16/12/11

Κίνδυνος Γενοκτονίας των Χριστιανών της Συρίας. Όλο το άρθρο!

Το 1914-1923, όταν ο "διεθνής παράγων" χάρασσε τις ζώνες επιρροής και τα νέα σύνορα, θυσιάστηκαν και σφαγιάστηκαν από τους βάρβαρους Τούρκους τρία εκατομμύρια Χριστιανοί της Ανατολής (Έλληνες, Αρμένιοι και Ασσύριοι).
Τώρα διατρέχουν τον ίδιο κίνδυνο 1,5 εκατομμύριο Χριστιανοί -Ασσύριοι και Ελληνορθόδοξοι- της Συρίας!
Του Σάββα Καλεντερίδη
Αν ο Λίβανος είναι ο «καθρέφτης της Μέσης Ανατολής», όπως τον αποκαλούν οι ασχολούμενοι με την περιοχή, η Συρία είναι ο «τοίχος» που κρέμεται αυτός ο καθρέφτης.
Με αφορμή την βομβιστική επίθεση εναντίον αυτοκινήτου που μετέφερε περίπολο της γαλλικής ειρηνευτικής δύναμης (FINUL), στο Νότιο Λίβανο, στην ανατολική πλευρά της Τύρου, κοντά στον παλαιστινιακό προσφυγικό καταυλισμό Μπουρτζ αλ-Σάμλι: Από την έκρηξη τραυματίστηκαν πέντε Γάλλοι κυανόκρανοι και δυο Λιβανέζοι πολίτες. Την ίδια στιγμή, μια ρουκέτα τύπου Κατιούσα, που είχε στόχο το έδαφος του Ισραήλ, έπεσε σε σπίτι, στο Λιβανικό χωριό Χούλα, που βρίσκεται ακριβώς πάνω στα σύνορα με το Ισραήλ, τραυματίζοντας μια γυναίκα.

Παρατηρητές από το Λίβανο συνδυάζουν τα δυο γεγονότα και τα αποδίδουν στο καθεστώς Άσαντ, το οποίο με την πρώτη ενέργεια θέλει να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα στο Παρίσι, που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, μαζί με το Λονδίνο, την Ουάσιγκτον και την Άγκυρα, στην επιχείρηση αποσταθεροποίησης της Συρίας και ανατροπής του μπααθικού καθεστώτος. Με τη δεύτερη ενέργεια, το καθεστώς Άσαντ θέλει να εκφράσει την πρόθεσή του να εμπλέξει τη Χεζμπολλάχ σε ένα νέο κύκλο συγκρούσεων με το Ισραήλ, για να δημιουργήσει μια κατάσταση που υπό το φόβο της γενικότερης αποσταθεροποίησης ολόκληρης της περιοχής, θα παρατείνει το όριο ζωής του.
Μάλιστα, οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν ότι είναι πιθανόν ανάλογη επίθεση να δεχτεί και η ειρηνευτική δύναμη του τουρκικού στρατού (ένας λόχος μηχανικού), που εδρεύει στο χωριό Σαϊτιγιέ (Şaitiye), κοντά στην πόλη Σουρ του Λιβάνου. Και αυτό γιατί η Τουρκία, από στρατηγική σύμμαχος, που διεμήνυε προς κάθε κατεύθυνση ότι ήταν μέχρι πριν από λίγους μήνες με τη Συρία, κατέστη το κέντρο δράσης της συριακής αντιπολίτευσης και το κέντρο εκπαίδευσης, τροφοδοσίας και συντονισμού  των παραστρατιωτικών δυνάμεων που δρουν στο έδαφος της Συρίας, με σκοπό την πρόκληση αναταραχών που θα οδηγήσουν στην ανατροπή του Άσαντ.
Και μια που μιλάμε για αναταραχές, τα μάτια εκείνων που γνωρίζουν -μάλιστα μερικοί από αυτούς καθορίζουν και τις εξελίξεις- είναι στραμμένα στην περίπου ενός εκατομμυρίου πόλη Χομς, όπου οι αντικαθεστωτικοί και οι εγκάθετοι όλων εκείνων των ξένων δυνάμεων δραστηριοποιούνται στην περιοχή, στην ουσία έχουν θέσει την πόλη υπό τον έλεγχό τους. Από τον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσει η Δαμασκός για να θέσει την πόλη ξανά υπό τον έλεγχό της, θα κριθούν πολλά ή τα πάντα!
Την ώρα που διαβάζονται αυτές οι γραμμές, οι υπουργοί εξωτερικών των χωρών μελών του Αραβικού Συνδέσμου, συσκέπτονται στο Κάιρο και αποφασίζουν για τη στάση που θα κρατήσουν απέναντι στη Δαμασκό. Πάντως, το καθεστώς Άσαντ, για να κερδίσει χρόνο, είναι πιθανόν να ζητήσει την αποστολή Αράβων παρατηρητών στις κυριότερες πόλεις της Συρίας, οι οποίοι θα καταγράφουν τις τυχόν παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Να σημειωθεί ότι η παρουσία Αράβων παρατηρητών, είναι δυνατόν να ενθαρρύνει τις διαδηλώσεις στο Χαλέπι και τη Δαμασκό, με καταστροφικές συνέπειες για το μπααθικό καθεστώς.
Με βάση τις εκτιμήσεις έγκυρων παρατηρητών, το καθεστώς Άσαντ είναι δύσκολο να διατηρήσει την εξουσία αν επεκταθούν τα επεισόδια σε Χαλέπι και Δαμασκό και χάσει τη στήριξη του Αραβικού Συνδέσμου, ακόμη κι αν συνεχίσει να έχει τη στήριξη της Ρωσίας και της Κίνας.
Αν θέλαμε δε να κατατάξουμε τους διαδηλωτές και τα στοιχεία εκείνα που εξ αντικειμένου δρουν προβοκατόρικα, μπορούμε να πούμε ότι είναι σχεδόν στο σύνολό τους φανατικοί σουνίτες, που χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Τα μέλη της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, αυτό που εσφαλμένα αναφέρεται ως Αδελφοί Μουσουλμάνοι, που υποστηρίζονται από την αντίστοιχη οργάνωση της Αιγύπτου, και τα μέλη των ομάδων Ουαχάμπι, που υποστηρίζονται από τη Σαουδική Αραβία.
Έχουμε πει και έχουμε γράψει και στο παρελθόν ότι οι εξελίξεις στη Συρία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στη νέα αρχιτεκτονική της ευρύτερης περιοχής, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Τουρκία. Και αυτό γιατί σε περίπτωση ανατροπής του καθεστώτος Άσαντ, την εξουσία θα καταλάβουν οι σουνίτες μουσουλμάνοι, οι οποίοι εκ της φύσεώς των και για απολύτως αντικειμενικούς λόγους, δεν είναι σε θέση να εγγυηθούν και κυρίως να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα 3 εκατομμυρίων αλαουιτών, 2 εκατομμυρίων Κούρδων, 1,5 εκατομμυρίων Χριστιανών (Ασσυρίων και Ελληνορθοδόξων), 200 χιλιάδων Αρμενίων και 500 χιλιάδων Δρούζων, που ζουν στην επικράτεια της Συρίας. Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα οι μη μουσουλμανικοί πληθυσμοί, απολάμβαναν πλήρους ελευθερίας από το κατά τα άλλα αυταρχικό καθεστώς Άσαντ.
Με άλλα λόγια, η νέα κυβέρνηση, όποτε αυτή προκύψει, είναι περίπου αδύνατον να κρατήσει ενωμένη τη χώρα, αφού ήδη οι Κούρδοι του Μικρού Νοτίου Κουρδιστάν, όπως αποκαλούν οι ίδιοι την περιοχή της ΒΑ Συρίας όπου κατοικούν, προετοιμάζουν τη δική τους αυτόνομη κυβέρνηση, σε συνεννόηση με το αυτόνομο κράτος του Νοτίου Κουρδιστάν (Βόρειο Ιράκ) και το ΡΚΚ, με το οποίο διατηρούν ισχυρούς δεσμούς. Και δεν είναι καν ανάγκη να είναι κανείς αναλυτής ή διεθνολόγος, για να αντιληφθεί ότι ένα δεύτερο αυτόνομο κουρδικό κράτος στην περιοχή, απλά ανοίγει το δρόμο για το τρίτο και μετά για το τέταρτο κουρδικό κράτος. Το αν θα έχει σειρά πρώτα η Τουρκία και μετά το Ιράν, δεν έχει και μεγάλη σημασία. Να μη βιαζόμαστε!
Σε περίπτωση λοιπόν που οι εξελίξεις κινηθούν στην κατεύθυνση που προαναφέρθηκε, τίθεται ένα τεράστιο ζήτημα. Τί θα απογίνουν οι Χριστιανοί της περιοχής και ιδιαίτερα οι Ασσύριοι, που είναι ένας ιστορικός λαός, πραγματικός ιδιοκτήτης της χώρας, αφού οι Άραβες είναι παρείσακτος λαός εισβολέας;
Εμείς απλά να σημειώσουμε ότι η Ελλάδα ή καλύτερα ο Ελληνισμός, έχει άμεσο ενδιαφέρον για το θέμα, αφού το Πατριαρχείο Αντιοχείας, που έχει προσωρινή έδρα στη Δαμασκό, είναι ένα ελληνορθόδοξο πατριαρχείο, ασχέτως αν τις τελευταίες δεκαετίες ελέγχεται από τον αραβικό παράγοντα.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε στον διεθνή παράγοντα και στις χώρες που κινούν τα νήματα στην περιοχή, ότι την προηγούμενη φορά που σχεδίαζαν τα σύνορα και τις ζώνες επιρροής λίγο πιο βόρεια, στην μαρτυρική Ανατολή, έπεσαν θύματα των σχεδιασμών τους οι Χριστιανοί (, Αρμένιοι, Ασσύριοι και Έλληνες) της Θράκης, του Πόντου και της Ανατολής. Τότε τα θύματα ξεπέρασαν τα τρία εκατομμύρια. Τώρα; Θα μείνει απαθής η χριστιανική κοινότητα και ο λεγόμενος πολιτισμένος κόσμος σε μια νέα γενοκτονία και έξοδο των Χριστιανών και των παραδοσιακών λαών της περιοχής από τις παραδοσιακές τους εστίες;

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

10 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό άρθρο
    Πολλά θα εξαρτηθούν από την στάση των Κούρδων, οι οποίοι πληθυσμιακά έχουν καταλάβει τα εδάφη των εκτοπισμένων γηγενών Χριστιανών Ασσυρίων- Χαλδαίων- Συρίων (όπου έχουν καταφύγει εκ νέου πολλοί διωκόμενοι εκ του Ιράκ).
    Τώρα που οι Κούρδοι χτίζουν την "πολυκατοικία" τους όροφο- όροφο, ας μην παραλείψουν τα θεμέλια της που είναι οι αρχαίοι πληθυσμοί που πρωτοασπάστηκαν τον Χριστιανισμό, διότι εκεί κατέφυγαν οι πρώτοι Χριστιανοί της Ιερουσαλήμ- λόγω εγγύτητας και συγγένειας φυλετικής και δογματικών αντιλήψεων.
    Κάποιος Κούρδος κοινοτικός εκπρόσωπος στην Τουρκία προσφάτως είχε αναγνωρίσει την συμμετοχή τους στους Κεμαλικούς διωγμούς των Χριστιανικών πληθυσμών(δεν συγκράτησα το όνομα του, δεν γνωρίζω αν αυτός αποτελεί την εξαίρεση).
    Ένας ανοιχτός κύκλος Θείας Δίκης μοιάζει να είναι σε εξέλιξη όπου η ετυμηγορία είναι συναρτώμενη της ανάληψης ιστορικής ευθύνης.

    Για όποιον ενδιαφέρεται:
    Who are the Chaldeans?
    http://www.chaldeansonline.org/chald.html

    -The Chaldeans of Beth Nahreen (Mesopotamia which is current days Iraq, east Syria, and south east Turkey) are a live continuation of all the indigenous people of Mesopotamia
    whether their tribal names were Sumerians, Akkadians, Amorites, Babylonians, Assyrians, Chaldeans, and Aramaeans.
    -The language of the Chaldean people is Aramaic, a different dialect than that spoken by Jesus Christ.
    ...
    The two names, "Chaldean" and "Assyrian", are still widely used to indicate same nation and people. In the area of religion, "Chaldean" still applies to all Chaldean Catholics of Iraq who use the Aramaic language and follow the teachings of Rome. The term "Assyrian" is used to indicate the followers of Nestorius, and has been employed as a name for the Nestorian Church since 1886.
    Σημ. Οι Νεστόριοι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι που αποσχίστηκαν από το σώμα της Ορθοδοξίας λόγω του ισχυρισμού του Νεστόριου ότι ο Ιησούς κατά την γέννηση του -και όχι την σύλληψη- ενσάρκωσε την Θεία του υπόσταση Του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι της περιοχής πρέπει να προστατευτούν οπωσδήποτε,η Ελλάδα ελάχιστα μπορεί να κάνει τώρα,υπάρχουν όμως άλλες χώρες που μπορούν και θέλουν,σε συνδιασμό και με άλλα συμφέροντα που έχουν στην περιοχή.

    Δεν είναι τυχαίο που επιχειρούν τώρα να αποσταθεροποιήσουν την Κυβέρνηση Πούτιν,και όχι τη Ρωσία γενικά...

    Διαβάζοντας τα παραπάνω,αναπόφευκτα περνάει απο το μυαλό μου η ερώτηση,πόσο θα ανησυχούσε τους Αμερικανούς μια ενδεχόμενη αποχώρηση της Ελλάδας απο το ΝΑΤΟ τώρα;

    Πόσα ανταλάγματα θα μπορούσαμε να κερδίσουμε τώρα;

    Το να μας θεωρούν δεδομένους δεν μας κάνει καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Oι Δυτικοί αν καί χριστιανοί, όσο χριστιανοί μπορεί νά είναι κάποιοι πού έχουν ως θεό τους τό χρήμα, ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν γιά τήν ασφάλεια τών χριστιανικών πληθυσμών τής Έγγυς καί Μέσης Ανατολής.

    Αντίθετα διαχρονικά κόπτονται γιά τά δικαιώματα τών μουσουλμανικών μειονοτήτων. Όταν μπήκε ο ελληνικός στρατός στήν Μικρά Ασία, οι Σύμμαχοι έκαναν επανειλημμένες συστάσεις γιά τήν ασφάλεια τών μουσουλμάνων. Ήταν οι ίδιοι πού, απλά θά παρατηρούσαν, λίγο αργότερα τίς σφαγές τών χριστιανών από τούς τσέτες τού Κεμάλ.

    Assyria

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σίγουρα δεν θα διαφύγει της προσοχής σας αυτό:
    Συρία: Αλλάζει στάση η Μόσχα;
    http://geopoliticsdailynews.blogspot.com/2011/12/blog-post_1694.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για την ιστορία:

    Οι Σύροι ήταν οι αρχαίοι Αραμαίοι τους οποίους οι αρχαίοι Έλληνες ονόμασαν λανθασμένα έτσι γιατί τους μπέρδεψαν με τους Ασσυρίους.
    Οι Ασσύριοι έχουν δύο βασικές χριστιανικές εκκλησίες την Ασσυριακή εκκλησία της Ανατολής που προέρχεται απ’ τον Νεστοριανισμό και την Χαλδαϊκή εκκλησία που είναι η αντίστοιχη ουνιτική. Η γλώσσα της εκκλησίας είναι ή ανατολική συριακή ή κατ’ άλλους ασσυριακή, η οποία αναπτύχθηκε στην αρχαία Έδεσα (σην σημερινή Ούφρα της Τουρκίας) και που αποτελεί εξέλιξη της ανατολικής αραμαικής που είχε διαδωθεί στη Μεσοποταμία ήδη απ’ την περίοδο του αρχαίου Ασσυριακού Βασιλείου.
    Στη Συρία υπάρχουν πολλές χριστιανικές εκκλησίες: Το ελληνο-ορθόδοξο πατριαρχείο της Αντιοχείας (κατά τους ίδιους ρουμ-ορθοντοξ – δηλαδή ρωμιο-ορθόδοξο) είναι η μεγαλύτερη χριστιανική κοινότητα. Άλλα είναι το ελληνο-καθολικό (ρουμ-καθολικ) πατριαρχείο της Αντιόχειας που είναι ουνιτικό, το συρο-ορθόδοξο (μονοφυσίτες), το συροκαθολικό (ουνιτικό μονοφυσιτικό), το μαρονιτικό πατριαρχείο Αντιοχείας – τα δύο τελευταία έχουν έδρα τη Βυρητό ενώ τα πρώτα τρία έχουν έδρα τη Δαμασκό. Φυσικά υπάρχει και Ασσυριακή και Χαλδαϊκή εκκλησία. Η γλώσσα της συρο-ορθόδοξης και συρο-καθολικής εκκλησίας είναι επίσης η ανατολική συριακή. Οι Συρο-ορθόδοξοι θεωρούν ότι είναι οι απόγονοι των αρχαίων Σύρων (δηλαδή Αραμαίων) και όχι των Ασσυρίων, κάτι που ισχύει με τους οπαδούς της Ασσυριακής και Χαλδαϊκής εκκλησίας που ζουν κυρίως στο Ιράκ.

    Φοίβος Κομνηνός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλτατε Σάββα, πράγματι χάρηκα για το αντικείμενο του άρθρου, είχα την ευκαιρία να μεταφράσω και να αναρτήσω αρκετά άρθρα με αυτό το ανησυχητικό θέμα. θα ήθελα να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
    1. Από καιρό η Συρία δεν στηρίζεται από τον Αραβικό Σύνδεσμο, την έχουν διώξει.
    2. «Τα μέλη της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, αυτό που εσφαλμένα αναφέρεται ως Αδελφοί Μουσουλμάνοι», η αραβική ονομασία Jamiat al-al-Ikhwan muslimun σημαίνει Κοινωνία των μουσουλμάνων αδελφών που μεταφράζεται σε «Αδελφοί Μουσουλμάνοι» καθώς υπάρχουν δεκάδες Μουσουλμανικές Αδελφότητες σαν ξεχωριστές οντότητες. Ο όρος Μουσουλμανική Αδελφότητα προέρχεται από το αγγλικό Muslim Brotherhood που θα έπρεπε να είναι Muslim Brethren αλλά δεν χρησιμοποιείται. Πιστεύω ότι και οι δυο ονομασίες επιτρέπονται και είναι ισάξιες.
    3. Το ιστορικό Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιοχείας τέθηκε πρόσφατα υπό τη προστασία του Ρώσου Πατριάρχη Κύριλλου, κατόπιν επιτυχημένης, κατά τη γνώμη μου πάντα, εφαρμογής ρωσικής θρησκευτικής διπλωματίας. Ο Ελληνισμός, σκέτος η θρησκευτικός, λάμπει από τη απουσία του. Κάποτε ανάρτησα σχετική δραματική παράκληση από Λιβανέζους χριστιανούς προς τους Έλληνες αδελφούς.
    4. Σχετικά με την αυτονομία των Κούρδων: το καθεστώς Μπααθ, όπως το αποκαλείς, ενώ πρόκειται για τη συριακή κυβέρνηση, τους έχει αφήσει αυτονομία σε απίστευτο (σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν) μεγάλο βαθμό, από ανάγκη φυσικά. Με τον ερχομό των φιλότουρκων σουνιτών, ούτε μισή μέρα θα τους αφήσουν, και η Τουρκία θα επεκτείνει εκεί τον πόλεμο κατά του ΡΚΚ, με τη πλήρη υποστήριξη της Δύσης. Θα έλεγα ότι θα σημάνει μάλλον το τέλος του ΡΚΚ, γιατί ας μη ξεχάσουμε ότι η Συρία διαθέτει πολύ καλό ενεργό στρατό που θα ενωθεί με το τουρκικό, τόσο δραματικά τα βλέπω, και ας μη ξεχάσουμε ότι εκεί δεν υπάρχει το όρος Καντίλ και τα βουνά του Νότιου Κουρδιστάν…
    5. Τέλος σχετικά με τον επίλογο σου: μα η Δύση έχει πάρει την απόφαση της σχετικά με τους Χριστιανούς της Ευρύτερης Μέσης Ανατολής, πρέπει να τα μαζέψουν και να φύγουν. Απορώ πως έχεις ακόμα ελπίδες.
    Από το διπλανό Ιράκ αναγκάστηκαν η επέλεξαν να φύγουν περίπου 400.000-500.000 χριστιανούς υπό το αδιάφορο βλέμμα των δυτικών κατακτητών και τη πλήρη απάθεια όλης της Δύσης. Πρόσφατα ο Ομπάμα, αλλά κυρίως ο Σαρκοζί, που είναι πιο εκδηλωτικός, δήλωσαν ότι οι Χριστιανοί του Λίβανου και της Συρίας (και μάλλον της Αιγύπτου) πρέπει να αποχωρίσουν από τα μέρη τους, θα τους φιλοξενήσουν οι χώρες της Δύσης, κυρίως η ΕΕ (αλλά και η Ελλάδα) και ότι η επιχείρηση αυτή θα είναι πολύ εύκολη καθώς οι περισσότεροι διαθέτουν δυο διαβατήρια (sic). Δεν θα επαναλαμβάνω εδώ τους σκοπούς του σχεδίου Yinon που βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ας μην ξεχνάμε τον όρο Syriana
    Ο Άσαντ ειναι Αλαουίτης - Ούτε Σουνίτης, ούτε Σιίτης.
    Η Πτώση του θα μπορούσε να ενεργοποιήσει συν τοις άλλοις, αντανακλαστικά εντός των Αλαουιτών της Τουρκίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πάνω στην ώρα το άνοιξε το θέμα ο Σάββας και είναι ένα θέμα, που αυτήν την εποχή κινδυνεύει να παραπέσει, καθώς το βλέμμα των δυτικών είναι αλλού.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Ο/Η Fibos Komninos είπε...

    ΛΕΣ στο κατατοπιστικό σου σχόλιο

    "Οι Σύροι ήταν οι αρχαίοι Αραμαίοι τους οποίους οι αρχαίοι Έλληνες ονόμασαν λανθασμένα έτσι γιατί τους μπέρδεψαν με τους Ασσυρίους. "
    Αυτή είναι η κρατούσα και μάλλον λανθασμένη άποψη, κάποια άλλη λέει πως οι ίδιοι οι Σύριοι ζήτησαν από τους Έλληνες να τους αποκαλούν έτσι.
    Η ονοματολογία της Συρίας αυτή προκύπτει από το "SURIRSTON" που σημαίνει η Χώρα του Ρόδου (Τα περίφημα Ρόδα της Δαμασκού).
    Η κατακερματισμένη σήμερα περιοχή πρέπει να ιδωθεί σαν ενιαία χώρα των Αραμαίων ARAM NAHREEN ή BETH (οίκος)NAHREEN -
    Ουσιαστικά η Μεσοποταμία-
    με γλώσσα διαχρονικά την Αραμαϊκή.
    Η καρδιά της είναι η Ούρφα- Έδεσσα (Τουρκία), μαζί ίσως με την Νισιμπίς.
    Άλλο κέντρο φυσικά ήταν και η πρωτεύουσα των Ασσυρίων Νινευή δηλ. σημερινή Μοσούλη.
    Οι Ασσύριοι, Χαλδαίοι και οι Σύριοι είναι υποσύνολα-συγγενή- αυτής της Χώρας.
    ΛΕΣ " Η γλώσσα της εκκλησίας είναι ή ανατολική συριακή ή κατ’ άλλους ασσυριακή"
    Εγώ το έχω συναντήσει σαν ανατολική Αραμαϊκή.
    Ουσιαστικά είναι μια γλώσσα με διαλέκτους:
    Syriac/Aramaic/Assyrian language

    http://www.nestorian.org/the_syriac_aramaic_assyrian_la.html

    Εάν ενδιαφέρεσαι για περισσότερα
    http://www.nestorian.org/index.html

    The Assyrian Church of the East was established in Edessa in the first century of the Christian era. It is from Edessa that the message of the Gospels spread. Edessa was a small kingdom, a buffer state between Roman and Parthean Empires. Mar Mary was sent to Persia by his fellow workers in Edessa. In the second century this church began to be organized. The church in Edessa had four Gospels in Aramaic.

    Υ.Γ. Αν μπορείς διευκρίνησέ μου τι εννοείς με τον όρο "ΟΥΝΙΤΕΣ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.