30/12/14

Ηταν μία μεγάλη τραγωδία… Αβεβαιότητα για τον αριθμό των επιβατών του Norman Atlantic

Ηταν μία μεγάλη τραγωδία… Αβεβαιότητα για τον αριθμό των επιβατών του Norman Atlantic
Δραματική τροπή παίρνει η ναυτική τραγωδία του Norman Atlantic καθώς μετά την πλήρη εκκένωση του πλοίου και την ολοκλήρωση της καταμέτρησης διαπιστώνεται πλήρης σύγχυση τόσο για τον αριθμό των διασωθέντων όσο και για τον αριθμό των επιβαινόντων.
Σύμφωνα με το δελτίο του Mega, αρχικά οι ιταλικές Αρχές έκαναν λόγο για 478 επιβαίνοντες εκ των οποίων διασώθηκαν οι 432, ενώ εντοπίστηκαν και πέντε νεκροί. Ωστόσο αυτά τα στοιχεία αυτομάτως καταδείκνυαν πως αγνοούνταν 41 άνθρωποι.

Όμως αργότερα και λίγο μετά τις 20:00 το βράδυ της Δευτέρας, το Λιμενικό Σώμα της Ιταλίας μείωσε τον αριθμό των επιβαινόντων σε 458 και των διασωθέντων σε 427. Οι νεκροί πλέον επισήμως είναι δέκα και με τα στοιχεία αυτά οι αγνοούμενοι είναι 21. Ωστόσο οι ελληνικές Αρχές που έχουν διαφορετική λίστα κάνουν λόγο για 36 αγνοούμενους.
Πάντως οι ελληνικές και ιταλικές Αρχές κάνουν αντιπαραβολή των στοιχείων που υπάρχουν στις λίστες ώστε να εξακριβωθεί η ταυτότητα των διασωθέντων αλλά και να διαπιστωθεί ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των επιβαινόντων.
Οι ιταλικές Αρχές έχουν ανεβάσει στο πλοίο ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά και ξεκινούν άμεσα έρευνες στους εσωτερικούς χώρους του πλοίου, ενώ και σκάφη ερευνούν στη θάλασσα για τυχόν επιβάτες που έπεσαν εκεί στην προσπάθειά τους να σωθούν. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού έχει προταθεί η μετάβαση κλιμακιού του Πυροσβεστικού Σώματος για να συνδράμει στις έρευνες.

“ΕΤΣΙ ΖΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ”…
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες των διασωθέντων από την “κόλαση” του Norman Atlantic καθώς περιγράφουν σκηνές πανικού και αγωνίας στην προσπάθειά τους να γλυτώσουν άλλοι από τις φλόγες και άλλοι από τα μανιασμένα κύματα.
Ένας από αυτούς μίλησε στον απεσταλμένο του MEGA στο Μπάρι, Πάνο Τουμάση για την στιγμή που βρέθηκε στο γκαράζ του πλοίου προκειμένου να πάρει ορισμένα πράγματα από εκεί και αντίκρισε τις φλόγες.
“Έβρεχε φωτιά. Ό,τι καταλαβαίνεις, καταλαβαίνεις. ‘Εβρεχε φωτιά, λάβα. Πάνω από τα κεφάλια μας, πάνω από τα αυτοκίνητα. Σαν σύννεφο ήρθε η φωτιά από επάνω μας και έπεφτε πάνω στα αυτοκίνητα. Εγώ εκείνη την ώρα ήμουν μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Έλιωσε την καμπίνα, την έλιωνε την καμπίνα. Αυτό που έριχνε πάνω στην καμπίνα την έλιωνε”, είπε ο διασωθείς και πρόσθεσε περιγράφοντας την δραματική του προσπάθεια να σωθεί:
“Κατέβηκα κάτω απ’ το αυτοκίνητο κατ’ αρχήν έκανα έρπην κάτω απ’ τα φορτηγά τα άλλα. Πήγα απ’ την αριστερή μεριά που δεν είχε φωτιά πήγα πίσω περίμενα μήπως δουλέψουν οι πυροσβεστήρες ή η ασφάλεια που έχει το καράβι δεν δούλεψε τίποτα, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να σβήσει η φωτιά. Η φωτιά ήρθε απ’ την αριστερή μεριά που ήμουν εγώ αναγκάστηκαν να κατέβω μες στη θάλασσα. Ήταν κάβος ριγμένος μέσα στη θάλασσα, έκανα τσουλήθρα από πάνω και βρέθηκα μεσ’ τη θάλασσα. Είπα, καλύτερα να πνιγώ παρά να καώ”.
Ο ίδιος αποδίδει τη διάσωσή του σε θαύμα καθώς όπως λέει ήταν γαντζωμένος από τον κάβο του πλοίου τον οποίο κράτησε για να βγει από αυτό και μια πλαστική βάρκα στην οποία επέβαινα τρεις αλλοδαποί πέρασε από κοντά του και εκείνος σχεδόν χωρίς να το καταλάβει έπεσε μέσα. Όπως λέει περίπου έξι ώρες μετά ένα σκάφος τους περισυνέλεξε.
Συγκλονιστική όμως είναι και η μαρτυρία της γυναίκας που είχε εγκλωβιστεί στη γλίστρα του Norman Atlantic και έχασε τον σύζυγό της. “Φωτιά, κραυγές και μετά πολύ πανικό. Ο σάκος κατέβηκε, έπεσε στη θάλασσα. Αλλά ο σάκος δεν σταθεροποιήθηκε στη βάρκα. Τρία άτομα έπεσαν, ένας σκοτώθηκε ακαριαία. Ο σύζυγός μου και εγώ ήμασταν εδώ. Ο σύζυγός μου βγήκε έτσι. Καθιστοί και οι δυο μας, εγώ ήμουν πάνω στα πόδια του. Παγιδεύτηκαν τα πόδια μας, δεν μπορούσαμε να βγούμε. Πού να πάμε; Το νερό ήταν βουνό”, είπε η γυναίκα αυτή και πρόσθεσε:
“Μετά από τέσσερις ώρες ήρθε να βοηθήσει ένας νεαρός. Έφυγε και μετά ήρθε ένας άλλος. Ήμασταν παγιδευμένοι, εγώ φώναζα στα ιταλικά…’Είμαστε παγιδευμένοι δεν μπορούμε να βγούμε δεν θα τα καταφέρουμε’. Το νερό ήταν μέχρι εδώ γιατί αυτοί τον τράβηξαν πάνω και ο σάκος ήρθε και μας παγίδευσε τα πόδια. Το πλοίο πήγαινε πάνω – κάτω. Εγώ έβαζα τα χέρια μου για να μη χτυπήσω στο κεφάλι. Με πέταξε η θάλασσα στο πλοίο, εγώ έσπρωξα με τα πόδια μου με πάρα πολύ δύναμη και με πέταξε επάνω. Σιγά – σιγά με πήρε ένα μικρό σκάφος. Κρατήθηκα δυνατά απ’ το σκάφος, με έσυρε και του είπα ‘σε παρακαλώ τράβηξε με’. Με τράβηξε επάνω γιατί δεν μπορούσα να προχωρήσω. Ήμουν μούσκεμα, κρύωνα. Αυτό που είδα εγώ εύχομαι να μην το δει κανείς”.
Η σοπράνο Δήμητρα Θεοδοσίου, που βρέθηκε στο φλεγόμενο πλοίο καταγγέλλει όπως και άλλοι επιβάτες ότι δεν ήχησε ο συναγερμός του πλοίου και η ίδια ξύπνησε από τους καπνούς. “Βγήκα πανικόβλητη”, είπε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA, η κ. Θεοδοσίου και πρόσθεσε πως αφού είδε τις φλόγες άρχισε να χτυπά τις πόρτες από τις καμπίνες για να ειδοποιήσει και άλλους επιβάτες. Μετά από αρκετή προσπάθεια η ίδια αλλά και αρκετοί επιβάτες κατάφεραν να βρουν μια πόρτα που οδηγούσε στο κατάστρωμα και έτσι γλύτωσαν.

mignatiou.com

1 σχόλιο:

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.