9/4/18

Το 53 % των Ελλήνων ισχυρίζεται πως τη δεκαετία του 60 περνούσε καλύτερα.

Και αρχίζετε κάτι Ευρωλιγούρηδες και λέτε πως τώρα είμαστε καλύτερα.
Εγώ αντίθετα έχω πολύ διαφορετική γνώμη.
Τη δεκαετία του 60 όλα ήταν πολύ όμορφα. Η νεογνικη και παιδική θνησιμότητα ήταν τεράστια. Σχεδόν 2 στα 10 παιδιά πέθαιναν πριν ενηλικιωθουν. Πολλές γυναίκες πέθαιναν στη γέννα. Αλλά κάναμε πολλά παιδιά, οπότε μας περισσευαν. 
Οι πόλεις και τα χωριά ήταν υπέροχα, γραφικά. Χωματοδρομοι παντού, όπου τα παιδιά έπαιζαν ευτυχισμένα, μιας και λίγα πήγαιναν σχολείο. Όταν είχαν να φάνε βέβαια. Ή όταν δεν δούλευαν από 12 χρονών.
Τα σπίτια ήταν απλά, λιτά, απέριττα. Συνήθως παραγκες, οι τυχεροί είχαν πέτρινα που το χειμώνα είχαν υπέροχη μούχλα και υγρασία ενώ η απουσία αφρολουτρων και σαπουνιων τους γλύτωνε πολύτιμο χρόνο. Δεν υπήρχαν τουαλέτες μέσα στα σπίτια και απολάμβαναν την υπέροχη αφοδευση στην ελληνική ύπαιθρο. 

Οι σχέσεις των ανθρώπων ήταν ειλικρινείς. Η γυναίκα ψήφιζε ότι και ο άντρας. Έπαιρνε και το όνομα του, όχι μόνο το επώνυμο αλλά και το μικρό. Μητσαινα, του Δημήτρη, Γιωργαινα του Γιώργη. Όχι όπως τώρα που τη ρωτάς "τίνος είσαι συ μάνα μου" και δεν ξέρει. Οι γυναίκες δεν κυκλοφορουσαν μόνες τους στο δρόμο. Η τιμή της αδερφής ήταν πάνω από όλα. Πολλά εγκλήματα τιμής γίνονταν. Όχι όπως τώρα που υποδεχεσαι χαμογελαστός το φίλο της κόρης σου και της αδερφής σου. Της έριχνες τότε μια μπουφλα και της έλεγες "δεν θα πας πουθενά μωρή". Και όλα λυνονταν αρμονικά, χωρίς διαφωνίες.

Δεν υπήρχε αυτισμός και κατάθλιψη. Ο τρελός της γειτονιάς ή του χωριού όταν ήταν ένας από εμάς τον κορόιδευαμε και τον σφαλιαρωναμε ή του πετουσαμε πέτρες και περνούσαμε πολύ ωραία. Αν τώρα ήταν επικίνδυνος είχαν φροντίσει οι δικοί του να είναι μόνιμα κλειδωμένος σε ένα υπόγειο.
Οι σχέσεις των ανθρώπων με τα ζώα ήταν επίσης όμορφες. Δεν υπήρχαν αδέσποτα. Γιατί οι καλοί χωριάτες όποτε έβλεπαν αδέσποτο ή το πυροβολουσαν ή του έριχναν φόλα. Τα παιδιά επίσης εδεναν ντενεκιδια στην ουρά τους ή τα πιο μερακλιδικα τους έβαζαν και στουπι με φωτιά.
Κρέας τρώγαμε μια φορά το εξάμηνο και αν, οπότε δεν υπήρχε δυσκοιλιοτητα και υψηλή χοληστερίνη. Ούτε καρκίνος. Ο κόσμος πέθαινε αγνά, από μια απλή ιωση, από πνευμονία, ελονοσία, διφθερίτιδα κοκκυτη. Και ζούσε έως τα 55 του.
 Ούτε σύνταξη ούτε να ταλαιπωρειται στις ουρές των τραπεζών.
Στη Σαντορίνη στο χωριό του πατέρα μου παιδιά έμεναν τυφλά από τραχωμα, μια νόσο που περνά με νερό και σαπούνι, ή με μια και μόνο σταγόνα αντιβιοτικού κολλυρίου
Οι καρδιές των ανθρώπων όμως ήταν κοντά γιατί περνούσαμε εκείνα τα υπέροχα βράδια. Ιδίως το χειμώνα τουρτουριζοντας από το κρύο αγκαλιά όλοι μαζί για να ζεσταθουμε.
Ήταν υπέροχα λοιπόν τη δεκαετία του 60. Και τη νοσταλγουμε. Και ξέρετε γιατί;.
Γιατί αυτήν την Ελλάδα αξίζουμε.

14 σχόλια:

  1. Ἄλλα ἀντ' ἄλλων λέτε. Ντροπή σας. Τήν Ἐλλάδα τοῦ 1960 τήν θυμόμαστε καί δέν ἔχετε ἰδέα πῶς ἦταν, καί γράφετε χονδρές βλακεῖες.
    Προβλήματα ὑπῆρχαν ἀλλά ὄχι αὐτά πού γράφετε. Καί ἦσαν πολύ καλλίτεροι οἱ περισότεροι ἄνθρωποι, μέ τίς γειτονιές, μέ τούς βιοπαλαιστές παντοῦ, μέ τήν ἐργατικότητα καί τή φιλοτιμία. Μέ θνησιμότητα στά 60-65 χρόνια ἀπό ὅλες τίς αἰτίες, δηλαδή περίπου στά 65-68 ἄν δέν συνυπολογίζαμε τά διάφορα ἀτυχήματα, καί μόνον διότι δέν εἶχε τόσο πολύ ἀναπτυχθῆ ἡ ἰατρική.
    -Πέθαινες ἀπό καρδιά διότι εἶχες πίεση. Ἀπό τροχαῖα ὅμως σχεδόν καθόλου. Γράφανε οἱ ἐφημερίδες γιά ἕνα τροχαῖο καί ἀσχολοῦνταν ὅλοι καί ἐπί μέρες πῶς καί γιατί. Διότι ἦσαν τόσο πολύ σπάνια!
    Καί τά ἐγκλήματα ἐπίσης, Πρωτοσέλιδα τά σοβαρότερα, διότι ἦσαν πολύ πιό σπάνια.
    Ἀκίομη, δέν εἶχε ἐφευρεθῆ τό...ἄγχος! Ἄγνωστο πρᾶγμα.
    Μεγαγχολίες οὔτε.
    Μόνο βαρειές ἀληθινές στενοχώριες, γιά νεκρούς ἀδελφούς καί συζύγους στόν πόλεμο, ἀπό πεῖνα, ἀπό τούς Γερμανούς, ἀπό ἀντάρτες ἤ ἀπό χίτες. Καί γιά παιδιά ἤ συζύγους ἤ ἀδελφούς στήν ξενητειά.
    Στήν Ἀθήνα ἀκουγόταν ὁ Χατζηδάκης, τά πρῶτα ἐλαφρο-λαϊκά, ἐνῶ στά καταγώγια τό μπουζούκι μέ τά ρεμπέτικα. Θυμᾶμαι συζητήσεις τῶν μεγαλυτέρων, γιά τό ἄν τούς ἄρεσε πιό πολύ ὁ Χατζηδάκης ἤ ὁ Θεοδωράκης. Περί τό 1967-1970 πρέπει ἤδη νά εἶχε φανεῖ καί Ξαρχάκος. Ὁ Θεοδωράκης ἀπαγορεύθηκε μετά τό 1967.
    Ἡ ἀγροτική παραγωγή ἦταν σέ σημεῖο σχεδόν αὐτάρκειας τῆς Ἐλλάδας. Τό πρόβλημα ἦταν ὅτι ἀκομη εἰσάγαμε ρύζι καί τά ζακχαρότευτλα θά δίνανε τήν λύση στό θέμα τῶν εἰσαγωγῶν ζακχάρεως.
    Ἄχρηστη διαρροή συναλλάγματος γιά λίγα τότε πολυτελῆ αὐτοκίνητα. Καί ἡ ΔΕΗ ἀνπτυσσόμενη ὑγιῶς στόν τότε ὑγιῆ ἀπό ρεμοῦλες δημόσιο τομέα, προχωροῦσε στήν ἠλεκτροδότηση σιγά-σιγά ὅλης τῆς Ἑλλάδος.
    Ἡ μετανάστευση στό ἐξωτερικό, ἦταν συνήθως γιά κάτι ἀτομικῶς καλλίτερο, ἀπό ὅ,τι μιά ζωή στό φτωχό χωριό, ἤ στήν Ἀθήνα ἤ στήν Θεσσαλονίκη, ὄχι ἀπό ἀπόλυτη ἀνάγκη καί λόγῳ ἀνεργίας.
    Μήν γράφετε λοιπόν βλακεῖες, δἐν χρειάζονται.

    Ψἀξτε τήν τότε πραγματικότητα σέ γηραιοτέρους σας, καί σέ τυχόν καλές ταινίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φυσικά και για τα μέτρα της εποχής ήταν πολύ καλύτερα η Ελλάδα την δεκαετία του '60, με ισχυρή αναπτυσσόμενη ολοένα και περισσότερο οικονομία και δικό της εθνικό νόμισμα, ένα βασικό εργαλείο ευημερίας, σήμερα που έχουμε γίνει οι νεόπτωχοι με δυο τρία ευρώ στην τσέπη ο καθένας μας για να "αισθανόμαστε" (τα κορόιδα εννοείται) κάτι, το έχουμε εμπεδώσει αυτό καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω πώς ένας άνθρωπος που υπηρετεί την Παιδιατρική, μπορεί να γράφει τέτοιες μπούρδες. Πέρασα την παιδική μου ηλικία στη δεκαετία του '60 και την εφηβική στη δεκαετία του '70. Στην μικροαστική Αθήνα του τότε, στην οποία κατοικούσαν δύο-τρία εκατομμύρια άνθρωποι, ως αποτέλεσμα της αστυφιλίας των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών και της μανιώδους ανοικοδόμησης. Σίγουρα ήταν χρόνια με κάποιες στερήσεις για τους πολλούς αλλά η εικόνα απέχει από αυτην του άρθρου. Δεν θυμάμαι να είχε κανείς από όσους ήξερα τουαλέτα στην ύπαιθρο, ούτε θυμάμαι να κάψαμε σκυλιά ή γατιά. Αρλούμπες ολκής.
    ίσως στην επαρχία και στα νησιά (αν και για την Σαντορίνη του πατέρα του, αμφιβάλλω) κάποιες από αυτές τις εικόνες να ήταν κοντά στην πραγματικότητα. Αλλά προς Θεού, Ζήσαμε σε εκίνη την περίοδο και θυμόμαστε.

    Τελικά, η ρίζα της αρλουμπολογίας βρίσκεται στον ναρκισσισμό του διαδικτύου και των social media. Είναι κάτι σαν αρρώστια, αλλά βρίσκεται στη δικαιοδοσία άλλης ειδικότητας και όχι της Παιδιατρικής. Για να δημοσιευτεί κάτι με το ονομά σου, καταλήγεις να γράφεις ανοησίες σαν και αυτές του άρθρου και να εκτίθεσαι. Κρίμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί απλώς έχει σπουδάσει σε Ελληνικό πανεπιστήμιο...

      Διαγραφή
  4. Ο αρθρογράφος προφανώς αναφέρεται σε δικά του βιώματα και το γενικεύει. Όλα κ. αρθρογράφε να τα δεχτώ, αλλά και εσύ πρέπει να αποδεχτείς ότι όλοι εκείνη την εποχή κοιτάζανε να δημιουργήσουν, να φτιάξουν, να κατασκευάσουν, να βάλουν ένα λιθαράκι πάνω στην οικονομία και το γενικώτερο καλό. Η διάχυτη αισιοδοξία για ένα καλλίτερο αύριο διαπερνούσε όλα τα κοινωνικά στρ΄'ωματα των Ελλήνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μόνο ίσως σοβαρό σχόλιο μέσα στις κορώνες στείρας απέχθειας. Βέβαια λίγο δύσκολο να μιλάει για δικά του βιώματα καθώς η δεκαετία του 1960 απέχει 50-60 χρόνια. Δεν πιστεύω να παραγνωρίζει πως εκείνη την εποχή υπήρχε υψηλή ανάπτυξη μόνο που αυτή φάνηκε τις επόμενες δεκαετίες. Στέκεται περισσότερο στις ανεπάρκειες που είχε η τότε ελληνική κοινωνία, όπως παιδική θνησιμότητα, παιδική εργασία, έλλειψη βασικών υποδομών, κοινωνική θέση γυναίκας αλλά και γενικότερης νοοτροπίας. Κακά τα ψέματα παρά την πτώση των τελευταίων ετών η Ελλαδίτσα μας έχει προοδεύσει σε πολλά θέματα, και όπως καταλαβαίνω αυτό ακριβώς στηλιτεύει. Το ότι πολλοί το παραβλέπουν

      Διαγραφή
    2. Τό ἄρθρο παραπληροφορεῖ διότι ἐπιτίθεται στίς ἀξίες τοῦ δικοῦ μας δημιουργικότατου τρόπου ζωῆς, προκειμένου νά προσφέρει ἀνοησιες περί προόδου μας ἀπό τήν ὁποία ὀπισθοχωροῦμε τάχα μόνο λόγῳ κακῆς διαχειρίσεως!
      _Στήν καλλίτερη περίπτωση, πρόκειται γιά ρηχή ἀνἀλυση, χαρακτηριστική γραικύλων πού νομίζουν ὅτι ἡ γειτονιά εἶναι κάτι κακό, ὁ μοντερνισμός κάτι καλό, καί ὅτι ἀνάπτυξη θά φέρει ἀπό μόνη της ἡ τεχνολογία καί ἡ ξενομανία.
      _ Τήν δεκαετία τοῦ 1960, ἤμασταν μιά συγκροτημένη κοινωνία, παρά τά προβλήματα τῆς διαιρέσεως λόγῳ ἐμφυλίου πολέμου. Εἴχαμε κυρίως πολιτικά προβλήματα διότι ἐφαρμοζόταν, καί δή ὑπό Βασιλεία ὑπό Ἐγγλέζικη καθοδήγηση, ἡ ἀμερικανική ἄποψη περί δημοκρατίας.
      Δηλαδή, ὅτι κυβερνᾶ μόνο ἡ δεξιά καί τό πολύ ΄προσλαμβάνει μερικούς ὡς ἄτομα ἀπό τό Κέντρο, ἤ καί ἀπό τήν ἀριστερά εἰ δυνατόν, δηλαδή ψευδής δημοκρατία. Σύν,
      εἰκονική ἀντιμετώπιση τοῦ κουμουνιστικοῦ κινδύνου, ἀφοῦ ἰδεολογικά ἀφέθηκε παντοῦ ἡ ἰδεολογία τῆς θρησκευούσης ἀριστερῶς ἀριστερᾶς (μέ τήν δική της ἀντιθεΐα, ψευδο-ἐκκλησιολογία καί ψευδο-ἰσότητα), νά ἀντικαθιστᾶ τήν Ὁρθόδοξη Ἐκκλησία
      -τῆς ὁποίας οἱ ἀκατήχητοι πράγματι καί θρησκόληπτοι "πιστοί", ὠθήθηκαν στόν εὐσεβισμό καί στήν ἠθικολογία (κοινωνικό συντηρητισμό, ἀντί τοῦ κοινωνικοῦ μηνύματος τοῦ Χριστιανισμοῦ).
      Ἔτσι ἑτοιμαζόταν τό ἔδαφος γιά τήν σημερινή κατάρρευση: Πολιτικο-κοινωνική πρῶτα (=κομματοκρατία, ὅ,τι πεῖς ἀρχηγέ, στρατιές προσλήψεων τῶν δικῶν τους παιδιῶν...), καί οίκονομική-ἐθνική κατάρρευση ὕστερα.
      Καί αὐτά, πάντα στό ὄνομα τῆς δημοκρατίας (1950-1967 καί 1974-2018), ἤ στό ὄνομα τῆς προστασίας τῆς ὡς ἄνω made in USA ἐκδοχῆς της διά δικτατορίας (1967-1973).
      Ἡ δέ τυραννία τοῦ Νοεμβρίου 1973-ἕως Ἰούλιο τοῦ 1974 ἔδωσε τό ἔναυσμα γιά ἐθνική κατάρρευση καί ἀντικατάσταση τῆς ὅποιας νεωτέρας δημοκρατίας μέ νέου τύπου χειραγωγήσεις, made in USA καί κυρίως μέ μανδύα ἀντιαμερικανικό.
      Ἡ δεκαετία τοῦ 1960, εἶχε τήν λαϊκή ἀπαίτηση γιά "Πόθεν ἔσχες" ὅλων. Δηλαδή, δέν ἀνέχθηκε ὁ Ἑλληικός λαός τόν πλουτισμό τῆς ρεμούλας.
      Καί αὐτό, κατά κύριο λόγο, πατάχθηκε κατά τήν περίοδο 1967-1974, μέ κάποιες μόνον ἐξαιρέσεις.
      Ἀντίθετα, ὁ πλουτισμός τὴς ρεμούλας, καί δή νομότυπος τίς περισσότερες φορές, ἔγινε "καθεστώς" ἀπό τήν δεκαετία τοῦ 1980 καί ἐντεῦθεν, "πρόβλημα τῆς δημοκρατίας" μέ ἀλλοίωση τοῦ Συντάγματος, ἀλλά καί πρόβλημα ἀντιστροφῆς τῶν ἀξιῶν τῆς κοινωνίας.
      Αὐτά ὅλα, ἀντίθετα πρός τίς ἀξίες μας κατά τήν δεκαετία τοῦ 1960 καί μέχρι τῶν ἤδη ἐπί 8 ἔτη ἀντισυνταγματικῶν μνημονίων! Μακροβιώτερα τῆς λεγομένης χούντας. Χάριν τῶν "δανειστῶν μας" (δανειστῶν τῶν πολιτικῶν "μας"καί τῶν τραπεζιτῶν "μας"), ἀλλά καί χάριν τῆς διατηρήσεως ὡς μονίμου πολιτικοῦ καθεστῶτος, τοῦ πλουτισμοῦ τῆς ρεμούλας.

      Διαγραφή
  5. για να έχει κάποιος μια σοβαρή εικόνα της κοινωνίας του 60 θα πρέπει να ήταν τότε περίπου 30 ετών, σ αυτά τα 30 εάν προσθεσουμε αλλά 58 για να έρθει η μέρα να γραφτεί αυτή η ανάρτηση, φτάσαμε πλάκα - πλάκα τα 88 έτη - ζωή να χουμε - εάν στα 88 δεν παθαμε αλτσχαϊμερ, μαλακυνση και ανια, εάν, εάν εάν... τότε ίσως να έχει κάποιο δίκιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε ελεεινε Δαρζεντα (το πιο ηπιο επιθετο που βρηκα) την δεκετια του 60 και κυριως επι Στρατιωτικης διακυβερνησεως που σε ποναει ΔΕΝ ειδαμε να αυτοκτονουν πανω απο 10,000 απεγνωσμενοι συμπολιτες μας, οταν ειδαμε τους Ελληνες να τρωνε απο σκουπιδοτενεκεδες και να κοιμουνται σε χαρτοκιβωτια στον δρομο, ουτε ειχαμε δει διαλυμενα και χρεωκοπημενα ολα τα ασφαλιστικα ταμεια, να λιποθυμανε τα παιδια μας στο σχολειο απο ασιτια, να ποτιζουνε τα γεροντακια μας με γενοσημα, να εχει γινει η χωρα μας κεντρο απιστευτης εγκληματικοτητας και να εχει καταληξει αυτος ο ευλογημενος τοπος ενας τεραστιος αποπατος Αφρικης και Ασιας. Δεν βλεπαμε τους σεξουαλικα ανωμαλους να παντρευονται και να απαιτουν να μεγαλωσουν και παιδια (αλλων βεβαια..) ουτε καιγοταν η Αθηνα καθε μερα απο τα κοπροσκυλα της ακρας αριστερας, τα Πανεπιστημια βγαζανε ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ και δεν ηταν βοθροι ανομιας, ναρκωτικων και λαθρομεταναστων υπο την επιβλεψη και απολυτη δικτατορια των κομμουνιστων.
    Ουτε ειδαμε τα νοσοκομεια να μην μπορουν καν απο ελλειψεις να χειρουργησουν, 500 χιλιαδες μορφωμενα Ελληνοπουλα να εχουν φυγει μεταναστες, να εκποιουνται καθημερινα τα σπιτακια των φτωχων, η λεξη 'ελληνας' να εχει καταντησει διεθνως ισοτιμη με το 'απατεωνας', 'τεμπελης' κλπ. Ουτε στους εφιαλτες μας δεν βλεπαμε Τσιπρες, Μπαρουφακηδες, Φλαμπουραρηδες, Τασιες , Γαβρογληδες , Πολακηδες και Καρανικες να κυβερνουν , οταν βλεπαμε να εμφανιζονται 'σωτηρες' τυπου Σωρα και Καζακη να εκμεταλλευονται εναν ανημπορο και πεσμενο κατω λαο ΓΙΑΥΤΟ ΚΟΠΡΙΤΗ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΣΟΥ γιατι και η υπομονη ημων τον 'ηλιθιων' που παραδωσαμε την χωρα μας τοις κυσι δεν εχουμε ατελειωτη υπομονη και οσονουπω μας τελειωνει και οταν μας τελειωσει καλυτερα να μην εισαι στην διαλυμενη Ελλαδα μας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εξεραιτικα τα σχολια των προηγουμενων σχολιαστων συγχαρητηρια με καλυπτουν απολυτα!!Εγω απλα να επισημανω οτι μετα την αναγνωση του αρθρου η οργη μου περισσευε!μονο οτι οδευουμε ολοταχως σε παντελη χρεοκοπια και ειμαστε ολο και πιο κοντα σε ενα παγκοσμιο πολεμο αυτα θα του διεφυγαν του αρθρογραφου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ταϋγέτη.
    Ὁ σχολιαστής Φὠκᾶς μὲ κάλυψε πλήρως.

    Νὰ προσθέσω,πώς τό ᾿60 ὅταν ἔκανε πολὺ ζέστη κοιμόμασταν στά μπαλκόνια (στό ἰσόγειο κιόλας),ἤ στὶς μονοκατοικίες μὲ ἀνοικτὰ παράθυρα,χωρὶς τὸν φόβο νὰ μᾶς σφάξουν ἤ βιάσουν Ἀφγανοπακιστανοαλβανοί.

    Ὁσον ἀφορᾶ τὸν καιρὸ τῆς Χούντας,οὔσα φοιτήτρια,ἡ σχολή μου ἦταν πεντακάθαρη,ἡ πολιτική στὰ πανεπιστήμια ἀπούσα,καὶ γενικῶς ἡ ζωὴ πολὺ καλλίτερη ἀπὸ σήμερα καὶ λυπᾶμαι ποὺ ἔφθασα στὸ σημεῖο νὰ τὴν ἀναπολῶ,διότι τότε ἤμουν ἀντίθετη μὲ τοὺς Ἀπριλιανούς.

    Πῶς μᾶς κατάντησαν ἔτσι οἱ κουμμουνιστοφασίστες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. I have travelled in the jungles of Amazon and have seen Many reports trying to apply modern world standards to describe the living conditions of the indigenous people (electricity, running water, education, doctor visits etc). All uneccessary for the well being of the people.
    If you really want to compare the 2 eras, look at the cultural output; poets, films, music, literature and ONE politician who refused to come out of jail, but rather die imprisoned as he was sentenced to.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. μηπως μπερδεψε τις χρονολογιες αντι για 1860 να γραφει 1960 ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.