24/9/10

Ο ΠΤΕΡΑΡΧΟΣ Ν. ΚΟΥΡΗΣ ΘΥΜΑΤΑΙ:«Μάχη του Αιγαίου»

Στη μνήμη των παιδιών της Ελλάδας που έπεσαν στη «Μάχη του Αιγαίου», όπως είναι και η αφιέρωση του βιβλίου του, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο πτέραρχος Ν. Κουρής, επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και υφυπουργός Εθνικής Αμυνας τα έτη 1993-1996, αναφέρεται στην Πολεμική Αεροπορία που χρειάζεται η Ελλάδα, σημειώνοντας ότι «χρειάζεται εκπαίδευση σαν να ήταν να πολεμήσουμε», όπως και ότι «ήλθε λοιπόν η ώρα να πατάξουμε τον κακό δαίμονα της Ελλάδας, τον κομματισμό».

Η αποστολή της Π.Α. και των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα, όπως καταθέτει ο πτέραρχος, ακυρώθηκε στην πράξη ή διοχετεύθηκε σε φανταστικούς στόχους, όταν το 1974 «οι δικοί μας έσπευσαν να ναρκοθετήσουν την ελληνοβουλγαρική μεθόριο, καθ' ον χρόνον οι Τούρκοι αποβιβάζονταν στην Κερύνεια!». Και συμπληρώνει ότι, ενώ η Ελλάδα μπορούσε να δημιουργήσει τότε ένα δεύτερο μέτωπο αντιπερισπασμού «ώστε να απαλλάξουμε την Κύπρο από ένα μέρος της πίεσης που ασκούσε η Τουρκική Αεροπορία».

Τι συνέβη; «Δεν το πράξαμε. Αντίθετα αποφύγαμε τη σύγκρουση με την Τουρκική Αεροπορία, όπως μας διέταξε η Αθήνα. Σχετική είναι η περίπτωση της αναχαίτισης τουρκικού αεροσκάφους, για το οποίο ο Ελληνας χειριστής ζήτησε άδεια να το καταρρίψει. Ο επιτελάρχης του ΑΤΑ (σ.σ.: ο ίδιος ο Ν. Κουρής) έδωσε αμέσως την άδεια και διέταξε πυρ. Ο αρχηγός της Αεροπορίας από την Αθήνα αρνήθηκε και συνέστησε ψυχραιμία και αποφασιστικότητα». Και ο Ν. Κουρής «από αγανάκτηση χτύπησε το κεφάλι του στον τοίχο», όπως μαρτυρεί άλλος αξιωματικός της Π.Α.

Ο συγγραφέας αναφέρεται στην εμπιστοσύνη που του έδειξαν οι Γ. Ράλλης και Ευ. Αβέρωφ, καίτοι οι πολιτικές τους προτιμήσεις ήταν σε αντίθετες κατευθύνσεις, για να χειριστεί άκρως ευαίσθητα εθνικά θέματα, όπως αυτά των σχέσεων με το ΝΑΤΟ.
ΚΕΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

17 σχόλια:

  1. Μπούρδες... Κομματικά στελέχη στυλ Λυμπέρη που εκδίδουν και βιβλία περί ηγεσίας, διαχείρηση κρίσεων, ελληνοτουρκικές σχέσεις, ευρωατλαντική συμμαχία κτλ κτλ κτλ. Θα μας πουν οι πρώην Ναύαρχοι και Πτέραρχοι ποιός έδωσε την εντολή, και για ποιό λόγο, να σηκωθεί το ελικόπτερο την νύχτα των Ιμιών ?

    Εχουμε βαρεθεί πλέον την ιστορία, 1) "εγώ τα έλεγα από τότε" 2) "δεν με αφήνανε να ενεργήσω" κτλ κτλ κτλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. --«χρειάζεται εκπαίδευση σαν να ήταν να πολεμήσουμε»--

    Α, με 9.5 ωρες πτησης το μηνα ανα πιλοτο, δεν τιθεται θεμα. Οι Τουρκοι ειναι χαμενοι απο χερι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 8:33, αόρατε και ανώνυμε: υποτίθεται ότι στον Ινφογνώμονα σχολιάζουνε αναγνώστες Ελληναράδες, με Ε κεφαλαίο, γνήσιοι απόγονοι του Λεωνίδα, και του Περικλή και του Αριστοτέλη, οι οποίοι αφού πηδάνε πάνω από τα κεφάλια όλων των Ρωμαίων προγόνων τους, βρίσκονται με μιας, μετά από 1600 χρόνια, + 400 χρόνια Οθωμανικού ζυγού = 2 χιλιετίες, να είναι πεντακάθαροι Ελληναράδες.

    Απορίας άξιο λοιπόν, πώς είναι δυνατόν οι γνήσιοι "απόγονοι του Λεωνίδα" να κρίνουνε, να κατακρίνουνε, να θαύουνε ανθρώπους, και να βάζουνε εύκολα, και χωρίς ζημιά, ένα Χ στην δουλειά ανθρώπων, και μάλιστα ΑΝΩΝΥΜΑ...

    ...εφόσον είστε γνήσιοι Ελληναράδες, πώς είναι δυνατόν να φοράτε κουκούλα;

    Απορίας άξιο...

    Τον συγγραφέα του βιβλίου δεν τον γνωρίζω, αλλά ξέρω ότι θυσίασε την ζωή του για τα όρια της πατρίδας του. Κινδύνευε διαρκώς, από τα 18 του, να χάσει την ζωή του, για να τον κρίνεις εσύ με κουκούλα σήμερα.

    Ντροπή: ντροπή στο θάψιμο συμπολιτών μας, και μάλιστα ανθρώπων με μεγάλη προσφορά, ΜΕ ΚΟΥΚΟΥΛΑ.

    Να χαρώ εγώ απογόνους του Λεωνίδα...

    Κυριάκος Παδόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. «ήλθε λοιπόν η ώρα να πατάξουμε τον κακό δαίμονα της Ελλάδας, τον κομματισμό»

    Ποιον κοροϊδεύει; τώρα το θυμήθηκε; όταν ήταν εν ενεργεία τι έκανε; μήπως παραιτήθηκε και δεν το ξέρουμε;

    Μαύρο και λεμονόκουπες κύριοι, σε όλα τα κομματόσκυλα, ένστολα και μή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι λέει ρε ο ηλίθιος.Ο ιπτάμενος που ζήτησε άδεια για κατάρριψη του Αμερικανικου F-4 ήταν ο Παντελής Μήτσαινας.Ο κύριος κουρείς επίπληξε τον Μήτσαινα τότε γιατί ζήτησε άδεια για πυρ. Ο επιτελάρχης επί Ιωαννίδη μας βγήκε σοσιαλιστής. Δεν μας λέει γιατί αποστράτευσε τον Γιάννη τον Δινόπουλο που κατέρριψε το τουρκικο F-102.Αυτός ήταν τότε Αρχηγός .Ούτε γιατί δεν αναγνωρίστηκε η πράξη του.Κατόπιν εορτής όλοι ιδέες κατεβάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ δεν γνωρίζω καμια αεροπορία να εκπαιδεύεται διαφορετικά.Αν ο κύριος Κουρείς το κατάλαβε τώρα,κρίμα στα γαλόνια του.Τα πήρε από γλείψιμο και όχι με την αξια του.Αυτό εγώ προσωπικά το πιστεύω γιατί τον είχα Κάποτε Αρχηγό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κύριε Παδόπουλε, είμαι πάλι ο 8.33

    δεν ξέρω γιατί με κρίνετε έτσι... είστε άδικος... δεν σας έδωσα κανένα δικαίωμα... τα περί ανωνυμίας δεν τα κρίνω... επαναλαμβάνω, ο κύριος συγγραφέας μπορεί να μας απαντήσει στα δύο ερωτήματα που του θέτω ? και ο λόγος που τα αναφέρω δεν είναι τυχαίος. ο ρόλος του κυρίου στην διαχείρηση των Ιμίων ήταν πολύ σημαντικός αφού θεωρείται ως ο συνεκτικός κρίκος μεταξύ πολιτικών και στρατιωτικών με μεγάλη επιρροή και στους δυο.

    ο κύριος πτέραρχος, και ο άλλος κύριος ναύαρχος, δεν έχουν κάνουν την αυτοκριτική τους για την μαύρη νύχτα των Ιμίων. τουλάχιστον ο κύριος πτέραρχος έχει κρατήσει πιο χαμηλών τόνων στάση απ'ότι ο ομόβαθμος του στο ναυτικό.

    για εμένα προσωπικά, είναι εξοργιστικό να βγαίνουν άτομα που απέτυγχαν τραγικά στην διαχείρηση μιας εθνικής κρίσης και να γράφουν βιβλία πέρι ηγεσίας, διαχείρηση κρίσεων, ευρωατλαντικές θέσεις (το κλασσικό, δεν έχουμε συμμάχους στο ΝΑΤΟ).

    εσείς θα δεχόσασταν "συμβουλές", ή θα σας ένοιαζε έστω να ακούσετε,τα άτομα αυτά ?

    και κάτι άλλο, όποιος κάνει κριτική ή ρωτά, δεν είναι ούτε Ανθέλληνας ούτε Ελληναράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο κύριος αυτός ήταν από αυτούς που εισήγαγαν τον κομματισμό στην αεροπορία.
    Είχε θετικά στοιχεία. Ήταν και είναι καλός θεωρητικός γνώστης πολλών θεμάτων. Αυτό όμως δεν αρκεί ούτε για τη μισή απόσταση για να φτάσουμε στον ορισμό του άξιου αξιωματικού.
    Ήταν μακρυά από το μέσο αξιωματικό, υπαξιωματικό, στρατιώτη.
    Οι επιτελικές, στρατηγικές ικανότητες του ήταν ανεπαρκείς.
    Ένα παράδειγμα κατανοητό και στους πιο αδαείς είναι η ενεργός συμμετοχή του ως Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας στη ντροπή των Ιμίων.
    Αυτά τα λίγα.

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς '' 8:33 μ.μ.'' και αλλους ανερυθρειαστους ...ομοιους: Ο Νικος Κουρης ειναι ΠΙΛΟΤΟΣ, Πτεραρχος, ειναι Αρχηγος -δεν κρατησε ως υπογραφη το Υπουργος! Εχει προσφερει τα παντα στην πατριδα και - προσεξτε- ειναι το 3ο ή 4ο βιβλιο που γραφει . Στα αλλα εχει ξεμπροστιασει την πολιτικη της Τουρκιας και των ΗΠΑ στο Αιγαιο. Πιο σεμνα,λοιπον, Ελληναραδες του γλυκου νερου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο "κύριος" Κουρής ήταν ο Νο 1 στην απογείωση του σχηματισμού των Noratlas για Κύπρο το 74, αλλά που τελικά δεν απογειώθηκε, για λόγους που αυτός (και όλοι οι υπόλοιποι του σχηματισμού βέβαια) γνωρίζει. Αν έχει ίχνος τιμής και αξιοπρέπειας ας γράψει και ένα βιβλίο για τους λόγους που το έκανε αυτό, εγκαταλείποντας τους υπόλοιπυς του σχηματισμού, από τους οποίους πολλοί δεν ξαναγύρισαν ποτέ...
    Όταν κάποτε υπήρχε Ελλάδα, τέτοια καθάρματα σαν αυτόν τα λέγανε ριψασπίδες και τους στέλνανε να δοκιμάσουν αλλού την τύχη τους (βλέπε εξορία,αν ήταν τυχεροί και ζούσαν)αλλά βέβαια ποτέ δεν τους έκαναν αρχηγούς ΓΕΕΘΑ.
    Αλλά τέτοιοι που καταντήσαμε τέτοιους θέλουμε και πολυ μας πέφτουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Μητσαινας ζητησε αδεια για καταρηψη αμερικανικου F4 του 6ου στολου, εχω τη συνεντευξη αν θελει το blog να τη δημοσιευσει ας το πει να την ανεβασω

    makis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Wagelis,συνφωνώ με όσα λες για Δινόπουλο και Μήτσαινα.
    Όσοι δεν έζησαν τον "σαγώνεια" σαν εκπαιδευτή στα Χάρβαρτ, σαν Μοίραρχο μετά και σαν επιτελάρχη στο ΑΤΑ και αρχηγό ΓΕΑ, δικαιούνται να γράφουν ό,τι μπαρούφα θέλουν για τον άνθρωπο, που δεν εισήγαγε μόνο τον κομματισμό στην ΠΑ, αλλά δημιούργησε και το πλέον πυκνό, παράνομο και φασιστικό δίκυο παρακολούθησης, των συναδέλφων.
    Σιδάριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. λδ, Πιλότος δεν ήταν ο Κουρής. Πιλότος ήταν ο Μπαρμπαγιάννης, αλλά αυτός δεν έγινε Α/ΓΕΑ, γιατί σαν Αρχηγός του ΑΤΑ παρακαλούσε για ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ των Αεροπορικών Δυνάμεων.
    Βλέπεις ο άνθρωπος ήταν αεροπόρος με πλήθος πολεμικών αποστολών και ήξερε από πόλεμο...
    Σιδάριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προς 25 Σεπ. 12:10

    ...και βέβαια ήταν πιλότος και αρχηγός και όλα τα υπόλοιπα και μπράβο του. Στην κλαδική, ρωτάμε φίλε μου, τι δουλειά είχε ως αξιωματικός ; ...όπως και ο άλλος ο Λυμπέρης. Και αφού τέλος πάντων ήταν ΠΑΣΟΚΑΡΑΣ πώς να τον αποδεχτούμε όταν βρίζει -ανήξερος τάχα-τα πρώην αφεντικά του μας λές ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνώ απόλυτα από όσο ξέρω για τον Κουρή, μπορεί να ήταν καλός πιλότος αλλά ήταν απόμακρος από τους Αξιωματικούς και όχι μόνον δεν εμπόδισε τον άκρατο κομματισμό στην Π.Α. και στις Ε.Δ. αλλά ενδεχομένως να ήταν και ο κύριος που έδινε τις κατευθύνσεις. Ο Λυμπέρης τουλάχιστον το κατάλαβε και είπε ότι ήταν λάθος του που ανακατεύτηκε με την πολιτική ο Κουρής, Αποστολάκης και τα λοιπά πρωτοπαλίκαρα του ΠΑΣΟΚ (των μη κομματικών!!!!!) Στάπας, Τζογάνης, Σταυρακάκης πρωτοστάτησαν στην άλωση της Αεροπορίας τη δεκαετία του 80 και 90.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο Κουρής το 74 δεν ήταν πιλότος γραμμής. Κάπου Επιτελάρχης (νομίζω στο 28ο ΑΤΑΔ), αυτοί που πήραν γραμμή από τον 29 της Σούδας δεν πήραν ποτέ τα γαλόνια του Κουρή του Αποστολάκη, του Στάπα και των υπολοίπων της κλαδικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όσο δε τι έπρεπε να κάνουν τις πρώτες ώρες της επέμβασης Κε Κουρή δεν ήταν να κάνουμε 2ο μέτωπο αλλά να έστελναν τα Phantoms ή ακόμα και τα F-84 σύμφωνα με τα ισχύοντα τότε σχέδια "Κ" και να τους έριχναν στη θάλασσα... και θα γινόταν. Το φρόνημα Κε Κουρή των Ελλήνων Αεροπόρων το έχουμε ζήσει και το ξέρουμε, εσείς δεν το μάθατε παρόλο που ήσασταν και σεις μέσα σ'αυτούς .... αυτούς λοιπόν αποστρατεύσατε ανάμεσα τους και τον μοναδικό Έλληνα που κατέρριψε 1 και εξαιτίας του συντρίφτηκε και ο 2ος. Μπορείτε να αισθάνεστε Εθνικά Υπερήφανος ....

    Το όνομά μου μπορείτε να το πάρετε από τον δημιουργό του Blog. Είμαι γιος ενός από αυτούς που πήραν γραμμή από τον 29 της Σούδας και που αποστρατεύτηκε επί ηγεσίας σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.