12/7/09

Επιστολή πατρός καταδικασθέντος υπό των Άγγλων Ελλήνος ναυτικού

Είμαι πατέρας των υπό των Άγγλων καταδικασθέντος είς την ποινήν της είρκτης 6 ετών Αργυρίου Καραδήμου, κατηγορηθέντος δια τη μεταφοράν πυρομαχικών δια του πλοιαρίου «Άγιος Γεώργιος». Αισθάνομαι δια τούτο ύψιστην εθνικήν υπερηφάνειαν, διότι δια του υιού μου μετέχω ενεργώς είς τον απελευθερωτικόν αγώναν των αδελφών μας Κυπρίων. Αποτελεί η καταδίκη του υιού μου και αι ταλαιρωρίαι του μεγάλη τιμήν δι’ εμέ τον πατέρα του, δια τη σύζυγο μου και μητέρα του καταδίκου αγωνίσου της Ελευθερίας και τα τέκνα μου. Δεν μου επιτρέπει η ηλικία μου να επιχειρήσω να μεταβώ είς την μεγαλώνησον δια να αγωνισθώ και εγώ υπέρ της απελευθερώσεως της πλησίον των εκεί ηρωικός μαχόμενων ενεργητικώς και παθητικώς κατά των κατακτητών. Είμαι όμως ήσυχος με την σκέψιν, ότι οι αδελφοί μας Κύπριοι μάχονται υπό την ηγεσία σας και δίδουν είς ολόκληρον την ανθρωπότητα παραδείγματα πατριωτισμού και αφοσιώσεως είς τας αιωνίας ανθρωπίνας ηθικάς αξίας, συνεχίζοντες ούτω τας ωραίας παραδόσεις των Ελλήνων οίτινες προτιμούν τον θάνατον από την ατίμωσιν.


Προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπο και Εθνάρχη της Κύπρου κ. Μακάριο απεστάλη η κατωτέρω επιστολή:
Σεβαστέ μου Εθνάρχα,
Με βαθείαν συγκίνησιν ολόκληρο το Ελληνικό Έθνος παρακολουθεί από των στηλών των εφημερίδων και από του ραδιοφώνου τον υπέροχον αγώνα της απελευθερώσεως, τον οποίον διεξάγει ο μαρτυρικός λαός της Κύπρου μας κατά των Άγγλων δυναστών, υπό την υμετέραν σταθερά και φωτεινή ηγεσία. Η πραγματιποίησις του ιερού πόθου των αδελφών Κυπρίων είνε ζήτημα ολίγου χρόνου. Διότι η Μεγάλη Αμερικανική Συμπολιτεία και όλα τα Ηνωμένα Έθνη θα αντιληφθούν ότι επιβάλλεται να αποδώσουν την Ελευθερίαν είς Κύπρο δια να ζήση ηνωμένη μετά της μητρός Ελλάδος.

Είμαι πατέρας των υπό των Άγγλων καταδικασθέντος είς την ποινήν της είρκτης 6 ετών Αργυρίου Καραδήμου, κατηγορηθέντος δια τη μεταφοράν πυρομαχικών δια του πλοιαρίου «Άγιος Γεώργιος». Αισθάνομαι δια τούτο ύψιστην εθνικήν υπερηφάνειαν, διότι δια του υιού μου μετέχω ενεργώς είς τον απελευθερωτικόν αγώναν των αδελφών μας Κυπρίων. Αποτελεί η καταδίκη του υιού μου και αι ταλαιρωρίαι του μεγάλη τιμήν δι’ εμέ τον πατέρα του, δια τη σύζυγο μου και μητέρα του καταδίκου αγωνίσου της Ελευθερίας και τα τέκνα μου. Δεν μου επιτρέπει η ηλικία μου να επιχειρήσω να μεταβώ είς την μεγαλώνησον δια να αγωνισθώ και εγώ υπέρ της απελευθερώσεως της πλησίον των εκεί ηρωικός μαχόμενων ενεργητικώς και παθητικώς κατά των κατακτητών. Είμαι όμως ήσυχος με την σκέψιν, ότι οι αδελφοί μας Κύπριοι μάχονται υπό την ηγεσία σας και δίδουν είς ολόκληρον την ανθρωπότητα παραδείγματα πατριωτισμού και αφοσιώσεως είς τας αιωνίας ανθρωπίνας ηθικάς αξίας, συνεχίζοντες ούτω τας ωραίας παραδόσεις των Ελλήνων οίτινες προτιμούν τον θάνατον από την ατίμωσιν.

Δεν γνωρίζω εάν εκ μέρους υμών υπάρχη επικοινωνία με τους είς φυλακάς της Κύπρου καταδίκους αγωνιστάς της Ελευθερίας. Εάν είνε τούτο εύκολον και αν υπάρχη τοιαύτη επικοινωνία τότε υποβάλλω πτος υμάς την βαθειάν παράκλησιν όπως επισκεφτήτε τον κατάδικον υιόν μου, ευρισκόμενον είς τας φυλακάς της Λευκωσίας και μεταφέρητε προς αυτόν τους ασπασμούς μου και τας ευχάς μου. Να του ειλητέ, Σεβαστέ μου Εθνάρχα, ότι ως πατέρας του είμαι υπερήφανος δια τον αγώνα του κατά των Άγγλων και η ενεργός συμμετοχήν του αποτελεί δι΄εμέ, την μητέρα του και τους αδελφούς του υψηλόν τίτλον Εθνικής Τιμής. Να είνε και αυτός υπερήφανος και να πίστευε είς τον αγώνα των Κυπρίων και είς τον Θεόν, ο οποίος ασφαλώς θα τον δικαιώση πολύ συντόμως και τούτο διότι είνε ιερός, είνε δίκαιος.

Δεν έχω να σας γράψω τίποτε άλλο. Εύχομαι είς τον Θεόν να σας έχη υπό την προστασίαν του, να διαφύλαττε την πολύτιμο υγείαν σας και να σας καθοδηγή είς τον ωραίον αγώνα, τον οποίον διεξάγετε υπέρ της απελευθερώσεως της Κύπρου.

Είς όλους τους αγωνιστές της Ελευθερίας αποστέλλω τους πατριωτικούς χαιρετισμούς μου και τας ευχάς μου. Ο αγών της Ελευθερίας εισήλθεν πλέον είς αποφασιστικήν καμπήν και θα δικαιωθή, διότι το θέλουν οι Έλληνες, διότι το θέλει ο Θεός, διότι είνε αγών δίκαιος.

Και πάλιν σας αποστέλλω τας ευχάς μου και τας ευχάς ολοκλήρου της οικογενείας μου.

Με βαθύτατον σεβασμό και αισθήματα θαυμασμού και αφοσιώσεως.

Γεώργιος Δ. Καραδήμας
(Ναβαρίνου 2, Λάρισα)
15/11/1955

Πηγή: "Ο Τύπος έγραφεν...", τεύχος #20


ΠΗΓΗ Χριστόφιας - Watch

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.