29/12/17

Το Σάββατο αρχίζει να τρυπάει το Saipem 12000 στο Οικόπεδο 6 της Κυπριακής ΑΟΖ

Όλα προχωρούν κανονικά στο γεωτρύπανο Saipem 12000, που από το βράδυ της Τρίτης βρίσκεται στο σημείο της γεώτρησης στον στόχο «Καλυψώ» στο τεμάχιο 6 της κυπριακής ΑΟΖ. Χθες, μάλιστα, πέρα από τα σκάφη υποστήριξης που πλέουν στη συγκεκριμένη περιοχή, πραγματοποιήθηκαν και τέσσερις πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο. 
Η μία πτήση πραγματοποιήθηκε με ελικόπτερο της Κυπριακής Δημοκρατίας και σε αυτό επέβαινε ο διευθυντής του Επιτελικού Γραφείου του υπουργού Άμυνας, πλοίαρχος Κώστας Φυτιρής, ο οποίος είχε συνάντηση με τον καπετάνιο του Saipem 12000 και με αξιωματούχους του γεωτρύπανου.
Πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι ο κ. Φυτιρής ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο του πλωτού γεωτρύπανου για την πορεία του προς την κυπριακή ΑΟΖ και κατά πόσο είχε παρενοχληθεί με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπήρξε οτιδήποτε ιδιαίτερο, πλην της εκ του μακρόθεν παρακολούθησης και «δήλωσης» παρουσίας από τρία τουρκικά πολεμικά πλοία στην ευρύτερη περιοχή, ενδεχομένως και υποβρυχίου. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, δεν υπήρξε κανένας επηρεασμός της ναυσιπλοΐας στην ευρύτερη περιοχή.
Καμία παρενόχληση, παρά την αισθητή παρουσία, δεν υπήρξε ούτε για τα πλοία υποστήριξης, ούτε και στις πτήσεις των τριών ελικοπτέρων από και προς την πλατφόρμα. Να σημειωθεί ότι, πέραν της πτήσης με ελικόπτερο της Δημοκρατίας που μετέφερε στελέχη του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας Διάσωσης και άλλα στελέχη εμπλεκόμενων κυβερνητικών υπηρεσιών, χωρίς κανένα πρόβλημα διεξήχθησαν χθες και οι τρεις πτήσεις με τα ελικόπτερα υποστήριξης Agusta Westland AW139 της INAER, που αναμένεται ότι θα είναι καθημερινές για τις επόμενες εβδομάδες.
Μετέφεραν στην πλατφόρμα στελέχη του γεωτρύπανου που είχαν φτάσει αεροπορικώς στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου για να ξεκινήσουν δουλειά στο Saipem 12000, καθώς και προσωπικό που απασχολήθηκε για την ασφαλή πλεύση του γεωτρύπανου από τη Λας Πάλμας προς την Κύπρο και μεταφέρθηκε στη στεριά. Μάλιστα, η μία πτήση έγινε αργά χωρίς το φως του ήλιου, κάτι που συνήθως αποφεύγεται με βάση τη μέχρι τώρα πρακτική από τις προηγούμενες πέντε γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ.
Όλα προχωρούν με βάση τον προγραμματισμό, έφτασε ο εφοδιασμός και τα πρώτα αναγκαία συστήματα για να ξεκινήσει το γεωτρύπανο να κατεβαίνει προς τον βυθό που στο συγκεκριμένο σημείο κυμαίνεται στα 2.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Άλλο τόσο θα πρέπει να κατέβει το τρυπάνι κάτω από τον βυθό, ώστε να φτάσει στην επιφάνεια της γεωλογικής διαμόρφωσης όπου οι επιστήμονες προσδοκούν ότι περιέχεται φυσικό αέριο. Όπως ήδη έγραψε ο «Φ», οι προσδοκίες δεν είναι για τεράστιο κοίτασμα, αλλά για κοίτασμα της τάξης του «Αφροδίτη», που θα ανοίξει όμως τον δρόμο για άλλες μεγαλύτερες και σημαντικότερες προσδοκίες.
Η γεώτρηση στην πράξη αναμένεται να ξεκινήσει, σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό που τηρείται αυστηρά, σε 48 ώρες. Δηλαδή το Σάββατο και να ολοκληρωθεί την πρώτη εβδομάδα Φεβρουαρίου, που συμπίπτει να είναι και η εβδομάδα μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου των προεδρικών εκλογών.
Στο μεταξύ, σήμερα λήγει και η τελευταία σε ισχύ παράνομη τουρκική Navtex, η οποία αφορά δεσμεύσεις σε περιοχές ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας. Να σημειωθεί ότι οι δύο τελευταίες τουρκικές παράνομες Navtex δεν έχουν δημοσιευτεί από το Ισπανικό Βασιλικό Ναυτικό που έχει την ευθύνη επίσημων δημοσιεύσεων για την περιοχή μας.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του «Φ» τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται να επανεμφανιστεί προβαίνοντας σε νέες παράνομες ενέργειες στην κυπριακή ΑΟΖ το σεισμογραφικό «Μπαρμπαρός», ενώ το γεωτρύπανο Deepsea Metro ii, μέσω του οποίου η Τουρκία απειλεί ότι θα προχωρήσει σε γεωτρήσεις εντός της κυπριακής ΑΟΖ, αναμένεται σήμερα να περάσει μεταξύ Κρήτης και Πελοποννήσου καθ’ οδόν προς την Κωνσταντινούπολη.

Παρενοχλήσεις σε ελληνικό C130 στο FIR Λευκωσίας
Σύμφωνα με στοιχεία του «Φ», χθες καταγράφηκε μια τουρκική παρενόχληση στην περιοχή ελέγχου της Κυπριακής Δημοκρατίας από τουρκικό μαχητικό που συμμετείχε σε άσκηση έρευνας και διάσωσης της Τουρκίας βορειοδυτικά της Κύπρου που είχε παράτυπα «δεσμευτεί» με τουρκική Νotam.
Συγκεκριμένα, λίγο μετά την απογείωσή του από το Αεροδρόμιο Λάρνακας, με προορισμό την Ελλάδα, το C130 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και ενώ πετούσε προς τα όρια του FIR Λευκωσίας με αυτό των Αθηνών, προσεγγίστηκε από τουρκικό αεροσκάφος που συμμετείχε στην εν λόγω άσκηση.
Από το τουρκικό μαχητικό ζητήθηκε επανειλημμένα μέσω ασυρμάτου από τους Έλληνες πιλότους να αναφερθούν για σκοπούς αναγνώρισης. Οι Έλληνες πιλότοι δεν απάντησαν και διατήρησαν την προκαθορισμένη πορεία και υψόμετρο μέχρι την είσοδό τους στο FIR Αθηνών, οπότε και οι τουρκικές εντολές για αναγνώριση σταμάτησαν.
  Πέτρος Θεοχαρίδης   
Φιλελεύθερος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.