30/6/19

Τι κρύβεται πίσω από το ψηφιακό νόμισμα της Facebook και γιατί η Spotify ενδιαφέρεται

Αυτή την εβδομάδα ο τεχνολογικός κολοσσός, Facebook, κυκλοφόρησε ένα ενημερωτικό δελτίο το οποίο τυπικά απευθυνόταν σε startups, μαζί με μια ανακοίνωση για το Libra, το σταθερό ψηφιακό νόμισμα που η εταιρεία ελπίζει να κυκλοφορήσει το 2020. 
Στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό του ψηφιακού νομίσματος, το Libra Association, συμμετέχουν 28 επιχειρήσεις και ακαδημαϊκά ιδρύματα μεταξύ των οποίων Andreessen Horowitz, Lyft, Mastercard, PayPal, Uber, Visa και Spotify.
Τα ιδρυτικά μέλη που συγκεντρώθηκαν από όλους τους τομείς – πληρωμές, τεχνολογία, marketplaces, τηλεπικοινωνίες, blockchain, μη κερδοσκοπικά κεφάλαια και venture capital, έπρεπε να επενδύσει τουλάχιστον $10 εκατ. στο Libra που φαινομενικά αποτελεί μια μέτρια επένδυση για μια πρόσβαση σε 2,3 δισεκατομμύρια χρήστες.
"Υπάρχει μια ευκαιρία να προσεγγίσουμε τη συνολική αγορά του Spotify, να εξαλείψουμε τις τριβές και να επιτρέψουμε τις πληρωμές σε μαζική κλίμακα" δήλωσε το Spotify σε ανακοίνωσή σου που αφορούσε την ένταξή του στο Libra Association. 
Σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει στενές σχέσεις με τους πελάτες, η υιοθέτηση του Libra θα μπορούσε βοηθήσει τη Spotify να αποκτήσει πρόσβαση σε περισσότερα από 1,7 δισεκατομμύρια άτομα που δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό ή δεν έχουν πρόσβαση σε χρήματα μέσω των κινητών τηλεφώνων ή σε μια κάρτα πληρωμών. 
Τον Μάρτιο η Spotify ανακοίνωσε ότι η τεχνολογία της θα μπορούσε να είναι προεγκατεστημένη στα κινητά της Samsung. Η απόκτηση ενός νέου τηλεφώνου Samsung θα μπορούσε να συνδεθεί άμεσα με την ανακάλυψη δεκάδων εκατομμυρίων κομματιών ηχητικού περιεχομένου στην πλατφόρμα.  
Ο διευθύνων σύμβουλος της Spotify, Daniel Ek, εξηγεί έναν τρόπο χρήσης του Libra που θα μπορούσε να επιτρέπει στους ακροατές να πληρώνουν απευθείας τους καλλιτέχνες. "Το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι θα επιτρέψει να πληρώνουν ψηφιακά σε πολλά μέρη στον κόσμο όπου όμως ακόμα αυτές οι μέθοδοι δεν υπάρχουν, μια υπηρεσία σαν τη Spotify δηλαδή. Μπορείς να φανταστείς τι θα μπορούσε να συμβεί αν επιτρεπόταν στους χρήστες για παράδειγμα να πληρώσουν απευθείας τους καλλιτέχνες". 
Με το φρόνημα γύρω από τη Facebook να μην είναι και πολύ υψηλό καθώς υπάλληλοι της κάνουν λόγο για κακές συνθήκες εργασίας και επικρίνουν τα κίνητρα της εταιρείας πίσω από τις επενδύσεις της πολλοί αμφισβητούν την εισαγωγή ενός παγκόσμιου νομίσματος από τον οργανισμό. 
Η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Καλιφόρνια, Maxine Waters, εμφανίστηκε στο CNBC δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση του Libra και δήλωσε "είναι σαν να ξεκινάς μια τράπεζα χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε τίποτα για αυτό" δήλωσε και πρόσθεσε "δημιουργούν το δικό τους ψηφιακό νόμισμα και αυτό πρόκειται να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση για το δολάριο". 
O κόσμος παρακολουθεί με τη Γαλλία και την Αγγλία να μπαίνουν στη συζήτηση σχετικά με την ανακοίνωση για το Libra στο Facebook. Ενώ η Γαλλία δεν αντιτίθεται στην απόφαση του Facebook να δημιουργήσει ένα μέσο για τις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές, αντιτάσσεται ωστόσο στο γεγονός αυτό το μέσο να γίνει ένα ισχυρό νόμισμα. Ο επικεφαλής της Τράπεζας της Αγγλίας, Μark Carney, δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο BBC ότι το Libra προτείνεται ως παγκόσμιο δημόσιο αγαθό, οπότε θα πρέπει να υπάρχει άμεση ρυθμιστική εποπτεία, να μην ανήκει στο Facebook ή σε μια ομάδα τεχνολογικών εταιρειών και θα πρέπει επίσης να εξεταστούν σε μεγάλο βαθμό οι ανησυχίες για τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών. 
"Η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια είναι ένας μύθος που οι άνθρωποι στις ΗΠΑ εξακολουθούν να πιστεύουν" δήλωσε η Allyson Toy, μια καλλιτέχνιδα που έχει συνδέσει την αναδυόμενη μουσική τεχνολογία της Κίνας με τους καλλιτέχνες και τις επιχειρήσεις των ΗΠΑ. Ως μία Αμερικανή Κινέζα που μεγάλωσε στο Bay Area, στην Καλιφόρνια, η Allyson μετακόμισε στη Σαγκάη το 2017 μετά την άνοδο της δημοτικότητας του hip hop που προκάλεσε η δημοφιλής εκπομπή Rap of China στο Netflix της Κίνας, iQiYi. 
"O ρυθμός αλλαγής στην Κίνα είναι ταχύτερος από αυτόν στις ΗΠΑ γεγονός που διευκολύνει τη διάδοση και υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας πιο γρήγορα" εξηγεί η Allyson. Το κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο της Κίνας WeChat εξυπηρετεί 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες μόνο στην Κίνα, σε σχέση με τα 2 δισεκατομμύρια παγκοσμίως της Facebook. Επίσης η Alipay ξεπέρασε την PayPal ως τη μεγαλύτερη πλατφόρμα πληρωμών παγκοσμίως το 2013.  
capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.