6/9/10

Η Αφροδίτη της Μήλου ανακαινίζεται και φέρνει την ευτυχία στο Λούβρο.


Monde 20.08.10
Florence Evin
Σύμφωνα με το μύθο, η Venus για του Ρωμαίους, ή Αφροδίτη για τους Έλληνες, γεννήθηκε από τον αφρό των κυμάτων και αναδύθηκε στο Κύπριο πέλαγος. Η θεά του έρωτα υπαγορεύει τους κανόνες της ομορφιάς. Αυτό το ιδεώδες εκφράζεται από την Αφροδίτη της Μήλου. Το διάσημο άγαλμα μόλις ανακαινίστηκε, μια ωραία έκπληξη για τα έξι εκατομμύρια επισκέπτες του Λούβρου (από τα οκτώ εκατομμύρια
που επισκέπτονται το μουσείο κάθε χρόνο) που έρχονται ειδικά να την θαυμάσουν μαζί με τα δύο άλλα κοσμήματα, τη Τζοκόντα του Λεονάρδου ντα Βίντσι και τη Νίκη της Σαμοθράκης . Η Αφροδίτη της Μήλου που σκαλίστηκε γύρο στο 120 π.χ. σε λευκό μάρμαρο της Πάρου, βρέθηκε από έναν αγρότη το 1820 στο νησί Μήλο, στις Κυκλάδες, και παραχωρήθηκε (*) στο Λούβρο το 1821 από το βασιλιά Λουδοβίκο XVIII.
Αυτό το καλοκαίρι, το άγαλμα ακτινοβολεί. Το μυώδες σώμα της Αφροδίτης, σχεδόν ανδρικό, λουσμένο από το άπλετο φως του νότου, ξαναβρήκε την αρχική του γαλακτώδη λάμψη. Όπως η δύναμή και η αύρα , έναντι στους Θεούς και στις θεές που την περιβάλλουν, η Αθηνά, ο Απόλλωνας, ο Ερμής, ο Διόνυσος, και άλλοι - αντίγραφα ρωμαϊκών αριστουργημάτων που έχουν εξαφανιστεί.
Το χαραγμένο χαμόγελο της αριστερής όψης της, σχεδόν κοροϊδευτικό, έρχεται σε αντίθεση με το σοβαρό ύφος της δεξιάς πλευράς. Ο λεπτός διακριτικός της τήβεννος που τον φανταζόμαστε να είναι από λινό, γλιστράει μέχρι τα ισχία της και απογυμνώνει μια τέλεια προτομή.
Τοποθετημένη στο επίκεντρο ενός ερυθρού μαρμάρινου griotte (μάρμαρο σε κόκκινο κερασιού) μπορεί κανείς να κάνει το γύρο για να την δει από όλες τις πλευρές, η Αφροδίτη της Μήλου, με τα δύο μέτρα ύψος της δεσπόζει, στα 200 τετραγωνικά μέτρα των παλαιών βασιλικών διαμερισμάτων που προεκτείνουν την αίθουσα των Καρυάτιδων. Είναι το κυριότερο κομμάτι της νέας μουσειογραφίας αφιερωμένη στην κλασική και ελληνιστική τέχνη (450-30 π.χ.) που επιδιώκει να είναι ένας τρισδιάστατος περίπατος γύρω από τα έργα, όπως το σχεδίασε ο Jean-Luc Martinez, διευθυντής του τμήματος των ελληνικών, ετρουσκικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων του Λούβρου.

Πού είναι τα μπράτσα;
Επικεφαλής του πρώτου μουσείου ελληνικής τέχνης του κόσμου, με περιουσία 45.000 αντικειμένων, ο Jean-Luc Martinez εκθέτει για πρώτη φορά κομμάτια που ήταν σε αποθήκες, ή σκορπισμένα αλλού, (κεραμική, πιατικά, κοσμήματα, νομίσματα, έπιπλα), τα οποία εφεξής θα παρουσιάζονται ανά γεωγραφικές περιοχές που σκηνοθετούν το μεσογειακό ελληνικό κόσμο.
Η Αφροδίτη της Μήλου ξαναβρήκε την θέση που είχε από το 1824 έως το 1848. Από τότε που εισήχθη στο Λούβρο, δεν σταμάτησε να μετακινείται. Στα χρόνια του 1820, με την τότε πολιτική, δεν της πρόσθεσαν τα εκλιπόντα μπράτσα της που είχαν σκαλιστεί για την ευκαιρία. Μόνο η μύτη, το αριστερό πόδι και τον χοντρό δάκτυλο είχαν προστεθεί τότε.
«Εξετάζοντας τις παλαιές αποκαταστάσεις παρατηρήσαμε ότι η επιφάνεια είχε ετοιμασθεί για μια προσθήκη από μάρμαρο», δηλώνει ο Μ. Martinez, «η οποία δεν πραγματοποιήθηκε».
Τα 2009-2010, μια επιστημονική μελέτη εμφάνισε τις διορθώσεις και προσθήκες που είχαν γίνει στους δυο αιώνες. Αποφασίστηκε να διατηρηθεί η μύτη της, αλλά όχι το πόδι της. Γύρο από την Θεά εκθέτονται τα μαρμάρινα κομμάτια, μεταξύ άλλων ένα πολύ μεγάλο χέρι και τροφοδοτούν το αίνιγμα: τα μπράτσα είναι χαμένα.

Δείτε επίσης το βίντεο http://www.parismatch.com/Culture-Match/Art/Videos/La-Venus-de-Milo-en-intimite-au-Louvre-198530/

Florence Evin
Μεταφράστηκε από τα γαλλικά από τον Christian για το Ινφογνώμων Πολιτικά.

* σημ. του μεταφραστή: Το Άρθρο αποσιωπά τον δρόμο που έφερε το θαυμάσιο αυτό άγαλμα στην Αυλή του Λουδοβίκου και μετά στο Λούβρο!
Η Γαλλία το αγόρασε ήδη το 1821 μέσω του Γάλλου πρέσβη της στην Κωνσταντινούπολη, ενώ η Ελλάδα ήταν ακόμα υπό τουρκοκρατία.



La Vénus de Milo restaurée fait le bonheur du Louvre
Le Monde Article paru dans l'édition du 20.08.10
elon la légende, Vénus pour les Romains, ou Aphrodite pour les Grecs, est née de l'écume, sortant du bain au large de Chypre. En tout cas, la déesse de l'amour dicte les canons de la beauté. Cet idéal est incarné par la Vénus de Milo. La célèbre statue vient d'être restaurée, ce qui est une belle surprise pour les 6 millions de visiteurs du Louvre (sur les 8 millions que reçoit chaque année le musée) qui viennent tout exprès l'admirer avec deux autres joyaux, la Joconde de Léonard de Vinci et la Victoire de Samothrace. La Vénus de Milo, sculptée vers 120 av. J.-C. en marbre blanc de Paros, qui fut trouvée par un paysan, en 1820, sur l'île de Mélos, dans les Cyclades (Grèce), a été offerte par le roi Louis XVIII, en 1821, au Louvre.
En cet été, la statue rayonne. Son corps musclé, presque masculin, baigné par la lumière du sud qui entre à flots, a retrouvé l'éclat laiteux des origines. Comme sa force et son aura, face aux dieux et déesses qui l'entourent, Athena, Apollon, Hermès, Dionysos, et les autres - copies romaines de chefs-d'oeuvre disparus.
Le sourire esquissé de son profil gauche, presque moqueur, tranche avec le sérieux affiché de son profil droit. Le subtil drapé de sa toge qu'on imagine en lin a glissé jusqu'aux hanches découvrant un buste parfait.
Placée au centre d'un tapis de marbre rouge griotte, juchée sur un socle - on peut en faire le tour, pour la voir sous tous les angles -, la Vénus de Milo commande de ses deux mètres de haut les 200 mètres carrés des anciens appartements royaux que prolonge la salle des Caryatides. C'est la pièce maîtresse de la nouvelle muséographie consacrée à l'art grec classique et hellénistique (450-30 av. J.-C.) voulue, comme une promenade en 3D autour des oeuvres, par Jean-Luc Martinez, directeur du département des antiquités grecques, étrusques et romaines du Louvre.
Où sont les bras ?
A la tête du premier musée d'art grec au monde, riche de 45 000 objets, Jean-Luc Martinez montre pour la première fois des pièces sorties des réserves, ou dispersées dans des départements (céramique, vaisselle, bijoux, monnaies, mobilier), qui sont désormais présentées par zones géographiques mettant en scène le monde grec méditerranéen.
La Vénus de Milo, elle, a retrouvé la place occupée de 1824 à 1848. Depuis son entrée au Louvre, elle n'a cessé d'être déplacée. Dans les années 1820, au terme d'une polémique, on ne lui ajouta pas ses bras manquants scultpés pour l'occasion. Seuls le nez, le pied gauche et le gros orteil l'avaient été.
« En déposant les restaurations anciennes nous avons observé que la surface avait été préparée pour un complément en marbre », indique M. Martinez, lequel n'a pas été réalisé. En 2009-2010, une étude scientifique mit au jour les retouches et reprises menées en deux siècles. Il a été décidé de conserver son nez, mais pas son pied. Autour de la déesse, sont exposés des fragments de marbre, dont une main trop grande, qui nourrissent l'énigme : ses bras demeurent introuvables.
Florence Evin

11 σχόλια:

  1. Skal.
    Σε βλεπω...κρυφοερωτευμενο με το αγαλμα. Καιρος ειναι μερικες φορες να βγαζωμε το σκληρο προσωπειο,αυτο ειναι που μας κανει Ανθρωπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βεβαια το εχουν οι Γερμανοι.
    Αυτοι δικαιωματικα πρεπει να το
    θαυμαζουν και να το ερωτευονται..
    Αραγε γιατι τοση αυθαδεια,θρασος,αλαζονια,σε βαρος των ΕΛΛΗΝΩΝ?
    Το μονο που κανουν οι δηθεν
    φιλοι μας ΓΕΡΜΑΝΟΙ,ΕΙΝΑΙ ΝΑ
    ΑΔΙΚΟΥΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
    ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
    Τωρα να προσεξουν να μην ασελγησουν
    πανω στο ασαλευτο ΜΑΡΜΑΡΟ που
    μιλαει ,και να μην το κακοποιησουν
    σωματικα..
    Εαν δεν τους αρεσει,ας μας το
    επιστρεψουν.Εχουμε τωρα μουσειο.
    ΑΦΙΕΡΩΝΩ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΗΝ
    "ΕΝΑΛΙΟ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ"
    ΑΠ'ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΣΤΑ ΠΕΛΑΓΑ

    Απ'τα βουνα στα πελαγα
    ορτσα στα περατα
    του κοσμου που αλλαζει
    Ονειρο που μας φωναζει.

    Φυτρωνουμε στα ονειρα
    χτιζουμε σιγουρα
    την ανθρωπια του κοσμου
    λογε Ελληνικε και φως μου

    .........
    Τις θαλασσες οργωσαμε
    και οσα δωσαμε
    της Αρκαδιας μυρα
    ανθισαν μες'την αλμυρα.


    πατριδα μας τα λογια
    μενουν τα χρονια μας
    στην Αρκαδια πισω
    χωματα να τα φιλησω.
    ποιηση Αντρεας Νιοφυτιδης
    τραγουδι Μανωλης Μητσιας
    ΑΡΚΑΔΙΑ ΧΑΙΡΕ-
    Α Φ Ρ Ο Δ Ι Τ Η ΧΑΙΡΕ. ΑΡΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από το 1204 και μετά οι Φράγκοι Σταυροφόροι "απαλλοτρίωσαν" 75.000 τεμάχια έργων τέχνης της κλασικής και βυζαντινής εποχής, που τα μετέφεραν στις αυλές των ευρωπαίων ηγεμόνων, φεουδαρχών και λατίνων επισκόπων.
    Αποτέλεσαν τον πυρήνα των σημερινών ευρωπαϊκών μουσείων-πόσο πτωχό θα φαινόταν το Λούβρο χωρίς την Αφροδίτη και τα υπόλοιπα αρχαιοελληνικά αριστουργήματα-και σαφώς προετοίμασαν με τον ενθουσιασμό που δημιούργησαν στους ευρωπαίους της σκοτεινής γοτθικής εποχής, τον ερχομό της Αναγέννησης.
    Η οποία Αναγέννηση ειρήσθω εν παρόδω, αποτέλεσε όπως λέει το όνομα της, μια προσπάθεια αναβίωσης του αρχαίου παρελθόντος και του κλασικού πνεύματος, ιδίως της Ρώμης, που κατά τη γνώμη μου ήταν απλώς αποτυχημένη και εν πολλοίς μια κακή απομίμηση των αρχαίων ιδεωδών τόσο στην τέχνη, όσο και στην φιλοσοφία. Για πολλούς φυσικά λόγους, ένας εκ των οποίων είναι, ότι ο πολιτισμός και η τέχνη βασίζουν την αυθεντικότητα τους στην βιωματική εμπειρία των λαών και των δημιουργών τους και στις συνθήκες που επικρατούν σε κάθε εποχή, Έτσι αναπόφευκτο ήταν οι καταχραστές και οι κλέπτες να αδυνατούν να κατανοήσουν πλήρως τα κλεμμένα αυτά αντικείμενα και να συναισθανθούν σε βάθος την αξία των ιδεών που τα δημιούργησαν. ΄Ετσι, η ό,ποια μετάφραση τους σε αναγεννησιακές μορφές, απλά συμπλήρωσε το κενό που προέκυπτε από τη διαφορετικότητα της αντίληψης και της κοσμοθέασης των δύο διαφορετικών εποχών και πολιτισμών, με επιφανειακές ομοιότητες όσο και με εσωτερικές αντιφάσεις που είναι διάσπαρτες και εμφανείς σε όλη τη διάρκεια της Αναγέννησης, που τελικά "ξεφούσκωσε" μετά τα μέσα του 16ου αιώνα.
    Δυστυχώς, οι γνωστοί φωταδιστές και ευρωπαιολάγνοι, δεν τολμούν να αναφερθούν και παρακάμπτουν την δική μας Ελληνική Αναγέννηση που κράτησε σχεδόν διακόσια πενήντα χρόνια από την εποχή των Κομνηνών έως και κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Παλαιολόγων και που για αυτόν τον λόγο ονομάστηκε "Παλαιολόγεια". Οι σοφοί αυτής της περιόδου είναι που μετά την άλωση της Πόλης μεταλαμπάδευσαν στα ευρωπαϊκά κέντρα-κυρίως στην Ιταλία-το Φως της Ελληνικής Αναγέννησης.

    Κύριε Καλεντερίδη συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Είναι καλό που και που να τσιγκλάμε και το σωκρατικό μας διαμόνιο.
    Κυρίως να μην ξεχνάμε, ποιοι είμαστε και που καταντήσαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟ 1940 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΡΗΜΑΞΑΝ ΤΗΝ
    ΕΛΛΑΔΑ.ΕΚΛΕΨΑΝ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ.
    ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΑ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥΣ,ΜΕ
    ΑΥΤΑ.ΙΔΙΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ...
    ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ,ΕΙΝΑΙ
    ΑΚΟΙΜΗΤΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ,"ΕΝΤΑΦΙΑΣΜΕΝΟΙ
    ΣΤΑ ΡΟΥΠΕΛ",ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
    ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ,ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ,
    ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΝ ΣΤΟΝ ΝΑΖΙΣΜΟ.
    ΣΕ ΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ,
    ΕΑΝ Ο ΧΙΤΛΕΡ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΜΟΥΡΛΙΕΣ ΤΟΥ?
    Ο AXEL BEMBER,O TRAPEZITHS TO GNVRIZEI POLY KALA....ΑΕΡΑΑΑΑΑ...
    ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ..
    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΧΑΣΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ
    ΑΓΓΛΟΙ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ...
    ΤΙ ΨΕΥΤΕΣ ΘΕΕ ΜΟΥ...
    ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ....ΤΟΥΣ ,ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΒΕΒΑΙΑ..
    ΕΝΑΣ ΕΞΑΓΡΙΩΜΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιστορικά είναι μεγάλη γκάφα η σύνδεση των "Ελλήνων" με τα "ελληνικά" και των "Ρωμαίων" με τα "λατινικά". Και φυσικά αυτή η γκάφα εδραιώθηκε στα χρόνια του γνωστού μας "Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού".

    Οι Βλάχοι μιλούν νεο-λατινικά. Την Αγία Παρασκευή την αποκαλούν Veniri, που μεταφράζεται σε "Αφροδιτούλα". Και αυτό προδίδει ότι ήταν παγανιστές, και όταν εκχριστιανίστηκαν έκαναν ότι και οι ελληνόφωνοι λαοί, πάντρεψαν παγανιστικά στοιχεία με τον Χριστιανισμό. Οι δε Φράγκοι και αυτοί μιλούσαν λατινικά (διαφορετικά από τα αρχαία λατινικά, μεσαιωνικά γαρ), όμως αυτό δεν τους έκανε αυτόματα Ρωμαίους, όσο και αν το επιδίωξαν ιστορικά (κερδίζοντας την μάχη στην προπαγάνδα!).

    Τί θεωρείτε σήμερα τους Βλάχους, Έλληνες ή Ρωμαίους; Βλέπετε ότι αυτή η υπεραπλούστευση δεν κάνει καλό; (Για μένα οι Βλάχοι, που δεν θα υπάρχουνε σε λίγες δεκαετίες, και θεωρώ ότι μόνο στα λαογραφικά μουσεία θα μαθαίνουμε γι' αυτούς, είναι Έλληνες Πολίτες, τμήμα της πάλαι ποτέ Ρωμαιοσύνης: υπήκοοι της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η Θεσσαλία ήτανε η Μεγάλη Βλαχία, για όσους τογνωρίζουν.)

    Επιτρέψτε μου να διορθώσω ότι υπήρξαν, στην αρχαιότητα, λατινόφωνες Έλληνες και ελληνόφωνες Ρωμαίοι.

    Τα πράγματα δεν είναι 1+1=2 στην ιστορία, και με λύπη βλέπω αυτό τον τετραγωνισμό από ανθρώπους που δεν μπορούν να σκεφτούν σφαιρικά.

    Aς μην πάμε τόσο "κοντά" σε εμάς, και αναφερθούμε στον Ιουστινιανό, που έχει λατινικό όνομα και μιλούσε ελληνικά (αυτός συνέθεσε τον όμορφο ύμνο, μεταξύ άλλων, που ακούμε στην Θεία Λειτουργία, Ο Μονογενής Υιός και Λόγος του Θεού). Ας πάμε πιο μακρικά, στην αρχαιότητα:
    http://www.romanity.org/htm/rom.21.en.the_ethnic_cleaning_of_roman_history.01.htm

    Συμπέρασμα: τα ελληνικά και τα λατινικά είναι δικά μας. Όσο δικά μας είναι τα ελληνικά, άλλο τόσο και τα λατινικά. Οι γλώσσες της Ρωμιοσύνης. Και δεν δέχομαι τέτοιους ανιστόρητους διαχωρισμούς "Ρωμαίοι-λατινικά" "Έλληνες-ελληνικά".

    Κ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 9:40 μ.μ.

    >Το μονο που κανουν οι δηθεν
    φιλοι μας ΓΕΡΜΑΝΟΙ,ΕΙΝΑΙ ΝΑ
    ΑΔΙΚΟΥΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
    ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.<

    Μάλλον λάθος κάνεις, φίλε. Οι Γερμανοί είναι οι καλύτεροι μελετητές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και στην Γερμανία σπούδασαν και σπουδάζουν (και) οι Έλληνες αρχαιολόγοι. Όπως ακριβώς συμβαίνει με την Γαλλία και τον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό.

    Μακάρι μερικοί από εμάς τους νεώτερους Έλληνες να ξέραμε τόσο καλά τα των αρχαίων προγόνων μας, όσο οι Γερμανοί, αλλά το μόνο που ξέρουμε είναι να καυχόμαστε και να φουσκώνουμε σαν παγόνια.
    Αν σήμερα κάποιοι μας κοροϊδεύουν για την κατάντια μας, μάλλον πρέπει να διορθωθούμε και όχι να κλαιγόμαστε σαν γυναικούλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=200005

    Mετά από την ανάγνωση του παραπάνω άρθρου, είμαι τόσο απογοητευμένος από τους "Ελληναράδες", που δεν ξέρω αν αξίζει να υπερασπίζει κανείς ένα τόσο παρακμιακό λαό.

    Κ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ K.Π.
    Οι Γερμανοί:
    Ναι γι αυτό χλεύασαν με τον πιο χυδαίο τρόπο αυτο το αριστούργημα;

    Επιδή σπουδάζουν αρχαία ελληνική Τέχνη και πολιτισμό;

    Οι Γερμανοί είναι βάρβαροι και μονο για μάρκα και πφένιχ ξέρουν.

    Τα υπόλοιπα μια ελάχιστη μειοψηφία τα συζηταει ή τα ξέρει ΚΑΠΩΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άντε καλά 1:46 μ' αυτό το πλευρό να κοιμάσαι. Επειδή ένα περιοδικό έβγαλε το γνωστό εξώφυλλο εσύ το ταύτισες με όλη τη Γερμανία, Ξέρεις τι λένε σε Ισπανίες Αυστρίες Γαλλίες και άλλες χώρες σε φοιτητές που σκέφτονται να έλθουν στην Ελλάδα για σπουδάσουν Αρχαία Ελληνική γλώσσα φιλολογία κλπ; "Αν θες να μάθεις Ελληνικά πήγαινε σε Γερμανικό πανεπιστήμιο". Δεν το πιστεύεις, ξέρω. Κι εγώ παραξενεύητκα όταν το άκουσα από Ισπανό αδελφικό μου φίλο καθηγητή Ελληνικών στην Βαλέντσια. Το έψαξα και έτσι είναι. Ψάξ'το κι εσύ, ρωτώντας και την Πόλη βρίσκεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ 3:23 μ.μ.

    Καλά, εσύ μ αυτο το πλευρό να κοιμάσαι! Τη ξέρω τη Γερμανία ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ όσο δεν φαντάζεσαι!

    Κάθε λαός δημιουργει ενα μύθο γύρω του. Οι Γερμανοί ότι γνωρίζουν την Ελλάδα του Περικλή και του Πλάτωνα. Λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να καταλάβουν την αρχαιότητα. Και απο αυτούς τους λίγους, οι γερμανοί είναι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ Απελλης

    φοβερό το σχόλιο σου! Εξαίρετο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.