30/11/19

Σχολεία, μύθοι και το PISA

Καθώς ασχολούμαστε με τα σοβαρά θέματα της καθημερινότητας μας ο καθένας, υπάρχουν κάποια άλλα πράγματα τα οποία λίγο-πολύ τα θεωρούμε δεδομένα και δεν τα σκεφτόμαστε και πάρα πολύ και, καθώς περνάει ο χρόνος, μετατρέπονται σε κοινή αντίληψη και, ως ένα σημείο, μύθος. Για παράδειγμα, ο μύθος περί καταπληκτικού ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα μας, το οποίο υπάρχει παντού κρυμμένο, ζει ανάμεσά μας, περνά ανεκμετάλλευτο και μας φεύγει και χάνεται. Πριν από λίγες ημέρες η διαΝΕΟσις δημοσίευσε μια ανάλυση των αποτελεσμάτων του PISA, του προγράμματος εκπαιδευτικής αξιολόγησης του ΟΟΣΑ.
 Κάθε τρία χρόνια περίπου μισό εκατομμύριο μαθητές από 72 χώρες αξιολογούνται σε κοινά θέματα στα μαθηματικά, την κατανόηση κειμένου και τις φυσικές επιστήμες.
 Τα θέματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αξιολογούν την κριτική ικανότητα των μαθητριών και των μαθητών, το κατά πόσο μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους δημιουργικά για να λύσουν προβλήματα με επιστημονικό τρόπο ή για να αναλύσουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες και περίπλοκα νοήματα. 
Ο σκοπός του προγράμματος δεν είναι να μας δείξει αν γνωρίζουν καλά κάποια συγκεκριμένη εκπαιδευτική ύλη, αλλά αν είναι εφοδιασμένες και εφοδιασμένοι να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του σύγχρονου κόσμου.

Για τη συνέχεια kathimerini

1 σχόλιο:

  1. Θα είχε ένα ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν γινόταν διεθνής διαγωνισμός “κατσαβιδιού”. Ναι διαγωνισμός πρακτικών δεξιοτήτων και πως αυτές εφαρμόζονται δημιουργικά στην ηλεκτρολογία, την ηλεκτρονική την μηχανολογία. Απλά αλλά χρήσιμα πράγματα. Αλλά ξέχασα είναι της μόδας να πρωτεύουμε στην προκατασκευασμένη ρομποτική τώρα τελευταία. Λοιπόν πρέπει να καταλάβουμε πως όχι μόνο το κράτος αλλά και η ελληνική κοινωνία έχει μια αβάσταχτη ροπή προς τους “χαρτογιακάδες” κάθε είδους. Απεχθανόμαστε την πρακτική δημιουργικότητα. Δεν ξέρω αν μπορεί να αλλάξει αυτό. Όταν λέει κάποιος “εκπαιδευτική μεταρρύθμιση” το μόνο που σκέφτεται ο Έλληνας είναι αν θα διδαχτούν τα αρχαία από το πρωτότυπο ή τη μετάφραση. Ότι ακριβώς μας απασχολούσε στα 1810. Βρισκόμαστε ακόμα στα χρόνια του αραμπά, αλλά φανατικά και εκ πεποιθήσεως και όχι επειδή έτσι έτυχε. Είναι πραγματικό θαύμα πως αυτή η χώρα εξάγει τόσους επιστήμονες με τέτοια εκπαίδευση. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να εξηγηθεί λογικά.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.