22/2/19

Καλώς τονε - Ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής με τη ΝΔ, με εμετικό άρθρο για το θέμα της Μακεδονίας

Εθνικισμός και εθνικό συμφέρον
Εθνικισμός και εθνικό συμφέρον * Η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης είναι εγκλωβισμένη στην πολιτική των κυβερνήσεων Μητσοτάκη και Παπανδρέου της περιόδου 1990-1995· μια πολιτική που χαϊδεύει το εύκολο πάθος και τον εθνικισμό μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης αλλά αγνοεί το εθνικό συμφέρον 
Π. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ 
Ο ύπατος εκπρόσωπος της Εξωτερικής Πολιτικής της ΕΕ Χαβιέρ Σολάνα (δεξιά) και ο πρόεδρος
Π. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ
25 Νοεμβρίου 2008, 00:11 Ενημερώθηκε: 7 Οκτωβρίου 2007, 00:00
Ενα από τα πιο απογοητευτικά αποτελέσματα των εκλογών που πέρασαν ήταν η εκλογική επιτυχία του ΛΑΟΣ. Το κόμμα αυτό είναι πράγματι ένα κόμμα των άκρων, της ξενοφοβίας και του μίσους. Παρ’ όλα αυτά, τα δύο μεγάλα κόμματα δεν είναι άμοιρα ευθυνών για την άνοδό του. Το κόμμα αυτό κτίστηκε πάνω στις εσφαλμένες κοινές παραδοχές και των δύο μεγάλων κομμάτων για το λεγόμενο «μακεδονικό ζήτημα». Αν τα δύο μεγάλα κόμματα είχαν περισσότερο θάρρος, θα είχαν αντισταθεί στα αισθήματα θυμού, απογοήτευσης και αγανάκτησης, που γέννησαν το «μακεδονικό ζήτημα». Αντί να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό ότι τα διάχυτα συναισθήματα αυτά ήταν υπερβολικά και τελικά εσφαλμένα, και τα δύο υποδαύλισαν τη λαϊκή αγανάκτηση για μικροκομματικά οφέλη και τώρα ευθύνονται για την επιτυχία του ΛΑΟΣ. Το μακεδονικό θέμα όμως είναι πλέον ανύπαρκτο, και το εθνικό μας συμφέρον απαιτεί επιτέλους να πούμε ότι είναι ανύπαρκτο.
* Το όνομα «Μακεδονία» 
Στην αρχή το θέμα ήταν σύνθετο: αφορούσε τον αλυτρωτισμό των εθνικιστικών κινημάτων της πΓΔΜ, τις απειλές κατά της Ελλάδας (σοβαρές ή όχι, δεν ενδιαφέρει), καθώς και τη χρήση ελληνικών εθνικών συμβόλων. Κατόπιν της ενδιάμεσης συμφωνίας του 1995, όλα τα άλλα ζητήματα διευθετήθηκαν, αφού η πΓΔΜ άλλαξε τη σημαία της και το Σύνταγμά της. Το μόνο ζήτημα που μας χωρίζει σήμερα είναι το όνομα.
Γιατί αντιδρά η Ελλάδα στον αυτοπροσδιορισμό της πΓΔΜ ως «Δημοκρατίας της Μακεδονίας»; Ποιο εθνικό της συμφέρον βλάπτεται; Η επίσημη θέση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών σήμερα είναι ότι η ονομασία αυτή «σφετερίζεται την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας». Η θέση αυτή όμως είναι πολύ δύσκολο να θεμελιωθεί.
Η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας είναι τα σημαντικότερα κείμενα της ελληνικής γλώσσας, τα μνημεία, τα κτίρια, τα αγάλματα, οι εκκλησίες και τα άλλα έργα τέχνης που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα, στο Βυζάντιο και στη μεταβυζαντινή και σύγχρονη εποχή. Ποιος τα έχει κληρονομήσει και σε ποιον ανήκουν; Σε κανέναν δεν ανήκουν ως ιδιοκτησία – με την έννοια ότι μπορεί να τα πουλήσει ή να τα καταστρέψει. Ανήκουν σε όσους τα διαβάζουν ή τα ακούν, τα επισκέπτονται ή τα θαυμάζουν. Ανήκουν ίσως κυρίως στους μελετητές τους, οι οποίοι φροντίζουν να μας εξηγούν τι σημαίνουν. Ολοι οι φερόμενοι ως συνιδιοκτήτες οφείλουν να τα σέβονται το ίδιο.
Ανήκουν και στους σημερινούς Ελληνες, ως πολιτιστική κοινότητα, αφού αποτελούν αληθινό τμήμα της Ιστορίας τους. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ανήκουν αποκλειστικά στην Ελλάδα ως κράτος. Ο ελληνικός πολιτισμός ανήκει και στους Κυπρίους και στους Ελληνες του εξωτερικού, αλλά και σε όσους αγαπούν και καλλιεργούν τα ελληνικά γράμματα και τη δημοκρατία, οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Ανήκουν επίσης και στις χώρες όπου βρίσκονται σήμερα τα ερείπια της αρχαίας Εφέσου ή των αρχαίων Συρακουσών. Οι κληρονόμοι είναι τόσο πολλοί και τα δικαιώματά τους τόσο αποσπασματικά ώστε ο όρος χάνει το νόημά του.
Μπορεί κανείς να αφαιρέσει την κληρονομιά αυτή με το να κλέψει αγάλματα, εικόνες, χειρόγραφα. Αλλά η πΓΔΜ δεν κλέβει οτιδήποτε τέτοιο. Γι’ αυτό και το υπουργείο χρησιμοποιεί την έκφραση «σφετερίζεται», δηλαδή ιδιοποιείται έναν ρόλο, ιδιότητα ή αξίωμα. Τέτοιος ρόλος, ιδιότητα ή αξίωμα όμως δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει, όπως είδαμε, ένας αποκλειστικός κληρονόμος της ελληνικής κληρονομιάς. Γι’ αυτό το επιχείρημα του υπουργείου είναι άστοχο.
Το όνομα δεν σημαίνει βέβαια μόνο Γεωγραφία. Σημαίνει και Ιστορία. Σίγουρα μας ενόχλησε όλους η έφεση ορισμένων σκοπιανών εθνικιστών να καλλιεργούν τον μύθο ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Σλάβοι και όχι Ελληνες. Και όμως οι εξωφρενικές αυτές απόψεις (που όλοι θα θέλαμε να μην υπήρχαν) δεν προσβάλλουν την Ελλάδα ούτε απειλούν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Εάν είναι εσφαλμένες, τότε προσβάλλουν μόνον αυτούς που τις διατυπώνουν. Το θέμα αυτό είναι θέμα των ιστορικών και των αρχαιολόγων. Το πώς θέλουν οι Σκοπιανοί να αναφέρονται στην Ιστορία τους, δηλαδή με ψέματα και προπαγάνδα, δεν είναι κάτι που αφορά την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Η κληρονομιά μας είναι ζήτημα της ιστορικής αλήθειας. Δεν απειλείται από αναξιόπιστους ισχυρισμούς. Ο σεβασμός της αλήθειας σπάνια είναι θέμα εξωτερικής πολιτικής. Είναι κυρίως θέμα παιδείας.

* Το ελληνικό βέτο 
Η ελληνική εξωτερική πολιτική θα πρέπει συνεπώς να πάψει να ασχολείται με τέτοια ζητήματα. Το αν έχουμε εμείς ή οι Σκοπιανοί περισσότερη σχέση με τον Μέγα Αλέξανδρο είναι θέμα των ιστορικών. Ας πιστεύει καθένας μας ό,τι θέλει.
Το εθνικό συμφέρον είναι αλλού. Η ελληνική κοινή γνώμη μάλλον έχει ξεχάσει ότι μέχρι το 2001 η πΓΔΜ απειλείτο από εμφύλιο πόλεμο μεταξύ της αλβανικής μειοψηφίας και της σλαβικής πλειοψηφίας. Η Συμφωνία της Οχρίδας που σταμάτησε τις βίαιες συγκρούσεις βασίστηκε στην προοπτική ότι η αλβανική μειονότητα θα προστατευτεί μέσω της ένταξης της χώρας στους ευρατλαντικούς θεσμούς. Κομμάτι της πορείας αυτής είναι ασφαλώς η ένταξή της στο ΝΑΤΟ και η σταδιακή έναρξη της ενταξιακής διαδικασίας στην ΕΕ. Πώς στηρίζει η Ελλάδα τη συμφωνία αυτή;
Η απάντηση είναι ότι δεν τη στηρίζει. Η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης είναι εγκλωβισμένη στην πολιτική των κυβερνήσεων Μητσοτάκη και Παπανδρέου της περιόδου 1990-1995· μια πολιτική που χαϊδεύει το εύκολο πάθος και τον εθνικισμό μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης αλλά αγνοεί το εθνικό συμφέρον.
Η επίσημη πολιτική μας, παρά τις παλινδρομήσεις του Πρωθυπουργού κατά την προεκλογική περίοδο, είναι ότι απειλούμε σήμερα με άσκηση βέτο την ένταξη της πΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και τη συνέχιση της πορείας της στην ΕΕ. Η κυβέρνηση σήμερα φαίνεται ότι θεωρεί πως το όνομα της πΓΔΜ είναι κάτι πιο σημαντικό από τη σταθερότητα και την ειρήνη της περιοχής μας. Οτι ο κίνδυνος εμφυλίου πολέμου δύο ώρες από τη Θεσσαλονίκη είναι κάτι ήσσονος σημασίας.

Το δικό μας όνομα
Είναι εντυπωσιακό πώς η πολιτική μας για τα Σκόπια συμβαδίζει με μια ακατανόητη πολιτική στο θέμα του ονόματος της δικής μας χώρας. Οταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μάς αφαίρεσε τα διαβατήριά μας τον περασμένο Ιανουάριο, μας τα αντικατέστησε με νέα διαβατήρια τα οποία ενώ χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα συνεχίζουν να αρνούνται να χρησιμοποιήσουν τον όρο «Greece», που σημαίνει ακριβώς Ελλάδα, αρχαία και σύγχρονη. Το όνομα της χώρας μας φέρεται μόνον ως Hellenic Republic, και πουθενά ως «Greece» (ή «Grèce» ή «Griechenland») όπως είναι διεθνώς γνωστό, με αποτέλεσμα να με ρωτούν σε διάφορα αεροδρόμια οι υπάλληλοι από ποια χώρα προέρχομαι.
Ομολογώ ότι αγνοώ τον λόγο της προτίμησης αυτής αλλά υποθέτω ότι έχει σχέση με τον εθνικιστικό θυμό κάποιων υπουργών ή υφυπουργών. Ο όρος «Greece» είναι σήμερα καθιερωμένος στην αγγλική γλώσσα ως το όνομα της χώρας μας, του έθνους μας και του πολιτισμού μας. Μετά την Επανάσταση, η Συνθήκη του Λονδίνου το 1832 αναγνώρισε το νέο ελληνικό κράτος ως «Greece». Οταν τα παιδιά στα αγγλικά σχολεία διδάσκονται σήμερα αρχαία ελληνικά, το μάθημα αυτό ονομάζεται απλά «Greek language».
To όνομα της χώρας μας είναι όμορφο και πολύτιμο. Είναι ειρωνικό το ότι στο όνομα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς η κυβέρνηση επενδύει τόσο κόπο στο όνομα μιας άλλης χώρας, ενώ είναι τόσο σπάταλη με το δικό μας.


*Ο κ. Παύλος Ελευθεριάδης διδάσκει στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

 Εθνικισμός και εθνικό συμφέρον | tovima.gr

5 σχόλια:

  1. "Άνευ ψεύδους ουδεμία υπόθεσις ευοδούται."

    "Πάντοτε αμετάβλητοι οι σχοινοβάται ούτοι οι Αθίγγανοι, οι γελωτοποιοί ούτοι πίθηκοι (καλώ δε ούτω τους λεγομένους πολιτικούς). Μαύροι χαλκείς κατασκευάζοντες δεσμά δια τους λαούς εν τη βαθυζόφω σκοτία του αιωνίου εργαστηρίου των."

    "Η αλήθεια είναι πάντοτε παράλογος, και διά τούτο δεν την λέγουσι ποτέ οι φρόνιμοι και ηλικιωμένοι άνθρωποι, αλλά την ομολογούσιν οι μεθυσμένοι, οι τρελλοί, οι άρρωστοι και τα μικρά παιδία."
    («Οι Έμποροι των Εθνών»)

    Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, 1851-1911 , Έλληνας συγγραφέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξερει οτι ο "Γραικος" δεν ειναι ωραια λεξη; "Ελλην" ειναι το αρχαιο και το σωστο. Μαθαμε να δεχομαστε ολα τα ξενοφερτα οπως Greece για μας και Macedonia για τους απο πανω! Σε εκεινους δινουν αρχαια ονομασια ,σε εμας οχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δηλαδη οποιος υποστηριζει και διαδιδει ψευδη με στοχο το ιδιον οφελος οπως μπορει να το αντιλαμβάνεται ο ψευτης , δεν ειναι λαθος η ποινικα κολασιμο , αλλα αποτελει αντικειμενο μελετης και φιλοσοφικο ισως στοχασμο απο τον ιστορικο του μελλοντος.
    Αν η αληθεια ειναι απλα δευτερευουσης σημασιας και σημασια εχει το ιδιο οφελος πασα τροπο τοτε Παυλο που εισαι και δικηγορος ειμαι πολυ περιεργος να ξερω αν αυτη την λογικη σου την εφαρμοζεις και στον προσωπικο σου βιο η ακομα πιο ενδιαφερον θα ηταν να ηξερα αν αυτα μαθαινεις τα παιδια σου η αν αυτα αγορευεις στα δικαστηρια. Δεν νομιζω Παυλο.
    Καθεσε ανερυθριαστος και δεν απλα προτεινεις οτι η αληθεια ειναι ανευ σημασιας το κανεις και με συγκαταβατικο τροπο λες και ειμαστε νηπια και δεν καταλαβαινουμε το προφανες.
    Ω Παυλο τα καταλαβαινουμε τα προφανη πολυ καλα.
    Δεν μπορει ρε Παυλο εγω η τελευταια τρυπα της φλογερας να μπορω να σου κανω ακριβες και ιστορικα τεκμηριωμενο το σημειο που ξεκινησε ο Πανμακεδοσνισμος σαν επιδιωξη και ποια γεωπολιτικα συμφεροντα εξυπηρετουσε.
    Πως? Λεγεται internet και βρισκεις οτι θελεις.
    Τωρα αραγε εσυ πως και δεν εισαι ενημερωμενος για αυτα την ιστορικη αληθεια?
    Ειναι προφανες αραγε το γιατι?

    Αυτο το κειμενο και το επιχειρημα που εστησες ειναι πραγματικα αστειο και εσυ εχεις παρει πτυχιο στη νομικη. Αν δεν υπαρχει αποκλειστικος κληρονομος της Ελληνικης κληρονομιας οπως λες , τοτε τα Ελγινεια μαρμαρα καλως τα εχουν οι Εγγλεζοι και το υπουργειο λεει και υποστηριζει κουταμαρες
    https://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/giati-prosfygame-sto-eyropaiko-dikastirio-gia-ta-glypta-toy-parthenona

    https://www.aftodioikisi.gr/diethni/istoriki-apofasi-oie-enischyei-to-aitima-gia-epistrofi-ton-glypton-toy-parthenona/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. .......

    Μαλλον λοιπον αυτα που λες εσυ ειναι κουταμαρες Παυλο.
    Εισαι ενα θρασιμι της πολιτικης που τολμας και μιλας λες και εισαι ο συγκαταβατικος πατερας που εξηγει στο μικρο και απειρο παιδι του. Σπερνεις ψευδη και θεωριες που εξυπηρετουν ξενα κεντρα και συμφεροντα με μοχλο την απειλη του πολεμου. Καλύπτεις το μικρο σου αναστημα και την δειλια σου πισω απο ψευδο επιχειρηματα και ψευδο ρητορικη. Θυμιζω απλα την περιπτωση του λιθοβολισμου Λυκιδη κατα την αρχαιοτητα και πιο συγκεκριμενα τους Περσικους πολεμους (http://www.sigmalive.com/opinions/lazaros-mavros/1684/o-lithovolismos-tou-voulefti-lykidi).
    Βλεπεις Παυλο απο αυτη την κληρονομια και αυτες τις διδαχες και παραδείγματα ειναι αδυνατον να βλεπουμε τα γεγονοτα και το φρονημα με αλλο τροπο. Γιατι αυτη ειναι η κληρονομια μας και αυτοι ειμαστε. Και εαν ακομα δεχτω , την λαθος πλεον , εκδοχη οτι δεν ειμαστε τοτε θα απαντησω οτι αυτοι θα θελαμε και οφειλουμε να ειμαστε.
    Τωρα πες μας για το δικο σου φρονημα και τις δικες σου διδαχες. Ποσο μικρος φανταζεις εσυ και η ρητορικη της ηττοπαθειας σου. Η ιστορια θυμαται αυτους που δεν ενεδωσαν και με τα παραδείγματα τους μεγαλωνουμε τα παιδια μας. Ποσο μικρος μοιαζεις.

    Ειναι προφανες σε οποιον ασχοληθει εστω και λιγο το τι συμβαινει στη σφαιρα της γεωπολιτικης. Για σενα Παυλο μαλλον δεν ειναι.
    Δεν ειναι το θεμα Παυλο ποσο και πως μας απειλουν οι αλλοι με τις επιδιωξεις και τις κινησεις στην σκακιερα. Καλα κανουν αυτοι και παιζουν το παιχνιδι τους.
    Το θεμα Παυλο ειναι οτι εσυ προτεινεις οτι το δικο μας το παιχνιδι πρεπει να ειναι ο ενδοτισμος και η φιλανδοποιηση της Ελλαδος. Αρα δεν εχεις κατα νου το μακροπροθεσμο συμφερον της Ελλαδας αλλα τα συμφεροντα του αλλου μερους.
    Οταν ο πελατης σου (ο λαος) σε πληρωνει να κερδισεις τα δικαια του εσυ πας στο δικαστηριο και υποστηριζεις τα συμφεροντα του αλλου μερους? Προκαλεις γελιο.
    Κλεινοντας επειδη δεν θελω να παω βημα βημα ολα τα επιχειρηματα σου (που γινεται ανετα και κανονικοτατα γιατι η ρητορικη σου ικανοτητα και τα λογικα σου κατασκευασματα ειναι ανενημερωτα και αστεια) θα επισημάνω κατι τελευταιο.
    Αναφερεις για το Greek και Hellenic και για το Υπουργειο.
    Εδω ρε Παυλο οι αλλοι αυθαιρετα και με υπουλες μεθοδευσεις και σκοπους στο βαθος εις βαρος της Ελλαδας , ειπαν οτι ειναι μακεδονες και ευχονται και κρατος με θεσσ/νικη κτλ και το δεχεσαι. Αλλα τσινας στο Ηellenic που ειναι για ιδια χρηση και δεν το εχουμε επιβαλει πουθενα και ειναι ουσιαστικα η εισαγωγη της Ελληνικης λεξης σε ξενους χαρακτηρες.
    Το πρωτο δεν σε πειραζει και το δευτερο ειναι καπως προβληματικο?

    http://www.enikonomia.gr/timeliness/190552,vomva-apo-ton-areio-pago-gia-to-skopiano-den-yparchei-makedoniko-.html

    Αυτο εδω μηπως το εχεις υποψη σου?
    Εισαι δικηγορος?
    Τελικα ρε Παυλο εγω που ειμαι η τελευταια τρυπα της φλογερας και μπορω να βρω αυτα τα προφανη τι ειμαι?
    Μαλακας?
    Και εσυ που λες αυτα τα παραλογα αντεθνικα μειοδοτικα ανευθυνα δειλα ψευδη τι εισαι?
    Ο Εξυπνος?

    Αυτοι ειναι κυριοι οι ανθρωποι που ερχονται ενωπιον σας να ζητησουν την ψηφο σας.
    Ο εχων νουν νοειτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτα σε οτι αφορα τον Παυλο...και σωστα.
    Ομως ειναι και κατι αλλο..Αυτα που αφορουν την ΝΔ...και τον ..Παυλο....και το πως αυτα τα δυο αφορουν τον λαο που ψηφιζει αυτα τα δυο....Διοτι ο ..Παυλος επιλεχθηκε απ την ΝΔ....κι αρα συμφωνουν οι δυο τους σε ολα....Και το παραμυθι ...μυθι...μυθι.......το κουκι και το ρεβυθι...Καπου ακουσα ΝΔ =36 %......και Συριζα = 24 %....συνολο = 60 %....Δηλ....το 60% του λαου θελει οτι .....λεει ο ..Παυλος......και κατι λαμογια εξωτερικου...και η ...Τουρκια !!!! Αλλα και η ΝΔ.....θελει το ..ιδιο...!!! (...οτι και η ..Τουρκια ).....Κι αν ολα αυτα δεν ειναι ανεκδοτο....τοτε οι συμφορες ολες .δεν συνετησαν κανεναν δεκα χρονια....απ το 60%.....του λαου....Μαζοχισμος λεγεται αυτο ...βσρια διαστροφη ...οχι ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.