31/3/10

ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ-Από το μηδέν εξετάζεται η προμήθεια από τη Ρωσία


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λουκάς Δημάκας
ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ βάση επανεξετάζει ουσιαστικά η Αθήνα την προμήθεια των 450 τεθωρακισμένων οχημάτων ΒΜΡ-3 από τη Ρωσία, εντάσσοντάς την στο εντελώς νέο πλαίσιο που επιδιώκεται να διέπει την ελληνορωσική συνεργασία στον αμυντικό - εξοπλιστικό τομέα.

Το στίγμα των ελληνικών επιδιώξεων- που κινούνται σε συνάρτηση με τα εξαιρετικά δυσμενή δημοσιονομικά δεδομένα της χώρας αυτή την περίοδο- έδωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγ. Βενιζέλος κατά τις συνομιλίες που είχε χθες στη Μόσχα με τον Ρώσο ομόλογό του κ. Σερντιούκοφ και άλλους υψηλούς κρατικούς αξιωματούχους για την τεχνικοστρατιωτική συνεργασία, όπως και με τον γραμματέα του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας κ. Ν. Πάτρουσεφ, με τον οποίο συζήτησε τα ενεργειακά, το Κυπριακό, τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και διεθνή ζητήματα. Κατά τις συνομιλίες επανενεργοποιήθηκε για το 2010 προηγούμενη συμφωνία για κοινές ναυτικές ασκήσεις. Η ελληνική πλευρά θέλει η αγορά των τεθωρακισμένων που είχε συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση να ενταχθεί σε μια γενικότερη συμφωνία-πλαίσιο με νέα χαρακτηριστικά που θα οδηγούν σε μείωση του κόστους, σε ουσιαστική βιομηχανική συμπαραγωγή αντί άλλων κοστοβόρων αντισταθμιστικών.

Ήδη, όπως έλεγαν χθες ελληνικές πηγές, το κόστος είχε εκτοξευθεί από το αρχικό 1,2 δισ. ευρώ με όλα τα συνοδευτικά, σε 1,6 δισ. ευρώ μόνο το άρμα. Ο κ. Βενιζέλος εξήγησε, και συνεργάτες του λένε ότι βρήκε κατανόηση από τους συνομιλητές του, ότι μια τόσο μεγάλη δαπάνη αυτή τη δύσκολη οικονομική χρονιά θα προκαλούσε ζητήματα στην κυβέρνηση.

Η διαδικασία που πρότεινε η ελληνική πλευρά για να διαμορφωθεί η συμφωνία-πλαίσιο, αναμένεται να μεταθέσει για αργότερα την έναρξη του προγράμματος- ορισμένοι μάλιστα έσπευσαν να κάνουν λόγο για ελληνικές καλένδες. Οι άξονες τού υπό συζήτηση νέου πλαισίου περιλαμβάνουν πλήρη κατάργηση των αντισταθμιστικών, κατάργηση των τραπεζικών εγγυήσεων και ρητρών με εγγυήσεις του ρωσικού δημοσίου, μεταφορά στην Ελλάδα για συμπαραγωγή όλων όσα μπορεί να αντέξει η ελληνική βιομηχανία (π.χ. πυρομαχικά) και εξασφάλιση διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών με τα υπάρχοντα ΝΑΤΟϊκά συστήματα. Η ρωσική πλευρά θα απαντήσει σε δύο εβδομάδες και θα ακολουθήσουν συζητήσεις.

Εκσυγχρονισμός S-300
Για τα αντιαεροπορικά S-300 που βρίσκονται στην Κρήτη υπήρξε συμφωνία να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός τους, ενώ κλήθηκαν Έλληνες αξιωματικοί σε άσκηση με βολή που θα γίνει στη Ρωσία για να αποκτήσουν σχετική εμπειρία.
ΝΕΑ

6 σχόλια:

  1. ξεβρακωτες βασικα οι ΕΔ μας αυτη τη στιγμη. Να μη μας εκπληξει κανενα επεισοδιο τυπου Ιμιων. Αποδυναμωση ποιοτικα και ποσοτικα εμψυχου υλικου, σοβαρες ελλειψης ανταλλακτικων - υποστηριξης, περισσοτεροι αξιωματικοι απο οτι στρατιωτες, ζωτικες και λειτουργικες αναγκες δεκαετιων οπως αξιοπρεπη ΤΟΜΑ & ΤΟΜΠ και μεσα μεταφορικα ελικοπτερα χωρις κανεναν οριζοντα εκπληρωσης, Leo2 με τεχνικα - επιχειρησιακα προβληματα, και χωρις πυρομαχικα, τα zubr καθηλωμενα, ναυτικο χωρις σκαφη αεραμυνας περιοχης, απο τις χαμηλοτερες διαθεσιμοτητες που ειδε η ΠΑ ποτε.

    το 1.2 δις εγινε 2 και οδευει και για πιο πανω. Με αυτα τα λεφτα θα παιρναμε τα CV90 που ειχε βγει πρωτο στην αξιολογηση δοκιμασια του ΕΣ ή ακομη ισως και το Κενταυρος της ΕΛΒΟ που ειχε βγει 2ο ? ..... Το αμφιλεγομενο και απουλητο BMP3 σε ποια θεση ηταν σε εκεινη την αξιολογηση ? .........
    Επιβληθηκε σε μια νυχτα απο τον Κ.Καραμανλη στη χωρα και τις ΕΔ της με καθαρα πολιτικα- παρασκηνιακα κριτηρια και τιποτε αλλο.

    Με αναγκες για 1600 ΤΟΜΑ ο ΕΣ ακομα και να ηταν αξιομαχα τα Leo2 δεν θα μπορουσαν να διατηρησουν πλεονεκτημα ή να εκπληρωσουν τον ρολο τους μια που δεν υπαρχουν ΤΟΜΑ που να μπορουν να τα ακολουθησουν μεταφεροντας μαχομενο πεζικο, απο αποψη ταχυτητας και επιβιωσιμοτητας (θωρακιση - οπλισμος - εξοπλισμος) αφηνοντας ετσι τα LEO2 να κανουν μονα τους μια τρυπα στο νερο.

    Τουλαχιστο αν παρουν τελικα τα BMP3 να το κανουν αμεσως και με κοστος που να μην ξεπερναει την συμφωνημενη αρχικα τιμη (που περιλαμβανε πληρη ελληνοποιηση του συστηματος, με τις απαιτησεις για διαμορφωσεις του ΕΣ ωστε να ερθει ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΗΛΑΔΗ κοντυτερα στις προδιαγραφες του ΕΣ. Ειναι απο τα μεσα που ο ΕΣ επρεπε να εχει ΕΧΘΕΣ(τα αρχαια Μ113 ειναι το μονο μεσο του ΕΣ τα οποια και χωρις την απαιτηση της ταχυτητας συμπροελασης με τα LEO2 τρυπανε ακομη και με καλασνικοφ ενω εχουν να αντιμετωπισουν συγχρονα και βαρια οπλισμενα τουρκικα TOMA

    Nίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΗ ΝΥΚΤΑ ΕΛΛΑΣ
    ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΦΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΤΕ ΤΗΝ ΒΑΨΑΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. απο την αλλη υπαρχει προσφορα απο την Γερμανια αποθεματων Marder 1A3 (γυρω στα 400) με τιμη κατω απο τα 500εκ αν θυμαμαι καλα, εξοπλισμενων (εκτος των ΑΤ πυραυλων που θα πρεπει να προστεθουν απο τα ελληνικα αποθεματα) .......... Αλλα μαλλον φαινεται οτι ειναι πολιτικα αδυνατο για οποιαδηποτε πιθανη ελληνικη κυβερνηση να κανει πισω απο τετοιου μεγεθους πολιτικη δεσμευση με το αναγεννημενο απο τις σταχτες του αντιαλον δεος παροτι ο Jeffrey προτιμα η εξαρτηση να ειναι απο τη μερια του Ατλαντικου και μονο.

    Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω οτι χρειάζεται μία διόρθωση. "1,6 δις. ΤΟ ΑΡΜΑ";;;;; Μήπως ο κ. Δημάκας ήθελε να γράψει "1,6 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΟ ΑΡΜΑ";;; Γίνεται να κοστίζει 1,6 δις. Ευρώ κάθε BMP-3; Θα τρελαθούμε; Ακριβότερα από ένα σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος; Πάντως, η αρμόδια επιτροπή που διερευνούσε την πιθανότητα συμπαραγωγής (με στόχο την εξ' ολοκλήρου παραγωγή του άρματος και του πυργίσκου στην Ελλάδα), στην αναφορά της απέδειξε οτι αυτό είναι αδύνατο αφού καμία μονάδα παραγωγής επί ελληνικού εδάφους ΕΛΒΟ, ΜΕΤΚΑ, ΕΑΣ κλπ) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να υποστηρίξει την κατασκευή των BMP-3. Συνεπώς, χρειάζεται η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. Φυσικά, το "τυράκι" έγκειται στο γεγονός οτι το ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ θα το αναλάβει η Ελληνική πλευρά με οτι και αν αυτό συνεπάγεται. Πάρτε για παράδειγμα το τεράστιο, αχανές εργοστάσιο κατασκευής M1 ABRAMS που "έστησε" η General Dynamics στην Αίγυπτο μερικά χρόνια πριν. Τί κάνει τώρα; ΣΑΠΙΖΕΙ! Ούτε για... χολλιγουντιανές παραγωγές δεν μπορούν να το νοικιάσουν.... Ούτε σαν στούντιο δηλαδή... Εκεί θα καταντήσουμε; Ας προμηθευτούμε τα τελευταία αποθέματα MARDER από τη Γερμανία που είναι σε πολλά σημεία συμβατά με τον στόλο των LEOPARD. Προέρχονται από τα αποθέματα του Γερμανικού Στρατού ΑΛΛΑ το σημαντικό είναι οτι βρίσκονται υπο το καθεστώς ιδιοκτησίας της KMW (Krauss Mafei Weggman) που σημαίνει οτι η απόκτησή τους είναι ζήτημα σύναψης μιας απλής εμπορικής συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κατασκευάστριας εταιρείας. Όσο για το κόστος; Πολύ μικρό σε σχέση με τα BMP-3. Περίπου 500-600 εκατομμύρια Ευρώ για 450-500 ΤΟΜΠ-ΤΟΜΑ MARDER!!!! Άμεσα παραδοτέα! Τέλος, ας σκεφτούμε λίγο αν τελικά το BMP-3 μπορεί να ικανοποιήσει τις ελληνικές προδιαγραφές για τις συνθήκες του αγώνα που θέλουμε να κάνουμε σε περίπτωση σύρραξης... (Όχι, δεν είμαι "λαμόγιο" του Πενταγώνου, δεν με λένε... Πατεράκη, ούτε είμαι φιλγερμανός...)

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακριβως φιλε μου. Εγω απορω γιατι με αυτα τα κοστη δεν εξεταστηκε η περιπτωση των CV90 (Σουηδια) που αξιλογησε ο ΕΣ ως καταλληλοτερα για τις αναγκες του, και απο οσο ξερω το κοστος τους για οσες χωρες το αγορασαν (και ειναι πολλές. Σε αντιθεση με την μια του BMP-3) κυμαινεται γυρω στα 4εκ το κομματι για αριθμους κατω των 100 κομματιων, που ισως σημαινει οτι για αγορα 400 ισως κομματιων αυτο ισως να ειναι ας πουμε περιπου 3.8 που σημαινει 1.5 δις για 400 κομματια, για το καλυτερο ισως TOMA της αγορας.

    Και ΕΠΙΣΗΣ για ποιο λογο δεν εγινε καμμια κινηση ερευνας σχετικα με την πιθανοτητα του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ Κενταυρος της ΕΛΒΟ που βγηκε δευτερο στην αξιολογηση του ΕΣ ???????? Εφ'οσον κοπτονται για συμπαραγωγη ενος Ρωσσικου αρματος με πολλα αμφιλεγομενα σημεια (*) που χρειαζεται να περασει απο μυριες ακροβασιες και πατεντες για να προσαρμοστει στις Ελληνικές αναγκες , στο βαθμο που θα το επιτυχει δηλαδη και αυτο .... ???? Και με οριζοντα παραδοσης 20ετια-φευγα ??? Την στιγμη που οι αναγκες ειναι για ΕΧΘΕΣ ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οχι, ειναι τυπογ. λαθος. Εννοει 1.6 δις για το συνολο των αρματων.


    (*) ενα παραδειγμα ειναι οτι το ΒΜP-3 δεν προσφερει προστασια απο το προσθιο μερος στα αποβιβαζομενα στρατευτματα. Κατι το οποιο ειναι αυτονοητος λογος υπαρξης ενος ΤΟΜΑ. Να προστατευει με την υπαρξη του σαν αντικειμενο καλυψης, με την θωρακιση και την ισχυ πυρος του την αποβιβαση των πολυτιμων και λιγων στις μερες μας μαχητων στην αποβιβαση τους στο πεδιο της μαχης. Αυτο γιατι οι στρατιωτες πρεπει για να αποβιβαστουν να συρθουν πισω και στο πανω μερος του οχηματος καθως στο πισω μερος βρισκεται ο κινητηρας , και να βγουν απο θυριδες που ανοιγουν προς τα πανω και βρισκονται πισω απο τον χαμηλοτατο πυργο και ετσι στην αποβιβαση τους ειναι εκτεθειμενοι και απο το προσθιο μερος του οχηματος. Κανενα αλλο ΤΟΜΑ δεν εχει τη διαταξη του BMP-3 παρεπιπτοντως

    Νικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.
ενημέρωση 16/9/2016

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:

•Δεν επιτρέπονται τα «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) και η γραφή με κεφαλαία (Caps) .
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση. Σχόλιο από "άγνωστο" ή "unknown" θα διαγραφεί.

Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.

Προσοχή: 1. Η σελίδα λειτουργεί σε εθελοντική βάση. Τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.
2. Όσοι και όσες απευθύνονται στη διαχείρηση με απορίες και ερωτήσεις είναι απαραίτητο να αναγράφουν και το e-mail τους για τη δυνατότητα απάντησης.