22/7/09

"Μπλόκο" στον Μπουργκάς - Αλεξ/πολη από τη νέα κυβέρνηση της Βουλγαρίας;


Του Χάρη Φλουδόπουλου

Μέχρι χθες, είχε γίνει γνωστή η πρόθεση της βουλγαρικής κυβέρνησης να «παγώσει», έστω και προσωρινά, τα σχέδια για τον αγωγό South Stream, αλλά και για το πυρηνικό εργοστάσιο στο Μπέλενε και τα δύο έργα με ισχυρό ρωσικό ενδιαφέρον καθώς συμμετέχουν οι κρατικές εταιρείες Atomstroyexport και Gazprom.

Τηλεγράφημα ωστόσο του πρακτορείου Novinite, επικαλούμενο δηλώσεις στελέχους του κόμματος που ανέλαβε πρόσφατα την εξουσία, αναφέρει ότι η κυβέρνηση του GERB είναι πιθανόν να ακυρώσει το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

Πρόκειται για τον Ρόσεν Πλεβνελίεφ, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους επικρατέστερους υποψήφιους να αναλάβουν υπουργικό θώκο στη νέα κυβέρνηση με πιο πιθανό χαρτοφυλάκιο αυτό του υπουργείου περιφερειακής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Πλεβνελίεφ, στο κρατικό ραδιόφωνο της γειτονικής χώρας, «δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λογική βάση στο project Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και δεν έχουμε πρόθεση να υλοποιήσουμε έργα που από μόνα τους καταλήγουν σε αδιέξοδο».

Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος των πρόσφατων εκλογών στη γειτονική χώρα, ο ηγέτης του κόμματος GERB ζήτησε από τον απερχόμενο υπουργό ενέργειας Ντιμιτρόφ να παγώσουν οι εργασίες σε σχέση με όλα τα ενεργειακά projects μεγάλης κλίμακας της προηγούμενης κυβέρνησης.

Πηγές της ελληνικής κυβέρνησης, σχολιάζοντας την είδηση ανέφεραν ότι η Αθήνα παρακολουθεί «αυτά που γράφονται και μεταφέρονται», προσθέτουν ωστόσο ότι επί του παρόντος δεν πρέπει «να ερμηνεύονται κατά γράμμα όσα μεταδίδονται από τα βουλγαρικά μέσα». Και αυτό γιατί είναι πολύ πιθανόν να εντάσσονται στο μετεκλογικό κλίμα που επικρατεί στη γειτονική χώρα. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι οι εξελίξεις σε σχέση με το έργο προχωρούν ομαλά, ενώ όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές στο έργο στη Βουλγαρία θα κάνουν ό,τι πρέπει προκειμένου να κυλήσουν με βάση τον προγραμματισμό τα έργα.

Για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη έχει ήδη δημιουργηθεί η εταιρεία Transbalkan Oil Pipeline BV στην οποία μετέχουν με ποσοστό 51% οι ρωσικές εταιρείες Gazpromneft, Rosneft και Transneft, 24,5% οι βουλγαρικές Bulgargas και Technoexportstroy, 23,5% τα ΕΛΠΕ και η Θράκη και 1% το Ελληνικό Δημόσιο.

Τρεις δήμοι στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, οι δήμοι Burgas, Pomorie, and Sozopol, έχουν ταχθεί με τοπικά δημοψηφίσματα εναντίον του έργου, χωρίς ωστόσο τα δημοψηφίσματα αυτά να συγκεντρώσουν το απαραίτητο ποσοστό συμμετοχής ώστε να καταστούν δεσμευτικά με βάση τα ισχύοντα στη γειτονική χώρα.
ΠΗΓΗ www.capital.gr

16 σχόλια:

  1. Άσχημα νέα. Μάλλον κάποιοι "λογίκεψαν" τους Βούλγαρους. Αλλά δεν πρέπει να βγάζουμε γρήγορα συμπεράσματα, γιατί και οι Ρώσοι ξέρουν κι αυτοί την τέχνη της "εκλογίκευσης", ίσως και καλύτερα.
    Μπορεί βέβαια να είναι τέχνασμα, προκειμένου οι Βούλγαροι να ζητήσουν παραπάνω ποσοστό από τον αγωγό και ποιός άλλος καλύτερος να μειώσει το ποσοστό του από τους παραζαλισμένους τους Έλληνες που παντού είναι οι τελευταίες τρύπες του ζουρνά/αγωγού.
    Οψόμεθα, αν μη τι άλλο θα είναι λίαν ενδιαφέρον αυτό το παιγνίδι επηρεασμού και εκλογικεύσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α! μπα… Οι έλληνες δεν είναι η τελευταία τρύπα του ζουρνά… Γιατί απλούστατα οι Ιταλοί είναι ακόμα πιο τελευταίες «τρύπες»… Και ως γνωστό (ή μάλλον δεν πρέπει να είναι πολύ γνωστό στην Ελλάδα αλλά στην Βουλγαρία έγινε μεγάλος ντόρος πριν λίγους μήνες γι’ αυτό το θέμα…) οι βούλγαροι περιμένουν κάποια χρηματικά ποσά από την Ε.Ε. για βελτίωση υποδομών που φυσικά δεν δόθηκαν εξ’ αιτίας των απαράδεκτα χαμηλών επιδόσεών τους στην διαφάνεια και στην λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών τους. Δεν νομίζω να θέλουν να δεσμευτούν αυτά τα χρήματα για μια ακόμη τετραετία - πενταετία μέχρι την επόμενη κυβέρνηση… Και να μας βάλουν στο πειρασμό να τους «λογικέψουμε» με τρόπους καθ’ όλα σύμφωνους με το κοινοτικό δίκαιο όπως π.χ. απαίτηση για δρακόντειους ελέγχους στην δημόσια διοίκηση της χώρας τους από την κομισιόν κατόπιν πιέσεων της Ελλάδας και της Ιταλίας οι οποίες για τα επόμενα 4-5 χρόνια μπορούν να εκφράζουν συνεχώς επιφυλάξεις. Επιφυλάξεις βέβαια που είναι απολύτως δικαιολογημένες από την βουλγάρικη πραγματικότητα. Πράγμα που και φυσικά θα συμβεί αν αθετήσουν υπογραφές σε διεθνής συμφωνίες… Δυστυχώς ή ευτυχώς τα συμφέροντα είναι αλληλοεξαρτώμενα και αν δεν μπορέσουμε να βρούμε ένα αμοιβαία επωφελές στάτους τότε οι εξελίξεις δεν θα είναι για κανέναν ευχάριστες. Δεν νομίζω ότι κανείς βούλγαρος που σκέφτεται λογικά περιμένει να εισρεύσουν περισσότερα χρήματα στην πατρίδα του από τις ΗΠΑ απ’ ότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και το κλειδί σ’ αυτήν την περίπτωση δυστυχώς ή ευτυχώς το κρατάει και η Ελλάδα και η Ιταλία (Η πραγματική «τελευταία τρύπα του ζουρνά»).-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μετα τον πόλεμο στην οσσετία, οι Γεωργιανοι αγωγοί NABUCO κτλ. βρίσκονται σε απόσταση βολής από το Ρωσικο πυροβολικό.

    Αυτό το ξέρουν όσοι υπογραφουν και επενδύουν στον NABUCO.

    Oπως επίση ξέρουν ότι οποιαδήποτε Ασιατικη - Τουρκική διαδρομη (εκτός κασπίας) περνάει από τα Κουρδικά εδάφη.

    Η Κίνα και η Ινδία , έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αποροφήσουν σχεδόν όλες τις ποσότητες του Ρωσικου και Ιρανικου αερίου. Και αυτό είναι το νεο δεδομένο .. που ακόμα οι της ΕΕ δεν έχουν αντιληφθεί πλήρως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Περιμένω τήν ἀντίδραση τῆς Ρωσίας. Μετά τό ξανασυζητᾶμε.

    Ἰόλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Δεν νομίζω ότι κανείς βούλγαρος που σκέφτεται λογικά περιμένει να εισρεύσουν περισσότερα χρήματα στην πατρίδα του από τις ΗΠΑ απ’ ότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση."


    Ναι αλλα απο ό,τι γνωρίζω, οι ΗΠΑ ειναι αυτές που διαθέτουν μερικές στρατιωτικές βάσεις σε Βουλγαρικό έδαφος και οχι η Ε.Ε., ενω δεν πρεπει να μας διαφεύγει και το γεγονός της φιλοαμερικάνικης στάσης που κράτησε η Βουλγαρία καθ'όλην την διάρκεια των βομβαρδισμών της Σερβίας απο την "συμμαχία των λύκων".Και αυτές οι παράμετροι πιστεύω οτι είναι αρκετά σοβαρές για να εξάγει κάποιος ασφαλή συμπεράσματα πάνω στο θέμα της κωλυσιεργίας απο πλευράς Βουλγαρίας σε σχέση με την κατασκευή του "γεφυριού της Άρτας"(του αγωγού ήθελα να πω).Βαζετε στοίχημα οτι αυτός ο αγωγός ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΠΟΤΕ;
    Αλλωστε δεν είναι τυχαίο που όλες ανεξαιρέτως οι χώρες του τέως ανατολικού μπλόκ(πόσο δε μάλλον αυτές που είναι και μέλη της Ε.Ε), αυτήν την στιγμή είναι "βασιλικότερες του βασιλέως" όσον αφορά τον φιλοαμερικανισμό τους.Λετε για αυτό να φταιει ο κακός κομμουνισμός, ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο που αυτήν την στιγμή μας διαφεύγει;


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Ελευθέριε Β. πιστεύεις πραγματικά οτι η Ελλάδα έχει τα "κότσια" να συνετίσει την Βουλγαρία;Αν ναι, με ποιούς πολιτικάντηδες θα το κάνει;Με τους υπάρχοντες ή με κάποιους μελλοντικούς;


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι αλλά εάν έρθει εδώ στα πράγματα ο Γεώργιος ο Ευδαίμων και Περιχαρής θα θελήσει να εκλογικεύσει την Βουλγαρία ή θα είναι ο ίδιος εκλογικευμένος από την άλλη πλευρά;
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εγω βλεπω πως ολοι οι γειτονες μας χορευουν σε τουρκικους ρυθμους ,

    γιατι οχι ?

    οποιοι εχουν την δυναμη την αξιοποιουν και ετσι μειωνεται συνεχως η αξια των Ελληνικων θεσεων

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ''Περιμένω τήν ἀντίδραση τῆς Ρωσίας. Μετά τό ξανασυζητᾶμε''
    Ἰόλαος
    ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΙΟΛΑΕ, ΟΤΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟΤΑΤΗ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΕ ΕΜΑΣ...

    ΕΙΔΟΜΕΝ....

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Απάντηση" του ΥΠ.ΑΝ. στη νέα βουλγαρική κυβέρνηση για Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

    Προειδοποιητική "ρελάνς" του υπουργείου Ανάπτυξης προς την Βουλγαρία, 24 ώρες μετά τις δηλώσεις Βούλγαρου αξιωματούχου, ότι "η Βουλγαρία δεν σκοπεύει να ασχοληθεί με ένα έργο που έχει "αυτοκαταργηθεί"" όπως πρώτο μετέδωσε χθες στο www.defencenet.gr. Σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, έστειλε ενημερωτικό σημείωμα με τις βασικές διατάξεις του σχεδίου νόμου για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, στον Πρόεδρο της Βουλής Δημήτρη Σιούφα, προκειμένου να ακολουθήσει σχετική διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής εν όψει της επίσημης κατάθεσης του νομοσχεδίου.

    «Δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λογική βάση στο project Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη και δεν έχουμε πρόθεση να υλοποιήσουμε έργα που από μόνα τους καταλήγουν σε αδιέξοδο», φέρεται να έχει δηλώσει στο κρατικό ραδιόφωνο της γείτονος, ο κ. Ρόσεν Πλεβνελίεφ.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, το προς κατάθεση νομοσχέδιο στοχεύει να επιταχύνει περαιτέρω τις διαδικασίες κατασκευής του αγωγού, η οποία προβλέπεται στην τριμερή συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας. Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη συσταθεί από τα συμβαλλόμενα μέρη ως φορέας κατασκευής και εκμετάλλευσης του αγωγού η διεθνής εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.

    Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ακολουθεί το σκεπτικό αντίστοιχης νομοθετικής ρύθμισης με αυτή που είχε θεσπιστεί παλιότερα για την κατασκευή του συστήματος παροχής φυσικού αερίου στην Ελλάδα, όπου μέσω ενός ευέλικτου θεσμικού πλαισίου διευκολύνθηκε η κατασκευή του συστήματος.

    Σύμφωνα με το προς κατάθεση νομοσχέδιο:

    - Το έργο του υπόγειου αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη χαρακτηρίζεται ως έργο μείζονος εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και δημόσιου συμφέροντος. Ορίζονται δε, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, η διαδρομή και εγκατάσταση του αγωγού και των τυχόν διακλαδώσεών του.

    - Προβλέπονται περιορισμοί της δόμησης σε ζώνες εκατέρωθεν του αγωγού, για λόγους ασφάλειας των πολιτών και για να διευκολυνθεί αργότερα η συντήρηση του έργου. Για τους περιορισμούς που επιβάλλονται στα ακίνητα καταβάλλεται σχετική αποζημίωση στον ιδιοκτήτη από την διεθνή εταιρεία του έργου TRANS-BALKAN PIPELINE BV.

    - Αντίστοιχα, εξασφαλίζεται επιπλέον καταβολή χρηματικής αποζημίωσης για τη ζημία που μπορεί να υφίσταται ο δικαιούχος σε περίπτωση που παρακωλύεται η συνήθης εκμετάλλευση των ακινήτων. Η αποζημίωση αυτή επίσης καταβάλλεται από την εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.

    - Παρέχεται στην εταιρεία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού και σε περίπτωση που αυτές είναι κοινόχρηστες να τις επαναφέρει στην προηγούμενη κατάσταση με δικές της δαπάνες.

    - Ορίζεται ότι επιτρέπεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση κάθε μορφής έκτασης μόνο κατά το μέτρο που είναι αναγκαία για την εκτέλεση του έργου.

    - Παρέχεται τέλος η δυνατότητα στην εταιρεία να χρησιμοποιεί ορισμένους χώρους του λιμένα Αλεξανδρούπολης, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί και να συντηρείται ο αγωγός. Οι όροι παραχώρησης των χώρων αυτών θα ρυθμίζονται με σύμβαση που θα υπογράψουν τα ενδιαφερόμενα μέρη.

    defencenet

    Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητοι φίλοι,εγώ παντως κέρδισα το στοιχημα που ειχα βάλει με κάτι φίλους (ένα τραπέζι σε in ρεστωράν)ότι κανείς ρωσικος αγωγός δεν προκειται να κατασκευαστεί εκ των εν χορδαις και οργανοις αναγγελθέτων(Burgas-Alexandroupolis, South stream). Με μια αλλαγή "κυβερνησεως" στη Βουλγαρία και τέλος! Απλο δεν είναι?? Γιατί νομίζετε ότι βάλλεται ο Berlusconi (είναι μέσα στα πλαίσια του profiling που γίνεται σε όποιον ανέρχεται στα υπατα αξιωματα-Βρίσκουν τα στοιχεία που τον καθιστουν εκβιάσιμο και το άτομο "λογικεύεται" όταν απαιτηθεί), μα βέβαια για τον South Stream! Οσο για εμάς άσε καλύτερα.... Ο κος πρωθυπουργός φρέναρε (μετά τα Δεκεμβριανα και την υπόθεση Ζαχοπουλου) και για να είναι 100% σίγουροι, θα πνεύσει πάλι ο άνεμος του σοσιαλισμού εν Ελλάδι, οσονούπω...Τωρα κε πρωθυπουργέ αντιλαμβάνεστε πως περνάνε στην ιστορία (μακαρία μεν, γέμει δε τριβόλων η οδός...). ΜάλλονοΟυχι αδίκως λοιπόν αποκαλείσθε με το υποκοριστικόν σας (όπως και ο αντίπαλός σας).

    ΖΕΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και γιατί δεν προσπαθούμε να προμηθευτούμε φυσικό αέριο από την Λιβύη μέσο ενός υποθαλάσσιου αγωγού... Αυτό θα ήταν και μια λύση που θα υποστηριζότανε σιγουρότατα και από την Ευρώπη και την Αμερική διότι θα προωθούσε την ενεργειακή ανεξαρτησία από την Ρωσία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν θα έχει ούτε αυτός τύχη γιατί εμείς από την άλλη δεν θεωρούμαστε και τόσο πιστοί στην Δύση...Δεν είναι μόνο η πηγή αλλά και οι χώρες διέλευσης
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τελείως συμπτωματικά, όσοι πάνε κόντρα στον Πούτιν είναι κακότυχοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μην αυταπατάσθε όσοι νομίζετε οτι δεν θα κατασκευαστούν οι δυο αγωγοί.Έχουν πέσει οι υπογραφές και μην ξεχνάτε πως η Ευρώπη έχει ανάγκη τη Ρωσία σαν απαραίτητο εταίρο για την επιβίωσή της.Η ρωσική αντίδραση θα είναι παραπάνω από σκληρή σε περίπτωση υπαναχώρησης της Βουλγαρίας ή άλλης χώρας.Συμφωνώ απολύτως γιατί αυτή είναι η αλήθεια όσον αφορά το θέμα Μπερλουσκόνι από τον προλαλήσαντα.
    Υπενθυμίζω, ότι η πρόσφατη συμφωνία Ρωσίας-Αζερμπαιτζάν για την εκμετάλλευση 500.000.000 κυβικών μέτρων ετησίως από τα κοιτάσματα του Σαχ-Ντενίζ 2 όπου εμπεριέχεται και όρος για μελλοντικά προνομιακή μεταχείριση της Gazprom έναντι άλλων εταιρειών για την ολοκληρωτική εκμετάλλευση του κοιτάσματος,ματαιώνει τα σχέδια περί Nabucco.H Ρωσία είτε αρέσει σε κάποιους ή όχι θα έχει τον τελευταίο λόγο.

    Δημήτρης από Πάτρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΠΑΤΡΙΔΕΣ,μην τρελενεστε,οι Βουλγαροι προσπαθουν να γινουν αρεστοι στους ευρωπαιους για τα λεφτα που τους κοψανε απο τα ευρ.προγραματα,αλλα να το θυμαστε,ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ ΤΟΝ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΠΟΥΤΙΝ._
    ΝΑΣΤΕ ΚΑΛΑ,ΚΙΜ ΦΙΛΜΠΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.