31/12/11

Πολιτική Δυσαρμονία

Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, καθόρισε τους κανόνες της μουσικής συνθέσεως τονίζοντας πως «πάσα αρμονία και αριθμός».
Έκτοτε έχουν αναπτυχθεί ποικίλα είδη μουσικής εκφράσεως προς τέρψιν κάθε γούστου, που εκτελούνται κατά μόνας, από μικρά ή μεγάλα σύνολα φωνών ή οργάνων.

Στα μεγάλα μουσικά σύνολα, προκειμένου να επιτευχθεί συντονισμός και αρμονία, είναι απαραίτητη η παρουσία του Μαέστρου. Ο ρόλος του είναι καθοριστικός στην οριοθέτηση της συμμετοχής κάθε μουσικού, πότε θα εμφανιστεί, με τι ένταση ή μελωδικότητα θα εκφραστεί και τόσες άλλες λεπτομέρειες. Από την άλλη πλευρά και ο πλέον ταλαντούχος μουσικός (βιρτουόζος) εξαρτά την απόδοσή του από τα παραγγέλματα του Μαέστρου και τη σύμπραξη των υπολοίπων.
Συχνά ακούμε για μετάκληση προικισμένου Μαέστρου προκειμένου να διευθύνει κάποια ορχήστρα. Για να προκύψει όμως ένα καλό αποτέλεσμα γίνονται εξαντλητικές δοκιμές, σκληρή δουλειά μέχρι να επιτευχθεί πειθαρχία και συντονισμός. Ο δε Μαέστρος, που σέβεται τον εαυτό του και τον κόσμο, δεν εμφανίζεται αν δεν επιτύχει αυτούς τους στόχους…
Θα επιχειρήσω μία αντιπαραβολή με την παρούσα Ελληνική Κυβέρνηση.
Στο πρόσωπο του αντίστοιχου Μαέστρου (Πρωθυπουργού) φαίνεται ότι υπάρχει μία εντυπωσιακή λαϊκή αποδοχή (ελπίδα περισσοτέρο) και μία πρωτοφανής σε αριθμό ψήφος εμπιστοσύνης από τη Βουλή. Άρα έχουν επενδυθεί πολύ μεγάλες προσδοκίες στον μετακληθέντα.
Τι γίνεται όμως με την ορχήστρα (κυβέρνηση);
Αρχικά βεβαίως εντυπωσιάζει το μέγεθος, πενήντα υπουργοί, συγκρινόμενοι με την «επαρχιακή μπάντα» των δέκα Ιταλών! Τελικά όμως, μήπως είναι κέραμοι και πλίνθοι ατάκτως ειρημμένοι και κύμβαλα αλαλάζοντα; Εκτός από την υποψία ότι πλείστοι αγνοούν το όργανο (υπουργείο) που παίζουν, δεν φαίνεται να υπάρχει συμφωνία για το έργο που θα εκτελέσουν. Για πειθαρχία στον Μαέστρο (Πρωθυπουργό) ούτε λόγος να γίνεται, ούτε έχει φανεί τέτοιο δείγμα καθότι προηγούνται τα δήγματα προς εαυτούς και αλλήλους, είτε γιατί είναι διεκδικητές καλύτερης θέσεως-Αρχηγίας στο ίδιο κόμμα, είτε γιατί οι «άλλοι» ανήκουν σε διαφορετικό κόμμα…
Κατά πληροφορίες σχεδόν πάντες, γονυπετείς εκάλεσαν τον Πρωθυπουργό. Ως εκ τούτου έχει δικαίωμα και υποχρέωση να ασκήσει ισχυρή Αρχηγία. Η δεδομένη σύνθεση της ορχήστρας (Κυβερνήσεως) δεν τυγχάνει καμίας εκτιμήσεως και μέχρι στιγμής δεν έχει βγάλει ήχους αρμονίας. Μόνο παραφωνίες, διαφωνίες, αλληλοκατηγορίες, μέχρι και εκατέρωθεν υποδείξεις για παραιτήσεις από αυτούς τούτους τους υπουργούς της.
Όσα δομικά προσόντα κι αν έχει ο Πρωθυπουργός και παρά τις προσδοκίες που εξέθρεψεν η έλευσίς του, εφόσον συνεχίζει με αυτή την σύνθεση δεν έχει καμία ελπίδα επιτυχίας. Κανένας Μαέστρος με αντίστοιχη ορχήστρα δεν θα ανέβαινε στο pontium για εμφάνιση.
Το θέμα όμως δεν είναι αν παρεσύρθη κάποιος Μαέστρος και χάσαμε δύο ώρες σε μια ανεπιτυχή συναυλία. Διακυβεύεται το μέλλον της Ελλάδος και η αρμονία του πολιτικού συστήματος.
Ας κάνει λοιπόν χρήση των εξουσιών του κι ας συγκροτήσει μία ολιγάριθμη αυτοπροορισμένη, πειθαρχημένη ορχήστρα και τότε θα απολαύσει Διεύθυνση κι εμείς Μελωδία, Αρμονία και Πρόοδο.
Δρ. Νίκος Ερ. Ιωάννου, Καρδιολόγος
nikos.er.ioannou@gmail.com

6 σχόλια:

  1. Μετα τα Πυθαγορια του γιατρου εγω δεν θα μπορουσα παρα να μεταφερω ενα αρθρο που αναφερεται στα καλα στοιχεια της ιστοριας των Αραβων που δυστυχως τους εμπλεξαν καποιοι και εφτασαν να θεωρουνται ποιοτικα πιο κατω απο τους ...Λευκους..


    ΑΡΑΒΙΑ (Αλ Χουαρίζμι)


    Μετά την κατάρρευση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την επικράτηση του Χριστιανισμού, ακολούθησε για την Ευρώπη μια περίοδος (1η χιλιετία μ.Χ.) γεμάτη πολέμους και διαμάχες. Ο σκοταδισμός που επικράτησε κατέστρεφε οιοδήποτε επιστημονικό ενδιαφέρον εκδηλωνόταν στην Ευρώπη, εκείνη την εποχή της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας και των αντιμαχόμενων φατριών .[1]

    Η γνώση όμως έχει τον τρόπο της να ταξιδεύει, να εγκαθίσταται και να ευδαιμονεί στο κατάλληλο έδαφος, που για την εποχή εκείνη ήταν ο πρόσφορος μουσουλμανικός κόσμος. [1]

    Οι Άραβες προσέφεραν στη μαθηματική επιστήμη και γενικότερα στον πολιτισμό:

    α) Συγκεντρώνοντας και διαφυλάσσοντας σημαντικά έργα της αρχαιότητας και ειδικότερα των αρχαίων Ελλήνων, παραδίδοντάς τα στη συνέχεια στους μεταγενέστερους.

    β) Καλλιεργώντας, κατά τη σκοτεινή για την Ευρώπη εποχή του Μεσαίωνα, τα μαθηματικά και τις επιστήμες, παραδίδοντας στη συνέχεια στους Ευρωπαίους την γνώση τους,(καθώς και το Ινδικό σύστημα αρίθμησης). [2]

    Ένας από τους πιο σημαντικούς Άραβες μαθηματικούς είναι ο Muhammed ibn Musa, γνωστότερος ως Al Khowarismi (Αλ Χουαρίζμι), ο οποίος έζησε γύρω στον 9ο μ.Χ. Αιώνα. Το σημαντικότερο έργο του ήταν το Algebr ve Almocabelah. Ο όρος “Άλγεβρα” προέρχεται από τον τίτλο του συγκεκριμένου έργου, ενώ ο όρος “αλγόριθμος” προέρχεται από το όνομα του Αλ Χουαρίζμι.

    Σύμφωνα με την Βικιπαίδεια:

    “ Ο Αμπού Αμπντουλάχ Μοχάμεντ Ιμπν Μούζα Αλ Χουαρίζμι (Περσικά/Αραβικά: أبو عبد الله محمد بن موسى الخوارزمي) (μ.Χ. 780 - 850 μ.Χ.) ήταν Πέρσης μαθηματικός, αστρονόμος και γεωγράφος, ένας λόγιος στον Οίκο της Σοφίας στην Βαγδάτη.

    Στο βιβλίο του σχετικά με τους υπολογισμούς Κιτάμπ Αλ-γκιάμπρ παρουσίασε για πρώτη φορά την συστηματική λύση της γραμμικής και δευτεροβάθμιας εξίσωσης. Θεωρείται ο «πατέρας» της άλγεβρας, τιμή την οποία μοιράζεται με τον Διόφαντο. Στον δωδέκατο αιώνα, οι λατινικές μεταφράσεις του έργου του στους Ινδικούς αριθμούς παρουσίασαν το δεκαδικό θεσιακό σύστημα αριθμού στον Δυτικό Κόσμο. Αναθεώρησε την «Γεωγραφία» του Πτολεμαίου και έγραψε για την αστρονομία και την αστρολογία.
    Οι συνεισφορές του είχαν μεγάλο αντίκτυπο και στη γλώσσα, η λέξη «Άλγεβρα» προέρχεται από το Αλ-γκιαμπρ μια από τις δύο πράξεις που χρησιμοποιούσε για την επίλυση δευτεροβάθμιων εξισώσεων. Ο όρος Αλγόριθμος προέρχεται από το Algoritmi (Αλγκορίτμι), το Λατινικό του όνομα. Η Ισπανική λέξη guarismo και η πορτογαλική algarismo προέρχονται από το όνομα του, και οι δυο λέξεις σημαίνουν ψηφίο.”

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. -2-
    Για την συνεισφορά του, η Βικιπαίδεια αναφέρει:

    “Τα έργα του Αλ Χουαρίζμι στα μαθηματικά στην γεωγραφία στην αστρονομία και στην χαρτογραφία έθεσαν τις βάσεις για τις εξελίξεις στην άλγεβρα και την τριγωνομετρία. Η συστηματική του προσέγγιση στην επίλυση γραμμικών και δευτεροβάθμιων εξισώσεων οδήγησε στην λέξη άλγεβρα η οποία προέρχεται από τον τίτλο του βιβλίου του «Συνοπτικό Βιβλίο για τον Υπολογισμό με Μεταφορά και Απλοποίηση» (Αλ-Κιταμπ αλ μουχτασαρ φι χισαμπ αλ-τζαμπρ ουαλ-μουκα μπαλαالكتاب المختصر في حساب الجبر والمق).
    Το βιβλίο του Υπολογισμός με Ινδικούς Αριθμούς, γραμμένο περίπου το 825, ήταν υπεύθυνο για την διάδοση του Ινδικού αριθμητικού συστήματος σε όλη την Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Το βιβλίο μεταφράστηκε στα Λατινικά ως Algoritmi de numero Indorum. To Αλ Χουαρίζμι αποδόθηκε στα Λατινικά ως Algoritmi το οποίο οδήγησε στο Αλγόριθμος.
    Μερικά από τα έργα του βασίστηκαν σε Περσική και Βαβυλωνιακή αστρονομία, στους Ινδικούς αριθμούς και σε Ελληνικά μαθηματικά.
    Ο Αλ Χουαρίζμι συστηματοποίησε και διόρθωσε τις πληροφορίες του Πτολεμαίου για την Αφρική και την Μέση Ανατολή. Ένα άλλο σημαντικό βιβλίο του ήταν το Kitab surat al-ard («Η εικόνα της Γης», μεταφράστηκε ως Γεωγραφία) το οποίο παρουσίαζε τις συντεταγμένες βασισμένο στην
    «Γεωγραφία» του Πτολεμαίο αλλά με διορθωμένες τιμές για την Μεσόγειο, την Ασία και την Αφρική.
    Έγραψε επίσης για μηχανικές συσκευές όπως ο αστρολάβος και το ηλιακό ρολόι.
    Βοήθησε ένα έργο για τον καθορισμό της περιμέτρου της Γης και στη σύνταξη ενός παγκόσμιου χάρτη για τoν χαλίφη al-Ma'mun, επιβλέποντας 70 γεωγράφους.
    Όταν, τον 12ο αιώνα, τα έργα του απλώθηκαν στην Ευρώπη μέσω λατινικών μεταφράσεων, είχαν σημαντικές επιπτώσεις στο επίπεδο της ανάπτυξης των μαθηματικών στην Ευρώπη. Εισήγαγε αραβικούς αριθμούς στη Λατινική Δύση, βασισμένους σε δεκαδικό σύστημα το οποίο αναπτύχθηκε από ινδικές πηγές.”
    Βιβλιογραφία - Αναφορές

    (Για τον Αλ Χουαρίζμι).

    1. David Blatner, Η χαρά του π, (μετάφραση του: The joy of π), εκδόσεις Ωκεανίδα, Αθήνα 2001
    2. Η ιστορία του π, Παρασκευή Αρώνη, Μεταπτυχιακή Διπλωματική εργασία, http://www.math.uoa.gr/me/dipl/dipl_aroni.pdf
    3. Άρθρο στη Βικιπαίδεια για τον Αλ Χουαρίζμι
    4. Al Khowarizmi (Wikipedia).

    Γιάννης Φιορεντίνος
    ΠΕ 04, ΜΔΕ Προχωρημένες Σπουδές στη Φυσική
    http://ypervatikop.blogspot.com/2011/06/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περι Αραβικου Ισλαμοφασισμου και αυτα:

    - Ιανους, "Missing sense of proportions and time"
    Reader comment on item: L'Institut d'Égypte – In Memoriam
    in response to reader comment: Intolerance
    http://www.danielpipes.org/comments/192191

    - Ιανους, "When burning a book fails, then maybe converting it to Islam will be worth trying ?"
    Reader comment on item: L'Institut d'Égypte – In Memoriam
    in response to reader comment: Not Always The Case
    http://www.danielpipes.org/comments/192188

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν ειναι ολα ασπρο-μαυρο! Να βλεπωμε και την τεραστια γκαμμα του γκρι διφορετικα αδικουμε πρωτα την δικη μας νοημοσυνη και το αισθημα του Δικαιου ( τοσο απαραιτητο για να λεμε οτι...ανθρωποποιηθηκαμε πλεον???!!!) και κατανταμε ζωα αξια μονο για σφαγειο.Ποσο μαλλον οταν η εξαθλιωση καποιων εχει τα αιτια της στην απεναντι οχθη οπου καθομαστε και...ψαρευουμε εμεις οι βολεμενοι ελεω χρωματος επιδερμιδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ειναι ολα ασπρο-μαυρο! Να βλεπωμε και την τεραστια γκαμμα του γκρι διφορετικα αδικουμε πρωτα την δικη μας νοημοσυνη και το αισθημα του Δικαιου ( τοσο απαραιτητο για να λεμε οτι...ανθρωποποιηθηκαμε πλεον???!!!) και κατανταμε ζωα αξια μονο για σφαγειο.Ποσο μαλλον οταν η εξαθλιωση καποιων εχει τα αιτια της στην απεναντι οχθη οπου καθομαστε και...ψαρευουμε εμεις οι βολεμενοι ελεω χρωματος επιδερμιδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν υπαρχει μετριασμος απεναντι στο Ισλαμοφασιστικο death cult - μονο εχθρα, εως την τελειωτικη διαλυση του!

    dhimmi no more, "The lost tablighees"
    Reader comment on item: Friendless in the Middle East
    in response to reader comment: Proof of God existence
    http://www.danielpipes.org/comments/192183

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.