15/12/09

Δεν τίθεται θέμα αμοιβαιότητας στα θέματα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και τη Δ. Θράκη, λέει η Άγκυρα

Τη λειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν την απαγόρευσε ούτε η δική μας κυβέρνηση, ούτε και το Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η Θεολογική Σχολή έκλεισε με δικαστική απόφαση», είπε.Ο Ε. Μπαγίς δήλωσε επίσης ότι ως αντάλλαγμα (για τις... συζητήσεις) η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τις «δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ομογενείς στην Θράκη».

Τουρκία - Δεν τίθεται θέμα αμοιβαιότητας στα θέματα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και τη Δ. Θράκη, λέει η Άγκυρα

Η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν είναι θέμα «αμοιβαιότητας» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, τονίζει ο υπουργός Επικρατείας κ. Εγκεμέν Μπαγίς.

Ο κ. Μπαγίς αναφέρθηκε στην ιστορία της απαγόρευσης της λειτουργίας της Σχολής: Τη λειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν την απαγόρευσε ούτε η δική μας κυβέρνηση, ούτε και το Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η Θεολογική Σχολή έκλεισε με δικαστική απόφαση», είπε.

«Ακόμη εξετάζεται αν απαιτείται κάποια τροποποίηση νόμου, αν χρειάζεται κάποια τροποποίηση του Συντάγματος, αν χρειάζεται τροποποίηση κάποιου κανονισμού ή αν δεν χρειάζεται τίποτε από όλα αυτά», είπε ο υπουργός.

«Ενώ εμείς κάνουμε αυτά, οι ομογενείς μας που ζουν στη Δυτική Θράκη αντιμετωπίζουν προβλήματα», πρόσθεσε.

Τα θέματα αυτά, καθώς και το Κυπριακό, περιλαμβάνονται στην επιστολή που έστειλε στον Έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, ο πρωθυπουργός Ερντογάν, ανέφερε επίσης ο Τούρκος υπουργός και τόνισε ότι τα θέματα αυτά, όπως και τα θέματα που συνδέονται με τη λαθρομετανάστευση και η εξέλιξη του σχέσεων Τουρκίας- ΕΕ θα συζητηθούν σε συνάντηση που θα έχουν στο μέλλον οι δύο πρωθυπουργοί.

Ο Τούρκος υπουργός τόνισε, ωστόσο, ότι δεν τίθεται θέμα «αμοιβαιότητας» στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων. «Δεν είναι θέμα αμοιβαιότητας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας», είπε , αλλά εξήγησε ότι «το να κάνουν οι δύο χώρες ταυτόχρονα βήματα καλής θέλησης, θα συμβάλει στη λύση των προβλημάτων».

Ο Τούρκος υπουργός έκανε τις δηλώσεις αυτές απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά την επίσκεψή του στον Πρόεδρο του Συμβουλίου Ανώτατης Εκπαίδευσης Γιουσούφ Ζιγιά Οζτζάν.omogeneia.ana-mpa.gr


Κινητικότητα για τη Σχολή της Χάλκης αναφέρει η «Χουριέτ»

Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Χουριέτ», η κυβέρνηση του Ταγίπ Ερντογάν αναζητά «φόρμουλα» για την επαναλειτουργία της ιερατικής σχολής της Χάλκης, χωρία αυτή να παραβιάζει το τουρκικό Σύνταγμα που απαγορεύει τη λειτουργία θρησκευτικών ή στρατιωτικών σχολών υπό τη διοίκηση μειονοτήτων.

Για την υλοποίηση αυτού του σκοπού τα σχέδια είναι δύο:

Το πρώτο να δηλωθεί ως «ιδιωτικό θρησκευτικό κολλέγιο» η Ιερατική Σχολή της Χάλκης και να μπορεί να εκπαιδεύσει ιερείς υπό τη μορφή σεμιναρίων,
και το δεύτερο να λειτουργήσει ως ίδρυμα, παρέχοντας επίσης σεμινάρια ιερατικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, το ζήτημα συζήτησε ο Τούρκος πρωθυπουργός με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπάρακ Ομπάμα κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επισκέψεώς του στην Ουάσιγκτον.

Συντάκτες της «Χουριέτ» επικοινώνησαν με το Τουρκικό Ανώτατο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο (ΥÖΚ), αξιωματούχοι του οποίου επιβεβαίωσαν τα σενάρια λέγοντας πως: «υπάρχουν μεγάλες ελπίδες να λειτουργήσει ξανά η Σχολή».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί το άρθρο 132 του Τουρκικού Συντάγματος που αναφέρει ότι: «Μόνο οι τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις και η Αστυνομία έχουν το δικαίωμα να λειτουργήσουν ιδιωτικά Κολλέγια».

Πάντως οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης Ερντογάν αναμένονται να ανακοινωθούν στις αρχές του επόμενου έτους και θα συμπεριλαμβάνουν μέτρα υπέρ της Ελληνικής, Αρμενικής, Εβραϊκής και Ασσυριακής μειονότητας, όπως αναφέρει η «Χουριέτ».

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Ανταλλάγματα ζητά η Αγκυρα για τη Σχολή της Χάλκης
Ο Ε. Μπαγίς δήλωσε ότι ως αντάλλαγμα (για τις... συζητήσεις) η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τις «δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ομογενείς στην Θράκη».
Του Νίκου Μελέτη

Κινήσεις από την Ελλάδα στη Θράκη ζητά και πάλι η Άγκυρα ως αντάλλαγμα για την υποτιθέμενη συζήτηση που διεξάγεται στην Τουρκία για το άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, επιμένοντας να θέτει μειονοτικό ζήτημα στην κορυφή της ατζέντας ενδεχόμενης συνάντησης των πρωθυπουργών των δυο χωρών..

Ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας υπεύθυνος για τις διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. κ. Ε. Μπαγίς, ύστερα από συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του πανίσχυρου Συμβουλίου Ανωτάτης Εκπαίδευσης (YOK) δήλωσε ότι εξετάζονται τρόποι για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής, «αν δηλαδή χρειάζεται αλλαγή νόμου, τροποποίηση του Συντάγματος ή τίποτε από όλα αυτά» και επέμεινε ότι ως αντάλλαγμα (για τις... συζητήσεις) η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τις «δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ομογενείς στη Θράκη».

Ο Τούρκος υπουργός, μάλιστα, αποκάλυψε την έμφαση που δίνει η τουρκική κυβέρνηση στη συμπερίληψη μειονοτικού ζητήματος στην ελληνοτουρκική ατζέντα, επισημαίνοντας ότι «υπάρχει η επιστολή του κ. Ερντογάν προς τον κ. Παπανδρέου για ορισμένα θέματα, πρωτίστως για το θέμα των μειονοτήτων, καθώς για το Κυπριακό, για το χρονοδιάγραμμα ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. και για την καταπολέμηση της λαθρομετανάστευσης...

Εμείς μπορούμε να κάνουμε τα αναγκαία βήματα για μια δίκαιη λύση στο πλαίσιο της ευθυδικίας. Δεν λέω ότι το θέμα της Θεολογικής Σχολής είναι θέμα αμοιβαιότητας, αλλά το να κάνουν οι δυο χώρες ταυτόχρονα βήματα με καλή πρόθεση, θα συμβάλει οπωσδήποτε στο χρονοδιάγραμμα», είπε ο κ. Μπαγίς.

Υποχρέωση
Το θέμα της Χάλκης δεν είναι βεβαίως διμερές αλλά αφορά βασική υποχρέωση της Τουρκίας έναντι των χριστιανών πολιτών της, αλλα και έναντι της Ε.Ε. ενώ είναι ενδεικτικό ότι από την εποχή ακόμη του πρώην Αμερικανού προέδρου Τ. Μπους του πρεσβύτερου πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια τίθεται από όλους τους Αμερικανούς προέδρους με ιδιαίτερη έμφαση το θέμα της Χάλκης, χωρίς να κάμπτεται όμως η απόλυτα αρνητική στάση της Τουρκίας.

Επιστολή
Το γεγονός ότι έχει καθυστερήσει αρκετές εβδομάδες η αποστολή της απαντητικής επιστολής του κ. Παπανδρέου στον Τούρκο ομόλογό του και ενώ ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Α. Νταβούτογλου έχει δηλώσει ότι πήρε «προφορική απάντηση» κατά τη συνάντηση του με τον πρωθυπουργό, δημιουργεί σύγχυση για το ποιες είναι οι ελληνικές προθέσεις.

Η ελληνική κυβέρνηση με δηλώσεις τόσο του Γ. Παπανδρέου όσο και του ΑΝΥΠΕΞ Δ. Δρούτσα έχει διαμηνύσει ότι δεν συζητά θέματα Ελλήνων πολιτών με τρίτες χώρες, αλλά πάντως δημιουργούνται ερωτήματα από τις πληροφορίες ότι σχεδιάζονται στη Θράκη κινήσεις τόσο στην κατεύθυνση «ρύθμισης» του θέματος ανάδειξης των μουφτήδων όσο και για την ίδρυση νέων μειονοτικών σχολείων και όχι δημόσιων δίγλωσσων σχολείων, ώστε η νέα γενιά της μειονότητας να απεγκλωβιστεί από το ασφυκτικό πλαίσιο του τουρκικού προξενείου και των ανθρώπων του.ΗΜΕΡΗΣΙΑ

5 σχόλια:

  1. Η Άγκυρα αντί να ζητά ανταλλάγματα μόνο από την Ελλάδα για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης θα μπορούσε να σκεφτεί πιστεύω τα εξής αυτονόητα. Κατ’ αρχήν ούτε ιστορικά αλλά ούτε και πολιτικά νομιμοποιείται να επικαλείται την εθνικότητα για να επιβάλλει πολιτικές αποφάσεις σε τμήματα του ελληνικού πληθυσμού με μουσουλμανικό θρήσκευμα. Όπως γνωρίζουμε πολύ καλά η Τουρκία ως κράτος δημιουργήθηκε μετά την παγιοποίηση των ελληνικών συνόρων. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία υπήρξε ένα πολυεθνικό και πολυθρησκευτικό μόρφωμα και δεν μπορεί η Τουρκία να επικαλείται την συνέχεια αυτής ως προστάτης θρησκευτικών μειονοτήτων που προϋπήρχαν σε άλλο κράτος πριν της δημιουργίας της Τουρκικής Δημοκρατίας στις 23 Οκτωβρίου μόλις του 1923. Πριν από αυτή την ημερομηνία δεν υπήρχε ως χώρα άρα δεν υπήρχε έθνος τούρκων άρα ποια εθνική συγγένεια επικαλούνται με πληθυσμούς που δεν προέρχονται αποκλειστικά από μία εθνότητα και που ενσωματώθηκαν στο Ελληνικό κράτος; Η μόνη τους ιδιαιτερότητα είναι η θρησκευτική. Η οποία και φυσικά αναγνωρίζεται στην Ελλάδα σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες. Στην λογική στην οποία λειτουργεί η Τουρκία θα μπορούσε για ανταλλάγματα σε «δικές τις μειονότητες» να ζητήσει π.χ. ανταλλάγματα από την Ρωσική Ομοσπονδία για τους αυτοπροσδιοριζόμενους ως τούρκους του Βόλγα ή για τους Τατάρους που ως γνωστόν θεωρούν εαυτούς συγγενείς των Τούρκων. Ή ίσως δικαιώματα και για τους μουσουλμανικούς λαούς του Καυκάσου όπως π.χ. οι Τσετσένοι. Εφόσον ζητά δικαιώματα για μουσουλμανικούς λαούς των Βαλκανίων όπως οι Πομάκοι, λοιπόν, γιατί όχι και για τους Τσετσένους του Καυκάσου! Γιατί δεν έχει τις ίδιες απαιτήσεις και εκεί και ζητάει μόνο από την Ελλάδα; Γιατί σε τελική ανάλυση αυτή η προτίμηση στην Ελλάδα; Μήπως υπάρχει εχθρότητα μόνο έναντι της Ελλάδας; Και αν ναι σίγουρα οι αιτίες είναι καθαρά ψυχολογικές και όχι πολιτικές. Εξάλλου αν κάποιος ενδιαφέρεται για την ύπαρξη και την συνέχεια του Ελληνόφωνου Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, για να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, δεν είναι η Ελλάδα. Πρώτη χώρα που νοιάζεται είναι οι ΗΠΑ. Διότι δεν θα έβλεπαν με κακό μάτι μια ανάρρηση στον Πατριαρχικό θώκο ενός ιεράρχη με αμερικανική ιθαγένεια και δεσπόζουσα θέση στις εκκλησίες της Ανατολική Ευρώπης. Δεύτερη χώρα που «καίγεται» και όχι απλώς νοιάζεται για την ύπαρξη είναι η ίδια η Τουρκία διότι απομάκρυνση του Πατριαρχείου από την Κωνσταντινούπολη θα δείξει ότι προσπαθεί να αποτάξει στο σύνολό της την Βυζαντινή κληρονομιά της. Που είναι και το μόνο ουσιαστικό πολιτισμικό Ευρωπαϊκό Διαβατήριο που διαθέτει. Αν φυσικά θέλει να απεμπολήσει αυτό το στρατηγικό της πλεονέκτημα δεν θα είμαστε εμείς που θα την αποτρέψουμε να το κάνει. Το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως θα υπάρχει είτε στην έδρα του είτε αλλού. Η Τουρκία όμως μπορεί να το χάσει και την ιστορία δεν θα μπορέσει να την ξαναγράψει.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. '«Ενώ εμείς κάνουμε αυτά, οι ομογενείς μας που ζουν στη Δυτική Θράκη αντιμετωπίζουν προβλήματα», πρόσθεσε.'

    Οι Τούρκοι θα δικαιούνται να μιλήσουν για προβλήματα που αντιμετωπίζει η μουσουλμανική μειονότητα στην Δυτική Θράκη, μόνον όταν ο πληθυσμός της θα μειωθεί κάτω από τις 2.500 άτομα, όσα δηλαδή αφήσανε σήμερα από την Ελληνική μειονότητα στην Κωσταντινούπολη.

    Αυτό θα πρέπει να το υπενθυμίζουμε προς κάθε κατεύθυνση, κάθε φορά που θα προβάλλει παρόμοια δήλωση για καταπίεση μειονότητας στην Δ. Θράκη. Όχι και οι αμετανόητοι γενοκτόνοι να μας παρουσιάζονται φιλάνθρωποι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Τουρκία δεν έχει δικαίωμα να δίνει μαθήματα προστασίας μειονοτήτων και ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε κανέναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. { Τη λειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν την απαγόρευσε ούτε η δική μας κυβέρνηση, ούτε και το Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η Θεολογική Σχολή έκλεισε με δικαστική απόφαση», είπε. }


    ναι , και όπως γνωρίζουμε όλοι, η Τουρκία, εκτός από ανεξάρτητη δικαστική εξουσία, έχει πρωτίστως, κράτος δικαίου και δημοκρατικούς νόμους!
    Ρε Μπαγίς, ούτε ο αμόρφωτος κι εξαθλιωμένος σου λαός, δεν τα χάφτει αυτά!Τι επικαλείσαι "δικαστική απόφαση"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν είναι θέμα «αμοιβαιότητας» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, τονίζει ο υπουργός Επικρατείας κ. Εγκεμέν Μπαγίς.

    φυσικά και δεν είναι θέμα αμοιβαιότητας.Είναι υποχρέωση της Τουρκίας, που ως υπό ένταξη χώρα της ΕΕ ,οφείλει να εφαρμόσει.Άρα, χωρίς αντάλλαγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.