27/9/09

Συνεχείς τουρκικές προφάσεις για χρήση του αεροδρομίου «Μ.Αλέξανδρος» της Χρυσούπολης


Προφάσεις «εκτάκτου ανάγκης» προφασίζεται συνεχώς η Τουρκία για να προσγειώνει τα αεροσκάφη της στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Χρυσούπολης, συνήθως με την αιτιολογία της έλλειψης καυσίμων.


Αυτό έγινε γνωστό, μεταξύ πολλών άλλων, κατά την κόντρα που ξέσπασε ανάμεσα στην υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη και το νέο ιδιοκτήτη της Ολυμπιακής και επικεφαλής της Marfin Investment Group (MIG), Ανδρέα Βγενόπουλο. Η απερχόμενη υπουργός Εξωτερικών επέλεξε στην τελευταία επί θητείας της συνεδρίαση της Ελληνοτουρκικής Κατευθυντήριας Επιτροπής να αποδεχθεί πλήρως το πάγιο τουρκικό αίτημα για αύξηση των δρομολογίων τουρκικών αεροπορικών εταιρειών στο Αιγαίο.

Απεδέχθη πλήρως το πάγιο τουρκικό αίτημα για αύξηση των δρομολογίων τουρκικών αεροπορικών εταιρειών στο Αιγαίο Παρέκαμψε, έτσι, πλήρως τις πάγιες αιτιολογημένες αντιρρήσεις -και αντιπροτάσεις- του υπουργείου Αμυνας για τον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου. Η ελληνοτουρκική συμφωνία για αύξηση των δρομολογίων ελληνικών και τουρκικών αεροπορικών εταιρειών σε προορισμούς εκατέρωθεν του Αιγαίου ήρθε χθες στο προσκήνιο ξαφνικά, όταν ο ιδιοκτήτης της Ολυμπιακής, κ. Βγενόπουλος, ενέπλεξε ευθέως την κ. Μπακογιάννη σε «χαριστική» ρύθμιση υπέρ της εταιρείας Aegean, του κ. Βασιλάκη (επίσης εκ Κρήτης προερχόμενου). Η εταιρεία Aegean έχει ήδη αρχίσει τα δρομολόγιά της στην Τουρκία.

Παραλλήλως έγινε γνωστό ότι ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές, μειοδότης του οποίου ήταν ο κ. Βγενόπουλος της Ολυμπιακής με 18 εκατ. ευρώ ετησίως.

Αναλυτικότερα: Από το 1999, η τουρκική κυβέρνηση ζητεί επιμόνως από την Αθήνα να έχει το δικαίωμα, κατά την τουριστική κυρίως περίοδο, να χρησιμοποιεί τουρκικά αεροσκάφη τσάρτερ από την Τουρκία με ελληνικούς προορισμούς στο Αιγαίο. Συγκεκριμένα, η Τουρκία ζητούσε δρομολόγια τουρκικών αεροσκαφών από τα αεροδρόμια της Αγκυρας και του Νταλαμά, με προορισμούς τη Ρόδο, το Ηράκλειο και τη Σαντορίνη.
Μέχρι προσφάτως, το υπουργείο Αμυνας και ειδικά το ΓΕΑ, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, δεν επέτρεπε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να αδειοδοτήσει αυτές τις τουρκικές πτήσεις, αν η Τουρκία με τη σειρά της δεν αποδεχόταν δρομολόγια από τη Σμύρνη προς τη Χίο και τη Λήμνο, δηλαδή και τα ελληνικά νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Η Αγκυρα ουδέποτε δέχτηκε βεβαίως τις ελληνικές αντιπροτάσεις, επιμένοντας ότι η περιοχή Λήμνου - Χίου είναι αποστρατιωτικοποιημένη και δεν αναγνωρίζει αεροδιαδρόμους. Η Αγκυρα, όμως, όλο το προηγούμενο διάστημα προκαταλάμβανε την Ελλάδα με αιτιολογίες «εκτάκτου ανάγκης» (π.χ. έλλειψη καυσίμων) και χρησιμοποιούσε ελληνικά αεροδρόμια όπως π.χ. η Σαντορίνη ή η Χρυσούπολη στην Καβάλα.
Την άνοιξη του 2009, το υπουργείο Εξωτερικών ήρε τις μέχρι τότε ελληνικές επιφυλάξεις και αντιπροτάσεις, με αποτέλεσμα να δεχτεί τις τουρκικές προτάσεις για τουρκικά δρομολόγια σε Ρόδο, Σαντορίνη, Ηράκλειο και να ξεχάσει τις αντίστοιχες «υποχρεωτικές πτήσεις σε Χίο ή Λήμνο».

Ετσι «απελευθερώθηκαν» οι πτήσεις τουρκικών αεροπορικών εταιρειών μόνο στο νότιο Αιγαίο και ξεκίνησαν οι αντίστοιχες πτήσεις προς Τουρκία της εταιρείας Aegean.

Σύμφωνα με το σχετικό μνημόνιο Ελλάδας - Τουρκίας, οι τελικοί τουρκικοί προορισμοί είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, με «ενδιάμεσα σημεία τα οποία μπορούν να είναι οποιαδήποτε».

Το υπουργείο Εξωτερικών ανέλαβε επί της ουσίας την πλήρη ευθύνη αυτής της οικονομικο-πολιτικής απόφασης, αποκαλύπτοντας -με καθυστέρηση περίπου πέντε μηνών και ύστερα από τον «καβγά» με τον κ. Βγενόπουλο- ότι το θέμα αυτό πρώτα ήρθε και συμφωνήθηκε στην Ελληνοτουρκική Επιτροπή Ελλάδας - Τουρκίας, που συνεδριάζει δύο φορές τον χρόνο υπό την αιγίδα των δύο υπουργείων Εξωτερικών, και μετά δόθηκαν οι οδηγίες στις δύο υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας των υπουργείων Μεταφορών Ελλάδας και Τουρκίας να συντάξουν το σχετικό μνημόνιο. Σημειώνεται, πάντως, ότι η ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών εντέχνως υποβαθμίζει τη συμμετοχή του υπουργείου Εξωτερικών σε ρόλο «συμβουλευτικό» στη σύνταξη του μνημονίου επισημαίνοντας ότι «στο σημείο αυτό τελειώνει εμπλοκή του υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων...».

kavalanet.gr/

11 σχόλια:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=nTzQijhmueg&feature=related Σαν παρενθεση το βαζω αυτο.Υπαρχουν ακομα αξιολογες παροσπαθειες στην τεχνη αλλα το μονο που μας πλασαρουν ειναι σκουπιδια.Ακουστε ολοι αληθινη αγνη ΕΛΛΗΝΙΚΗ μουσικη και οσους αρεσει να το διαδοσουν.Καλο βραδυ.

    Δημητρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι και πάλι απίστευτο πως η κυρία Μπακογιανη ξεπουλά οτιδήποτε είναι εθνικά και οικονομικά σπουδαίο, για το όνομα μίας δήθεν συνεννόησης με την γείτονα χώρα. Τι να πω με κάθε τι νέο που μαθαίνω γύρω απο τα πεπραγμένα του υπουργείου εξωτερικού (Κ. Μπακογιαννη) μεγαλωνη η οργή και οδύνη μου

    Θρακιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. H Ντόρα αποδεικνύεται άξια του βρυκόλακα πατέρα της και σε αυτά τα θέματα. Ο γκαντέμης το 1979 αν θυμάμαι καλά ως υπουργός εξωτερικών είχε αποδεχθεί το τουρκικό αίτημα για μείωση της τερματικής περιοχής του αεροδρομίου της Λήμνου. Το θεώρησε ως κίνηση καλής θέλησης. Εμείς δώσαμε, οι Τούρκοι πήραν χωρίς να δώσουν κάτι και πάμε γι' άλλα. Αυτή είναι η τακτική τους. Αρπάζουν χωρίς να δίνουν και μετά ζητάν άλλα. Κι εμείς δίνουμε σαν μαλάκες. O θεός να μας φυλάει από βρυκόλακες και τις κόρες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. να πανε λοιπόν οι έλληνες πολίτες να ψηφίσουν την κ. μπακογιάννη στις εκλογές. έτσι για να δείξουμε ποσο ζώα είμαστε. όπως και το σοι της και όποιον άλλον από τα κόμματα έχει δείξει αντεθνική συμπεριφορά.
    ο μεγαλύτερος εχθρός του έλληνα ειναι ο εαυτός του και η ιστορία δείχνει οτι ο έλλληνας δεν διδάσκεται από την ιστορία.
    όπως στρώνουμε θα κοιμηθούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τώρα να δεις με τον ΓΑΠ τι έχει να γίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. οι απορίες που έχει ο κάθε λογικός σε αυτήν την υπόθεση είναι παρα πολλές.πως διάολο εμπλέκεται μάλλον παρα εμπλέκεται το υπεξ στις άδειες των αεροσκαφών και όχι το συγκοινωνιών αν δεν κάνω λάθος,γιατί δεν ακούστηκαν οι δικές μας απαιτήσεις εισηγήσεις στο υπεξ για την τουρκικη πλευρά και πολύ περισσότερο του υπουργείου αμύνης,για ποιον δουλεύει το εξωτερικόν για τους τούρκους οι για τα πατριωτάκια.εντέλει ο πρώην πρωθυπουργός μπούλης είναι τόσο άχρηστος που και εδώ σκατά τα έκανε,δυο γαϊδάρων άχυρα δεν μπόρεσε να χωρίσει.γιατί πέσαν οι μηνύσεις εκατέρωθεν και γιατί στην θεοδώρα μητσοτάκη μπακογιάννη κουβελάκη και όπως αλλιώς λέγεται αυτό το άτομο,έχει κάνει ονομαστική μήνυση η MIG,και όχι σε γραμματέα ή υπηρεσιακό παράγοντα.το πρωθυπουργικό γραφείο γιατί δεν λέει κουβέντα,και εν τελει πάλι υπόνοιες για κουμπάρους.αυτά ξέρουμε και σχολιάζουμε,γιατί η MIG δεν έχει κέρδος και παραπονιέται και νιώθει αδικημένη και ριγμένοι για το λεγόμενο φιλέτο των αερογραμμών,για σκεφτείτε τι αλλα δεν ξέρουμε,σκεφτείτε ότι όλα αυτά τα βλέπουν οι ξένοι και έχουν μουρλαθεί με την κυβερνητική ξεφτίλα,πρώτοι στην διαφθορά εντός στην ευρωζώνη για αυτό και η κάθε ζίμενς παρακαλάει να έχει δουλειές στην ελλάδα,σίγουρα πράγματα φτάνει να πλησιάσεις τα σωστά άτομα,άντρα η γυναικα.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και μετά αναροτιέστε γιατί πάει σε εκλογές ο Καραμανλής;
    1) Δεν γίνετε να ανέχετε άλλο αυτά που κάνει η Ντόρα.
    2) Ετοίμαζαν αίμα το φθινόπωρο, μέσα από συγκεντρώσεις και διαφορες οργανώσεις που γίνονται.
    3) Η οικονομία όντος δεν είναι καλή αλλά με ενέσεις θα μπορούσε να δώσει αρκετά χρήματα με το ΕΣΠΑ (ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ)
    4)θα γινόνταν προβοκάτσια
    5)ο μεημαράκης στο υπουργείο άμυνας κάνει όλο βλακείες και υπάρχει η πιθανότητα να εκτεθούμε
    6)ακόμα και η Τουρκία θα κάνει προβοκάτσια τον χειμώνα (εκεί πάμε)
    8) Στελέχη του δεν έχουν καταλάβει τι γίνεται και συνεχίζουν να κάνουν βλακείες
    9) κατάλαβε ότι και να κάνει το καθεστός του καρατικού μηχανισμού του πασοκ δεν μπορεί να κάνει κάτι(δεν γίνετε να μην μπορείς να μετακινεί) με αποτέλεσμα να είναι άσχετοι σε όλες τις συμαντικές θέσεις και να μπλοκάρουν όλη την πρόοδο.
    Για όλα τα παραπάνω τον αγώνα τον κάνει μόνος του σχεδόν με την Ντόρα και καπους άλλους βουλευτές να αρωσταίνουν και να άλλους βάζουν εμπόδια στον προεκλογικό αγώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και όμως φίλοι μου, ο κόσμος (όλοι αυτοί που ψηφίζουν "κατευθυνόμενα", χωρίς να σκέπτονται) θα την ξαναψηφίσει.
    Αντε όμως και να μην έβρισκε ψήφους, τότε τι θα έκανε ; Θα άλλαζε ή δεν θα άλλαζε τακτική.
    Τόσα χρόνια ο Καραμανλής έβαζε βάσεις για τη δημιουργία καλών σχέσεων με τη Ρωσσία και αυτή η κόρη του Βρυκόλακα, έβαζε συνέχεια τρικλοποδιές και κοίταζε να γκρεμίσε ότι οι άλλοι χτίζανε. Σε μίζες με τη SIEMENS ακούστηκε, τι έγινε ; ΤΙΠΟΤΑ.
    Δυστυχώς ο κόσμος ψηφίζει χωρίς σκέψη, αψυχολόγητα, αβασάνιστα, ότι σαβούρα του σερβίρουν.

    ΚΑΜΜΙΑ ΨΗΦΟ ΣΕ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ-ΚΥΡΙΑΚΟ, ΓΕΝΙΚΩΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΙΚΟ.
    ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΗΘΑΡΓΟ. ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ.

    ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ
    ΕΞΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ. ΜΗ ΠΕΤΑΤΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΑΣ.
    ΛΥΠΗΘΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΒΡΥΚΟΛΑΚΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΗΤΕ ΚΥΡΙΟΙ...ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΗΤΕ!!!!!
    ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ
    ΣΩΜΑΤΙΚΑ
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ.....
    ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ......

    ΕΥ,ΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ai sihtir (στα τούρκικα) ρε ντόρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ζητω η Μπορα.ολοι μαζι Γραικυλοι να την ψηφισουμε.Να τη βγαλουμε παλι πρωτο σε ψηφαλακια τη κορη του Δρακουλα.Και εγω οταν μας την πεσουν θα παω πρωτος στο μετωπο για να σας σωσω.Γραικυλοι τι σας περιμενει.Τρυπα δε θα βρειτε να κρυφτειτε.Ζητω η Μπορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.