31/7/17

Συνεχίζεται η Πτώση-Ρεκόρ στις Παραγγελίες Πλοίων

του Χάρη Φλουδόπουλου

Η υπερπροσφορά τονάζ σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης εξαιτίας της υποχώρησης της διεθνούς οικονομίας αποτέλεσε τον βασικό παράγοντα για την πτώση της ναυλαγοράς που έπληξε αρχικά τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, έφερε αναταράξεις στην αγορά των τάνκερ και προκάλεσε κρίση στα φορτηγά container ships.
Συνακόλουθα υπήρξε μια τάση εξισορρόπησης της αγοράς, η οποία εκδηλώθηκε μέσω της πτώσης των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ιδιαίτερα στους κλάδους όπου τα ναύλα υποχώρησαν περισσότερο και ταυτόχρονα μέσω της αύξησης των διαλύσεων παλιών πλοίων.

Η τάση αυτή ως προς τις παραγγελίες συνεχίζεται και το 2017 όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue.

Ειδικότερα ο συνολικός αριθμός των πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2017 φτάνει τα 245. Πέρυσι το ίδιο διάστημα είχα παραγγελθεί 254 πλοία ωστόσο η σημαντικότερη πτώση αφορά στην σύγκριση με τις παραγγελίες του 2015 όταν και ο συνολικός αριθμός εφτά με τα 594 πλοία.

Ως προς τη σύνθεση του στόλου των νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν παρατηρείται μια τάση σταθεροποίησης και αύξησης των παραγγελιών στα τάνκερ και τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εάν η σύγκριση γίνει με το 2016. Στον αντίποδα παρατηρείται σημαντική υποχώρηση στα φορτηγά πλοία μεταφοράς containers αλλά και στα πλοία LNG και LPG. Αξιοσημείωτο είμαι εξάλλου το γεγονός ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2017 δεν παραγγέλθηκε κανένα νέο πλοίο υπεράκτιων γεωτρήσεων, ενός κλάδου που γνώρισε σημαντική άνθιση στο παρελθόν, ωστόσο τα τελευταία χρόνια βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα της κρίσης και τις υποχωρήσεις των τιμών του πετρελαίου.

Να θυμίσουμε ότι το 2016 οι νέες παραγγελίες οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων έφτασαν τις 254 με τον κλάδο των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου να δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις (παραγγέλθηκαν μόλις 43 νέα φορτηγά) ενώ το 2015 οι συνολικές παραγγελίες νέων πλοίων ήταν υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2017 και έφτασαν τα 594 πλοία. Το 2015 θα θυμίσουμε ότι παραγγέλθηκαν 229 φορτηγά ξηρού φορτίου και 181 τάνκερ. Την ίδια χρόνια παραγγέλθηκαν και 50 πλοία υπεράκτιων γεωτρήσεων.

Σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι κάποιοι κλάδοι εμφανίζουν τάση σταθεροποίησης ερμηνεύεται ως ένδειξη και για την πορεία της ναυλαγοράς.

(από www.capital.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.