31/3/10

Προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Made in...Πτολεμαΐδα!


Η Άννα σύνδεσε το αυτοκίνητό της με την ηλεκτρική παροχή, για να το φορτίσει στη διάρκεια της νύχτας. Δεν κυκλοφορούσαν πολλά Ι.Χ. της συγκεκριμένης μάρκας στους δρόμους, αλλά η δημοτικότητά τους αυξανόταν μέρα με την ημέρα: ήταν "πράσινα", είχαν πολύ χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και αμελητέα τέλη κυκλοφορίας. Και, για σκέψου, δεν είχαν κατασκευαστεί στη Γερμανία ή την Ιταλία, αλλά στην …Πτολεμαΐδα!

Το παραπάνω σενάριο μπορεί να ακούγεται, σήμερα, εξωπραγματικό, αλλά αναμένεται να γίνει πραγματικότητα σε κάποια χρόνια, αν ευοδωθεί το φιλόδοξο όραμα μιας ομάδας ανθρώπων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας: επιστημόνων με έδρα τη Λάρισα, τοπικών αρχόντων της Πτολεμαΐδας, στελεχών του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας και συνεργατών τους.

Άλλωστε, οι συνθήκες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον ευνοϊκότερες για ένα τέτοιο εγχείρημα: η -αρχικά διστακτική- αγορά "ζητάει" περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μόνο στη Γερμανία υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν 1.000.000 τέτοια μέχρι το 2020 και στη Γαλλία άλλα 2.000.000), ενώ έδαφος κερδίζουν οι μικρότερες γραμμές συναρμολόγησης/παραγωγής οχημάτων.

«Τα παλαιού τύπου εργοστάσια, με τις μεγάλες σειρές παραγωγής, άρχισαν να καταργούνται και δεν αναμένεται να ιδρυθούν καινούργια, εκτός ίσως από περιορισμένες περιπτώσεις σε Κίνα, Ινδία και ενδεχομένως Βραζιλία», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Λάρισας, Γιώργος Μπλάνας, εκ των εμπνευστών του εγχειρήματος.

Στην Ελλάδα απασχολούνται σήμερα περίπου 2.000 εργαζόμενοι στην κατασκευή και συναρμολόγηση αμαξωμάτων. Παράλληλα, υπάρχει σημαντική τεχνογνωσία στην κατασκευή αμαξωμάτων, μέσω εταιριών όπως η ΕΛΒΟ και η Σαρακάκης. Αξιοσημείωτο είναι το "know-how" στις τεχνολογίες κυψελών καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μέσω εταιριών όπως η TROPICAL ΑΕΒΕ στο Περιστέρι Αττικής), αλλά και στην κατασκευή εξοπλισμού/υποδομών βιομηχανικής παραγωγής (από εταιρίες όπως η NAMCO στη Θεσσαλονίκη).

Ερωτηθείς αν θεωρεί ότι η αγορά θα υποδεχόταν θετικά ένα αυτοκίνητο με ελληνικό "brand", o κ.Μπλάνας απάντησε: «Πιστεύω ναι. Στο εξωτερικό οι Έλληνες επιστήμονες θεωρούνται από τους καλύτερους στον σχεδιασμό αυτοκινήτων».

"Θα το οδηγούν με υπερηφάνεια
"
Πάντως, ο ίδιος δηλώνει επιφυλακτικός ως προς το αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να πωλείται προς μόλις 5.000 ευρώ, όπως ήταν ο αρχικός στόχος. «Δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε ένα αυτοκίνητο πολύ χαμηλού κόστους, αλλά ένα αυτοκίνητο που Έλληνες και ξένοι θα οδηγούν με υπερηφάνεια», σημειώνει.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Πτολεμαΐδας, Γρηγόρης Τσιούμαρης, η ύπαρξη ζήτησης για το σχεδιαζόμενο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά τεκμηριώνεται με σχετική έρευνα. Ο δήμος έχει ήδη υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας για τη στρατηγική ανάπτυξη του όλου εγχειρήματος, ενώ έχει δεσμεύσει από το ΕΑΠ τα πρώτα 550.000 ευρώ (σ.σ. Το ΕΑΠ ή αλλιώς «τοπικός πόρος» είναι το ανταποδοτικό τέλος της ΔΕΗ προς την τοπική κοινωνία).

Φυσικά, το ανταποδοτικό τέλος δεν επαρκεί για τη χρηματοδότηση τέτοιου εγχειρήματος. Στην επένδυση θα χρειαστεί να "μπουν" ιδιώτες επενδυτές, από τη στάση των οποίων θα εξαρτηθεί τελικά και η ενδεχόμενη επέκτασή της.

Κατά τον κ.Τσιούμαρη, εάν το εγχείρημα εγκριθεί και τυπικά από το δημοτικό συμβούλιο -κάτι που αναμένεται να γίνει μετά το Πάσχα- και αφού αποδειχθεί ότι είναι βιώσιμο, ο δήμος προτίθεται να «μπει» κι ως μέτοχος στη μονάδα και να καλέσει τους επενδυτές να συμμετάσχουν.

«Ήδη, εντοπίστηκαν κάποια κτήρια εντός της πρώην ΑΕΒΑΛ. Υπάρχουν λοιπόν τα χρήματα και οι διαθέσιμοι χώροι, που είναι δίπλα σε σιδηροδρομικό δίκτυο και σε κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού», επεσήμανε.

Σε πρώτη φάση, στη μονάδα θα συναρμολογούνται τμήματα του αυτοκινήτου, ορισμένα από τα οποία θα είναι ελληνικής κατασκευής κι άλλα θα έρχονται "από έξω". Αν υπάρξει επενδυτής, που ενδιαφέρεται να παράγει περισσότερα εξαρτήματα, τότε η μονάδα μπορεί να επεκταθεί, καθώς διαθέσιμη έκταση υπάρχει. Σύμφωνα με πληροφορίες, αν όλα εξελιχθούν κατ΄ευχήν, το πρώτο αυτοκίνητο -το πρωτότυπο- θα είναι έτοιμο εντός διετίας.

Απώτερος στόχος ένα εξολοκλήρου ελληνικό ΙΧ
«Απώτερος στόχος είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξολοκλήρου ελληνικό», τόνισε ο κ. Μπλάνας, σύμφωνα με τον οποίο το πρωτότυπο του αυτοκινήτου «βρίσκεται σε καλό δρόμο», ενώ το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή συναρτάται άμεσα με τις προθέσεις των επενδυτών. Κατά τον ίδιο, έχει υποβληθεί και σχετική πρόταση χρηματοδότησης από το ερευνητικό πρόγραμμα "ΘΑΛΗΣ".

Αν και ο κ.Μπλάνας κράτησε κλειστά τα "χαρτιά του" ως προς τα μεγέθη -οικονομικά και ποσοτικά- της επένδυσης, ωστόσο σημείωσε ότι στο αυτοκίνητο, πέρα από την αργή φόρτιση (διάρκειας οκτώ ωρών), θα υπάρχει και η ταχεία, το λεγόμενο plug-in (σε μία ώρα). Αν το όχημα αποφασιστεί να είναι υβριδικό, τότε θα είναι "εν σειρά" και όχι "παράλληλα" υβριδικό.

Στην Ελλάδα, ο κλάδος του αυτοκινήτου εισφέρει το 2% του ΑΕΠ (με τη συμμετοχή των καυσίμων ανέρχεται στο 2,5%). Το ποσοστό αυτό καθορίζεται κυρίως από το εμπόριο -όπου δραστηριοποιούνται περίπου 3.900 επιχειρήσεις- και τα 16.000 συνεργεία επισκευής, ενώ η απασχόληση στον κλάδο ανέρχεται σε περίπου 124.000 άτομα (συνυπολογιζόμενων των απασχολούμενων στο λιανεμπόριο καυσίμων).

Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από το …1916!

Η κίνηση που ξεκινά στην Πτολεμαΐδα, με στόχο να βγει στους δρόμους ένα ελληνικό αυτοκίνητο, δεν είναι η πρώτη: σχετικές προσπάθειες έχουν γίνει ήδη από το 1916-1918 (!) και μάλιστα ορισμένες με -έστω προσωρινή- επιτυχία. Πρώτος διδάξας ήταν ο Νικόλαος Θεολόγου, που επιστρέφοντας από την Αμερική, όπου εργαζόταν ως μηχανικός αυτοκινήτου, ίδρυσε ομώνυμη εταιρία.

Το 1958, το μοντέλο "505" της εταιρίας "Attica" του ομίλου Βιοπλαστίκ «τράκαρε» πάνω στον φόρο τετράτροχων. Δέκα χρόνια αργότερα, η αθηναϊκή «Alta» τοποθέτησε πάνω σε πλαίσιο της γερμανικής "Fuldamobil" ένα αμάξωμα δικής της σχεδίασης, φτιάχνοντας το επιτυχημένο τρίκυκλο «A200», που γνώρισε "δόξες" μέχρι το 1974 (το εργοστάσιο έκλεισε το 1978).

Την ίδια χρονιά που το «Α200» έκλεινε τον κύκλο του, το «Pony», δημιούργημα της NAMCO των αδερφών Κοντογούρη, ξεκινούσε στη Θεσσαλονίκη τη δική του πορεία, υπό το σήμα -αρχικά- της «Citroen» και με κινητήρα της γαλλικής εταιρίας.

Χάρη στη χαμηλή τιμή του, τo «Pony» όχι απλά κατέκλυσε τους ελληνικούς δρόμους, αλλά εξήχθη κιόλας. Η παραγωγή του πάτησε οριστικά «φρένο» το 1992.

Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 1980, κατασκευάστηκε το πρώτο ελληνικό «Nissan» στον Βόλο από εργοστάσιο του ομίλου Teocar. Δίπλα στο εργοστάσιο δημιουργήθηκε μια ακόμη μονάδα, που κατασκεύαζε καθίσματα και μεταλλικά μέρη αυτοκινήτων. Πριν σταματήσει τη λειτουργία του (1995), το εργοστάσιο λέγεται ότι είχε ήδη παράγει 170.000 αυτοκίνητα. Πολλά από αυτά, κυκλοφορούν ακόμη…
http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2125:advanced-electric-car-made-in&catid=42:enviroment&Itemid=115

16 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία όλα αυτά.

    Το Ελληνικό δημόσιο το ρώτησαν;


    Ε,ρε απογοήτευση που έχουν να νιώσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα τους κυνηγήσει το ελληνικό κατεστημένο. Η Δαμανάκη επί Σημίτη παρότρυνε τους νέους ότι επειδή η Ελλάδα δεν θα φτιάξει ποτέ αυτοκίμνητο να γίνουν καλά γκαρσόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. προς διαχειριστές ή όποιον άλλον ενδιαφέρεται:

    http://www.law.auth.gr/index.php?rm=0&mn=0&lang=el&nid=981

    ένα καλό νέο, για τη νεολαία μας, για την παιδεία μας και για το έθνος μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλα καλά, αλλά δεν πρέπει να ξεκινήσουμε πρώτα με κάτι πιό απλό? Ας πούμε ένα... πατίνι.

    Ένα πατίνι που, ας πούμε, μπορεί να πετάει, θα κάνει μεγάλο τζίρο. Και μπορούν επίσης να το χρησιμοποιούν τα... καλά γκαρσόνια, γιά πιό γρήγορο service φυσικά.

    Εκτός αν το κάνουμε μυστικά και το πουλήσουμε στην USA. Γιά ρώτα όμως και την Ομάδα Ε. Κάτι θα ξέρουν κι'αυτοί...

    Αν όχι, τότε πάμε στον Δρ. Νίκο Λυγερό. Κάτι γιά πυραυλοκίνητους γαϊδάρους λέει ο Μακάριος Δρουσιώτης...

    Άσε, ας κάνουμε το πατίνι μας πρώτα γιά την γη και μετά βλέπουμε. Με μαγνητική κίνηση, έτσι?

    Άντε και καλά κρασιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλα τα λεφτά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα, μηχανές είναι οι μπαταρίες τους και δευτερευόντως τα μοτέρ τους. Η εξέλιξη είναι στα εξωτικά πολυμερή που συνοδευουν τα Λίθια και τα Κοβάλτια των μπαταριών και στους επεξεργαστές που ελέγχουν την καλή σχέση μπαταρίας μοτέρ. Τα υπόλοιπα τα φτιάχνουν ακόμα και "Έλληνες" που θά λεγε και ένας Γερμανός.
    Αν η είδηση είναι οτι θα φτιάξουμε τέτοιες μπαταρίες ή ηλεκτρονικά συστήματα , τότε να χαρώ, αν αγοράζουμε από τους κινέζους μπαταρίες Λιθίου, μοτέρ και contolers τότε να γυρίσω καλύτερα από την άλλη πλευρά.

    Πάντως για τους αναγνώστες με "ηλεκτρικές" ανησυχίες υπάρχουν στο ebay στο λήμμα electric bicycle kit πακέτο με ρόδα με ενσωματωμένο μοτέρ,κεντρικός διαχειριστής ισχύος και μπαταρία λιθίου (η φθηνότερη της αγοράς) με όλα τα απαραίτητα καλούδια (ντίμερ ταχύτητας, φώς με λεντάκια, ενσωματωμένος αυτόματος φορτιστής για τη μπαταρία, σε πολύ προσιτή τιμή και παράδοση σε τρείς μήνες. Γιά ποδήλατο ο καθείς χρησιμοποιεί όποιο θέλει.

    Λογικό πρόβατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα ζητήσουν άδεια να κυκλοφορήσουν και τότε το Υπ. Συγκοινωνιών θα πει ότι δεν υπάρχουν ειδικά εγχειρίδια τα οποία θα κρίνουν τα δεδομένα για να πάρει σηματάκι.
    Η ΔΕΗ θα αντιδράσει διότι το δίκτυο θα υπερφορτωθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος Black Out . Οι Οικολόγοι θα κάνουν πορείες και θα κλείσουν τους δρόμους διότι με την αυξηση του ρεύματος και το γεγονός ότι τα εργοστάσια δεν θα φτάνουν και θα πρέπει να φτιάξουμε υποσταθμούς και άλλα εργοστάσια ,θα ρυπαίνεται η ατμοσφαιρα και το κουνούπι που θρέφει τα πουλιά στον υδροβιότοπο θα πεθάνει και θα χαλάσει το οικοσύστημα.
    Οι συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ θα απεργήσουν διότι θα πρέπει να δουλέψουν υπερωρίες.
    Και τελικά το αυτοκίνητο σαν know how θα το αγοράσουν οι Κινέζοι θα το πουλήσουν στους Αμερικάνους θα το πατεντάρουν σαν GeneralMotors θα το εισάγουν στην Ευρώπη και όλοι οι in Ελληνές θα το αγοράσουν.


    ΥΓ. Οσο το κατεστημένο δεν αλλάζει όλα τα λαμπρά μυαλά της Ελλάδος θα τα καταβροχθίζει ο Καιάδας του Δημοσίου κατεστημένου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στα 43 χρόνια που ασχολούμαι με αυτό το πράγμα που το λένε αυτοκίνητο, είδα πολλές "Δον Κιχωτικές" προσπάθειες.
    Δεν θα γίνει τίποτα τελικά.
    Και το υπογράφω.
    Και αν ακόμη γίνει κάτι, σε λίγο ο ιδιώτης θα μπει "μέσα" και θα τον κυνηγούν Θεοί και δαίμονες.
    Όπως έγινε με τους Κοντογουραίους (PONY), με τον Μανιατόπουλο (FARMA) και τόσους άλλους.
    Μακάρι να έχω πεθάνει ως τότε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Χριστίνα τα λέει καλά, αυτό είναι το πρόβλημα, επειδή δεν έχουμε μεγάλους στόχους σαν κοινωνία, δεν είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε βήματα προσπερνώντας τα μικρότερα πιο ειδικά συμφέροντα. Δεν έχουμε ξεκαθαρίσει πιο είναι το σημαντικό που μπροστά του υποχωρούν τα υπόλοιπα. Δεν είναι μόνο το εργοστάσιο αυτό ή το κάθε εργοστάσιο. Το ίδιο έγινε με το λιμάνι του Πειραιά, το ίδιο με την Ολυμπιακή. Αυτό το ξεκαθάρισμα το σημαντικού από το ασήμαντο είναι η συλλογική πολιτική μας συνείδηση. Είναι στρεβλή, πάσχει. Η Ελλάδα, για να συνεχίσει να υπάρχει πρέπει να λύσει κατ αρχήν το δημογραφικό. Δεν έχει κανένα νόημα να συζητάμε για εργοστάσια εάν μειώνεται ο πληθυσμός μας. Συζητάμε την εθελουσία ιστορική μας ευθανασία.
    Έχουμε έναν γεωπολιτικό ανταγωνιστή απέναντί μας, την Τουρκία, που αυξάνει τον πληθυσμό της ενώ εμείς μειωνόμαστε. Έχουμε δεχθεί μεγάλο αριθμό μουσουλμανικών πληθυσμών στο έδαφός μας (το αναφέρω σαν γεγονός όχι εκφράζοντας κρίση) και εκκρεμεί το ερώτημα για την διαχείριση της εσωτερικής ασφάλειας όταν ο βασικός μας ανταγωνιστής στην περιοχή είναι μουσουλμανικό κράτος. Πρέπει να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το τεράστιο θέμα, μπορούμε να αντέξουμε στον ανταγωνισμό με την Τουρκία εάν σε αυτούς τους πληθυσμούς υπερισχύσει το θρησκευτικό συναίσθημα; Μπορούμε να τους ενσωματώσουμε στην κοινωνία μας; Έχει γίνει πουθενά αυτή η ενσωμάτωση; Γιατί εάν έχει αποτύχει παντού τότε τι ακριβώς θέλουμε εμείς;
    Και εάν μπορούμε να τους ενσωματώσουμε, πόσους μπορούμε να δεχθούμε; Με ποια κριτήρια θα εξετάσουμε το θέμα αυτό; Οι μετανάστες δεν έρχονται εδώ για την ιθαγένεια. Ιθαγένεια είχαν και στην πατρίδα τους. Έρχονται για μια καλύτερη ζωή. Το όνομα που έχουμε εμείς για αυτή την ζωή είναι ανθρώπινα δικαιώματα. Δηλαδή, σε πόσους το πολύ μετανάστες μπορούμε να εξασφαλίσουμε αυτά τα δικαιώματα που θεωρούμε δίκαια και για τους εαυτούς μας;
    Έχουμε μια οικονομία που ενώ υποτίθεται ότι κάποτε (ως το 1980 περίπου) ήταν το ποιοτικό μας πλεονέκτημα σήμερα όχι μόνο αποσαθρώνεται από την παραγωγική της βάση, αλλά και παρά λίγο να χρεοκοπούσε. Με λυμένα τα παραπάνω (δημογραφικό μετανάστευση), που είναι η πρώτη προτεραιότητα κατά την γνώμη μου, το βάρος είναι στην ανάπτυξη ισχυρής παραγωγικής βάσης. Και εδώ σαν κοινωνία πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε και μέχρι που είμαστε διατεθειμένοι να φτάσουμε για να το πετύχουμε. Δηλαδή αυτό που κυκλοφορεί στις μέρες μας, «και τον μισθό μου να δώσω για να σωθεί η Ελλάδα…». Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι αυτές οι αποφάσεις θα σημάνουν και προσωπικές θυσίες.
    Τι λείπει όμως και δεν προχωράμε; Πιστεύω ότι όλοι θα δεχόταν να κάνουν θυσίες για έναν δίκαιο σκοπό, για την Ελλάδα. Πριν από λίγες ημέρες ένα ηλικιωμένος κύριος μου είπε αγανακτισμένος. Τι τα θέλεις παιδί μου, σήμερα αν δεν κλέβεις σε λένε κορόιδο.
    Δεν ξέρω πόσο υπερβολική είναι η διαπίστωση. Είναι όμως γεγονός η διαφθορά έχει αγγίξει σχεδόν τον καθένα μας. Ακούμε για μαύρες πληρωμές σε κόμματα και κανένας δεν τιμωρείται. Η ηγεσία πρέπει να είναι και να φαίνεται τίμια. Η ηγεσία έχει μόνο υποχρεώσεις απέναντι στον λαό. Απολαμβάνει τις τιμές που της αποδίδει ο λαός. Δεν πρέπει να έχει καμία έννοια για τις υλικές της απολαβές. Όταν ίσχυσε το ασυμβίβαστο αυξήθηκαν οι αποδοχές των βουλευτών. Όταν καταργήθηκε έμειναν αυξημένες. Κανένας δεν πρέπει να έχει το δικαίωμα να διορίζει πρόσωπα του οικογενειακού του κύκλου. Κανένας δεν πρέπει να τελειώνει την θητεία του πλουσιότερος. Καμία ασυλία για εγκλήματα του κοινού ποινικού δικαίου. Καμία παραγραφή για εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί στην άσκηση των καθηκόντων της ανώτατης κλίμακας της ιεραρχίας.
    Ποιο είναι το ζητούμενο; Η αποκατάσταση των δεσμών κοινωνίας ηγεσίας, η οποία είναι δυνατή μόνο με ακέραια και τίμια ηγεσία. Διαφορετικά βλάπτουν όλοι τους την Συρία το ίδιο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ..Θα το επιτρεψει ο μηχανολογος του τμηματος βιομηχανιας πτολεμαιδας; το περιβαλλον θα εγκρινει τους περιβαλλοντικους όρους; Το πεζικο θα δωσει βεβαίωση, η αεροπορία; το υπουργειο γεωργιας θα εγκρινει; Η πολεδομια θα δωσει αδεια οικοδομικων εργασιων; Η πυροσβεστική; H αρχαιολογια; Xλωμο μου φαινεται!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ειχα την τυχη να δουλεψω καποιους μηνες σαν φοιτητης στο εργοστασιο της DAIMLER BENZ στην Στουτγαρδη της Γερμανιας και αυτο που με εκανε πραγματικα να χαρω και να νιωσω υπερηφανια ηταν οτι για εναν μηνα δουλεψα σε μια απο τις αποθηκες οι οποιες προμηθευαν με ανταλακτικα παρα πολλα τμηματα του αχανους εργοστασιου,στην συγκεκριμενη λοιπον αποθηκη λειτουργουσε ενα πρωτοποριακο συστημα εξαερισμου το οποιο ηταν ελληνικης κατασκευης και υπηρχε σχετικη πλακετα σε εμφανες σημειο γραμμενη πρωτα στα ελληνικα μετα στα αγγλικα,γερμανικα..Επισης διπλα απο το σημειο στο οποιο εργαζωμουν ηταν ενα τμημα το οποιο εκανε ερευνες πανω στα ηλεκτρονικα των αυτοκινητων ενα πραγματικα τεραστιο κτιριο οπου μπορουσε κανεις να δει διαφορα οχηματα να κινουνται μονα τους και παρα πολλα αλλα παραξενα και αυτο που πραγματικα μου προκαλεσε δεος ειναι οταν με πληροφορησαν οτι ο διευθυντης του τμηματος ηταν ελληνας και το 90% οσων δουλευαν εκει επισης ελληνες εργατες!!!Αλλα εκεινο που με συγκλονισε πραγματικα και δεν εχει σχεση με οσα ανεφερα παραπανω ειναι οταν για λιγο διαστημα δουλεψα στα χυτηρια μαζι με τον φοιτητη γιο του διευθυντη των χυτηριων ο οποιος επαιρνε το 91 γυρω στις 30000μαρκα το μηνα εαν θυμαμε καλα δηλαδη ο ανθρωπος ηταν πλουσιος για να καταλαβετε και ο οποιος ενω ειχε τις δυνατοτητες λογο της παρα πολυ μεγαλης θεσης του να βαλει τον γιο του να δουλεψει στα καλυτερα γραφεια της μερσεντες με ομορφες ξανθες γερμανιδες,αυτος λοιπον ο διευθυντης πατερας τον εβαζε στις διακοπες να δουλευει στα χυτηρια για να δει ο γιος του πως βγαινουν τα λεφτα,εκανε δηλαδη οτι δεν θα εκανε κανεις ελληνας πατερας και ετσι οι γερμανοι γιναν αξιοι και εμεις αναξιοι και μπουγατσες!!!Ευχωμε να γινει πραγματικοτητα αυτο το αυτοκινητο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το θέμα δεν είναι απλά εύχομαι να γίνει. Πρέπει να γίνει. Προσωπικά θα ήμουν διατεθειμένος να δουλεύω έρευνα για το συγκεκριμένο εγχείρημα μόνο με 200 ή 300 ευρώ το μήνα, και 12 ή 15 ώρες την ημέρα. Είναι θέμα ζωής και θανάτου να γίνει με κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο. Είναι θέμα επιβίωσης της οικονομικής ισχύος της χώρας μας και της μελλοντικής μας ευημερίας. Αν γίνει θα είναι ένα βήμα άνευ προηγουμένου. Δυστυχώς το πάθος και το πείσμα που επιδεικνύω σε ένα ανώνυμο σχόλιο μπορούν να το καταλάβουν μόνο ελάχιστοι και υποψιασμένοι για την σπουδαιότητα τέτοιων εγχειρημάτων και σίγουρα όχι αυτοί που οδηγούν και σχεδιάζουν το μέλλον μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ καλά,έως έξοχα .... Ομως...ηλεκτρικό ρεύμα που θα βρούμε ;;;;Στην πτολεμαϊδα οι υψικάμινοι δουλεύουν όταν γουστάρουν οι "εργαζόμενοι"..... έτσι θα κινούνται τα ηλεκτρικά άουτο;;;;; Οταν το επιτρέπουν οι συνδικάλες ;;ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ , ραγιάδες.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτοί βρε παιδί μου Έλληνες.
    Τι θα τους κάνουμε τέλος πάντων;
    Προσπαθείς να τους κάψεις το μυαλό με ναρκωτικά με πουλημένα ΜΜΕ, με παιδεία τύπου Ζιμπάμπουε, με χίλια διό.
    Αυτοί εκεί βρε παιδί μου!
    Αντιστέκονται!
    Είναι λαός είναι αυτός;
    Τα πάντα μπορείς να κάνεις Έλληνα.
    Τα πάντα και πολύ καλύτερα από όλους τους άλλους. ΤΑ ΠΑΝΤΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ειμαστε εδω για όλους σας
    www.iliofos.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για όποιον θέλει την καινοτομία...
    www.iliofos.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.