29/3/10

Ο Επίτροπος Ενέργειας, Έτιγκερ, υποστηρίζει ότι ο Nabucco μπορεί να καθυστερήσει

  1. Η ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου Nabucco μπορεί να καθυστερήσει κατά τέσσερα έτη, έως το 2018, είπε σε μια συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στην Sueddeutsche Zeitung την Πέμπτη. ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενέργεια Guenther Oettinger
  2. Έτοιμοι να εγκαταλείψουν τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.Συνδιαχείριση των κάποτε ανταγωνιστικών πετρελαιαγωγών Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Σαμψούντα - Τζεϊχάν φαίνεται πως είναι η τελευταία πρόταση της Μόσχας προς Ελλάδα και Βουλγαρία πριν από την οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου.

Vera Eckert FRANKFURT - 26.03.2010
Η ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου Nabucco μπορεί να καθυστερήσει κατά τέσσερα έτη, έως το 2018, είπε σε μια συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στην Sueddeutsche Zeitung την Πέμπτη. ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενέργεια Guenther Oettinger

"Ελπίζω ότι θα πάρουμε την τελική απόφαση για την κατασκευή του αγωγού, το 2010", είπε, προσθέτοντας ότι η ροή του φυσικού αερίου "θα ξεκινήσει μάλλον το 2018".

Ο αγωγός μήκους 3.300 χιλιομέτρων, που υποστηρίζεται από την ΕΕ, και που θα κοστίσει 7,9 δισεκατομμύρια ευρώ , έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κεντρική Ασία και το Αζερμπαϊτζάν προς την ΕΕ για τη διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα την καταστήσει λιγότερο εξαρτημένη από τον κύριο προμηθευτή, τη Ρωσία.

Το έργο έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά.
Αλλά εκπρόσωπος της RWE της Γερμανίας, ένας από τους φορείς της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου του αγωγού, είπε από το Essen ότι δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσει το υπάρχον πρόγραμμα.Η κοινοπραξία της κατασκευής του αγωγού από τη έδρα της στην Βιέννη ανακοίνωσε ότι θα στείλει δήλωση αργότερα, την Πέμπτη που θα διευκρινίσει τα θέματα, αλλά κανένας εκπρόσωπος της δεν ήταν άμεσα σε θέση να σχολιάσει την πληροφορία της εφημερίδας.

Η κοινοπραξία έχει ήδη ανακοινώσει ότι η έναρξη της μεταφοράς των 31 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αερίου από τον αγωγό αναμένεται το 2014.Άλλα μέλη της κοινοπραξίας είναι : η OMV της Αυστρίας , η MOL της Ουγγαρίας και επιχειρήσεις της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας .

Ο Oettinger είπε ότι θα υπάρξει μια διάσκεψη με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, τον Ιούλιο, είτε στις Βρυξέλλες είτε στην Κωνσταντινούπολη.Ο Oettinger είπε επίσης ότι ακόμη ένα έργο, αυτό του Ρωσικού αγωγού South Stream πρέπει επίσης να αρχίσει να κατασκευάζεται, ενώ έδειξε την ευχαρίστησή του ότι ένας τρίτος υποθαλάσσιος αγωγός ξεκινά την κατασκευή του τον Απρίλιο.Η τροφοδοσία της Ουκρανία ς με φυσικό αέριο από την Μόσχα έχει επανειλημμένα διακοπή διακόπτοντας έτσι την παροχή φυσικού αερίου και προς την Ευρώπη.Reuters - Balkans.com

ΡΩΣΟΙ Έτοιμοι να εγκαταλείψουν τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Συνδιαχείριση των κάποτε ανταγωνιστικών πετρελαιαγωγών Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Σαμψούντα - Τζεϊχάν φαίνεται πως είναι η τελευταία πρόταση της Μόσχας προς Ελλάδα και Βουλγαρία πριν από την οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου.

Του Γιώργου Σινανίδη
Αυτό δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς σε ρώσους δημοσιογράφους ο Νικολάι Τόκαρεφ, επικεφαλής της εταιρείας “Τρανσνιέφτ”, η οποία είναι από πλευράς ρωσικού κράτους ο κεντρικός διαχειριστής και των δύο σχεδίων, που βαίνουν προς ενοποίηση πρωτίστως για λόγους οικονομίας μέσων αλλά και “πολιτικού εξορθολογισμού”, καθώς η Μόσχα βελτιώνει και αναβαθμίζει διαρκώς τις σχέσεις της με την Τουρκία, όσο η Βουλγαρία προκαλεί συνεχώς προσκόμματα και η Ελλάδα είναι για άλλη μια φορά απορροφημένη στα εσωτερικά της προβλήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, Ρωσία, Τουρκία και Ιταλία φέρονται να έχουν καταρχήν συμφωνήσει και να προτείνουν σε Ελλάδα και Βουλγαρία τη δημιουργία ενός διεθνούς κονσόρτσιουμ, “το οποίο θα συντονίζει τα φορτία και προς τις δύο κατευθύνσεις των αγωγών μέσω Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και Σαμψούντα - Τζεϊχάν”. Μάλιστα η πρόταση αυτή μελετάται δραστήρια τόσο από τους συμμετέχοντες στα σχέδια αυτά, όσο και από πλευρές που κατά το παρελθόν έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή, όπως εταιρείες που εξάγουν πετρέλαιο από το Καζακστάν και η αμερικανική Σεβρόν, που δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στην ενεργειακή αγορά της Κασπίας.

Προσαρμογή στα νέα δεδομένα
Μετά σχεδόν δύο δεκαετίες συζήτησης του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, που αποτέλεσε την πρώτη πρόταση παράκαμψης των βεβαρυμένων στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, φαίνεται πως η Μόσχα προχωρά ταχύτατα στην προσαρμογή της στα νέα δεδομένα, που εν πολλοίς διαμορφώθηκαν από τις βουλγαρικές και δευτερευόντως τις ελληνικές καθυστερήσεις, αλλά προπαντός από την όλο και πιο δελεαστική συνεργασία με την οικονομικά και ενεργειακά ανερχόμενη Τουρκία.

Επί πολλά χρόνια το Κρεμλίνο απέρριπτε τις τουρκικές προτάσεις να συμμετάσχουν ρωσικές εταιρείες στον πετρελαιαγωγό Σαμψούντα - Τζεϊχάν, που διανύει περίπου 550 χλμ. μέσω τουρκικού εδάφους και ενώνοντας τις τουρκικές ακτές της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Μεσογείου, απέναντι από την Κύπρο.Η Μόσχα φάνηκε από πέρυσι να συζητά με όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον το ιταλοτουρκικό σχέδιο και τελικά εξέφρασε τη συγκατάθεσή της για τη συμμετοχή ρωσικών πετρελαϊκών εταιρειών κατά τις τελευταίες διαδοχικές συναντήσεις των πρωθυπουργών Βλαντίμιρ Πούτιν και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Επίθεση στη Βουλγαρία
Χωρίς να συμπεριλάβουν στα πυρά τους την Ελλάδα, οι ρώσοι τεχνοκράτες του πετρελαϊκού τομέα επιτέθηκαν στην ηγεσία της Βουλγαρίας, η οποία ειδικά μετά την κυβερνητική αλλαγή προκαλεί καθυστερήσεις, επανεξετάζει τις υπάρχουσες διακρατικές συμφωνίες, εμποδίζοντας εντέλει την πρόοδο της υλοποίησης του αγωγού. Σύμφωνα με τις ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες, την περίοδο αυτή αναζητείται ο καλύτερος δυνατός συμβιβασμός για την εξεύρεση εκείνου του σχήματος που θα συνδυάζει τα ποικίλα συμφέροντα των εμπλεκόμενων πλευρών και αυτό “θα συμβεί στο άμεσο μέλλον”.

Επιβεβαιώνοντας την κινητικότητα ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Αντρέι Νεστερένκο χαρακτήρισε τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη “μία από τις ενεργειακές προτεραιότητες της Ρωσίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη”, σημειώνοντας ότι την περίοδο αυτή “συνεχίζεται η διαμόρφωση του συγκεκριμένου σχήματος υλοποίησης αυτού του μεγάλου ενεργειακού σχεδίου”, που αποτελεί “μία από τις σημαντικές διαδρομές για την εξαγωγή ενεργειακών πηγών στις διεθνείς αγορές” για τα ευρύτερα ενεργειακά δίκτυα της Κασπίας.

Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Νεστερένκο, “από την εποχή της υπογραφής, το 2007, από τη Ρωσία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα της τριμερούς διακυβερνητικής συμφωνίας συνεργασίας για την κατασκευή και εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού, η ρωσική πλευρά επανειλημμένως σε διάφορα επίπεδα επιβεβαίωνε επισήμως το ενδιαφέρον της για την ταχύτερη δυνατή έναρξη των πρακτικών εργασιών για την υλοποίηση του σχεδίου”. Εμείς σας τα είχαμε πει πολλές φορές και εγκαίρως, μοιάζει να είναι η δεύτερη ανάγνωση της δήλωσης του ρώσου εκπροσώπου.Μακεδονία-Makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.
ενημέρωση 16/9/2016

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:

•Δεν επιτρέπονται τα «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) και η γραφή με κεφαλαία (Caps) .
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση. Σχόλιο από "άγνωστο" ή "unknown" θα διαγραφεί.

Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.

Προσοχή: 1. Η σελίδα λειτουργεί σε εθελοντική βάση. Τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.
2. Όσοι και όσες απευθύνονται στη διαχείρηση με απορίες και ερωτήσεις είναι απαραίτητο να αναγράφουν και το e-mail τους για τη δυνατότητα απάντησης.