31/12/13

Τα αερόστρωμνα σκάφη και το πρόβλημα της εδαφικής σινο-ιαπωνικής διαμάχης

Τα αερόστρωμνα σκάφη και το πρόβλημα της εδαφικής σινο-ιαπωνικής διαμάχης
Βασίλι Κάσιν 
Τον Μάιο του 2013 η Κίνα αγόρασε από την Ουκρανία το πρώτο αποβατικό αερόστρωμνο καράβι τύπου 975 «Bizon». Συνολικά, σύμφωνα με τη συμφωνία που έχει υπογράψει με την ουκρανική πλευρά, ο κινεζικός στόλος θα πρέπει να παραλάβει 4 παρόμοια σκάφη.

Το σκάφος «Bizon» - είναι ακριβές αντίγραφο του ρωσικού καταδρομικού σκάφους τύπου 12322 «Zubr». Η εμφάνιση των «Zubr» στην Κίνα, και αφού η εξοικείωση με τα σκάφη αυτά θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως, μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις για τη διαμόρφωση της κατάστασης στις περιοχές με τα διαφιλονικούμενα χωρικά ύδατα.

Από τα τέσσερα σκάφη, τα δύο θα ναυπηγηθούν με βάση την ουκρανική άδεια στην Κίνα. Από όσα έχουν γίνει γνωστά οι ουκρανοί έχουν παραδώσει στην κινεζική πλευρά όλα τα αναγκαία τεχνικά έγγραφα για τα σκάφη αυτά, πράγμα που ανοίγει το δρόμο για την πλήρη αντιγραφή τους και την απεριόριστη κατασκευή τους στα κινεζικά ναυπηγία χωρίς την παραμικρή ουκρανική συμμετοχή.

Τα πνευματικά δικαιώματα στα σκάφη αυτά ανήκαν στη ρωσική πλευρά, γι’ αυτό και οι ουκρανοί έκαναν στην κατασκευή τους ασήμαντες αλλαγές και δήλωσαν πως ναυπηγούν σκάφη με βάση το ανεξάρτητο σχέδιο «Bizon».

Η εμφάνιση των «Zubr» στην Κίνα θα αλλάξει το συσχετισμό δυνάμεων στις περιοχές με τα διαφιλονικούμενα χωρικά ύδατα. Το «Zubr» είναι το πιο μεγάλο αερόστρωμνο σκάφος στον κόσμο, ο εκτοπισμός του είναι 550 τόνοι. Μπορεί να μεταφέρει σημαντικό αριθμό στρατιωτικών οχημάτων – τρία άρματα μάχης ή 10 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού και παράλληλα 140 πεζοναύτες. Αν το σκάφος δεν μεταφέρει βαρέα οχήματα, τότε ο αριθμός των καταδρομέων μπορεί να φτάσει τους 500. Το «Zubr» εξαιτίας των μεγάλων του διαστάσεων είναι ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις – ανάλογα με το αποβατικό βάρος που μεταφέρει και τα καύσιμα, η απόσταση που μπορεί να διανύσει είναι από 300 έως 1000 ναυτικά μίλια. Αυτό του επιτρέπει, όταν το επιβάλλουν οι συνθήκες να πραγματοποιήσει μεταφορά από τις κινεζικές βάσεις μέχρι την πλειοψηφία των διαφιλονικούμενων νησιών στην Ανατολική Κινεζική και στη Νότια Κινεζική θάλασσα με ταχύτητα 60 ναυτικών κόμβων (111 χλμ/ώρα), και να μεταφέρει στα νησιά αυτά σημαντικές δυνάμεις.

Ο αντίπαλος, ο οποίος χρησιμοποιεί τα συνήθη περιπολικά σκάφη, που έχει 2 – 3 φορές μικρότερη ταχύτητα, μάλλον δεν θα μπορέσει να αντιδράσει εγκαίρως στην εμφάνιση στη διαφιλονικούμενη περιοχή των κινεζικών αερόστρωμνων σκαφών. Ουσιαστικά η Κίνα θα αποκτήσει τη δυνατότητα αστραπιαία να καταλαμβάνει οποιοδήποτε από τα διαφιλονικούμενα νησιά, τα οποία δεν έχουν μόνιμη φρουρά, αποβιβάζοντας σημαντικές δυνάμεις, και αν χρειαστεί βαρύ οπλισμό και οχήματα.

Εξ αυτού κάθε άλλο παρά συνάγεται ότι η Κίνα θα αξιοποιήσει αυτές τις τεχνικές δυνατότητες. Το πιο πιθανόν είναι, τα νέα αποβατικά σκάφη να είναι ένας ακόμη παράγοντας, που θα ενισχύει την ψυχολογική πίεση κατά των αντιπάλων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

*Οι απόψεις της Σύνταξης μπορεί να μην συμπίπτουν με τις απόψεις του/της συντάκτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.