28/7/10

Μαντζικέρτ

http://www.anlayalim.com/wp-content/uploads/2009/12/1071_malazgirt_meydan_muharebesi.jpg
Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Μετά το Μαντζικέρτ και την αιχμαλωσία του Ρωμανού Διογένη από τους λεηλάτες κατσαπλιάδες του Αλπ Αρσλάν άρχισε η κατρακύλα της Αυτοκρατορίας. Ο Σπύρος Βρυώνης στο μνημειώδες έργο του «Η παρακμή του Μεσαιωνικού Ελληνισμού και η διαδικασία εξισλαμισμού στη Μικρά Ασία» περιγράφει την αποσύνθεση του Ελληνισμού, που ακολούθησε, στην ανατολική όχθη της Ελληνικής Λίμνης και την ενδοχώρα της.
Η μακρά σύγκρουση γραφειοκρατίας και στρατιωτικών και κυρίως η προδοσία των Δυνατών, της αριστοκρατίας, που για να διατηρήσει τα προνόμια και τις γαιοκτησίες της και να επικρατήσει στην πολιτική εξουσία, αδίστακτα πρόδωσε τον Αυτοκράτορα της, την πίστη της, το Λαό της, έφτασε ως την εγκατάλειψη στο πεδίο της μάχης του πρόμαχου Ηγέτη από τους Άρχοντες και στην λιποταξία ολόκληρων μονάδων.
Οι χρονικογράφοι αναφέρουν από κει και πέρα κι ένα νέο είδος πληθυσμού, τους μιξοβάρβαρους. Ήσαν το προϊόν του δοσιλογισμού της αριστοκρατίας και των παρατρεχάμενων. Ελληνόφωνοι που υπηρετούσαν τους Σελτζούκους, οι οποίοι είχαν δημιουργήσει ακόμη κι Ελληνική Υπηρεσία, με περίεργα ονόματα, μισά τουρκικά, μισά ελληνικά, άλλοι ακόμη τύποις χριστιανοί, άλλοι μουσουλμάνοι, ανέλαβαν κάθε είδους ρόλο στον μηχανισμό της υποταγής και της τουρκικής επέκτασης. Από αριστοκράτες διοικητές που παρέδιδαν αμαχητί κάστρα για να πάρουν αλλού γαιοκτησίες ως υποτελείς του Σουλτάνου, ως μικροκαθάρματα που για την επιβίωση τους και την εξασφάλιση προνομίων έναντι των ραγιάδων, γίνονταν πρόθυμοι «ταγματασφαλίτες», διερμηνείς, έστω και ιπποκόμοι του κατακτητή.
Η αποδομητική δράση των Δυνατών, των «νταβαντζήδων» της εποχής, πριν μαχαιρώσουν πισώπλατα τον Αυτοκράτορα τους, κάνουν σουνέτι και φορέσουν σαρίκι, πρώτα διέλυσε την ραχοκοκκαλιά της κοινωνίας, την τάξη των μικρών και μεσαίων αγροτών, απ’ όπου στρατολογούνταν οι ισχυροί Στρατοί των Θεμάτων. Ευτέλισαν το φρόνημα και την νομιμοφροσύνη των μικρών ανθρώπων, διέσπασαν την κοινωνική και ηθική συνοχή της Ελληνικής Ανατολής.
Όπου προσκύνησε η αριστοκρατία, ακολούθησαν κι οι απονευρωμένες μάζες των χωρικών και των επαγγελματιών.
Υπήρχε λοιπόν και τότε μια τάξη από γραφειοκράτες και «αριστοκράτες», που είχε συμφέροντα ξεχωριστά κι αντίθετα από το Λαό και την Πατρίδα. Του στρατιωτικού Μαντζικέρτ προηγήθηκαν τα Μαντζικέρτ στην οικονομία, στον κοινωνικό ιστό, στο φρόνημα. Της προδοσίας στο πεδίο της μάχης προηγήθηκε η εσωτερική κατάρρευση της κοινωνίας.
Σήμερα έχουμε σε εξέλιξη πολλά Μαντζικέρτ. Στην Παιδεία και στην Οικονομία πρωτίστως. Υπάρχουν σε εξέλιξη και πολλά άλλα μικρότερα αλλά αιματηρά Μαντζικέρτ. Της πρέζας, της εγκληματικότητας, της τρομοκρατίας. Υπάρχει το μέτωπο του εκβαρβαρισμού του αστικού τοπίου, της γενοκτονίας της ελληνικής αισθητικής στους δημόσιους χώρους, στην μουσική, στα ΜΜΕ.
Οι μιξοβάρβαροι κυκλοφορούν πια ανάμεσα μας. Ελληνόφωνοι κι ελληνότατοι την καταγωγή. Δούλοι όμως των βαρβαρικών πεποιθήσεων τους. Η συντριπτική πλειοψηφία δεν υπηρετεί σε κάποια Ελληνική Υπηρεσία του νέου «σουλτάνου». Είναι απλώς σπασμένες προσωπικότητες, κήρυκες μιας ψευτοπροοδευτικής υποταγής σε ιδεολογήματα που βάλλουν ευθέως τον κοινωνικό ιστό, το φρόνημα, την επιβίωση μας.
Ποιά θα έπρεπε να είναι η απάντηση;
Μια και μόνη. Η πιστή εφαρμογή του Συντάγματος και των Νόμων. Προβλέπουν την εθνική, ηθική και θρησκευτική ανάπτυξη των ελληνοπαίδων ως καθήκον της κρατικής Παιδείας. Ορίζουν τα ίσα καθήκοντα όλων προς την Πατρίδα και την ίση μεταχείριση τους από το Νόμο, την διαφύλαξη της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας, προνοούν αυστηρές προϋποθέσεις για την εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας, διασφαλίζουν δικαιώματα κι επιβάλλουν υποχρεώσεις. Για όλους.
Με ρωτούσε δηκτικά φίλος σε σχόλιο του προχθές: «πόσο πατριώτες είναι ο δείνα και ο τάδε», παραθέτοντας μου ονόματα σύγχρονων Δυνατών. Δεν μ’ ενδιαφέρει αν και πόσο είναι. Δεν τους ξέρω και δεν θα τους μάθω.
Αυτό που μ’ ενδιαφέρει είναι να φοβούνται τον Νόμο. Αυτό που θέλω, που θέλουμε όλοι, είναι ευνομία.
Ισχυρό Κράτος, άγρυπνο Φύλακα της νομιμότητας και του λαϊκού και εθνικού συμφέροντος.
Οι άνθρωποι αν τους αφήσεις ανεξέλεγκτους, είτε είναι μεγαλοπαράγοντες της οικονομίας, είτε αριστεροί συνδικαλιστές, ρέπουν στην ασυδοσία, στην απληστία. Το ισχυρό κράτος ρυθμιστής είναι αυτό που θα βάλει σε τάξη τις σχέσεις, θα περιορίσει τους καταστροφικούς εγωϊσμούς, την ασύδοτη ιδιοτέλεια, την κοινωνική ανθρωποφαγία και πρωτίστως θα καταστείλει και προλάβει την ανομία και την ατιμωρησία.
Η διαφορά μας από την άλλη πολιτική όχθη και τους σύγχρονους μιξοβάρβαρους είναι η πίστη μας στην κοινωνική, διαταξική ενότητα.
Ο Αντώνης Σαμαράς δεν έχει σαν αποστολή να εφεύρει ξανά το Κράτος αλλά να το κάνει να λειτουργήσει πάνω στους θεσμικούς του άξονες και να το οδηγήσει πέρα από τον ορίζοντα, δίνοντας πάλι στο Λαό φρόνημα, και κυρίως «να υπερασπιστεί τον Νόμο, όπως τα τείχη της πόλης» (Ηράκλειτος).
Ο καθένας στο ρόλο του. Ο αστυνομικός να πιάνει τον κλέφτη αλλά και τον Δυνατό απατεώνα.
Η Παιδεία να βγάζει Έλληνες κι όχι ανδράποδα.
Ο Στρατός να φυλάει άγρυπνα τα σύνορα και να εμπνέει φόβο στους επιβουλείς.
Τα ΜΜΕ να ενημερώνουν κι όχι να παραπλανούν.
Οι επενδυτές να προστατεύονται από τους εκβιασμούς και την Λερναία Ύδρα της γραφειοκρατίας.
Οι Δυνατοί κι οι αδύνατοι να φοβούνται ίσα τον Νόμο.
Στην προσπάθεια του αυτή θα επιλέγει πρόσωπα, τους στρατηγούς και τους στρατιώτες του. Από αυτούς που έχει. Σε κάθε επιλογή κάποιοι θα γκρινιάζουν. Οι νομιμόφρονες πρώην υποστηρικτές του θηλυκού κλώνου του Γιώργου, γιατί έβαλε κάποιον του «σαμαρικού» «Ιερού Λόχου», οι «σαμαρικοί» γιατί έβαλε «καραμανλικό» και πάει λέγοντας. Ο καθένας θεωρεί ότι κατέχει δυο πήχες κομματικού εδάφους, το ‘χει σημαδέψει στις γωνίες και το φυλάει. Αγνοούν όλοι, ότι δεν μας ανήκει ούτε η φτυαριά χώμα που θα φάμε μια μέρα άπαντες στα μούτρα.
Αυτά έχουν ελάχιστη σημασία.
Μέσα στη Νέα Δημοκρατία πρέπει να υπάρχει μόνο μία ατζέντα: η ατζέντα του Αντώνη Σαμαρά και των ιδεών του. Των ιδεών του αληθινού Κέντρου της Ιστορίας. Των ιδεών των Ελλήνων. Πατρίδα και Δημοκρατία. Ένα ήταν, ένα είναι, ένα θα είναι.
Πρέπει με όπλα αυτές τις Ιδέες να γυρίσουμε τον Τροχό της Ιστορίας. Να νικήσουμε τους ασύδοτους Άρχοντες και τους μιξοβάρβαρους. Να νικήσουμε στα Μαντζικέρτ της Κοινωνίας, της Οικονομίας, του Πολιτισμού. Αυτή τη φορά θα αναμετρηθούμε στα πεδία της Ιστορίας πρώτα με τον κακό εαυτό μας. Και πρέπει να νικήσουμε. Γιατί το αληθινό Μαντζικέρτ πάντα παραμονεύει.
www.antinews.gr

22 σχόλια:

  1. ΄"Υπήρχε λοιπόν και τότε μια τάξη από γραφειοκράτες και «αριστοκράτες», που είχε συμφέροντα ξεχωριστά κι αντίθετα από το Λαό και την Πατρίδα. Του στρατιωτικού Μαντζικέρτ προηγήθηκαν τα Μαντζικέρτ στην οικονομία, στον κοινωνικό ιστό, στο φρόνημα. Της προδοσίας στο πεδίο της μάχης προηγήθηκε η εσωτερική κατάρρευση της κοινωνίας.


    ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ "ΗΓΕΤΗ" ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ, ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ,ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΠΟΥ ΠΕΝΤΕΜΙΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΞΕΦΤΙΛΙΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.ΜΟΡΦΕΣ ΜΙΛΑΜΕ.

    Ο Αντώνης Σαμαράς δεν έχει σαν αποστολή να εφεύρει ξανά το Κράτος αλλά να το κάνει να λειτουργήσει πάνω στους θεσμικούς του άξονες

    ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ , ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ, ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΑ Κ.Λ.Π.

    Ο ΗΓΕΤΗΣ ΗΓΕΙΤΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΛΑΒΕΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ , ΚΙΝΗΤΑ ΚΛΠ
    ΦΕΡΝΕΙ ΣΧΕΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΩ ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΩ

    ΣΥΓΚΡΟΥΕΤΑΙ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΧ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΣ ΖΗΥΗΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ DIESEL ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΑΛΛΟΝΙΚΗ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥςΕ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΩΝ.

    ΖΗΤΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ ΡΗΤΡΕΣ.

    ΗΓΕΙΤΑΙ , ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητηρια για το αρθρο σας...Σιγα -σιγα ξυπναμε οι ναρκωμενοι "πολλοι"...Οι καρπαζομειοψηφιες του εθνικου ευνουχισμου νοιωθουν την ιστορια να "τραβα το καζανακι" στελνοντας τους στον υπονομο, και ανησυχουν..
    Το σαπιο επιτελους πεθαινει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Σαμαράς θα τα κάνει όλα αυτά; Μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά μου φαίνεται για ορισμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολυ ωραιο αρθρο, ευγε

    παντα μου αρεσαν οι παραλληλισμοι της συγχρονης εποχης μας με τα αιτια πτωσης της βυζαντινης ή και της ρωμαϊκης αυτοκρατοριας

    πραγματικα μου αρεσε πολυ , μεχρι το σημειο που αρχισε να λεει για τον σαμμαρα .
    ΑΡΚΕΤΑ , δεν θελουμε αλλους πειραματισμους (ετσι ελεγε και ο ΓΑΠ οτι δεν τον εχουμε δοκιμασει ),
    ειχε τις ευκαιριες απο τα ποστα του .
    ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ

    τα υπαρχοντα προσωπα εχουν "καει".
    πριν "βαλει τον αστυνομικο να πιανει τον κλεφτη " ,ας βαλει τον παυλοπουλο στη θεση του

    πως η "παιδεια θα βγαζει Ελληνες¨" ; με την βοεζεμπεργκ υπουργο παιδειας ;

    ο σαμμαρας ας σοβαρευτει και να ξεχασει τα τα φοιτητικα χρονια που εσπαγε πλακα με λογοπαιγνια (ειχε δικιο που εκνευριστικε ο πρωτοπαπας )

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν άκουσα να βγάζει τσιμουδιά ο Σαμαρας για τα ερευνητικα Τουρκικά πλοία που αλωνίζουν την Ελληνική υφαλοκρηπίδα στην Αλεξανδρούπολη και στα Δωδεκάνησα..
    Τυχαίο; Δεν νομίζω..
    Φαήλο, σε βλέπω να μένεις με τον Σαμαρά σου στο χέρι...
    Μπίλντεμπεργκ κι ο Σαμαρας, Μπίλντεμπεργκ και η Ντόρα....
    Οποιος φιλοδοξεί να ηγηθεί της εξωνημένης ελίτ, πρέπει να δώσει γην και ύδωρ στον ηγεμόνα...
    Παρθένα πουτ-να δεν γίνεται...
    Και να θυμηθείς: Τό κρατος που τόσο εμπιστεύεσαι και το θέλεις πανίσχυρο, ασκεί κατοχή επι του Ελληνικου Εθνους.

    Λύση δεν είναι το ισχυρό ολιγαρχικό κράτος που φαντασιώνεσαι, με τον Σαμαρά σου επικεφαλής, αλλά το να καταστήσουμε τους πολιτικούς, πραγματικούς εντολοδόχους της συγκροτηθησομένης σε Δήμο κοινωνίας

    'Αλλο πράγμα ονομάζει ο Αριστοτέλης Δημοκρατία στην "Αθηναίων πολιτεία" και στα "πολιτικά του", και άλλο φαντασιώνεσαι εσύ..

    Αυτό που θέλεις εσύ, δηλαδή το σημερινό πολιτειακό καθεστώς, ο Αριστοτέλης το ονομάζει 'Αισυμνητεία", δηλαδή εκλεγμένη ολιγαρχία, δηλαδή το καθεστώς του Σόλωνα, του Πιττακού, του Δράκοντα και του Χαρόνδα (κατ' αναλογίαν).
    Ονειρέυεσαι έναν άξιο, εκλεγμένο μονάρχη, Φαήλο.
    Ούτε κάν την αντιπροσώπευση δεν ονειρεύεσαι, που σημαίνει δυνατότητα ανάκλησης των πολιτικών ανα σύντομα χρονικά διαστήματα, εφ' όσον παραβιάζουν την εντολή που τους ανέθεσε η κοινωνία, και δυνατότητα παραπομπής τους σε δίκη, για τις πολιτικές βλάβες που προκάλεσε η αθέτηση της εντολής...
    Πόσο μάλλον δεν ονειρεύεσαι την Δημοκρατία (και ούτε καν το έχεις συνειδητοποιήσει, φαντάζομαι, γιατί όλοι μας είμαστε αγράμματοι γύρω απο την αρχαία Ελληνική γραμματεία.)
    Δημοκρατία σημαίνει την απόσπαση του πολιτικού συστήματος απο την κατοχή του κράτους και των κομμάτων, και την απόδοσή του στό βουλευόμενο σώμα της κοινωνίας, δηλαδή, στην σύγχρονη εκκλησία του Δημου.
    Εκεί, εγώ, εσύ, ο Σαμαράς σου, κια ο οποιοσδήποτε, θα είμαστε μόνον ισότιμοι αγορητές....

    καληνύχτα, Φαήλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ''Ελληνόφωνοι που υπηρετούσαν τους Σελτζούκους, οι οποίοι είχαν δημιουργήσει ακόμη κι Ελληνική Υπηρεσία, με περίεργα ονόματα, μισά τουρκικά, μισά ελληνικά,''

    Μπας και μιλας για τουλαχιστον τους μισους τσιφτετελ(λ)ηνες''? Αναθεμα κι αν ξερω εναν Ελληνα με ελληνικο επωνυμο...:-( Αν καποιος μπορει να με διαφωτισει γιατι οι νεοελληνες δεν εχουν ελληνικα επωνυμα, απαντηστε μου. Ακομα και η καταληξη ''-πουλος'' ειναι απο τα λατινικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με επιμονή στο συμφιλιωτικό ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ (που πρότεινε ο Ρήγας -άρθρο 37 στο Σύνταγμα- EΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ στις 3 πρώτες εκλογές και ΥΙΟΘΕΤΗΘΗΚΕ στα 3 πρώτα ελληνικά Συντάγματα, την Ελβετία και από ΑΜΕΤΡΗΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ), μπορούμε να βελτιώσουμε την κοινωνία, με κυβερνήσεις αλληλεγγύης, χωρίς λαμόγια, μίζες και διχόνοια.
    Μπορεί να αρχίσει πριν νομοθετηθεί, από πρωτοβουλίες ανά δήμο, βάζοντας ανεπίσημη κάλπη πριν τις εκλογές για να ψηφίζουν όσοι θέλουν, όσους από τους υποψήφιους θέλουν να αποτελούν το ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ, ώσπου να καταλάβουν όλοι πόσο καλύτερα είναι!
    Το εφάρμοσαν σε 28 δήμους το 2006!*
    http://enieopsifodeltio.wordpress.com

    http://energoipolitesnaxou.blogspot.com/2010/05/blog-post_13.html
    http://parospress.blogspot.com/2010/05/blog-post_9084.html
    http://antipariafwni.blogspot.com/2009/01/niki.html
    http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=6954&pid=5&CategoryID=5&txt=%CE%B3%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%82
    http://fonirodopis.gr/press/?p=12718
    http://apps.facebook.com/causes/61685

    http://www.kpad.gr/text/thesis/enieo1.htm

    http://edrana.blogspot.com/2007/06/blog-post_05.html
    http://troktiko.blogspot.com/2009/05/blog-post_5788.html


    * Κυκλάδες – Ανάφης, Άνω Σύρου, Δονούσης, Ηράκλειας, Κορθίου, Ποσειδωνίας
    Αν. Αττική – Συκαμίνου
    Γρεβενά – Αβδέλλας
    Δωδεκανησου – Αστυπάλαιας, Λειψών
    Ηρακλείου - Θραψανού, Ρούβα, Παλιανής
    Ιωαννίνων - Βαθυπέδου
    Λακωνίας – Ασωπού, Γερόνθρων, Καρυών
    Λάρισας - Καρυάς
    Λασιθίου - Νεάπολης, Οροπεδίου Λασιθίου, Βραχασίου
    Λευκάδας - Καστού
    Ρεθύμνης - Αρκαδίου, Κουρητών, Νικηφόρου Φωκά
    Σερρών - Άνω Βροντούς
    Χανίων - Γαύδου, Κρυονερίδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Η διαμάχη των βαρώνων και του αυτοκράτορα ή του βασιλιά (πχ στη Γαλλία ή στη Ρωσία του Τσαρου)είναι γνωστή. Η επικράτηση του βασιλιά έγινε με αίμα, όχι με ωραία λόγια. Όποιος λοιπόν περάσει από ταλόγια στην πράξη θα είναι βασιλιάς, όχι στο όνομα αλλά στην πράξη. Αλλιως θα χάσει το στέμμα.
    ΥΓ Δεν ήταν προδότες οι Δυνατοί στο Βθζάντιο, οι βαρώνοι στη Δύση, οι βογιάροι στη Ρωσία. Είχαν τα συμφέροντά τους ως φεουδάρχες. Ο βασιλια΄ς (για να γίνει πράγματι βασιλια΄ς)τους αφαίρεσε την εξουσία και την έκανε δική του. Τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. >Μέσα στη Νέα Δημοκρατία πρέπει να υπάρχει μόνο μία ατζέντα: η ατζέντα του Αντώνη Σαμαρά και των ιδεών του.<

    Και ποιες είναι αυτές οι ιδέες;

    α) Για την "ελληνοτουρκική φιλία" και την στήριξη της ευρωπαϊκής προοπτικής της Τουρκίας.

    β) Την παραμονή της Δραγώνα στο πρώην ΥΠΕΠΘ και την στάση της έναντι της Δασκάλας Χαράς Νικοπούλου.

    γ) Τα τεκταινόμενα στην Θράκη και την λειτουργία του εκεί τουρκικού "προξενείου".

    δ) Την καταπάτηση των δικαιωμάτων των Ελλήνων της Β. Ηπείρου και την πολιτισμική γενοκτονία που υφίστανται.

    Είπε τίποτε ποτέ για όλα αυτά και όχι μόνο; Δεν ήταν υπουργός του Καραμανλή, χωρίς να έχει το ανάστημα να διαχωρίσει την θέση του από την εθελόδουλη αυτή πολιτική; Δεν σιώπησε στην Βουλή οσάκις εκλήθη να λάβει θέση επί των ανωτέρω θεμάτων από τον ΛΑ.Ο.Σ.;

    Τι μπούρδες προσπαθεί να μας πει ο Κρανιδιώτης για ατζέντα και ιδέες; Σε κάφρους νομίζει ότι απευθύνεται;

    Άντε, καλή σταδιοδρομία στην ΝΔ, Φαήλο, αλλά μην πέφτεις τόσο χαμηλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο Σαμαράς απέκτησε «καλό όνομα», διότι έδειξε στάση σθεναρή στο Σκοπιανό πριν 20 περίπου χρόνια. Έκτοτε κύλησε πολύ νερό στ’ αυλάκι, ο Σαμαράς έμεινε εκτός πολιτικής και μάλλον «μαλάκωσε».

    Όταν πέρυσι τον Μάιο η κυβέρνηση της οποίας συμμετείχε επέτρεψε την προσγείωση α/σκάφους των σκοπιανών «Μακεδονικών Αερογραμμών στην Κέρκυρα, αναγνωρίζοντας έτσι de facto την "Δημοκρατία της Μακεδονίας", ο Σαμαράς συνέπραξε με την σιωπή του. Πού ήταν ο ηγέτης, ο πατριώτης, ο Έλληνας που έπρεπε να σηκωθεί και να τους τα πετάξει στα μούτρα; Εκείνος απλώς επαλήθευσε την παροιμία «κι η πουτάνα στα ογδόντα αρχινάει με τα σκοντα».

    Φαήλο, πόσων ετών είσαι; Μήπως άρχισες πολύ νωρίς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Σαμαρας ειχε μια μοναδικη ευκαιρια. Να "καθαρισει" τη ΝΔ απο καθε ειδους λαμογιο και βαρωνο που κοιταει το δικο του στομαχι και μονο, να επιλεξει για συνεργατες πατριωτες και εντιμους πολιτικους. Ολοι τοτε θα τον ακολουθουσαν απο τους Νδημοκρατες μεχρι τους αριστερους που βλεπουν τα χαλια της αριστερας και δεν εχουν προς τα που να στραφουν. Αντ' αυτου εκανε στην παραταξη μια επιφανειακη "καθαρση" και κρατησε ενα σωρο σαβουρα. Γιατι στη σαβουρα δεν ανηκει μονο οποιος κλεβει φανερα αλλά και αυτος που το κανει κρυφα, και αυτος που χρησιμοποιει το δημοσιο χρημα για να κανει οχταμηνες διακοπες σε υπερπολυτελη ξενοδοχεια ταχα μου για την προωθηση του Ελληνικου τουρισμου κλπ
    Την ειχε την ευκαιρια ο Σαμαρας αλλα φοβηθηκε τη συγκρουση και την εχασε. Επελεξε παντου την παλια φρουρα, ακομα και για τις επερχομενες δημοτικες εκλογες, και για αυτο στις εκλογες θα παρει μια απο τα ιδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ενδιαφέρουσα αναφορά, όπου καταδεικνύει ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται.
    Διότι το Ματζικέρτ, όπου ηττήθηκε ο Ρωμανός Διογένης (λέγεται ότι ίσως και να μην κοστολόγησε την αντίπαλη δύναμη και γι΄αυτό δεν ήταν προετοιμασμένος τόσο καλά) ήταν το καθοριστικό ρήγμα που κατάφεραν οι Τούρκοι μέσα στο Βυζάντιο. Μετά ακολούθησε η κατάληψη της Καλλίπολης. Ετσι άρχισε και η αντίστροφη μέτρηση.
    Μια τέτοια ιστορική υπόμνηση είναι πολύτιμη στις ημέρες μας, γιατί συγκρίνει κανείς το παρελθόν με το παρόν και συναντά κοινά σημεία, οσον αφορά τους κινδύνους και τις αδυναμίες.
    Το λιγότερο μέρος ευθύνης, έχουν συνήθως οι λαοί και το μεγαλύτερο, οι εξουσίες. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρός τον εξυπνάκια που λέει ότι δεν ξέρει κανέναν ¨Ελληνα με Ελληνικό επίθετο:

    Καλεντερίδης (1), Ευδαίμων (2) (Πειραιάς), Αγάθος (3) (Καβάλα), Ανεβλαβής (4) (Αθήνα).

    Τόσα βρήκα σε 30 δεύτερα. Υπάρχουν επίσης 1000δες άλλα. Το δικό μου τελειώνει σε -όπουλος, και εν πάσει περιπτώσει είμαι περήφανός και για την Ελληνική και για τη Λατινική μου καταγωγή, αν έχω, καθ`ότι στην Πάτρα είχαν εγκατασταθεί οι Βετεράνοι της Legio X Equestris me διάταγμα του Οκταβιανού Καίσαρος Αυγούστου.

    Η κατάληξη -pullo είναι όντως Λατινική και σημαίνει μεταφορικά το μικρό παιδί (απόγονο).

    Δεν βλέπω γιατί πρέπει κάποιος να μην αισθάνεται περήφανος για το γεγονός ότι οι πρόγονοι του υπήρξαν Ρωμαίοι πολίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το -πουλος δεν είναι λατινικό, είναι ελληνικότατο.
    Εμείς οι Πόντιοι το παιδί του Σταύρου το ονομάζουμε Σταυροπούλι, το παιδί του Πέτρου, Πετροπούλι κλπ.
    Έτσι προέκυψαν τα Σταυρόπουλος, Πετρόπουλος κλπ και δεν είναι λατινικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μια και μιλάμε για Ματζικέρτ, μην ξεχνάμε ότι μια ακόμα αιτία πολύ σημαντική που οδήγησε στην ραγδαία παρακμή του Βυζαντίου, ήταν οι θρησκευτικές έριδες. Έίχε καταλήξει να είναι οι μισοί εναντίον των άλλων μισών. Θυμίζω το γνωστό "Προτιμότερο το σαρίκι του Τούρκου παρά η τιάρα του Πάπα". Η διαμάχη ανθενωτικών-ενωτικών μετά το Σχίσμα, κατάφερε ένα ακόμα καίριο πλήγμα στην κοινωνική συνοχή της βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Οταν λοιπόν έχουμε κοινωνική διάσπαση, ακολουθεί η ηθική παρακμή και η οικονομική είναι φυσικό επακόλουθο. Μετά απ΄όλα αυτά, έρχεται η πτώση.
    Στην παρούσα συγκυρία που ζούμε, η αλληλοφαγωμάρα, είναι ό,τι χειρότερο. Ο Πλάτωνας έλεγε ότι όταν βλέπεις σε περιόδους ταραγμένες, άτομα να σπέρνουν τη διχόνοια, αυτοί είναι οι χειρότεροι ανθέλληνες. Ορθότατο, μη μου πείτε. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προς τον εξυπνακια Αχαιο: Εγω σε 30 δευτερα βρηκα 30 μη ελληνικα επωνυμα: Μερκουρης, Καραμανλης, Τουφεξης, Κιουσσης, Σκουρτης, Μπατσης, Χυτηρογλου, Τσαγκαρης, Καρατζας, Μπιλιρης, Γκιολιας, Γουσης, Γκεκας, Παρλοπουλος, Τσικριτζης, Τσακιρογλου, Τσιλικης κι αλλες μερικες χιλιαδες που βαριεμαι να γραψω. Κι ακομα περιμενω καποιον να με διαφωτισει γιατι μερικα εκατομμυρια 'Ελληνων' εχουν 'βαρβαρικα' επωνυμα.
    Και SKAL το -πουλος ειναι απο το λατινικο pullus που ειναι υποκοριστικο του puer (=αγορι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το -άκης και -ίδης όμως, δεν είναι λατινικά. Οι ρίζες τους ειναι ελληνικές, οι καταλήξεις ουσιαστικών σε -ακιον και -ιδιον σήμαιναν το μικρό.
    Αρα ο Καλεντερίδης είναι μέσα.
    Για τα -άτος που συναντώνται στο Ιόνιο και τα -όπουλος στην Πελοπόννησο, πιθανόν να υπάρχουν επιρροές απο βενετσιάνικες ονομασίες.
    Θα ρωτήσω κάποιον που ασχολείται με γενεαλογικά δέντρα να μου βρεί στοιχεία και τα ξαναλέμε. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες έχουν επίθετα που προέρχονται από άλλες γλώσσες,δεν σημαίνει ότι έχουν και ξένη καταγωγή!

    Ως έθνος,είμαστε πανάρχαιοι και έχουμε ζήσει πολλές ξένες κυριαρχίες και πολλές ανώμαλες πολιτικές καταστάσεις.

    Το να 'χουμε κάποιες ξένες λέξεις δεν είναι τίποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ''Το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες έχουν επίθετα που προέρχονται από άλλες γλώσσες,δεν σημαίνει ότι έχουν και ξένη καταγωγή!''

    Αυτο δεν διαφωτιζει καθολου. Εγω θελω να μαθω γιατι τοσοι πολλοι Ελληνες δεν εχουν ελληνικα επωνυμα. Ποτε και πως ξεκινησαν να δημιουργουνται τα επωνυμα?
    Αν ξερει κανεις ας γραψει να με διαφωτισει. Τα περι ατοφιου κι απαραλλαχτου ελληνικου DNA, 'ιχωρ', διαστημανθρωπων μου θα μας σωσουν κλπ διολου δεν μ'ενδιαφερουν.

    ''Το να 'χουμε κάποιες ξένες λέξεις δεν είναι τίποτε!''

    Ξενες λεξεις εχουν πολλες περισσοτερες απο τα ελληνικα σχεδον ολες οι υπολοιπες ευρωπαικες γλωσσες, τα αγγλικα πχ ειναι κατα 40% γαλλο-λατινικα. Ομως οι Βρετανοι δεν εχουν γαλλο-λατινικα επωνυμα κατα 40%. Απ' οτι ξερω στα αρχαια ελληνικα δεν ξεκιναει καμια λεξη με τσ-, τζ-, μπ- ντ- γκ- οποτε οταν καποιος λεγεται πχ Τσακιρης, Μπιλιρης κλπ κανει κρα η 'βαρβαρικη' (φραγκο-ενετο-τουρκο-αλβανο-σλαβικη) προελευση του επωνυμου του. Οποτε η αρχικη μου ερωτηση παραμενει αναπαντητη... Ποτε και γιατι κι απο ποιους δημιουργηθηκαν/δοθηκαν τα επωνυμα?

    ''Το -άκης και -ίδης όμως, δεν είναι λατινικά. Οι ρίζες τους ειναι ελληνικές,''

    Συμφωνω αλλα οταν καποιος λεγεται 'Ουζουνιδης' τοτε εχουμε ελληνικο επιθημα (-ιδης) και τουρκινη λεξη (Ουζουν). Οποτε που βγαζει αυτο? Θα χαιρομουν ιδιαιτερα για βοηθεια απο ειδικους κι οχι απο ιχωρο-λογους. Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καποια βοηθεια με (μη)ελληνικα επωνυμα:

    http://onomateponymo.blogspot.com/2010/01/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. α)Συγνωμμη αλλα απο το ονοματεπωνυμο θα κρινουμε τον πατριωτισμο καποιυ και οχι απο τον βιο και την πολιτεια του? Και επειδη το επωνυμο μου ειναι μαλλον λατινικης προελευσης αυτο τι σημασια εχει για μενα αραγε? ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ! ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΧΩ ΔΗΛΩΣΕΙ ΚΑΤ" ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΝ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΑΗ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ....
    Β)εΧΩ διαβασει σε μια πηγη (Julian Norwich Byxantium(2): the apogee οτι ακομα και οι συνεπιες του Μαντζικερτ θα μπορουσαν να εχοθν περιοριστει αν ριχαν αφησει τον ΡωμανΟ Δ! να διατηρησει το αυτοκρτορικο αξιωμα και να ανασυνταξει τον στρατο
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μάτζικερτ. Ξέρει κανείς από ποια γλώσσα είναι το τοπωνύμιο; Τι θα πει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.