27/9/09

Σχολείο χθες και σήμερα...




7 σχόλια:

  1. Αλήθεια είναι! Επιπλέον κάποτε οι γονείς λέγανε στα παιδιά τους "ν'ακούς τον δάσκαλο", τώρα λένε "και τι ξέρει αυτός μωρέ"! Βέβαια, από άλλη πλευρά, μετά από τα πρόσφατα ρεπούσεια κρούσματα στις παιδαγωγικές σχολές και στα νέα βιβλία, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ άστοχη φωτογραφία κατά τη γνώμη μου. Την παιδεία την κατακτά κανείς μόνος μέσα από ατομική προσπάθεια. Τα σχολεία στην Ελλάδα, ίσως και στο εξωτερικό από ότι έχω διαβάσει, παρείχαν πάντα μόνο εκπαίδευση (να γίνεις "καλό κάτι"), αλλά καθόλου παιδεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προσέξατε το ντύσιμο της δασκάλας του 1969 με το ντύσιμο της δασκάλας του 2009;
    Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες της εποχής εκείνης σεβόταν και τον εαυτό τους και τους μαθητές περισσότερο από κάποιους όχι από όλους από κάποιους σημερινούς εκπαιδευτικούς.
    Το χαλάρωμα στα ήθη και από την πλευρά των εκπαιδευτικών και από την πλευρά των μαθητών και τω ν γονέων τους έχουν τα αποτελέσματα της γελοιογραφίας η οποία δυστυχώς επαληθεύεται απόλυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΕΕΙ Η ΦΩΤΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η κάθε εποχή έχει τα υπέρ και τα κατά τα οποία τα ορίζουμε εμείς .Απλά στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει ότι χειρότερο να το υιοθετούμε .
    Οταν η τιμωρία θεωρείται αντιπαιδαγωγική γιατί δημίουργεί ψυχολογικά προβλήματα, αλλά στα παιδιά πρέπει να μάθουμε πως τα πάντα στην ζωή έχουν κόστος.
    Ας μου πει κάποιος πως συνδέονται όλα αυτά.
    Στο σχολείο το γεγονός ότι ένα παιδί δεν είναι σωστό στις υποχρεώσεις του δεν θα πρέπει να τιμωρείται αλλά πρέπει να του μάθομε ότι στην ζωή η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεων έχει κόστος.
    Εχουμε συνδέσει την τιμωρία με βασανιστήρια ενώ δεν είναι έτσι, με αποτέλεσματα να φύγουμε από το ένα άκρο να πάμε στο άλλο.
    Ναι σαν μάνα είμαι υπέρ της τιμωρίας όταν ο διάλογος δεν έχει φέρει αποτέλεσμα της παιδαγωγικής όμως τιμωρίας γιατί υπάρχουν και αυτού του είδους.
    Πως ένα παιδί το οποίο έχει μάθει ότι δεν υπάρχει κόστος άν δεν κάνει τα μαθήματά του, μιλάει άσχημα, κάνει ότι θέλει θα του πει αύριο μεθαύριο ο προιστάμενος κάτι παράλογο κατ'αυτό και θα το ακολουθήσει.
    Πως είναι δυνατόν να ζητάμε πειθαρχία όταν μαθαίνουμε την αναρχία.
    Πως είναι δυνατόν να ζητάμε σεβασμό όταν μαθαίνουμε ότι στα παιδιά μας ότι η ζωή είναι υποχρεωμένη απέναντί τους.
    Και γιατί θα πρέπει να είμαστε φίλοι και γονείς και όχι γονείς και φίλοι και συν το χρόνο να αλλάζουν τα ποσοστά;
    Το σχολείο είναι το αποτέλεσμα της αλλαγής μας σαν κοινωνία
    Πάνω απο όλα είναι ο διάλογοςαλλά και αυτός έχει όρια.
    Προς χάριν του διαλόγου ξεχάσαμε το απλό δεν είμαστε ολοι ισοι και όμοιοι ποτέ κανείς με κανέναν και το δυστήχημα είναι ότι τα παιδιά το μαθαίνουν όταν του λέμε άντε τώρα βγείτε στην κοινωνία των λιονταριών και αντιμετωπίστε τα όλα.
    Εμείς φταίμε κύριοι και κυρίες
    Εμείς που ζητάμε τα ρέστα από τον δάσκαλο και όχι από το παιδί μας.
    Εμείς που θεωρούμε επίτευγμα όσο πιο γδυμέμνο το στέλνουμε στο σχολείο τόσο πιο μοδάτο να είναι
    Εμείς που λέμε και τι έγινε γύρισε στισ 11 το βραδυ στα 11 χρόνια του που ήταν δίπλα στην συμμαθήτρια.
    Εμέίς που του παίρνουμε κινητό στα 9 για να το βρίσκουμε λες και οι δικοί μας γονείς δεν μας έβρισκαν.
    Εμείς που πάθαμε ψύχωση μη πάθουν ψυχολογικά αν τους αρνηθούμαι κάτι να τους πάρουμε ή κάνουμε και παθαίνουμε εμείς ψυχολογικά όταν αρχίζουν οι παραλογισμοί που εμείς τα μάθαμε να έχουν.
    Η πολύ δημοκρατία σε έναν λαό ανώριμο αλλά και ώριμος να είναι βλάπτει γιατί τα όρια μεταξύ δημοκρατίας και ασυδοσίας είναι πολύ κοντά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω ότι το μέτρο είναι και για την παιδεία το καλύτερο. Εμείς που πήγαμε γυμνάσιο την δεκαετία του '80 το ζήσαμε μιξ...Άλλοι καθηγητές μπορούσαν να σε σφαλιαρίζουν για την πλάκα και άλλοι ήταν σκέτο πάρτυ. Ροκ καταστάσεις! Έχω την εντύπωση όμως ότι χάρη σε νέους εκπαιδευτικούς γίνεται πολύ καλύτερη δουλειά από παλιά σε κάποια θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χριστίνα προσυπογράφω τίς αλήθειες πού καταθέτεις.
    Περικλής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.