12/3/10

Δικαιώθηκε δυσλεξικός που κρίθηκε ακατάλληλος για τις Στρατιωτικές Σχολές

Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών δικαίωσε δυσλεξικό υποψήφιο που κρίθηκε ακατάλληλος για τις Στρατιωτικές Σχολές. Το Εφετείο έκρινε ότι η γνωμάτευση που έκρινε ακατάλληλο τον δυσλεκτικό υποψήφιο δεν είναι προσηκόντως αιτιολογημένη και αυτό γιατί:

«Πρώτον, διότι η γνωμάτευση αυτή δεν προκύπτει ότι στηρίζεται σε κρίση, είτε ειδικού διαγνωστικού κέντρου δυσλεξίας, είτε ειδικού ιατρού (ψυχιάτρου), είτε σε άλλη ειδική εξέταση σε νοσοκομείο, ή άλλο ειδικό κέντρο, αλλά μόνον στην προφορική δήλωση του αιτούντος ενώπιον της Επιτροπής ότι είναι δυσλεξικός, καθώς και στην αυτοπρόσωπη από την Επιτροπή εξέτασή του, ενώ κανένα μέλος της Επιτροπής δεν προκύπτει ότι είναι αντίστοιχης ειδικότητας προς ιατρική διάγνωση της μαθησιακής δυσκολίας, που εμφανίζει ο αιτών (ψυχίατρος).

Δεύτερον, διότι δεν περιγράφεται στην 736/2008 γνωμάτευση η συγκεκριμένη μορφή δυσλεξίας (μαθησιακής δυσκολίας), που εμφανίζει ο αιτών, δι' αναφοράς των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών γνωρισμάτων αυτής - παρεκκλίσεων από του φυσιολογικού, (π.χ. δυσκολία στην εκφορά του προφορικού λόγου, στην αντίληψη του προφορικού λόγου, στην ανάγνωση γραπτού κειμένου, στην ορθογραφία κ.λπ.), ώστε να προκύπτει η έκταση και η βαρύτητα αυτής και η επίδραση αυτής στη σωματική ικανότητα του αιτούντος.

Τρίτον, διότι δεν αναφέρεται για ποιον συγκεκριμένο λόγο η ανωτέρω πάθηση, ή παρέκκλιση από το φυσιολογικό, που εμφανίζει ο αιτών, υπό την συγκεκριμένη μορφή, που την διεπίστωσε η Επιτροπή, επιδρά στη σωματική ικανότητα του αιτούντος, κατά τρόπο που αποκλείει την υπηρεσία του στις Ένοπλες Δυνάμεις ως μαθητή των Σχολών Υπαξιωματικών και ως Υπαξιωματικού και τον καθιστά ακατάλληλο για εισαγωγή στις Σχολές αυτές».

Ακόμη, αναφέρεται στην απόφαση ότι «η γνωμάτευση της επιτροπής πρέπει να είναι αιτιολογημένη, να αναφέρει τη συγκεκριμένη πάθηση, ή βλάβη, ή παρέκκλιση από το φυσιολογικό, που εμφανίζει ο υποψήφιος, με τα ιδιαίτερα γνωρίσματα αυτής και τη βαρύτητα αυτής, καθώς και τους συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους η διαπιστούμενη σωματική διαταραχή αποκλείει την εισαγωγή του υποψηφίου στην οικεία Σχολή και την υπηρεσία αυτού στις Ένοπλες Δυνάμεις ως μονίμου υπαξιωματικού».

newstime.gr

17 σχόλια:

  1. Και πολύ καλά έκαναν και μπράβο τους που τον δικαίωσαν.Δεν κοιτάνε τα σοβαρά προβλήματα που έχουν ο άνθρωπος με δυσλεξία τους ενόχλησε λες και ξέρουν τι σημαίνει και αν έχει ικανότητες ένας δυλεκτικός και πόσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ 12 Μαρτίου 2010 10:58 π.μ.

    Kai pws, re trompa, 8a epivlh8ei stous katwterous tou, 8a ginei sevastos kai 8a dinei paraggelmata, gka-gkadevontas? Aeinte yphreta prwta th 8hteia sou kai aeinte apo dw, mapa.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 12:22 μαθε την ελληνική γλώσσα και τι σημαίνει η κάθε λέξη.

    Οι λέξεις που χρησιμοποιείς σε χαρακτηρίζουν να το θυμάσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 12:22 Μάλλον έχει θέμα μεγάλο γιατί θα έβλεπες ότι δεν είμαι άντρας αλλα γυναίκα, άρα δεν παρατηρείς , μήπως έχει πρόβλημα ;
    Στο στρατό όταν πήγες η έλειψη παρατηρητικότητας που πιθανόν να είχες σε έκανε κατώτερο; σε είχαν μόνο βοηθητικό;μπορούσες να δώσεις παραγγέλματα; έκανες σκοπιές ;
    Οσο για την δυσλεξία ποιος σου είπε οτι έχει να κάνει με πρόβλημα στην ομιλία.
    Τελικά μάλλον είσαι άσχετος αλλά με άποψη κάτι το οποίο είναι χειρότερο από το να είσαι αγράμματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ένα από τα βασικά καθήκοντα ενός στρατιωτικού, είναι η ενασχόλησή του με την αλληλογραφία. Επίσης, έχει ναμελετήσει μία πληθώρα κειμένων, τεχνικών, διαδικαστικών κτλ. Αναρωτιέμαι πώς ένας δυσλεξικός θα μπορούσε να τα βγάλει πέρα, ειδικότερα όταν είναι αξιωματικός, που σημαίνει ότι από τα κείμενα που θα μελετήσει, θα εξαρτηθούν αποφάσεις του που πιθανόν να επηρεάσουν και ανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμ βεβαια, αυτο ειναι και το κυριως πλεονεκτημα της Τουρκιας σε αντιθεση με Ελλαντισταν: Εκαι τα στελεχη ανηκουν στην ελιτ της χωρας, εδω κοιτανε να μαζεψουν και την τελευταια τυχουσα σαβουρα σε "ανθρωπινο δυναμικο" (χεχεχε). Αχ, FELIX TURCIA: Το Αιγαιο με ολα τα νησια του, την Κυπρο, την υπολοιπη Θρακη και τη μιση Μακεδονια δεν την χανουν με τιποτα, ακομα και ασοδυο να ριξουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Tα βασικά καθήκοντα ενός στρατιωτικού, είναι η ενασχόλησή του με το φαί, το τάβλι,το στοίχημα,το καθησιό και τη διαρκή αναζήτηση απαλλαγής από την υπηρεσία... όλα τα υπόλοιπα έπονται...
    Θεωρώ ότι και ένας δυσλεκτικός μπορεί να επιτελεί εξίσου ενσυνείδητα και υποδειγματικά όλες τις παραπάνω δραστηριότητες.
    Άντε να χρεοκοπήσει το δύσμοιρο Ελληνικό Κράτος, μπας και γλυτώσουμε από τους δημόσιους άεργους που μπαστακώθηκαν τόσα χρόνια στους ώμους του φορολογούμενου πολίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @3:11 Ο Στάλιν πέθανε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σε όσους κατηγορούν του δυσλεκτικούς θα τους συνιστούσα να πάνε να διαβάσουν κανένα σοβαρό ιατρικό βιβλίο για να δουν τι σημαίνει δυσλεξία. Δυσλεκτικός ήταν ο Αινστάιν και μάλιστα ένας κομπλεξικός δάσκαλος του στο δημοτικό τον είχε ειρωνευτεί εμμέσως("ηλίθιο"κτλ). Μπορώ να σας αναφέρω και άλλους δυσλεκτικούς πολύ γνωστούς. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι:
    "Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι δυσλεξικοί μαθητές έχουν όλα τα προσόντα για να γίνουν εξαίρετοι επιστήμονες. Είναι ευφυή άτομα με υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Έχουν υψηλό εσωτερικό κίνητρο επίτευξης που με κατάλληλη καθοδήγηση μπορεί να τους οδηγήσει στην επιτυχία. Έχουν πολύ αυξημένη συνείδηση του περιβάλλοντός τους και είναι πιο περίεργοι από τα άλλα άτομα της ηλικίας τους. Είναι γνωστό ότι η περιέργεια οδηγεί στην αναζήτηση, την εξερεύνηση και συνεπώς τη γνώση. Σκέφτονται κυρίως με εικόνες και είναι εξαιρετικά διαισθητικοί. Λόγω της ζωηρής φαντασίας τους, βιώνουν έντονα τις σκέψεις τους και δίνουν πολλαπλές επιλογές σε διάφορα προβλήματα. Χρησιμοποιούν όλες τους τις αισθήσεις, γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται τα πράγματα και τις καταστάσεις πολυδιάστατα"...συνεχίζεται..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ...συνέχεια...Εγώ ήμουν δυσλεκτικός μικρού-μέτριου βαθμού. Είχα διάφορα συμπτώματα των δυσλεκτικών όπως..κακό γραφικό χαρακτήρα(τα γράμματα μου ήταν εντελώς χάλια μέχρι δευτέρα δημοτικού..σταδιακά βελτιώθηκαν..σήμερα γράφω με πολύ καλό γραφικό χαρακτήρα στα επίσημα έγγραφα), διάβαζα και παρέλειπα γράμματα(το οποίο το καταλάβαινα μόνος μου και το ξαναδιάβαζα από την αρχή, άλλοι δυσλεκτικοί πρέπει να προσπαθήσουν πιο πολύ). Επίσης είχα έλλειψη προσανατολισμού όταν μου έλεγε η μητέρα μου "Γιωργάκι φέρε το τάδε από το τραπέζι αγόρι μου". Έκανα που και που μικρά "σαρδάμ". Είχα πρόβλημα στα μαθηματικά, στα αγγλικά και στη Νεοελληνική γλώσσα. Έχω όμως μια καταπληκτική μητέρα που το κατάλαβε αμέσως στην αρχή της Α' δημοτικού. Στην α και β δημοτικού στο σχολείο είχα δυο νεαρές δασκάλες με Δ κεφαλαίο. Το πρόβλημα στην ανάγνωση και στη γραφή μειώθηκε σε δύο χρόνια κατά90%. Στη τρίτη δημοτικού είχα έναν δάσκαλο που τον έχω μέσα στη ψυχή μου. Αυτός τότε ήταν 28 χρονών νεαρός και με έκανε στα μαθηματικά να ανέβω πολύ...πάρα πολύ. Σήμερα, εγώ και οι τότε συμμαθητές μου κρατάμε επαφή μαζί του μέσω facebook. Όλα τα παιδιά τότε τον αγαπήσαμε...καταπληκικός δάσκαλος.
    Σαν μαθητής ήμουν από τους καλούς και ας ήμουν δυσλεκτικός. Ειδικά από το γυμνάσιο και μετά ήμουν αριστούχος κάθε χρονιά. Ξέρετε πόσο πάλεψα? Πάρα πολύ. Μαθηματικά και αγγλικά μου βγήκε η ψυχή. Στα άλλα μαθήματα δεν είχα σοβαρό πρόβλημα ενώ σε 5 μαθήματα ήμουν πάντα του 20. Στο γυμνάσιο με βοήθησαν πάρα πολύ τα αρχαία ελληνικά στα οποία αν και θετικό μυαλό ήμουν πρώτος! Είχα ιδιαίτερη κλίση σε βιολογία και χημεία. Από τη δευτέρα γυμνασίου και μετά έγραφα άριστες εκθέσεις στα νέα ελληνικά. Βασικά μέχρι να τελειώσω το δημοτικό το πρόβλημα είχε αντιμετωπιστεί ήδη κατά 95%. Στη τρίτη γυμνασίου έφτασα στο σημείο να γράψω 19 στα μαθηματικά στις εξετάσεις από εκεί που από μικρός είχα πρόβλημα. Ποτέ δεν έδωσα προφορικές εξετάσεις. Πάντα ήθελα(από μόνος μου) να εξετάζομαι όπως οι άλλοι.

    ...συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ...συνέχεια...Σε όσους επιμένουν ότι είμαστε "χαζά" παιδιά έχω να τους απαντήσω με το εξής. Ένας δυσλεκτικός εγώ, μία δυσλεκτική ξαδέλφη μου, δυσλεκτικός θείος μου(πατέρας της) και ένας δυσλεκτικός παιδικός φίλος μου. Σήμερα, εγώ σπουδάζω γεωπονία με πολύ καλές επιδόσεις(δεν με αρέσει να υπερηφανεύομαι αλλά τώρα έπρεπε να το πω), η ξαδέλφη μου ιατρική, ο θείος μου(πατέρας της) είναι πετυχημένος επιχειρηματίας στο χώρο των αθλητικών ειδών και ο καλός παιδικός μου φίλος σπουδάζει πολιτικός μηχανικός. Μάλιστα είναι φοιτητής με υποτροφία.
    Στο λύκειο έφτασα στο σημείο να είμαι από τους πιο γερούς μαθητές του λυκείου στην έκθεση. Στην ιστορία την οποία δίδασκε η διευθύντρια που ήταν φιλόλογος, είπε στο τέλος της χρονιάς στη μητέρα μου ότι σαν εμένα περνάει ένας ανά δεκαετία(!). Στην Βιολογία δε ήταν η αποθέωση..το πίο δυνατό μου μάθημα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε αυτός ο καθηγητής πόσο θαύμαζε τους δυσλεκτικούς και τον διαφορετικό τρόπο σκέψης. Στο ίδιο θρανίο μαζί μου έτυχε να κάθεται ένα παιδί επίσης δυσλεκτικό με πιο σοβαρό πρόβλημα. Ο γραφικός του χαρακτήρας ήταν χάλια και είχε ακόμα... στη τρίτη λυκείου πρόβλημα στην ανάγνωση. Εκθέσεις έγραφε περίπου 11-12 αλλά είχε ένα μαθηματικό μυαλό ρε παιδιά. Φοβερό μυαλό. Σπουδάζει μηχανολόγος μηχανικός. Στα μαθήματα κατεύθυνσης θυμάμαι καθόμασταν μαζί. Εγώ ήμουν κορυφή στη Βιολογία και εκείνος στα μαθηματικά. Είχα βελτιωθεί στα μαθηματικά όπως προανέφερα αλλά ήμουν μαθητής του 16-17. Παραπάνω δεν μπορούσα στα μαθηματικά κατεύθυνσης. Εκείνος ήταν του 16-17 στη βιολογία κατεύθυνσης. Δεν μπορούσε τις ασκήσεις με τα γονίδια κτλ. Συμπληρώναμε ο ένας τον άλλον. Ήμασταν ένα δίδυμο φωτιά. Απουσίολόγος στο Γ3 αυτός και εγώ στο Γ4. Ποιοι? Οι δυσλεκτικοί!
    ...συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ...συνέχεια...
    Πολλά μέλη της MENSA (Άτομα υψηλής νοημοσύνης) είναι δυσλεκτικοί μικρού, μετρίου και σοβαρού(!) βαθμού.
    Με κάθε σεβασμό στους αξιωματικούς κύριε Καλεντερίδη. Δεν ειρωνεύομαι το σύνολο των αξιωματικών. Ξέρουν όλοι εδώ μέσα από προηγούμενα σχόλια μου πόσο αγαπώ τη γαλανόλευκη και το στρατό αλλά υπάρχουν και μ@@@ στο στρατό. Να τα λέμε. Εγώ ακόμα δεν υπηρέτησα αλλά όλοι ξέρουμε ειδικά όσοι είναι είναι μεγαλύτεροι από μένα. Είμαι 21 χρονών πιτσιρίκι, ωστόσο με τους 40αρηδες και τους 50αρηδες νομίζω ότι δεν έχουν γεράσει για να μην με καταλαβαίνουν.

    ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΟΙ

    Γιώργος, 21 χρονος φοιτητής Γεωπονίας, Θεσσαλονίκη

    ΥΓ 1: Άν επιμένουν κάποιοι θα επανέλθω με παραδείγματα πολύ γνωστών και πετυχημένων δυσλεκτικών. Επιστήμονες, ερευνητές στο Γέηλ με δημοσιέυσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ηθοποιοί χόλιγουντ κ.α. Η λίστα είναι πολύ μεγάλη. Μόνοι τους το έχουν παραδεχθεί ότι υπήρξαν(μικρού, μετρίου βαθμού) ή ότι είναι ακόμα δυσλεκτικοί(οι σοβαρού βαθμού δυσλεκτικοί).

    ΥΓ 2: Παλιά είχα έναν καθηγητή στα αγγλικά πολύ κομπλεξικό. Δεν ήμουν καλός στα αγγλικά, είχα πρόβλημα και αντί να βοηθάει με έβλεπε σαν να ήμουν ηλίθιος και με έβαζε στο περιθώριο μέσα στο μάθημα. Δεν μπορούσα καν να διαβάσω αγγλικά λόγω δυσλεξίας. Σήμερα μιλάω πολύ καλά αγγλικά. Ένα παράδειγμα για να καταλάβετε πόσο καλά τα μιλάω πλέον είναι ότι το περασμένο καλοκαίρι μια γερμανίδα με πέρασε για Βρετανό λόγω προφοράς και ανοιχτόχρωμου του δέρματος μου και ματιών μου. Τον καθηγητή τον πέτυχα πριν καιρό στο δρόμο και ήρθε να με χαιρετήσει σαν να μην έτρεχε τίποτα. Τότε, παλιά του εξηγούσε η μητέρα μου και ο άνθρωπος κολλημένος. Δεν ζητούσε χάρη στη βαθμολογία η μητέρα μου. Απλώς να με βοηθήσει στο μάθημα να καταλάβω κτλ. Αυτός έβλεπε τις επιδόσεις μου(άριστες) σε χημεία, βιολογία, ιστορία, αρχαία και νόμιζε ότι σνομπάρω το μάθημα του! Όταν τον πέτυχα στο δρόμο και ήρθε να με χαιρετήσει σαν να μην έτρεχε τίποτα, του απάντησα. "Γεια σας. Εσείς τι κάνετε?Πως είστε?".."Καλά αγόρι μου εσύ?"(περίεργος που του απάντησα).. "Μια χαρά και σας ευχαριστώ που με είχατε μαθητή. Έμαθα πως να αντιμετωπίζω σ' αυτή τη ζωή μερικούς ελάχιστους κομπλεξικούς μ@@@ που δεν αξίζουν να λέγονται εκπαιδευτικοί. Με συγχωρείτε βιάζομαι. Σήμερα παρουσιάζω εργασία στο εργαστήριο φυτοπαθολογίας. Γεια σας και χαίρομαι που βγήκατε σύνταξη. Όχι για σας αλλά για τα καημένα τα παιδιά".
    Τα είπα ήρεμα, τα χρωστούσα και έφυγα περπατώντας κανονικότατα άνετος. Έπρεπε να βλέπατε το πρόσωπο του. "Πάρτυ" έκανα μέχρι να φτάσω στα πανεπιστήμια κάτω Εγνατία. Μόνο που δεν χόρευα :). Αν είχα ντάμα εκείνη τη στιγμή μπορεί να χόρευα κιόλας στη μέση του δρόμου. Είμαι τρελαααάρας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...συνέχεια...
    Μια καθηγήτρια στο γυμνάσιο(τρίτη γυμνασίου), μια στο λύκειο(β λυκείου) και ένας στο φροντιστήριο είπαν στη μητέρα μου ότι πρέπει να ασχοληθώ με έρευνα.
    Ήμουν δυσλεκτικός με επίσημη διάγνωση κιόλας.
    Στην αρχή του δημοτικού είχα τα εξής: Πρόβλημα στην ανάγνωση, πολύ μεγάλο πρόβλημα σε φθόγγους, στο ρ, πρόβλημα στη γραφή, πρόβλημα στον προσανατολισμό, πρόβλημα στα αγγλικά, πρόβλημα στα μαθηματικά αλλά είχα χαρίσματα όπως έλεγε μια δασκάλα φίλη της μητέρας μου. Είχα ευφράδια λόγου όταν συνομιλούσα για την τότε ηλικία μου(7 χρονών). Η αντίθεση. Πολλές γενικές γνώσεις. Έκανα πολλές ερωτήσεις. Περίεργος, Έψαχνα συνέχεια και σκάλιζα τα πάντα στο σπίτι. Οργανωτική σκέψη. Επίμονος μέχρι αηδίας. Έτσι κατάφερα όπως πολλοί άλλοι δυσλεκτικοί(ο καθένας με τον τρόπο που βρήκε) να φτάσω στη κορυφή.
    Πάνε μόνιμοι στο στρατό κάτι "βλάχοι" που παίρνουν πχ τα γαλόνια του λοχία ΕΠΟΠ και δεν θα πάνε οι δυσλεκτικοί? Προάγονται μερικοί αξιωματικοί που τους βλέπεις και λες "Ποοο όλη η εξυπνάδα εκεί κατοικεί" και δεν θα πάνε οι δυσλεκτικοι? Εγώ πληροφορώ όσους διαφωνούν ότι ένας πχ υπολοχαγός δυσλεκτικός θα σχεδιάσει πιο καλά, με κάθε λεπτομέρεια μέχρι αηδίας το σχέδιο για ανακατάλυψη ενός υψώματος. Θα γνωρίζει τα πάντα για τη διμοιρία του ή τον λόχο του. Υπάρχουν ιστορικοί και ιατρικοί ερευνητές που αναφέρουν ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις(γραφικός χαρακτήρας, μαρτυρίες κτλ) ότι ο ικανότερος αξιωματικός στον bliztkrieg(κεραυνοβόλος πόλεμος) ήταν δυσλεκτικός. Ποιος? Ο Έρβιν Ρόμμελ! Η "αλεπού" της ερήμου. Όταν ήταν μαθητής τον ειρωνεύτηκε δάσκαλος επειδή δεν ήξερε να διαβάζει και να γράφει καλά κτλ. Πέρασε στη σχολή αξιωματικών από τους τελευταίους οριακά πάνω από τη βάση. Ένας εκπαιδευτής σχολίασε σε έναν συνάδελφο του ότι ήταν "ηλίθιος" και κακώς τον δέχτηκαν κτλ. Η πλειοψηφία των δυσλεκτικών είμαστε άτομα πολύ οργανωτικά, μεθοδικά και επίμονα. Επίσης πολλοί από μας δεν έχουμε αίσθηση του κινδύνου και γινόμαστε παράτολμοι ακριβώς λόγω του ότι θέλουμε να αποδείξουμε ότι είμαστε ικανότεροι σε όλα. Και ναι είμαστε υψηλής εφυίας! Μελέτες το αποδεικνύουν.
    ...συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @3:11: Αυτοί που βρίζεις,πιθανότατα από προσωπικό κομπλεξ, είναι οι ίδιοι που θα απαιτήσεις να σε σώσουν στα σκούρα, όταν θα κρυφτείς στο φουστάνι της μανούλας σου.

    Κε Καυκάσιε: Το σχόλιο του ανωτέρω κυρίου, εντάσσεται και αυτό στην πολιτισμένη δημοκρατική ανταλλαγή απόψεων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πολύ θα ήθελα να δικαζόταν κάποια προσφυγή κανενός δυσλεκτικού που απορρίφθηκε από την Σχολή Δικαστών. Πολύ γέλιο θα έπεφτε!!!

    ΚΑι στο φινάλε, από που και ως που τα δικαστήρια είναι αρμόδια να αποφασίζουν για την ποιότητα του προσωπικού που θα υλοποιήσει την Εθνική μας άμυνα??????
    Μα χαζέψαμε εντελώς σε αυτόν τον τόπο????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 2.01
    δε πας να δεις αν έρχομαι...
    όλοι οι πισωγλέντηδες, απάτριδες και Ι5 στη ανύπαρκτη θητεία τους, νομίζετε πως είστε άξιοι να κρίνεται τους ένστολους;
    Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σχετικά με το τι σημαίνει (ποιοτικά) "Δυσλεκτικός" τα είπε όλα επαρκέστατα ο αγαπητός μας νεαρός Γεωπόνος ο Γιώργος.

    Να προσθέσω μόνον πως ουσιαστικά δεν υφίσταται πια ο όρος "Δυσλεξία" .

    Το ορθό είναι να μιλάμε για "Μαθησιακές Ιδιαιτερότητες".

    Αρκεί δε να πούμε ότι στα εικοσιπέντε παιδιά μιας τάξης δημοτικού μόνον τα πέντε μπορούν να παρακολουθήσουν αγόγγυστα το όλο και πιο απαιτητικό (και πάντα «μη-δημιουργικού πνεύματος») αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Τα υπόλοιπα, στον έναν ή στον άλλον βαθμό «ιδρώνουν» για ν’ ακολουθήσουν το ρυθμό.

    Κι αυτό γιατί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι προσαρμοσμένο σ’ αυτά τα «πέντε παιδιά».

    Όλα τα υπόλοιπα – ευκόλως και ανερυθρίαστα – χαρακτηρίζονται ως «μέτριοι» ή «κακοί μαθητές».

    Στην πραγματικότητα απλώς έχουν το καθένα – στον έναν ή τον άλλον βαθμό - την ΔΙΚΗ ΤΟΥ «Μαθησιακή Ιδιαιτερότητα». Το καθένα χρειάζεται τον δικό του «Τρόπο εκπαίδευσης» και "Χρόνο Γνωστικής Απόδοσης". Αυτό είναι όλο.

    Και φυσικά δεν μιλάμε για «βαριές (διανοητικά) περιπτώσεις» που ξεκάθαρα χρήζουν «ιδιαιτέρως ειδικής εκπαίδευσης» και «υγειονομικής φροντίδας». Αυτά τα άτομα είναι περιορισμένες εξαιρέσεις.

    Όταν ο κόσμος όμως ακούει «μαθησιακές ιδιαιτερότητες» - ή αντίστοιχα τον παλαιότερο όρο «δυσλεξία» - αυτομάτως και ανακλαστικά υπονοεί την τελευταία κατηγορία ατόμων.

    ΛΑΘΟΣ.

    «Μαθησιακές ιδιαιτερότητες» έχει η συντριπτική πλειοψηφία. Όλοι αυτοί που ΚΑΚΩΣ χαρακτηρίζονται ως «τεμπέληδες», «ηλίθιοι», «ανεπίδεκτοι» κι εντέλει «κακοί μαθητές», "προβληματικοί" και "περιορισμένων γνωστικών ικανοτήτων".

    Με αποτέλεσμα να ωθούνται στο περιθώριο και κάποια στιγμή να εξοβελίζονται από ολόκληρες επαγγελματικές τάξεις (πχ Στρατό).

    Να θυμίσουμε επίσης ότι συνηθέστατα οι μαθησιακές ιδιαιτερότητες συμβαδίζουν με «υπερκινητικότητα».

    Κάτι που εκ των πραγμάτων είναι το «ιδανικό ενεργειακό καύσιμο» για έναν «Επαγγελματία Στρατιώτη» και ιδίως στον πόλεμο.

    Εν πάση περιπτώσει, μετά το εξαίρετο παράδειγμα του Ρόμελ που έφερε ο Γιώργος, θα θυμίσω πως και ο ίδιος ο Τσώρτσιλ θεωρήθηκε "ασύμβατος εκπαιδευτικά" (και όχι μόνο) (sic!).

    Μα το κυριότερο παράδειγμα είναι άλλο:

    Πριν πολλές πολλές δεκαετίες κάποιος Αμερικανός φέρελπις επίδοξος αξιωματικός έγινε δεκτός στο Γουέστ Πόιντ.

    Χαρακτηρισμένος δυσλεκτικός χρειάστηκε να κάνει ένα επιπλέον έτος για να τελειώσει την Αμερικανική αυτή κορυφαία στρατιωτική σχολή.

    Αντιλαμβανόμαστε το τι θα «άκουσε» από τους «σχετικούς κύκλους» εκείνης της εποχής, έτσι;

    Παρ' όλα αυτά στον Β' παγκόσμιο πόλεμο συνέβαλλε τα μέγιστα – ως Αρχιστράτηγος, και δη μάχιμος - στην νίκη των συμμάχων κατά του Άξονα.

    Ήταν ο Στρατηγός Πάτον.

    Να θυμίσουμε τέλος ότι δεν είχαν συμμετάσχει σε μάχη όλοι οι Αμερικανοί Στρατηγοί του Β’ Παγκ. Πολέμου, έτσι;

    Ο «δυσλεκτικός Πάτον» όμως είχε φάει τις μάχες με το κουτάλι στη ζωή του.

    Στο τέλος της ζωής τους λοιπόν, οι αξιωματικοί της κλάσης του Πάτον (κλάση περίπου 1880 αν δεν απατώμαι) θα έπρεπε να έκαναν τον «απολογισμό» τους φαντάζομαι.

    Δηλαδή, όλοι αυτοί που «λοιδωρούσαν» τον Πάτον στην Σχολή θα αναγκάστηκαν να "ξανααντιμετωπίσουν" τον "δυσλεκτικό Πάτον" υπό άλλους όρους πια.

    Ότι είχε "περίεργη συμπεριφορά" κατά τη διάρκεια της ζωής του, ναι είχε. Και τι μ' αυτό;

    Ποιος αποδείχτηκε κατά την γνώμη σας καλύτερος επαγγελματίας Στρατιώτης Πολεμιστής/πολέμαρχος στο τέλος;

    Οι "πολλοί μέτριοι" της κλάσης του - αλλά και των υπολοίπων κλάσεων - ή αυτός ο ΕΝΑΣ, ο "δυσλεκτικός", ο "εκκεντρικός";

    Οι τυχόν "εκκεντρικότητες" είναι που βαραίνουν στο ισοζύγιο της ζωής ή η αποτελεσματικότητα κάποιου στον τομέα του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.