19/9/10

Διεθνές συνέδριο «Τρεις γενοκτονίες, μια στρατηγική», στην αιθ. της Π. Βουλής

Πρώτη συστηματική απόπειρα, στον ελληνικό χώρο, επιστημονικής καταγραφής και ανάλυσης της γενοκτονίας, που υπέστησαν αρχικά από τους Οθωμανούς και ακολούθως από τους Τούρκους, οι χριστιανικοί πληθυσμοί της Ανατολής, αποτέλεσε το διήμερο διεθνές συνέδριο «Τρεις Γενοκτονίες, μια στρατηγική», οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής.

Αφορμή για διεκδίκηση συλλογικής μνήμης προς τους σφαγιασθέντες Αρμένιους, Έλληνες του Πόντου, της Μ. Ασίας και τους Ασσύριους, υπήρξε η απόφαση της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη μελέτη των Γενοκτονιών το Δεκέμβριο 2007, στο Σεράγεβο, οπότε αναγνωρίσθηκε ως «γενοκτονία» το έγκλημα που υπέστησαν οι τρεις λαοί της Ανατολής.

Λίγους μήνες αργότερα, στην Κομοτηνή έγινε η πρώτη απόπειρα ευρείας συζήτησης του θέματος στην Ελλάδα με τη διοργάνωση διεθνούς ημερίδας. Ακολούθησε την άνοιξη του 2010 η αναγνώριση των τριών γενοκτονιών από το κοινοβούλιο της Σουηδίας, «μιας χώρας», όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου, Αντώνης Παυλίδης, «που υποστηρίζει με θέρμη την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, γεγονός που φέρνει σε αδιέξοδο την τελευταία, μην επιτρέποντάς της να μιλήσει για σκοπιμότητες, όπως συνηθίζει».

Πρωτεργάτης σε αυτόν τον αγώνα υπήρξε ο Σουηδός βουλευτής, ελληνικής καταγωγής Νίκος Παπαδόπουλος, ο οποίος μίλησε στο συνέδριο καταθέτοντας τις προτάσεις του για περαιτέρω δράση, ώστε να αναγνωρισθούν οι γενοκτονίες. Ο κ. Παπαδόπουλος πρότεινε τη δημιουργία Διεθνούς Ελληνικής Επιτροπής για την Αναγνώριση των Τριών Γενοκτονιών «όχι αποκλειστικά με τη συμμετοχή επιγόνων, αλλά με τη συμμετοχή όλων, ώστε να εκπέμψουμε το μήνυμα ότι το έγκλημα μας αφορά όλους». Επισήμανε την ανάγκη συγκρότησης ισχυρών λόμπι και τη διάδοση και ανταλλαγή πληροφοριών και επιστημονικών στοιχείων μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας με πανεπιστήμια, ινστιτούτα, φόρα, ομάδες. Όπως είπε «δεν μας διακατέχουν αισθήματα μίσους. Το ζήτημα της αναγνώρισης της γενοκτονίας είναι ζήτημα Δικαίου. Όταν ο Βίλυ Μπραντ έθεσε το μεγάλο ζήτημα του Ολοκαυτώματος, έδωσε νέα διάσταση στις σχέσεις των κρατών».

Ο καθηγήτης Πολιτικών Επιστημών Ανταμ Τζόουνς, που συμμετείχε στο συνέδριο, μέσω διαδικτύου, ανακοίνωσε ότι στη δεύτερη έκδοση του βιβλίου του για τη Γενοκτονία μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές αποτελεί η αντικατάσταση του κεφαλαίου για την Αρμενική Γενοκτονία με κεφάλαιο για τη Γενοκτονία των Χριστιανικών Μειονοτήτων από τους Οθωμανούς, όπου θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις γενοκτονίες των Ελλήνων και Ασσυρίων.

Στην ομιλία του ο διευθυντής του Μουσείου του Ολοκαυτώματος στην Ιερουσαλήμ, Ισραέλ Τσάρνι, σημείωσε πως «όπως στην περίπτωση της αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων, για την οποία δώσαμε έναν μακρύ και σκληρό αγώνα, που πέτυχε, υπάρχουν αρνητές αυτών που είχαν την ίδια τύχη -των Ασσυρίων, Ελλήνων, Γεζιντίδων και μερικών Κούρδων. Στο Ολοκαύτωμα υπάρχουν οι αρνητές της αντίστοιχης τύχης των Ρομά, των Σοβιετικών αιχμαλώτων πολέμου, των ομοφυλόφιλων, των μαρτύρων του Ιεχωβά, της τύχης εκατομμυρίων άλλων αμάχων πολιτών στις χώρες, που κατελήφθησαν από τους Ναζί». Είπε ότι μελετητές αναφέρουν συνολικά 2,3 εκατ. ανθρώπους, θύματα γενοκτονίας από τους Τούρκους, μαζί με τους 1-1,5 εκατ. Αρμενίους. Εξίσου σε 14 εκατ. ανέρχονται τα θύματα των Γερμανών παράλληλα με τα 6 εκατ. θύματα Εβραίους. «Με άλλα λόγια, ό,τι και να σημαίνει αυτό, μπορεί ο αριθμός των θυμάτων από λαούς και ομάδες με ταυτότητα να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των θυμάτων Αρμενίων στην Αρμενική Γενοκτονία και Εβραίων στο Ολοκαύτωμα», κατέληξε και πρότεινε τη δημιουργία ενός διεθνούς Οργανισμού για το Δικαίωμα στη Ζωή όλων των λαών (Right to Life), στον οποίο θα συμμετέχουν λαοί - θύματα γενοκτονίας και όλοι όσοι μεριμνούν για να εξασφαλίσουν το δικαίωμα στη ζωή. Επίσης, πρότεινε την ίδρυση και διατήρηση αίθουσας γενοκτονιών στα μουσεία όλου του κόσμου που είναι αφιερωμένα σε επιμέρους γενοκτονίες και τη δημιουργία ενός συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης γενοκτονίας στον κόσμο. Τέλος, πρότεινε μια παγκόσμια εκστρατεία για το δικαίωμα στη ζωή όλων των λαών.

Ο καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Παρισίων, Ιωάννης Αντωνόπουλος, κατέγραψε την πορεία προς την εξόντωση του Ελληνισμού από τη Χίο το 1822 μέχρι τη Σαμσούντα (1894-1896). Ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Τζόζεφ Γιάβα παρέθεσε τα ιστορικά στοιχεία που πιστοποιούν τις εκκαθαρίσεις των Ασσυρίων (από 17 εκατ. έχουν απομείνει μόλις 3 εκατ. άνθρωποι) και άλλων χριστιανικών πληθυσμών από τα τέλη του 19ου αι. έως τις αρχές του 20ου αι..

Ο ερευνητής και μέλος της Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Τουρκίας, Σαϊτ Τσετίνογλου, ανέλυσε την ιδέα του ανεξάρτητου Πόντου και τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου. Η νομικός και εγκληματολόγος, Χαρά Γαλανού, ανέλυσε τη γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών της οθωμανικής αυτοκρατορίας υπό το πρίσμα του Διεθνούς Δικαίου.

Ο συγγραφέας, εκδότης και διεθνώς γνωστός για τη δράση του, επίσης μέλος της Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Τουρκίας, Ρατζίπ Ζαράκογλου, ξετύλιξε τους τρόπους με τους οποίους το τουρκικό κράτος οικειοποιήθηκε τις περιουσίες των χριστιανών της Ανατολής. Ο συγγραφέας, νομικός και ιστορικός, Χάρης Τσιρνικίδης, τεκμηρίωσε νομικά το έγκλημα της γενοκτονίας κατά των Ελλήνων της Ανατολής.

Ο δρ. Κοινωνικών Επιστημών, Θεοφάνης Μαλκίδης, ανέλυσε τη γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας με βάση τη σύμβαση του ΟΗΕ για την πρόληψη του εγκλήματος της Γενοκτονίας. Σε ό,τι αφορά το σήμερα, ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Μάριος Ευρυβιάδης, ανέλυσε την κατασκευή της μεταπολεμικής εικόνας της Τουρκίας.

Ο καθηγητής Νεοκλής Σαρρής ανέλυσε τους μηχανισμούς με τους οποίους «το σύγχρονο τουρκικό κράτος εμμένει στην άρνηση της γενοκτονίας των χριστιανικών πληθυσμών και έχει πείσει».

Η γνωστή συγγραφέας και ιστορικός, Τέα Χάλο, ανέλυσε το ρόλο της Γερμανίας στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και την παντελή αδιαφορία του τότε βασιλιά Κωνσταντίνου για ό,τι συνέβαινε στους Έλληνες της Ανατολής.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Αρμενίων κ. Χίλντα Τσομπόϊαν κατέγραψε την στάση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο θέμα της αναγνώρισης των γενοκτονιών και τα εμπόδια, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει στα ψηφίσματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ο κ. Μιχάλης Χαραμπίδης μίλησε για τη ζωή μεταξύ «Σκύλας και Χάρυβδης» των λαών της Ανατολής και τόνισε ότι το «νέο Ανατολικό Ζήτημα είναι το τουρκικό πρόβλημα».

Ο καθηγητής Ασούρ Γκιβαργκίς, τέλος, ξετύλιξε το κουβάρι των εκκαθαρίσεων Ασσυρίων από τη λήξη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέχρι το σημερινό βόρειο Ιράκ, όπου «οι εναπομείναντες Ασσύριοι υφίστανται μια νέα γενοκτονία, λόγω του θρησκεύματός τους».

© 2010 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6 σχόλια:

  1. Προσπάθειες σαν αυτή κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Αφενός γιατί προϋποθέτει σοβαρή οργάνωση και προεργασία (πράγμα που εκπλήσσει ευχάριστα στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα) και αφετέρου γιατί δεν περιορίζεται μόνο στις γενοκτονίες που αφορούν τους Έλληνες, αλλά όλους τους λαούς που τις έχουν υποστεί. Κι αυτό δίνει περισσότερη αξιοπιστία στην όλη προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι εθνοκαθάρσεις και οι γενοκτονίες σε βάρος των ομοδόξων και ομοεθνών στην Μικρασία και την Μαύρη Θάλασσα έγιναν με την ανοχή του οργανωμένου Ελλαδικού Κράτους, και με την κυρία ενοχή των κρατούντων.

    Σε ένα προτεκτοράτο είναι δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, ο λαός να ελέγξει τα παιγνίδια που παίζονται σε βάρος του παρασκηνιακά.

    Παραθέτω ένα από τα σημαντικότερα συγγράμματα που γράφτηκαν στην νεοελληνική ιστορία: ο συγγραφέας του, ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, το συνέγραψε προς το τέλος της ζωής του, και στο οποίο είναι εμφανή σημάδια κόπωσης: υπάρχουνε λάθη στην δαχτυλογράφηση, και η βιβλιογραφία αν και συνεπέστατη στο κείμενο, είναι μισογραμμένη, λες και ο αναγνώστης είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει απ' έξω όλα τα Πρωτόκολλα που υπογράφτηκαν για την ίδρυση του Κράτους μας.

    Κάποια στιγμή θα διορθώσω το κείμενο, αν δεν το κάνει κάποιος άλλος, και θα συμπληρώσω την βιβλιογραφία: το όλο εγχείρημα απαιτεί πολύ χρόνο, και θέλει μεγάλη προσοχή. Το θεωρώ εθνικό χρέος να το κάνω, όταν μου δοθεί η ευκαιρία.

    http://www.romanity.org/htm/rom.e.17.diekdikiseis_ton_geitonon_mas.01.htm

    Το παραπάνω κείμενο λοιπόν θα έπρεπε να το διαβάσει με προσοχή ο νεο-Έλληνας που θα ήθελε πραγματικά να γνωρίζει τί συνέβη πίσω από την πλάτη του, από την επανάσταστη του 1821, και τί αποφασίζεται ερήμη του, από τότε.

    Όποιος βιαστεί να βάλει ένα Χ στο κείμενο, θεωρόντας το "Ρωμανίδεια ανοησία" (όπως συνηθίζουνε να γράφουνε κάποιοι Ελληνάρες κατά καιρούς), απλά γυρνάει την πλάτη στην αλήθεια, και χάνει και την τελευταία ευκαιρία να αντιμετωπίσει τις επερχόμενες προκλήσεις.

    Κάποιος φίλος γράφει συνέχεια, εδώ στον Ινφογνώμονα, το στιχάκι από το νησιώτικο τραγούδι "θα 'ναι όμορφα σου λέω, όταν χαράζει στο Αιγαίο". Πολύ φοβούμαι ότι αν δεν κατανοήσουμε ποιοί ήμαστε στο εγγύτατο παρελθόν, και ΓΙΑΤΙ μας βαπτίσανε όπως μας βαπτίσανε τον 19ο αιώνα, οι νεώτερες γενεές θα πουλήσουνε την Θράκη, το Αιγαίο και την Κύπρο λόγω της ανιστορισίας τους.

    Ό,τι ψήνεται ψήνεται τώρα!

    Κ.Π.

    Υ.Γ.
    Με φιλική διάθεση προτρέπω τους πατριώτες που θα διαβάσουνε αυτό το σχόλιο, και θελήσουνε να σχολιάσουνε, να σχολιάσουνε ΕΦΟΣΟΝ διαβάσουνε το κείμενο που παραθέτω, από την αρχή μέχρι το τέλος.

    Δεν θα μπω προσωπικά στον κόπο να συζητήσω με ανθρώπους που σχολιάζουνε χωρίς να μελετούνε το αντικείμενο της συζήτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ν. Λυγερός

    Σημείωση στην Iστορία των Σφαγών για τον ειδικό ανταποκριτή
    της Morning Post (Κωνσταντινούπολη, 5 Δεκεμβρίου 1918) :

    "Οι σφαγές των Ελλήνων που οργανώθηκαν από τους Τούρκους και τους Γερμανούς όπως και εκείνες των Αρμενίων, είχαν στόχο την εξολόθρευση μιας φυλής.
    Με την πρόφαση να βρεθεί καταφύγιο για τους κυνηγημένους Τούρκους στην Ευρώπη εξαιτίας των βαλκανικών πολέμων, εκτοπίσθηκαν 250.000 Έλληνες.
    Ενώ οι διώξεις πριν τον πόλεμο είχαν στόχο την απέλαση των Ελλήνων από τη Θράκη και τη Μικρά Ασία, εκείνες της δεύτερης περιόδου έγιναν για να εξαφανίσουν την ελληνική φυλή της Τουρκίας.
    Τον Απρίλιο του 1914, ο von Jagow δικαιολόγησε αυτές τις διώξεις δηλώνοντας ότι ο κάθε Έλληνας στην Τουρκία ήταν πράκτορας του πανελληνίου και κατά συνέπεια αποτελούσε κίνδυνο για τη χώρα.
    Γερμανικά πρακτορεία, όπως η γερμανική τράπεζα της Παλαιστίνης, επιδόθηκαν σε μια βίαιη προπαγάνδα, που έσπρωξε τους Μουσουλμάνους σε έχθρα εναντίον των Χριστιανών.
    Συμφωνία της Αδριανούπολης τον Ιούνιο 1915 ανάμεσα στους Τούρκους και τους Βούλγαρους:
    1) Δημιουργία τουρκοβουλγαρικής εμπορικής ένωσης ως επακόλουθο της πολιτικής ένωσης.
    2) Αφαίρεση του εμπορίου της Ανατολής από τα ελληνικά χέρια.
    3) Ίδρυση μουσουλμανικών πρακτορείων προορισμένων μόνο για μουσουλμάνους για να σπάσουν οι εμπορικές σχέσεις με τους Έλληνες.
    4) Μείωση των προνομίων του Πατριάρχη.
    5) Υπεράσπιση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στο μέλλον.
    6) Εξαναγκαστική αλλαξοπιστία του πληθυσμού των χριστιανικών ομάδων στο Ισλάμ, επιβολή μικτών γάμων.

    Μέθοδοι των διώξεων :
    1) Κατάργηση των προνομίων
    2) Στρατολόγηση των Ελλήνων
    3) Συνεισφορές και επιτάξεις
    4) Εξαναγκαστικές αλλαξοπιστίες στο Ισλάμ
    5) Εκτοπίσεις
    6) Δολοφονίες
    Οι Χριστιανοί ενσωματώθηκαν στα τάγματα εργασίας και στάλθηκαν στο εσωτερικό. Εκείνοι που ανήκαν σ’ αυτά έγιναν σκελετοί από τις κακουχίες στις καυτές πεδιάδες της Mεσοποταμίας και στα παγωμένα βουνά του Καυκάσου. Χιλιάδες πέθαναν. Ολόκληρα τάγματα υπέκυψαν στον τύφο και στη χολέρα. Πολλοί ήταν εκείνοι που σφάχτηκαν από τους Τούρκους φύλακες διότι κουράζονταν να τους εποπτεύουν. Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν ότι 150.000 Έλληνες που είχαν εγγραφεί σε αυτά τα τάγματα χάθηκαν.
    Περίπου 250.000 Έλληνες από τη Θράκη και τις ακτές της Mικράς Ασίας κατάφεραν να διαφύγουν στην Ελλάδα, εκ των οποίων οι 40.000 υπηρέτησαν στον ελληνικό στρατό στη Μακεδονία.
    Εξαιτίας 300 λιποταξιών στην περιοχή της Κερασούντος, 88 χωριά ξεριζώθηκαν μέσα σε διάστημα των τριών μηνών. Περίπου 30.000 κάτοικοι, κυρίως γυναίκες και παιδιά, υποχρεώθηκαν να πορευθούν μέσα στο καταχείμωνο μέχρι την Άγκυρα χωρίς να έχουν το δικαίωμα να πάρουν μαζί τους ούτε ένα αντικείμενο. Το ένα τέταρτο πέθαναν καθ’ οδόν.
    Το Δεκέμβριο του 1914, η πόλη Αϊβαλί περικυκλώθηκε από τους Τούρκους. Όλοι οι άνδρες συνελήφθησαν, οι γυναίκες και τα κορίτσια τους βιάστηκαν.
    Αυτές οι μαζικές εκτοπίσεις αποφασίστηκαν από την Επιτροπή στις αρχές του 1915. Μία πολύ μετριοπαθής εκτίμηση ανεβάζει τον αριθμό των εκτοπισθέντων σε 450.000.
    O Rafet Pacha, πρώην κυβερνήτης της Bitlis, στάλθηκε στη Σαμψούντα με την επίσημη διαταγή να γίνει η μάστιγα των Ελλήνων. Εκπληρώνει πλήρως την αποστολή του.
    Πάνω από 150.000 εκτοπίσθηκαν από αυτή την περιοχή και εκείνη της Τραπεζούντας. Εκατοντάδες νέα κορίτσια, φοβούμενα τη μοίρα των Αρμενίων, αυτοκτόνησαν πέφτοντας στους ποταμούς. Στην επαρχία Σαμψούντα, 108 χωριά εκκενώθηκαν εξ ολοκλήρου και κάηκαν.
    Συνοπτικά βεβαιώνεται ότι 450.000 Έλληνες έχουν εκτοπισθεί και έχουν πεθάνει, 150.000 έχουν εγγραφεί στα τάγματα εργασίας και έχουν πεθάνει, 250.000 έχουν διαφύγει από τη Μ. Ασία και τη Θράκη προς την Ελλάδα και 350.000 εκτοπίσθηκαν μετά τους βαλκανικούς πολέμους πριν το μεγάλο πόλεμο. "

    http://www.lygeros.org/3288-gr.php

    Δημοκριτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημόκριτε, όταν αναφέρεσαι σε ελληνικά θέματα βλέπω ότι υπογράφεις με το νικ σου.
    Όταν όμως γλύφεις τους σιωνιστές, ντρέπεσαι και αφήνεις τα σχόλιά σου ανυπόγραφα !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρλαπιπα , για ελα ξανα !

    >>Δημόκριτε, όταν αναφέρεσαι σε ελληνικά θέματα βλέπω ότι υπογράφεις με το νικ σου.
    Όταν όμως γλύφεις τους σιωνιστές, ντρέπεσαι και αφήνεις τα σχόλιά σου ανυπόγραφα !!!
    τζιμης
    20 Σεπτεμβρίου 2010 1:22 μ.μ.<<

    Δημοκριτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από τα πιό σημαντικά που ακούστηκαν (κατά την προσωπική μου εκτίμηση φυσικά), είναι ότι "οι γενοκτονίες αυτές, δεν αφορούν μόνο τους επιγόνους των θυμάτων, αλλά είναι υπόθεση όλων μας.
    Οι Τούρκοι στην διάπραξη γενοκτονιών έχουν τα ρεκόρ και αυτό δεν κρύβεται πια με τίποτα.
    Ας το θυμούνται καλά οι Ευρωπαίοι εταίροι μας, όταν συζητούν για την ένταξη της Τουρκίας. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.