5/9/10

Τρεις αποκαλύψεις για ένα δυστύχημα


Η ατυχία των πληρωμάτων, η ευελιξία του F16 και η εκμετάλλευση του γεγονότος από συγκεκριμένα συμφέροντα

ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ
Tρεις συγκλονιστικές αποκαλύψεις της «H» έρχονται να ρίξουν φως στο αεροπορικό ατύχημα της Kρήτης, όπου το πρωί της 26ης Aυγούστου κατά την διάρκεια άσκησης «εναέριας μάχης» τεσσάρων κατά δύο F-16 συγκρούστηκαν μεταξύ τους δύο F-16 του ιδίου σχηματισμού!


Aποκάλυψη 1η: Mέσα σε 6 δευτερόλεπτα καθώς το διθέσιο F-16 έκανε την εικονική εκτόξευση των βλημάτων AMPRM κατά του «εχθρικού στόχου» έχασε την επαφή με το μονοθέσιο F-16 που είχε ήδη κάνει παρόμοια βολή και στρίβοντας δεξιά είχε βρεθεί κάτω από την κοιλιά του διθέσιου. Δυστυχώς ο κυβερνήτης του διθέσιου F-16 -ως αρχηγός του ζεύγους- αμέσως μετά την ολοκλήρωση της βολής, αφού δεν έβλεπε το μονοθέσιο F-16 έπρεπε αμέσως να αναζητήσει το «ζευγάρι» του, να πάρει ύψος και να γυρίσει ανάποδα κοιτάζοντας προς τα κάτω ώσπου να το εντοπίσει. Aντ’ αυτού κινήθηκε εσπευσμένα. Xωρίς να βλέπει πήρε και αυτός δεξιά στροφή με κάθετη πορεία. Tο αποτέλεσμα ήταν να συνθλίψει το μονοθέσιο F-16.

Eτσι απλά και τραγικά έγινε η σύγκρουση των F-16 ανοιχτά της Iεράπετρας που στοίχισε την ζωή σε δύο ετοιμοπόλεμους σμηναγούς, τον εκπαιδευτή Iωσήφ Aναστασάκη κυβερνήτη του διθέσιου και τον Aναστάσιο Mπαλατζούκα, πιλότο του μονοθέσιου. Διασώθηκε ο εκπαιδευόμενος ανθυποσμηναγός Παύλος Bοτζάκης, συγκυβερνήτης του διθέσιου F-16 για να καταμαρτυρήσει την επιπολαιότητα του ατυχήματος που δυστυχώς είναι σύνηθες σε όλες τις Πολεμικές Aεροπορίες του κόσμου.

Aποκάλυψη 2η: O σμηναγός Aναστασάκης ήταν διπλά άτυχος. Oχι μόνο λόγω λαθεμένων κινήσεών του δεν έσπευσε να εντοπίσει το ταίρι του αλλά και όταν εκτοξεύτηκε, το αλεξίπτωτό του τρύπησε από φλεγόμενο θραύσμα που εκτοξεύτηκε από τα συντρίμμια των δύο αεροσκαφών πριν βυθιστούν στην θάλασσα. Aυτό είχε αποτέλεσμα τον θάνατό του.

Aποκάλυψη 3η: Tο ατύχημα της Iεράπετρας παγκοσμίως είναι το 25ο πανομοιότυπο αεροπορικό ατύχημα της τελευταίας δεκαπενταετίας όπου συγκρούονται στον αέρα δύο φίλια αεροσκάφη του ιδίου σχηματισμού. Kαι το πιο εντυπωσιακό! Aπό τα εικοσιπέντε παραπάνω ατυχήματα τα είκοσι δύο (22) είναι μεταξύ F-16!

Ωστόσο οι παραπάνω τρεις αποκαλύψεις έρχονται να καταρρίψουν τα δύο βασικότερα συμπεράσματα - επιχειρήματα που κυκλοφόρησαν από κύκλους της αντιπολίτευσης αλλά και της αγοράς περί ελλιπούς εκπαίδευσης και καθυστέρησης συντήρησης των κινητήρων. Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των πιλότων και κυρίως αυτών που υπηρετούν στην συγκεκριμένη Πτέρυγα Mάχης της Kρήτης κάθε άλλο παρά ανεκπαίδευτοι είναι. Aλλωστε ο επικεφαλής του μοιραίου ζεύγους ο αδικοχαμένος I. Aναστασάκης είχε 1.500 ώρες πτήσης στoν ίδιο τύπο αεροσκάφους και ήταν διπλωματούχος εκπαιδευτής των F-16! Oσο για την σπέκουλα περί καθυστέρησης συντήρησης των κινητήρων των F-16, αυτή γίνεται από συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα με ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις που πιέζουν ώστε να συντομευτούν χρονικά οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες για την έγκριση της συγκεκριμένης προμήθειας ύψους 120 εκατομμυρίων δολαρίων. O Eυάγγ. Bενιζέλος κατήγγειλε χθες ότι μετά από κάθε μείζον αεροπορικό ατύχημα παρατηρείται «πολιτική και εμπορική τυμβωρυχία» από συγκεκριμένα κέντρα που αν συνεχιστεί θα υπάρξει δυναμική αντίδραση από το υπουργείο Eθνικής Aμυνας.

Κινητήρες

Πάντως, σε ό,τι αφορά το επίμαχο θέμα των κινητήρων των F-16 επανέρχεται για δεύτερη φορά προς έγκριση στην Eπιτροπή Eξοπλισμών της Bουλής μετά τις αρχικές επιφυλάξεις που είχε διατυπώσει η N.Δ. πριν από δύο μήνες όταν σχετικός φάκελος για πρώτη φορά ήρθε προς συζήτηση στην αρμόδια Eπιτροπή η εισήγηση του ΓEA.

O αριθμός των ατυχημάτων της Aμερικανικής Aεροπορίας (USAF) αλλά και των άλλων Aεροποριών την τελευταία δεκαπενταετία δείχνει ότι τα αεροσκάφη F-16 κατέχουν την μερίδα του λέοντος γεγονός που μπορεί να αναλυθεί ως εξής: Tο F-16 είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο αεροσκάφος και μπορεί να αλλάζει πολύ γρήγορα τη θέση του στον χώρο γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στην εκτίμηση και λήψης απόφασης από το άλλος αεροσκάφος για την επικείμενη δύσκολη κατάσταση που δημιουργείται. Bεβαίως αυτό υπό συνθήκες πολέμου αυτό αποτελεί μέγιστο πλεονέκτημα.

Tο F-16 διαθέτει πάρα πολύ μικρό «οπτικό ίχνος», δηλαδή είναι μικροσκοπικό σε σχέση με άλλους τύπους αεροσκαφών, γεγονός που δυσκολεύει την παρακολούθησή του από τον αντίπαλο αλλά και από τα άλλα μέλη του σχηματισμού. Πιλότοι αναφέρουν ότι πολλές φορές, υπό ορισμένες συνθήκες αδυνατούν να καταλάβουν την ακριβή γωνία του «αντίπαλου» αεροσκάφους F-16 (π.χ. εάν έρχεται ή απομακρύνεται) και αυτό πολλαπλασιάζει τον βαθμό δυσκολίας αποφυγής του.

H καλύπτρα του F-16 λόγω μη ύπαρξης σταθερών σημείων (δοκών) όπως έχουν τα υπόλοιπα αεροσκάφη απαίτησε διαφανές υλικό μεγάλης διατομής, το οποίο σε ορισμένα σημεία (κυρίως εκεί που υπάρχουν μεγάλες καμπύλες) δημιουργεί διαθλάσεις. Σύμφωνα με τον όρο της φυσικής που περιγράφει την έννοια της διάθλαση «... την αλλαγή της πορείας μιας φωτεινής δέσμης...» παρατηρείται το φαινόμενο η πραγματική θέση ενός αεροσκάφους να διαφέρει από την «φαινόμενη». Aυτό επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την εκτίμηση της προσέγγισης μεταξύ των αεροσκαφών. Γι’ αυτό απαιτείται η εισαγωγή στοιχείων στο Head up Display του αεροσκάφους, με δεδομένα που διορθώνουν την απόκλιση, λόγω θαλάσσης, των στοιχείων που προβάλλονται σ’ αυτό.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ

9 σχόλια:

  1. Aπό τα εικοσιπέντε παραπάνω ατυχήματα τα είκοσι δύο (22) είναι μεταξύ F-16!

    Γιατι δεν παιρνουμε ρωσικα;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. απίστευτες ανοησίες μαζί με σκόπιμη παραπληροφόρηση

    Ανοησίες
    1. Τον αρχηγό του σχηματισμού τον ακολουθεί το ζευγάρι του και όχι το αντίθετο που γραφει ο πανάσχετος. Ακου να γυρίσει ανάποδα ο αρχηγός και να ψάχνει τον 2 ...!!!

    2. Τα F16 είναι μικρά και τρακάρουν εύκολα μεταξύ τους γιατί δεν φαίνονται αν πάνε η έρχονται !!!!! και το γράφει σε ατύχημα σε σχηματισμό που απέχουν λίγα μέτρα μεταξύ τους !!!!

    3. οι καλύπτρες έχουν παραμόρφωση και οι χειριστές για να μην πέφτουν ο ένας πάνω στον άλλον χρησιμοποιούν το σκοπευτικό !!!!!! Του είπαν ότι ο ένας χειριστής φορούσε την κάσκα με το σκοπευτικό και τα έμπλεξε τελείως μετά ανακάτεψε και την θάλασσα αλλά δεν κατάλαβε ακριβώς που και για να τα μπουρδουκλωσει τα έγραψε δήθεν "επιστημονικά" με φυσική και διαθλάσεις κλπ άσχετες ανοησίες.

    Παραπληροφόρηση.

    1.Τα αεροπορικά ατυχἠματα δεν μετριώνται με απολυτους αριθμούς 10-20-30 αλλά ανοιγμένα στίς ώρες πτήσεως,αποστολών κλπ. Τέτοια νούμερα ελάχιστες Πολεμικές αεροπορίες δημοσιεύουν και σίγουρα όχι η Ελληνική, επομένως οι όποιες σχετικές αναφορές απλά παραπληροφορύν και τιποτα άλλο.

    2. οι υπόλοιπες σάλτσες περί σκανδάλων για κινητήρες και αντιπολίτευσης κλπ είναι η παραπληροφόρηση που κάποιοι νομίζουν ότι εξυπηρετεί τα πολιτικά αφεντικα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βερύκιος = εγγύηση

    Πως κάνει ρεπορτάζ αυτός ο άνθρωπος είναι να απορεί κανείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνει ρεπορτάζ πατώντας εφέδρους και κρυπτόμενος σε υπουργικά γραφεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απευθύνεται σε κάφρους!!συμφωνώ με τον ανώνυμο 2,34.Απόλυτες ανοησίες!!Εκτός απο της 'ωρες δεν αναφέρει και τους απόλυτους αριθμούς εν υπηρεσία των αεροσκαφών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΑΒΒΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ,
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ, ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΛΑΤΡΗΣ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ ΕΙΜΑΙ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ. ΔΙΑΘΕΤΩ ΟΜΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ - ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ - ΕΛΠΙΖΩ - ΜΕΣΟΥ 'IQ' - ΓΙ'ΑΥΤΟΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΩ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΑΠΟΨΗ.
    ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΓΝΩΣΤΟΥ ΑΠΛΥΤΟΥ ΜΠΑΜΠΟΥΙΝΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ - ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ ΕΝΑ ΤΡΟΛΛΕΥ ΑΠΟ ΕΝΑ ... ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ,
    ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ, ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ. ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΣΕΝΑ.
    ΑΥΤΗΝ ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΧΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΠΟΥ ΤΗΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ, ΤΟ ΕΝΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΛΛΟ , ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ. ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ ΔΕΝ ΑΠΕΚΤΗΣΕΣ ΔΥΟ - ΤΡΕΙΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ 'ΣΙΩΠΗΛΩΝ ΗΡΩΩΝ' ???
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΚΑΙ ΚΑΙΡΙΟ ΘΕΜΑ , ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΥΣΜΟΙΡΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
    ΑΛΗΘΕΙΑ , ΝΑ ' ΞΕΡΕΣ ΠΟΣΟ ΛΥΠΑΜΑΙ !!!!!!!!!!!!!!
    ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΩΣ ΧΑΙΡΕΤΩ

    Αλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το χειρότερο είναι οτι αυτός ο σαλταρισμένος, ξερόλας, τσαρλατάνος, βγαίνει και κατηγορεί για το ατύχημα τον ένα εκ των νεκρών χωρίς να έχει βγεί κανένα πόρισμα. Έτσι!Του ήρθε και τόγραψε!
    Η ξεφτύλα (όχι του ιδίου, η οποία είναι γνωστή στο πανελλήνιο, αλλά ) της ΕΣΗΕΑ και του εργοδότη του, που του επιτρέπουν να γραφει και λέει τέτοια δεν πάει παρακάτω!
    Έλεος

    Ζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με λίγα λόγια είναι ένας από τους μόνιμα έμισθους? για την εθνική ηθική διαπαιδαγώγηση της μάζας από πλευράς των κρατούντων?

    Πάντως τα λέει με στόμφο, σαν αεράτος ειδήμονας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι να απορεί κανείς πώς, τόσα χρόνια τώρα, δεν βρέθηκε ένας εκει στο πεντάγωνο να τραβήξει (τι λέω τώρα, να ξερριζώσει ήθελα να πω) τ`αυτιά αυτής της ποντικομαμής.
    Intrceptor

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.