9/7/17

Ναι, είμαστε αιρετικοί - Ποιος είναι μαζί μας;

Γράφουν οι Καλεντερίδης Σταύρος και Μπαλακτάρης Παναγιώτης
Αφορμή για το άρθρο αποτέλεσε πρόσφατη παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου «Η Κύπρος στο Στόχαστρο» των Εκδόσεων Ινφογνώμων. Εκεί, ο συγγραφέας εξέφρασε την αιρετική αλλά ολόσωστη άποψη πως οι λυκοφιλίες και οι διαπραγματεύσεις με το ψευδοκράτος και τις «εγγυήτριες» δυνάμεις είναι παράνομες, παράλογες και οδηγούν στην κατάργηση του κυρίαρχου Κυπριακού κράτους.
Όπως και στην περίπτωση του συγγραφέα, έτσι και οι προτάσεις του δ αφορούν ιδέες κοινής λογικής τις οποίες η κοινωνία αποζητά, αλλά το πολιτικό σύστημα αρνείται να παραχωρήσει θέτοντας εαυτό έναντι των πολιτών.   
Είμαστε αιρετικοί λοιπόν γιατί πολεμάμε για κάτι που θέλουν οι πολίτες και όχι οι λίγοι που μας διαφεντεύουν ως σύγχρονοι φεουδάρχες. Γιατί ζητάμε δημοκρατία.
Είμαστε αιρετικοί, γιατί δεν ακολουθήσαμε την πεπατημένη και δεν προσχωρήσαμε σε κάποιον κομματικό φορέα, αναγνωρίζοντας πόσο πολύ έχουν κοστίσει όλοι τους στην Ελλάδα. Επειδή δεν θέλουμε άλλο ένα διεφθαρμένο κόμμα.
Είμαστε αιρετικοί, διότι δεν πιστεύουμε στην κυρίαρχη (mainstream) νοοτροπία της προβολής, αλλά πρεσβεύουμε την ουσία. Επειδή αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε αυτονόητη πολιτική αλλαγή με τις δικές μας δυνάμεις και την υποστήριξη της κοινωνίας – της αληθινής και όχι της κομματικοποιημένης.
Είμαστε αιρετικοί, διότι ζητάμε να είναι σεβαστή η διάκριση των εξουσιών, η οποία είναι το βάθρο της δημοκρατίας. Επειδή υποστηρίζουμε ότι η δικαιοσύνη πρέπει να είναι πραγματικά ανεξάρτητη, ώστε να ελέγχει τα κακώς κείμενα των άλλων εξουσιών. 
Είμαστε αιρετικοί, διότι λέμε πως τα πολιτικά κόμματα δεν χρειάζονται λεφτά, αλλά ιδέες, προτάσεις και σχέδιο επωφελές για την Ελλάδα. Με λίγα λόγια, στερούνται πολιτικής.
Είμαστε αιρετικοί, διότι θέλουμε να μπορούν να αναπνέουν ελεύθερα οι δήμοι και οι περιφέρειες. Να αναπνέουμε ελεύθερα εμείς οι πολίτες.
Είμαστε αιρετικοί διότι μας εμπνέει η συνεχής προσπάθεια των ανθρώπων ενάντια στην καταπίεση και την εξαθλίωση. Επειδή μας εμπνέει να κάνουμε πραγματικά κάτι γι’ αυτό.
Είμαστε αιρετικοί, διότι επιδιώκουμε αυτό που οι πολιτικοί εξαγγέλλουν μόνο για να υφαρπάξουν την ψήφο. Επειδή ασχολούμαστε με τα κοινά όχι ως πολιτικοί καριέρας, αλλά ως ελεύθεροι πολίτες.
Επειδή λέμε αυτό που κανείς δεν τολμάει να πει. Επειδή λέμε την αλήθεια.
Ο Δ. Κωνσταντακόπουλος επισήμανε εύστοχα πως όταν σε μια κοινωνία επικρατήσουν οι μειοψηφικές απόψεις, και όταν τα αυτονόητα και η θέληση των πολιτών όχι απλά δεν ακούγονται στον δημόσιο λόγο, αλλά βαφτίζονται και ως «αιρετικές», τότε η κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με τον αφανισμό της.
Ας είναι, εμείς δεν το βάζουμε κάτω. Σκοπεύουμε να αλλάξουμε το πολιτικό σύστημα της χώρας. Και θα νικήσουμε. Είμαστε αιρετικοί λοιπόν, ποιος είναι μαζί μας;
Μάθε για το δέλτα και γίνε υποστηρικτής της προσπάθειας ΕΔΩ

8 σχόλια:

  1. Ναι, είσαστε ... "αιρετικοί" : Μακάρι δηλαδή νά ἦσαν ἔτσι οἱ πραγματικοί αἱρετικοί (πού τό παίζουν ἄλλωστε, main steam atheists ἤ main stream "winners").
    Ποιός είναι μαζί σας; _ Μά οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοί Ἔλληνες.
    Αὐτοί δηλαδή πού καταλαβαίνουν ὅτι ὁ Ἑλληνισμός συρρικνώνεται. Οἱ ἄλλοι δἐν καταλαβαίνουν οὔτε αὐτό!
    Τό πολιτικό σύστημα εἶναι δυνατόν ἄρα, νά νιάξῃ στ' ἀλήθεια στούς τελευταίους; [Μόνο ἄν ἔχουν ὄφελος εἴτε προβαλλόμενοι ὡς πατριῶτες, ὄντες ἐθνικιστές, εἴτε ὡς ἐξ ἐλπιδοφόρου προσωπικῆς προσκολλήσεως....] . Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δέν θεωρῶ πάντως καλό, νά νομιμοποιεῖται καθ'οἱονδηποτε τρόπο ὁ ὅρος αἱρετικός.
    Παρα-ἔγιναν πολλές οἱ κατσκευασμένες ἀντιστροφές στήν χρήση τῶν λέξεων καί στήν κατανόηση τῶν νοημάτων τους. Δέν χρειαζόμαστε ὡς κοινωνία, ἀντιστροφές ἄλλες, ἔστω καί ἄν ἐπικοινωνιακῶς προσθέσουν λίγο παραπάνω ἐνδιαφέρον ἀνθρώπων. Ἡ ζημιά πού γίνεται στήν ρίζα τῶν ἀξιῶν μας, ἀπό τίς ἀντιστροφές αὐτές, εἶναι μεγάλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Επειδή λέμε αυτό που κανείς δεν τολμάει να πει. Επειδή λέμε την αλήθεια."
    Πολλοί τολμάνε και λένε αλήθειες. Το ζήτημα είναι αν καταφέρετε να φτιάξετε συνεργασίες με κάποιους από αυτούς.
    Με τα δικά μου μάτια βλέπω το Δέλτα να έχει καθαρά θεμέλια. Στο χτίσιμο μήπως θέλει περισσότερη φιλοσοφία και μελέτη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ με προηγούμενο κύριο,
    μη χρησιμοποιούμε λανθασμένα την ελληνική γλώσσα.
    Αιρετικός δεν είναι ο μειοψηφών αλλά ο διαστρεβλωτής της αλήθειας.
    Άρα εσείς και όλοι εμείς δεν είμαστε αιρετικοί, αιρετικοί είναι οι απανταχού κομματοπροσκυνούντες.
    Αυτοί που βάζουν το ίδιο και το κομματικό συμφέρον υπεράνω όλων. Πρόκειται για θρησκευτικού τύπου αίρεση. Είμαστε λοιπόν μαζίσας και δεν είμαστε αιρετικοί. Να μην συναινούμε για λόγους εντυπωσιασμού στη διάρρηξη της σχέσης σημαίνοντος και σημαινόμενου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητε Σαββα

    Καλή επιτυχία στην προςπαθεια ειδικα αυτη που αφορά νέους ανθρώπους που θελουν να βάλουν νέες βάσεις
    .Θα ηθελα ομως να σημειώσω οτι και στο παρελθόν υπήρξαν πολλες προσπάθειες ,αιρετικές,που ομως αυτες μείνανε στα λογια η καλυτερα στα προεκλογικά προγρσμματα και μετα ξεχάστηκαν.Και αυτη ειναι ο κύριος λογος που ο κόσμος δεν πιςτευει κανέναν πλεον,κάνοντας δυσκολότερη την προςπαθεια του κάθε νέου ρεύματος να μπει στην κοινωνία.Σιγουρα και το δομημένο συστημα εξουσίας γενικοτερα ,δεν ειναι φιλικό σε προσπάθειες αγνώστων ,εκτος και αν τους γνωρίσουν η μιλήσουν μαζι τους .Γιατι και αυτο αναζητά συνεχώς τα διαδοχα σχήματα του μέλλοντος ,μια και ολα εμπίπτουν στο νόμο της φθοράς
    Μακαρι λοιπον να γίνει αυτη η προσπαθεια αιρετική απο το λόγο της και στην καθημερινή πρακτική της διατηρώντας την κρυστάλλινη διαφάνεια που απαιτούν οι καιροί μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αλήθεια πάντοτε χαρακτηρίζεταο αιρετική από την κατεστημένη εξουσία συμφερόντων και εδιώκετο. Ετυμολογικώς η αίρεση προέρχεται από το ρήμα αίρω (αναδεικνύω, σηκώνω ψηλά. Η αρνητική εννοιολογικώς σημασία της διαστρέβλωσης απεδόθη από μία στρεβλή νοηματοδότηση της έννοιας κατά τους αιώνες διάδοσης του Χριστιανισμού και θεολογικών συγκρούσεων.Μην λησμονούμε ότι ο Ιησούς Χριστός αντιμετωπίσθη από την κατεστημένη θρσκευτική και κοσμική εξουσία της εποχής ως βλάσφημος (άνθρωπος ων εποίησεν εαυτόν Θεόν) και αρνητής της εξουσίας του Καίσαρος (Βασιλευς των Ιουδαίων). Είχε προηγηθεί ο αποκεφαλισμός του Πρόδρομου Ιωάννη του Βαπτιστού, ο λόγος του οποίου ήταν δημόσια καταγγελτικός προς τον εκφραστή της κοσμικής εξουσίας. Και ακόμη πιο πριν προηγήθηκε η δίωξη του Σωκράτη με την κατηγορία διαφθοράς των νέων, εισαγωγής καινών δαιμονίων... Επομένως δηλώνουμε αιρετικοί έναντι του κατεστημένου της εξουσίας των δολίων και ανοήτων κυριολεκτικώς και όχι θεολογικώς. Το παλαιόν, παρά την απέλπιδα προσπάθεια να εξουσιάζει, θνήσκει και το νέον ανθίζει. Η όποια καθυστέρηση καρποφορίας μεγεεθύνει το τίμημα. Καλή και σταθερή συνέχεια Δ. Όστις θέλει ακολουθεί...
    Ιωάννης Σουλιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς υπάρχετε κι εσείς. Έτοιμος ήμουν να γράψω σχετικά αλλά με προλάβατε. Καλύτερα γιατί εγώ δεν θα τα έγραφα τόσο περιεκτικά. Συμφωνώ απολύτως.
      ΥΓ Ανησυχώ πάντως γιατί βλέπω ότι στο ελληνικό διαδίκτυο αρχίζει και περιπολεί θρησκευτική αστυνομία...που μας υποδεικνύει ποιες λέξεις και όρους πρέπει να χρησιμοποιούμε και ποιες όχι...με την οπτική του τι σήμαιναν κάποια εποχή πριν εκατοντάδες χρόνια στις θρησκευτικές διαμάχες.

      Διαγραφή
  7. Αφού ξεπεράσουμε την ετυμολογική ανάλυση τού όρου, ας επιλέξουμε την αίρεση των "καθαρευόντων και αληθευόντων" έναντι τού ρεύματος των βολευομένων και βολευόντων τα ασύμβατα.
    Εάν στην Εκκλησιαστική ζωή οι αιρέσεις υπήρξαν λιμός, στην λιμική σύγχρονη πολιτική ζωή, η αίρεση καλείται και ελπίζεται να είναι ζωογόνος αύρα, για να φύγη η μπόχα και η σήψη από το πολιτικό γίγνεσθαι.
    Το αιτούμενο.
    Το σκοπούμενο.
    Δ όπως και Δημιουργία , όπως και Δύναμη.
    Και μόνο το ξεκινημά του είναι μια κατάκτηση.
    Πολλές ευχές για συνέχιση , αύξηση και επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.