12/12/09

Παρθενική πτήση με καθυστέρηση 3 ετών για το νέο μεταγωγικό της Airbus

Το Α400 της «Airbus» είναι ο «διάδοχος» του «Τρανσάλ C160» και του «Ερκουλες C130»: ανεφοδιάζει εν πτήσει ελικόπτερα και μαχητικά αεροπλάνα. Μπορεί επίσης σε μία ακτίνα δράσης 8.700 χλμ. να μεταφέρει φορτίο 37 τόνων. Η παρθενική πτήση του Α400 έγινε με έξι επιβαίνοντες.
Διάδοχος του C-130
Έπειτα από τριετή καθυστέρηση που προκαλεί πονοκεφάλους στην Airbus και τα υπουργεία Αμυνας επτά χωρών, το στρατιωτικό μεταγωγικό A400M πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση την Παρασκευή πάνω από την Ισπανία.

Παρά τη θετική εξέλιξη, τα προβλήματα στην ανάπτυξη του νέου μεταγωγικού δεν φαίνεται να έχουν σταματήσει -οι πολυάριθμοι στρατιωτικοί και πολιτικοί που παρακολούθησαν την απογείωση στη Σεβίλη συνεδριάζουν στο περιθώριο της εκδήλωσης για το μέλλον του προγράμματος.

Το σχέδιο για την ανάπτυξη του A400M ξεκίνησε το 2003 με παραγγελίες για συνολικά 180 αεροπλάνα από επτά κυβερνήσεις -Βέλγιο, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ισπανία και Τουρκία.

Τα απαιτούμενα κονδύλια είχαν εκτιμηθεί αρχικά στα 20 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο σύμφωνα με την PricewaterhouseCoppers, ο ευρωπαϊκός όμιλος αμυντικού εξοπλισμού EADS, στον οποίο ανήκει η Airbus, ενδέχεται να χρειαστεί ακόμα 5 δισ.

Το αεροπλάνο των 127 τόνων προορίζεται να αντικαταστήσει τα Lockheed C-130 Hercules της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, καθώς και το C-160 Transall που παρήγαγε μια γαλλο-γερμανική κοινοπραξία.

Το A400M διπλασιάζει τη χωρητικότητα του προκατόχου του και προσφέρει ακτίνα δράσης 6.400 χιλιομέτρων.

Παρθενική πτήση για το στρατιωτικό αεροπλάνο της «Αirbus»
Τελικά το συνολικό πρόγραμμα κατασκευής ξεπέρασε τον αρχικό προϋπολογισμό κατά 8 δισ. ευρώ.

Το στρατιωτικό αεροπλάνο της κοινοπραξίας «Airbus», το Α400, δηλαδή το μεγαλύτερο αμυντικό σχέδιο της ΕΕ, πραγματοποίησε στην Ισπανία την παρθενική πτήση του, διάρκειας τριών ωρών και 47 λεπτών, με δύο έτη καθυστέρηση, παρόντων τριών χιλιάδων θεατών και ανάμεσά τους του ισπανού μονάρχη.

Η ευφορία της στιγμής «μετριάστηκε», όμως, από την επίσημη ανακοίνωση της κοινοπραξίας ότι το συνολικό πρόγραμμα κατασκευής των αεροπλάνων κοστίζει τώρα οκτώ δισ. ευρώ περισσότερα του αρχικώς προβλεφθέντος συνολικού κόστους παραγωγής, αλλά και από τις διαφωνίες των επτά συνεργαζομένων στην παραγωγή του κυβερνήσεων, αναφορικά με την κατάτμηση του συνολικού υψηλού κόστους.

Ο Ισπανός μονάρχης Χουάν Κάρλος απηύθυνε προτροπές στους ενδιαφερόμενους, να καταστήσουν το αεροπλάνο αυτό «μία απόλυτη εμπορική επιτυχία».

Το Α400 της «Airbus» είναι ο «διάδοχος» του «Τρανσάλ C160» και του «Ερκουλες C130»: ανεφοδιάζει εν πτήσει ελικόπτερα και μαχητικά αεροπλάνα. Μπορεί επίσης σε μία ακτίνα δράσης 8.700 χλμ. να μεταφέρει φορτίο 37 τόνων. Η παρθενική πτήση του Α400 έγινε με έξι επιβαίνοντες.

Ο Ισπανός πιλότος, Ινάθιο Λόμπο, είχε μόνον καλά λόγια να πει στην επιστροφή του αεροπλάνου από την παρθενική πτήσή του «γι’αυτήν την εξαίσια μηχανή».

Ο συγκυβερνήτης του Λόμπο ήταν Βρετανός. Οι ιπτάμενοι μηχανικοί ήταν τέσσερις, όλοι Γάλλοι.

Οι επτά συνεργαζόμενες κυβερνήσεις για το ευρωπαϊκό στρατιωτικό αεροπλάνο είναι η γαλλική, η γερμανική, η βρετανική, η ισπανική, η βελγική, η τουρκική και τέλος η λουξεμβουργιανή.

«Χρειαζόμαστε ένα καλό στρατιωτικό αεροπλάνο και είναι γνωστό σε όλους μας, πόσο πολύ χρειάζεται να πετύχει η Airbus», τόνισε στις δηλώσεις της η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ, η οποία δεν απέκρυψε ότι «περιμέναμε, πολύ, γιαυτήν την πρώτη πτήση του Α400».

Σαράντα χιλιάδες θέσεις εργασίας προϋποθέτει η παραγωγή του Α400, από τις οποίες οι οκτώ χιλιάδες είναι της «Airbus».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

4 σχόλια:

  1. ΣΙΓΑ ΤΑ ΛΑΧΑΝΑ!! ΤΟ ΚΑΠΟΤΕ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΑΝΤΟΝΟΦ-124 RUSLAN ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ 120 ΤΟΝΝΩΝ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 4500ΚΜ.ΑΝ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΔΙΑ ΔΥΟ(2)ΛΟΓΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΝΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΤΑ,ΔΗΛΑΔΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ 60 ΤΟΝΝΟΥΣ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 9000ΚΜ.ΜΕ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΜΑΖΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥΣ 405ΤΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΠΤΗΣΗΣ ΤΑ 16500ΚΜ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΜΕΤΑΓΩΓΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ.ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΙΜΗ ΣΕ ΣΥΚΓΡΙΣΗ ΜΕ ΤO AMERIKANIKO C17(1,8 ΕΩΣ 2 ΦΟΡΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ)KAI ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (EXEI TH ΔYNATOTHTA ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ 75-80%ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΦΟΡΤΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 5000ΚΜ) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΕΤΑΓΩΓΙΚΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ.
    ΑΛΛΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΤΙΣ ΗΠΑ.ΑΠΟ ΑΛΛΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ώπα φίλε ανώνυμε 12 Δεκεμβρίου 2009 11:57 π.μ.
    Το Ρωσικό τι να το κάνουμε;Θα υποστηρίξουμε πολεμικές επιχειρήσεις του Στρατού μας σε Μαντζουρία, Ινδοκίνα και Φιλιππίνες;
    Φίλε μου ακόμα δεν κατάλαβες ότι το ταμείον είναι μείον και όχι μόνο το Ρώσικο δεν είμαστε άξιοι να αγοράσουμε αλλά ούτε και Κινέζικα στραγάλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε 11¨57 λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει. Αν γνωρίζεις ένα θέμα μίλα για αυτό, αλλιώς διάβασε πρώτα ώστε να μην λες γραφικότητες. Το ότι μεταφέρει 120 τόνους για 4500km δεν σημαίνει ότι αν το φορτώσεις τα μισά πετάει...διπλάσια απόσταση!! Αν ήταν το φορτώναν και......1 τόνο και έκανε 3 φορές τον γύρο του κόσμου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ta AMERIKANAKIA γνωμη δεν αλλαζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.