωρατεύουμε και δεν υποχωρούμε από την διεκδίκηση της εθνικής μας κυριαρχίας και θα συνεχίσουμε να καταρρίπτουμε κάθε κακό γκιουλενιστή που παραβιάζει το ελληνικό FIR για να πλήξει τις άριστες ελληνοτουρκικές σχέσεις, θα μας ευχαριστήσουν από πάνω και θα τον πιουν τον καφέ της παρηγοριάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Καλεντερίδη εχει την δυνατότητα το σύστημα κοραλ που έχουν οι τούρκοι να ρίξει ένα αεροσκάφος με παρεμβολή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην περίπτωση αυτή γιατι δεν έπεσε και το δεύτερο ? Επίσης παρεμβολή στα οργανα γινεται αμέσως αντιληπτή απο τον πιλότο ο οποίος και αμέσως ειδοποιεί και φυσικά εγκαταλείπει ! Το να πατήσεις ενα κουμπί και να πέσει ενα αεροπλάνο ειναι δύσκολο ... Πετάνε και χωρίς οργανα ολα τα αεροσκάφη !

      Διαγραφή
  3. Μηπως θα πρεπει να κανουμε τους Τουρκους να αρχισουν να θρηνουν πιλοτους που παραβιαζουν το εναεριο χωρο μας? Τελικα αποδεικνυετε οτι οι Τουρκοι πρεπει να ζουν με το φοβο μας αλλοιως δεν προκειται να υπαρξει σεβασμος. Διαβαστε παρακατω απο την iefimerida.gr

    Ούτε καν το τριήμερο εθνικό πένθος της Ελλάδας δεν σεβάστηκε η Αγκυρα: Και σήμερα, μόλις μία ημέρα μετά τον θάνατο του πιλότου Μπαλταδώρου συνέχισαν τις προκλήσεις με παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, σήμερα Παρασκευή οι Τούρκοι προχώρησαν σε 32 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου με δύο κατασκοπευτικά CN-235 και δύο ελικόπτερα, καθώς και σε τέσσερις παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας του FIR Αθηνών στο Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο.

    Τέλος, τα παραπάνω αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, όπως συμβαίνει κατά πάγια πρακτική, ενώ μια διαδικασία αναχαίτισης εξελίχθηκε σε εμπλοκή.



    Πηγή: Σε ημέρα εθνικου πένθους, η Τουρκία προέβη σε 32 παραβιάσεις στο Αιγαίο | iefimerida.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.