13/3/10

Οθωμανικά κόλπα, βυζαντινή κληρονομιά

Άρθρο του Τουργκούτ Αφσάρογλου στην Αφρίκα
Η ΑΓΚΥΡΑκάλεσε τους Έρογλου και Ταλάτ και εξέφρασε την υποστήριξή της. Στη συνέχεια το ίδιο έκανε και με τον Ταχσίν Ερτουγρούλογλου. Τι θα μπορούσε να κάνει ο καημένος ο Ταχσίν; Θα μπορούσε μήπως να πει ότι δεν δε θα ήθελε την υποστήριξή της;

Τέτοιο ανδρισμό δεν επέδειξε ούτε ο Ταλάτ, ούτε ο Ερογλου. Το θέμα είναι ποια υποστήριξη έχει βαρύτητα. Η Άγκυρα τι επιδιώκει άραγε; Αν ήθελε την εκλογή του Ταλάτ, μπορούσε ο Ερντογάν να τηλεφωνήσει στον Έρογλου και να του πει: «Κύριε Ντερβίς, είμαστε ικανοποιημένοι από την «πρωθυπουργία» σας.

Παρακαλώ συνεχίστε την αποστολή σας αυτή και εφαρμόστε κατά γράμμα τη δέσμη οικονομικών μέτρων στην οποία συμφωνήσαμε. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα είναι προς όφελος του ένδοξου τουρκικού έθνους η επανεκλογή του Ταλάτ καθότι έτσι θα διαμηνύσουμε στον κόσμο ότι η Τουρκία επιθυμεί τη λύση. Είμαστε σίγουροι ότι την παράκλησή μας αυτή θα αποδεχτείτε με κατανόηση» Εσείς έχετε την γνώμη ότι ο Έρογλου θα μπορούσε να απορρίψει μια τέτοια παράκληση του Ερντογάν; Θα μπορούσε να εξαγγείλει την υποψηφιότητά του; Προσωπικά, δεν το πιστεύουμε.

Ας υποθέσουμε όμως ότι δεν υπάκουσε. Τότε θα βλέπατε την αναταραχή αν η Άγκυρα καθυστερούσε ένα δίμηνο να εμβάσει τους μισθούς των Δημοσίων Υπαλλήλων. Θα αναστατώνονταν το ΚΕΕ, ο Ερογλου θα παραμερίζονταν, θα άνοιγε ο δρόμος για την υποψηφιότητα Ταχσίν Ερτουγρούλογλου και νικητής της αναμέτρησης -και μαλιστα με διαφορά- θα ήταν ο Ταλάτ.

Η Άγκυρα δεν κινήθηκε κατ’ αυτόν τον τρόπο. Δεν ενήργησε όπως παλιά. Προσέχει τα μηνύματα που θα δοθούν προς τα έξω.

Τι προσπαθεί να αποδείξει η Αγκυρα στον έξω κόσμο; -Η «ΤΔΒΚ» είναι ένα δημοκρατικό «κράτος» και εγώ θα συνεργαστώ με όποιον εκλεγεί. Υπάρχει και ένα ακόμη μήνυμα της Αγκύρας προς τον έξω κόσμο: Θα ήθελα την επανεκλογή του Ταλάτ αλλά να ξέρετε ότι σε περίπτωση που νικητής θα είναι ο Ερογλου, αυτό θα οφείλεται στη δική σας διπρόσωπη πολιτική.

Τι είπε ο Εγκεμέν Μπαγίς; Αν εκλεγεί ο Ερογλου, οι συνομιλίες δεν πρόκειται να συνεχιστούν από εκεί που διακόπηκαν Θα υπάρξει μια σημαντική απώλεια χρόνου. Έως ότου εγκλιματιστεί ο Ερογλου, θα ακολουθήσουν οι επόμενες «εκλογές». Και τι γίνεται με τον Ταχσίν; Αν ο Ερογλου αναρριχηθεί στην «προεδρία», η Άγκυρα θα ήθελε τον Ταχσίν στην «πρωθυπουργία» κάτι στο οποίο ο Ερογλου αντιδρά.

Στο σημείο αυτό η Αγκυρα θέλησε έμμεσα να στριμώξει τον Ερογλου αφήνοντας να νοηθεί ότι αν δεν συγκατατεθεί στην πρωθυπουργία για Ταχσίν, θα κατέλθει και αυτός στον στίβο ως υποψήφιος και ο Ερογλου θα χάσει ψήφους. Από την άλλη στρέφεται στον Ταλάτ και του λέγει: Για να είσαι ο νικητής των «εκλογών», κατέβασα στον στίβο τον Ταχσίν, ο οποίος θα αφαιρέσει ψήφους από τον Ερογλου. Τι άλλο μπορώ να κάνω για σένα; Όλα αυτά είναι οθωμανικά κόλπα, τα οποία οι Οθωμανοί κληρονόμησαν από τους Βυζαντινούς.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

6 σχόλια:

  1. Άμα δεν πείτε κάτι και κατά του Βυζαντίου δεν μπορείτε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μόνο δολοπλοκίες μπόρεσαν να διακρίνουν στήν Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, οι Βάρβαροι Οθωμανοί και οι νεωτερικοί είτε διαφωτιστές, είτε παγανιστές..
    Από την Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία που διδάσκονταν αδιάλλειπτα στην Νέα Ρώμη, δεν είδαν και δεν κατάλαβαν τίποτα....
    Από τήν κοινωνική ελευθερία της εταιρικής εργασίας των Βυζαντινών συντεχνιών, όπου εξέλειπε η κοινωνική εκμετάλλευση, δεν μπορούν να διακρίνουν, τίποτα.
    Από την Οικουμενική κοσμοπολιτειακή φύση τού Βυζαντινού Πολιτικού Συστήματος, όπου η Βασιλεύουσα ήταν η πρώτη μεταξύ ισότιμων ελέυθερων πόλεων-κοινων, δεν αντελήφθησαν τίποτα.
    Η Ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, δεν ήταν ένας κόσμος Αγγέλων..
    Αλλά, δεν ήταν, ουτε ενα θεοκρατικό καθεστώς, (εφ' όσον τον πρώτο και κυρίαρχο λόγο είχε η πολιτική διοίκηση, σε συνεχή συνύπαρξη αλλα και σύγκρουση με τις αυθαιρεσίες του Ιερατείου),
    ούτε και δεσποτικό καθεστώς, ούτε ένα κυρίως φεουδαρχικό καθεστώς, τουλάχιστον μέχρι το 1204.
    Ενσωμάτωνε πολλές απο τις Ελευθερίες των πόλεων-κρατών της κλασσικής Ελλάδας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "...προς όφελος του ένδοξου τουρκικού έθνους..."
    Και μετά λένε τους Έλληνες ψωνάρες...ότι και καλά έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους (ενώ δεν υπάρχει λόγος επαρκής)...

    Απορώ τι το ένδοξο έκανε το τουρκικό έθνος; Μήπως συνεισέφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό; Μήπως πολέμησε τους Ναζί το Β' ΠΠ; Μήπως σεβάστηκε ανθρώπινα δικαιώματα (1915-1923, 1974, σήμερα);

    (Η ερώτησή μου δεν είναι έμμεση μομφή αλλά απλή απορία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "...προς όφελος του ένδοξου τουρκικού έθνους..."
    Και μετά λένε τους Έλληνες ψωνάρες...ότι και καλά έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους (ενώ δεν υπάρχει λόγος επαρκής)...

    Απορώ τι το ένδοξο έκανε το τουρκικό έθνος; Μήπως συνεισέφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό; Μήπως πολέμησε τους Ναζί το Β' ΠΠ; Μήπως σεβάστηκε ανθρώπινα δικαιώματα (1915-1923, 1974, σήμερα);

    (Η ερώτησή μου δεν είναι έμμεση μομφή αλλά απλή απορία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "...προς όφελος του ένδοξου τουρκικού έθνους..."
    Και μετά λένε τους Έλληνες ψωνάρες...ότι και καλά έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους (ενώ δεν υπάρχει λόγος επαρκής)...

    Απορώ τι το ένδοξο έκανε το τουρκικό έθνος; Μήπως συνεισέφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό; Μήπως πολέμησε τους Ναζί το Β' ΠΠ; Μήπως σεβάστηκε ανθρώπινα δικαιώματα (1915-1923, 1974, σήμερα);

    (Η ερώτησή μου δεν είναι έμμεση μομφή αλλά απλή απορία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "...προς όφελος του ένδοξου τουρκικού έθνους..."
    Και μετά λένε τους Έλληνες ψωνάρες...ότι και καλά έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους (ενώ δεν υπάρχει λόγος επαρκής)...

    Απορώ τι το ένδοξο έκανε το τουρκικό έθνος; Μήπως συνεισέφερε στον παγκόσμιο πολιτισμό; Μήπως πολέμησε τους Ναζί το Β' ΠΠ; Μήπως σεβάστηκε ανθρώπινα δικαιώματα (1915-1923, 1974, σήμερα);

    (Η ερώτησή μου δεν είναι έμμεση μομφή αλλά απλή απορία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.