29/12/17

Ας τελειώνουμε, επιτέλους, με τα Σκόπια

Απόγονοι Μακεδονομάχων στο συλλαλητήριο του 1992
|Σπύρος Στάβερης
Εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα η Ελλάδα παραμένει εγκλωβισμένη σε μία αδιέξοδη και αυτοκαταστροφική πολιτική για το «Μακεδονικό». Είναι πλέον ευκαιρία και οφείλουμε να τα αφήσουμε όλα αυτά πίσω μας
Δεν υπάρχει Θεσσαλονικιός άνω των 40 που να μην θυμάται τα δύο συλλαλητήρια για τη Μακεδονία. Και για να είμαι πιο ακριβής, θα έλεγα ότι δεν υπάρχει Θεσσαλονικιός άνω των 40 που να μην πήγε τουλάχιστον σε ένα από τα δύο. Ακόμα και αν δεν το ήθελε ο ίδιος, το είχαν αποφασίσει οι γονείς στο σπίτι ή οι δάσκαλοι στο σχολείο.
Το πρώτο συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη, στις 14 Φεβρουαρίου 1992 στην πλατεία Αριστοτέλους. Το δεύτερο διοργανώθηκε επί Ανδρέα Παπανδρέου, στις 31 Μαρτίου 1994, ενώ ήταν σε ισχύ το οικονομικό εμπάργκο στα Σκόπια.
Κατά γενική ομολογία επρόκειτο για τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις που είδε ποτέ η Θεσσαλονίκη. Μέχρι τότε, η πολιτική μυθολογία έδινε θηριώδεις διαστάσεις στη συγκέντρωση του Κωνσταντίνου Καραμανλή έξω από το «Μακεδονία Παλλάς», το 1974. Ομως εδώ και 25 χρόνια τα ρεκόρ και οι αφηγήσεις καλύφθηκαν από το πλήθος που σκέπασε δύο φορές το κέντρο της πόλης.

Κεντρικός ομιλητής και στα δύο συλλαλητήρια ήταν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο μακαρίτης Κωνσταντίνος Κοσμόπουλος. Από παλαιά οικογένεια της Θεσσαλονίκης, συντηρητικός, στενός συνεργάτης και διάδοχος του Σωτήρη Κούβελα. Σαν να τον ακούω τώρα, με τρεμάμενη φωνή, συγκινημένο και θυμωμένο πέραν των ορίων. Δεν ήταν ο μόνος. Εκείνη την εποχή ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα μοιραζόταν την ίδια αγωνία, αν δεν είναι δόκιμος όρος η ψύχωση. Ο Αλέξανδρος, η Αλεξάνδρα, ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα ήταν δημοφιλέστατες εγγραφές στα ληξιαρχεία. Ταβέρνες, καφενεία, κοσμήματα και τούρτες έφεραν όλο και πιο συχνά τον ήλιο της Βεργίνας. Ανέβαιναν ο Βουτσάς με τη Λάσκαρη για να κάνουν την πασχαλινή αρπαχτή και έφερναν μαζί την αγωνία τους για τη Μακεδονία.
Ηταν μία περίεργη ατμόσφαιρα γιατί καλλιεργούσε αίσθηση ανάτασης. Σχολάμε από το γραφείο, πάμε για φραπέ και πιάνουμε το εθνικό θέμα. Ο κόσμος έβγαινε στο δρόμο με διάθεση που παρέπεμπε στο ’40, αλλά εκ του ασφαλούς -δεν υπήρχε περίπτωση να καλέσουν κάποιον στο μέτωπο. Ισως για αυτό η εκδήλωση του ελληνικού εθνικισμού να περιείχε σε μεγαλύτερη δόση το στοιχείο της έπαρσης. Αυτή τη φορά δεν είχαμε να κάνουμε με Τούρκους ή Βούλγαρους, αλλά με ένα ποντίκι που βρυχάται. Οι άνθρωποι στις παρέες συζητούσαν με θέρμη την ιδέα μίας ελληνικής εισβολής πάνω από τους Ευζώνους ή, καλύτερα, τη δημιουργία κοινών συνόρων με τη Σερβία κάπου έξω από την πόλη των Σκοπίων.
Λίγες εβδομάδες μετά το πρώτο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε και η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών. Αποφάσισε να μη δεχθεί ονομασία η οποία θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία». Ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης θα συζητούσε το «Νέα Μακεδονία» ή το «Βόρεια Μακεδονία» με τον γεωγραφικό προσδιορισμό. Η Μακεδονία, άλλωστε, είναι γεωγραφική περιοχή, δεν ταυτίζεται αποκλειστικά με τον ελληνικό χώρο. Επίσης ο Μητσοτάκης ήξερε από τότε ότι «σε δέκα χρόνια κανένας δεν θα θυμόταν την υπόθεση». Για την ακρίβεια, κανένας δεν θα ενδιαφερόταν…
Βέβαια ο Μητσοτάκης ήταν εκείνος που έβγαλε τον κόσμο στις πλατείες. Διηγείται ο Γιάννης Βαρβιτσιώτης στην πολιτική του αυτοβιογραφία: «Του είχα πει ότι ο δρόμος που ακολουθούμε, με τα συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη, είναι λάθος. Πήγα και τον είδα. Του λέω, “Κώστα, μόνο εσύ μπορείς να σταματήσεις τα συλλαλητήρια”. Μετά, η όποια κυβέρνηση θα οδηγείτο σύμφωνα με το λαϊκό αποτέλεσμα. “Δεν είσαι καλά”, μου λέει. “Δεν βλέπεις τι γίνεται; Θέλω να έχει και πολύ κόσμο. Διότι έτσι θα έχει στο ντοσιέ του ο Σαμαράς το επιχείρημα της λαϊκής πλειοψηφίας”».

Οταν ο Μητσοτάκης άλλαξε γνώμη, ήταν πλέον αργά. Ο Σαμαράς δεν συζητούσε ονομασία με τον όρο «Μακεδονία». Πρότεινε δε και την επιβολή εμπάργκο, θέση με την οποία συντάχθηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου. Και έτσι όπως κύλησαν τα πράγματα, με εκατομμύρια ανθρώπους στο δρόμο και τον ήλιο της Βεργίνας σε κάθε τοίχο, η απόφαση των πολιτικών αρχηγών δεν μπορούσε παρά να τονίζει ότι η Ελλάς αποδέχεται μόνο ονομασία χωρίς «Μακεδονία». Η χώρα εγκλωβίστηκε στον παραλογισμό. Πώς θα μπορούσε να εξηγήσει στη διεθνή κοινότητα ότι διαφωνεί με το όνομα μίας πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας όταν, δεν είχε εκδηλώσει καμία σοβαρή αντίρρηση τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες; Ολοι οι Θεσσαλονικείς της γενιάς μου έκαναν με τη μαμά τους εκδρομή για ψώνια στα Σκόπια. Τo «Welcome to Macedonia» ήταν η πρώτη πινακίδα που έβλεπες μόλις τελείωνες με τη βίζα σου. Η ελληνική στάση εξέθρεψε και τον εθνικισμό των γειτόνων, τον έφερε στα όρια της γελοιότητας και σε σημεία χωρίς επιστροφή. Και όμως, ο Διονύσης Σαββόπουλος είχε προτείνει την πιο λειτουργική λύση: «να ανοίξουμε ένα μεγάλο ελληνικό σούπερ μάρκετ στα Σκόπια».

Η Ελλάδα μπορούσε να μετατρέψει τη FYROM σε οικονομικό προτεκτοράτο. Πήγε όμως και επέβαλε εμπάργκο, παραχωρώντας τη θέση της στην Τουρκία και στην Ιταλία. Ενα «Νέα Μακεδονία» θα ήταν αρκετό για να δώσουμε τα χέρια και μετά να συζητήσουμε για δουλειές. Η πολιτική μας στο θέμα δεν ήταν, απλώς, παράλογη. Ηταν και καταστροφική.
Ποιος έφταιξε για αυτό; Ηταν η κοινή γνώμη που επέβαλε στην πολιτική έναν λάθος δρόμο ή ήταν ο λαϊκισμός των πολιτικών που έφερε τη χώρα μπροστά σε αδιέξοδο; Δεν ταιριάζει εδώ η διάζευξη. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, αντιθέτως αλληλοτροφοδοτούνται. Οι πολιτικοί δεν έκαναν το χρέος τους στη σωστή στιγμή. Δείλιασαν μπροστά στο θυμικό της κοινής γνώμης. Δεν εξήγησαν στον λαό τα πράγματα όπως ακριβώς είχαν. Και δεν σχεδίασαν μία ρεαλιστική εθνική πολιτική με ρεαλιστικούς στόχους και βατό προορισμό.
Πέρασε ένα τέταρτο του αιώνα. Πολλά χρόνια. Η πολιτική έχει τώρα την ευκαιρία να επανορθώσει ένα λάθος που οδηγεί σε τοίχο. Ας πιέσουν τους γείτονες να μαζέψουν και άλλο τα γραφικά αλυτρωτικά τους, να ξεπεζέψουν από τον Βουκεφάλα. Και μετά ας κλείσουν ένα θέμα που, πράγματι, δεν θα θυμάται κανείς σε μερικά χρόνια.
Η αντιπολίτευση στέκεται στον Καμμένο. Θα προτιμήσει να πουλήσει υπερπατριωτισμό από το να συνεισφέρει στη ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων; Δεν αξίζει στη χώρα να σέρνεται πίσω από τα νάζια, τη γραφικότητα και τις πολιτικές κατινιές του Καμμένου. Ας τον αφήσουν στη γωνία, μαζί με τους χρυσαυγίτες. Του ταιριάζει καλύτερα.

19 σχόλια:

  1. Απο όλο το ανωτέρω μπουρδολόγημα κρατώ το "Αυτή τη φορά δεν είχαμε να κάνουμε με Τούρκους ή Βούλγαρους, αλλά με ένα ποντίκι που βρυχάται."
    Κι όμως, οι πολιτικοί μας είναι έτοιμοι να υποχωρήσουν στις σχιζοφρενικές απαιτήσεις αυτού του ποντικιού.
    Μια αλήθεια που θίγει επίσης είναι η οικονομική δύναμη που καθημερινά αφήνουν στο κρατίδιο οι Έλληνες που παν "για ψώνια, για κυνήγι, για οδοντίατρο" κλπ με πολύ αμφίβολα αποτελέσματα, μη κατανοώντας τη ζημιά που κάνουν σε διάφορα επίπεδα στο ζήτημα της διένεξης, αλλά και στις αντίστοιχες ελληνικές τοπικές κοινωνίες που χάνουν αυτά τα έσοδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευριπίδης Μπίλλης.
      Διαφωνώ με τον αγαπητό Σάββα ότι πρέπει να φιλοξενούνται και οι πεμπτοφαλαγγίτικες απόψεις "σκοπιανών" και ίσως και “τούρκων”.
      Άλλη μια φορά:
      Θέμος Στοφορόπουλος ο έλληνας διπλωμάτης, τέως πρέσβης, που όντας πρέσβης στην Κύπρο παραιτήθηκε μαζί με τον τότε πρέσβη μας στη Μόσχα τον αείμνηστο Δούντα, μετρά το mea culpa του Ανδρέα Παπανδρέου.
      Λέει ο Στοφορόπουλος:
      Με την αποδοχή της δυνατότητας σύνθετης ονομασίας παραδοθήκαμε άνευ όρων. Διότι, όσο και αν εκ πρώτης όψεως φαίνεται παράδοξο, δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ ονομασίας απλής και σύνθετης και άρα θα επακολουθήσουν οι ίδιες δυσμενέστατες συνέπειες και στις δύο περιπτώσεις λόγω του ιστορικο-πολιτικού χαρακτήρα του θέματος, σε συνδυασμό με τον κύριο εν προκειμένω παράγοντα που είναι ο υπαρξιακός επεκτατισμός των Σκοπίων.
      Γιατί λέμε πως δεν υπάρχει διαφορά; Διότι οποιοσδήποτε προσδιορισμός του όρου «Μακεδονία» είναι πολύ πιθανό να ατονήσει και να μη χρησιμοποιείται. Αλλά και αν αυτό δεν γίνει, τα Σκόπια θα είναι το μόνο κράτος που θα έχει στο όνομά του τον όρο «Μακεδονία» ή παράγωγό του.
      Έτσι, για τα δισεκατομμύρια των ανθρώπων που δεν θα ξέρουν καν την ύπαρξη ελληνικής και βουλγαρικής Μακεδονίας, η λέξη «Μακεδονία» θα ταυτίζεται με τα Σκόπια και μόνο.
      Υπάρχει όμως και ένας τρίτος λόγος, ίσως ο πιο σημαντικός. Ότι αν ο προσδιορισμός επιζήσει στην πράξη και αν χρησιμοποιείται εν γνώσει της διαιρέσεως της Μακεδονίας σε ελληνική, βουλγαρική και σκοπιανή, τότε ο προσδιορισμός θα ενισχύει τον επεκτατισμό των Σκοπίων διεθνώς (όπως και στο εσωτερικό του σκοπιανού κράτους). ......
      ΘΕΜΟΣ ΣΤΟΦΟΡΟΠΟΥΛΟΣ, ο επίτιμος πρέσβης για τη διπλή ονομασία των Σκοπίων
      «Παραδοθήκαμε άνευ όρων»
      http://syndpeiraia.blogspot.gr/2010/06/blog-post_18.h

      Διαγραφή
    2. Λάθος «λύση», σε λάθος πρόβλημα, τη λάθος στιγμή

      O σωστός σύνδεσμος για τον Στοφορόπουλο είναι http://syndpeiraia.blogspot.gr/search?q=%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%B5+%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%85+%CF%8C%CF%81%CF%89%CE%BD

      Διαγραφή
  2. Δεν τελειώνεις έτσι απλά, ανοίγοντας ένα σούπερ μάρκετ, με τόσο σοβαρά θέματα. Ήταν από τότε φανερό σ' αυτούς που γνώριζαν και αποδείχθηκε στις μέρες μας, από τις κινήσεις της βουλγαρικής Εκκλησίας, ότι τα Σκόπια είναι όχημα του βουλγαρικού εθνικισμού και αυτός δεν απαλύνεται με "μπακάλικα", ούτε η ίδια η Ελλάδα είναι είδος προς πώληση. Ο βουλγάρικος εθνικισμός, όπως και κάθε επιθετικός εθνικισμός αντιμετωπίζεται με σθένος και αποφασιστικότητα, στάσεις ζωής που δυστυχώς εξέλειπαν μετά το 74 από την ηγεσία της χώρας μας. Ελπίζουμε όμως όχι από το λαό και το στρατό μας, που τελικά ως ένα σώμα θα κληθούν να στερεώσουν και πάλι την πατρίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η άποψη του ιδιοκτήτη του ιστολογίου είναι γνωστή και είναι αντίθετη με αυτή του αρθρογράφου.
    Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα φιλοξενούμε άρθρα της άλλης άποψης.
    Το ιστολόγιο είναι πλατφόρμα προβολής ιδεών όλων των αποχρώσεων και έτσι θα παραμείνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αυτόν τον αρθρογράφο φυσικά έγραψα το χαρακτηρισμό. (Προς αποφυγή πάσης παρανόησης.)

      Διαγραφή
  4. Κι' όμως, κατά την αντίληψή μου, τότε το μακρινό 1990, θα μπορούσαμε να καλωσορίσουμε την επιθυμία των γειτόνων μας να αναγνωρισθούν ως Μακεδόνες-Έλληνες και :
    - Να γεμίσουμε τις πόλεις και τα χωριά τους με εκατοντάδες φροντιστήρια εκμάθησης της αληθινής γλώσσας των Μακεδόνων και του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
    - Να τους στείλουμε χιλιάδες αγάλματα με την αυθεντική μορφή των διασήμων Μακεδόνων βασιλέων μας.
    - Να ανοίξουμε πλήρως τα σύνορά μας, χωρίς καμμία διαδικασία και να τους κλωσορίζουμε ως αδέλφια μας.
    - Να ανοίξουμε επιχειρήσεις μέχρι και περίπτερα σε κάθε πόλη και χωριό τους.

    Ποιά προπαγάνδα του Σόρος να μπορούσε να σταθεί όρθια απέναντι σε τέτοια πολιτική;
    Ήδη, όλη η περιοχή θα είχε ενσωματωθεί στην Ελληνική επικράτεια, ανώδυνα χωρίς την παραμικρή φασαρία.
    Ποιά Βουλγαρία ή Σερβία θα μπορούσε να αντιτάξει την παραμικρή αντίθετη αποτελεσματική πολιτική, έναντι της δική μας, όντας τότε έξω από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανονικά, αυτές οι αναλύσεις της συμφοράς, θα έπρεπε να ισοδυναμούν με ρίψη δυναμίτη μέσα σε λαοσύναξη και να έχουν την ανάλογη αντιμετώπιση.
      Δυστυχώς δεν συμβαίνει αυτό.

      Διαγραφή
  5. Ένα θλιβερό κείμενο που εκφράζει τον εκτός τόπου και χρόνου γραικυλισμό των αθηναίων "φωταδιστών". Η Ελλάδα,λέει, εξέθρεψε τον εθνικισμό των σκοπιανών (!), όταν είναι γνωστό ότι ο ψευτο-μακεδονισμός ξεκίνησε δεκαετίες πριν τη δημιουργία του κρατιδίου τους. Σε λίγα χρόνια,λέει, κανείς δεν θα θυμάται το θέμα αυτό, όταν στην πραγματικότητα το ζήτημα είναι ο ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟΣ των σκοπιανών και ὄχι απλώς το όνομα. Αναλύσεις της πεντάρας από ανθρώπους που υποτιμούν κάθε τι ελληνικό και απεχθάνονται κάθε τι πατριωτικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για το ποιός είναι Άγιος αποφασίζει το Πατριαρχείο, όχι ο σύλλογος φίλων χαρταετού.Η παραχώρηση του ονόματος Μακεδονία μπορεί να γίνει μόνο από τη χώρα μας για να έχει σημασία. Οι πολιτικοί που θα τολμήσουν να κάνουν κάτι τέτοιο θα έχουν διαπράξει έγκλημα καθοσιώσεως. Πρέπει να επιμείνουμε μέχρι να παγώσει ο ήλιος. Ας ονομαστούν "Σουβλάκι με πίτα" ή "Χρυσό Ντέρμπι της ΙΟΝ" ή όπως στα τσακίδια θέλουν χωρίς να λέγονται Μακεδονία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Η χώρα εγκλωβίστηκε στον παραλογισμό. Πώς θα μπορούσε να εξηγήσει στη διεθνή κοινότητα ότι διαφωνεί με το όνομα μίας πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας όταν, δεν είχε εκδηλώσει καμία σοβαρή αντίρρηση τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες;"

    Αυτό είναι απολύτως σωστό και οφείλεται στην έλλειψη διορατικότητας εκ μέρους τής Ελλάδος. Μετά το 1950, και εφ' όσον είχαμε καλές σχέσεις με την Γιουγκοσλαβία τού Τίτο, θα μπορούσαμε να είχαμε ζητήσει αλλαγή τού ονόματος, προς αποφυγήν μελλοντικών παρεξηγήσεων. Ο Τίτο ήξερε πια ότι δεν τού βγαίνει αυτό που σχεδίαζε και για το οποίο ονόμασε έτσι την Βαρντάρσκα Μπανοβίνα (= διοικητική περιφέρεια τού Αξιού), οπότε υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να δεχθεί το αίτημα τής Ελλάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, δεν είναι καθόλου σωστό. Η απάντηση για την μη εκδήλωση συστηματικής ελληνικής αντίδρασης επί Τίτο οφείλεται στις αμερικανικές πιέσεις και στα άθλια αμερικανικά γεωπολοτικά τους συμφέροντα. Τότε ήταν η ουδέτερη Γιουγκοσλαβία που δεν ήθελαν να προσχωρήσει στο σύμφωνο της Βαρσοβίας. Σήμερα είναι η προσπάθειά τους να ελέγξουν την νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω κρατιδίων-μαριονετών (Σκόπια-Κόσοβο). Χαρακτηριστικό των εθνομηδενιστών πολιτικών και δημοσιογράφων είναι ότι δεν αναφέρονται ποτέ στις τεράστιες ευθύνες των αμερικανών γύρω από την ιστορική απάτη του μακεδονισμού.

      Διαγραφή
    2. >Η απάντηση για την μη εκδήλωση συστηματικής ελληνικής αντίδρασης επί Τίτο οφείλεται στις αμερικανικές πιέσεις και στα άθλια αμερικανικά γεωπολοτικά τους συμφέροντα<

      Ποιες ... αμερικανικές πιέσεις και ποια "άθλια αμερικανικά γεωπολοτικά τους συμφέροντα"; Δεν βλέπω γιατί θα αντιδρούσαν οι ΗΠΑ στην αλλαγή τού ονόματος τού ομοσπόνδου αυτού γιουγκοσλαβικού κρατιδίου.

      Διαγραφή
  8. Από ότι αντιλαμβάνομαι ο αρθρογράφος είναι υπερ μιας λύσης ίδιας με αυτή που υποστηρίζει και η συντριπτική πλειοψηφία των 300 της Βουλής.

    Σύνθετη ονομασία για κάθε χρήση, ergaomnes έναντι πάντων, που θα περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία» αλλά με σαφέστατο γεωγραφικό προσδιορισμό που θα την ξεχωρίζει από την Ελληνική Μακεδονία.

    Αυτό που ωστόσο δεν μας εξηγούν οι οπαδοί αυτής της λύσης είναι ότι σε αυτή την περίπτωση καθίσταται ως δεδομένη η ύπαρξη μακεδονικού έθνους και γλώσσας. Εκτός αν πιστεύει κανείς ότι στο μέλλον θα λέμε ότι δεν μιλούν μακεδονικά αλλά βόρειο-μακεδονικά, νέο-μακεδονικά ή άνω-μακεδονικά;

    Οι απορίες που προκύπτουν ενδεχομένως να απαντηθούν αν και εφόσον μετά από δεκαετίες έρθουν στο φως οι συμφωνίες που έκαναν Τσίπρας – Τραμπ κατά την διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής του στον Λευκό Οίκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το αρθρο ειναι ..παιδικο.Ουτε νοημα εχει ουτε θαρρος γνωμης...την αφηνει να αιωρειται.Αυτο το νεο φρουτο νεοελληνα που μας λεει με καθε τροπο οτι το χρημα ειναι το παν..η πρωτη αξια...κι ολα τα αλλα ειναι τριχες...εχει παραγινει.Δουλειες και μπιζνες λεει..κι ολα καλα θαταν.Παραγινε παιδια το ξελυγωμενο στυλ στην χωρα.Αν ειναι ετσι...ας κανουν ενα χαρτονομισμα χρυσο αγαλμα να προσκυνανε να τελειωνουμε με τους ηλιθιους.Απορω τι συζηταμε με τα Σκοπια.Απορω.Δεν μας νιαζει να παρει πως και τι.Αν βιαζεται καποιος για το ονομα...στα αυτα μας.Αν δημοσιευσουν ενα χαρτη με εδαφη μας
    .θα γινει της ποπης.Κι αν θελουν καθαριζουμε .Τι συζητανε ολοι..?? ΔΕΝ συζηταμε τιποτε.Και το ενα τριτο τους ειναι ελληνικο και το θελουμε πισω.Σε μηνες..θαχουμε πολεμο με την τουρκια.Δεν τοχει χωνεψει κανεις.Τα σκοπια μας επρηξαν.Δεν μας νιαζει αν μπουν στο ΝΑΤΟ.Η τουρκια χωρα του ΝΑΤΟ θα νας κανει πολεμο.Θα την αφησουν.Μπουν η οχι τα σκοπια τι..?? Δεν μας νιαζει αυτη η μαλακ@α που λεγεται ΝΑΤΟ...οπως και η αλλη ιδια που λεγεται ...Ενωση ...λαδιου και...νερου.( αν ειναι δυνατον)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 1.Ο κ Γιαννιδάκης ας διαβάσει το γράμμα των Καθηγτών στον Ομπάμα για τον ΣΦΕΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ από το κρατίδιο και ας αφήσει τις προτάσεις για νεοταξική σούπα στην γειτονιά μας.
    Κυριακή, 24 Μαΐου 2009
    Η Επιστολή των Πανεπιστημιακών προς τον Ομπάμα και στα Ελληνικά
    http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.gr/2009/05/blog-post_24.html
    2.Ο κ Γιαννιδάκης ας γνωρίζει ότι 82% των Ελλήνων δεν μασάνε κουτόχορτο και ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στο κρατίδιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αλλος ενας λοιπον που κραταει ενα σωρο σημειωσεις,αλλα ακομα να καταλαβει τι σημαινει Μακεδονια . Ειναι σαν να προσπαθεις να εξηγησεις σε εναν κομμουνιστη τα αγαθα του καπιταλισμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 3.και μία τελευταία ερώτηση-παρατήρηση για τον κ Γιαννιδάκη.Το ΣΥΝΤΑΓΜΑ των σκοπιων που αναφέρει ότι τα ΣΚΟΠΙΑ ΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΟΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ δεν σας απασχολεί;
    Απορώ πως ο ιστότοπος αυτός παρουσιάζει αμόρφωτους ή δόλιους αρθρογράφους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.