Ενημέρωση: Αγνωστα τα ονόματα των αγοραστών και η τιμή πώλησης
Εξι πλοία της Norden σε ελληνικά χέρια
Αίσθηση προκάλεσε στη ναυτιλιακή κοινότητα ανακοίνωση της Norden, σύμφωνα με την οποία προχώρησε στην πώληση έξι πλοίων τύπου handysize σε ελληνικά συμφέροντα.
Η εισηγμένη στο δανέζικο χρηματιστήριο εταιρεία δεν αποκάλυψε τους αγοραστές των πλοίων, έκανε απλώς λόγο για ελληνικά συμφέροντα ενώ επίσης στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι τα δυο μέρη συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν και την τιμή πώλησης των πλοίων.
Πρόκειται για έξι αδελφά handysizes 32.700 dwt το ένα, τα οποία ναυπηγούνται σε κινεζικό ναυπηγείο το οποίο επίσης δεν κατονομάζεται. Τα πλοία αναμένεται να παραληφθούν ενός του 2011 (τα πέντε) και το 2012 (το ένα).
Η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της αγοράστριας εταιρείας μέχρι τις 30 Μαρτίου 2011.
Στην ανακοίνωση η Norden απευθυνόμενη στους μετόχους της αναφέρει ότι η πώληση δεν έχει καμία σημαντική επίπτωση στα αποτελέσματα του 2011.
Η συμφωνία αυτή, σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Norden, Carsten Mortensen, θα μειώσει το κεφαλαιακό ρίσκο για την εταιρεία βραχυπρόθεσμα ενώ συμπλήρωσε ότι μακροπρόθεσμα ο τομέας των handysize έχει θετικές προοπτικές.
Σύμφωνα με το tradewinds, μπορεί ο αγοραστής να είναι ένας, ωστόσο δεν αποκλείεται να πρόκειται για ομάδα επενδυτών.
Οι κινήσεις του είδους αυτού δεν αποκλείεται να πληθύνουν το επόμενο διάστημα καθώς η υπερπροσφορά πλοίων από τη μία πλευρά και τα χαμηλά ναύλα από την άλλη δυσκολεύουν όσους έχουν χαμηλή ρευστότητα, ενώ δημιουργούν ευκαιρίες για όσους διαθέτουν κεφάλαια για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση νέων αγορών.
Πτώση αξιών
Ηδη το ερώτημα αν και πότε θα πέσουν οι αξίες των πλοίων αρχίζει να απασχολεί τους ναυτιλιακούς κύκλους. Σύμφωνα πάντως με τον κ. Γιώργο Γρηγοριάδη, οικονομικό αναλυτή της «G. Moundreas», προς το παρόν «το μοντέρνο τονάζ των Bulk Carriers απέχει... προκλητικά από τις συναλλαγές, καθώς οι αγοραστές περιμένουν να αντανακλασθεί στις τιμές η συσσωρευμένη πίεση της πτώσης της ναυλαγοράς, οι δε πωλητές περιμένουν να είναι κάποιος άλλος ο πρώτος που θα... ενδώσει.
Εάν πάντως ο δείκτης BDI δώσει έστω ελάχιστα δείγματα σταθεροποίησης, οι τιμές δεν θα υποχωρήσουν για αρκετό διάστημα, ακόμα και εάν διατηρηθούν οι ναύλοι στο σημερινό -35% περίπου από τα μέσα επίπεδα του 2010».
Αυτήν την αναμενόμενη για τους αγοραστές υποχώρηση ο ίδιος τη βλέπει προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου, στο βαθμό βέβαια που η ναυλαγορά ακολουθήσει την πορεία που έχει προδιαγράψει ήδη και βρίσκεται κάτω από τις 2.500 μονάδες που βρέθηκε σε μέσους όρους ο BDI το 2010.
Και για τον κ. Ted Petropoulos, διευθύνοντα σύμβουλο της Petrofin Research, το κρίσιμο θέμα το επόμενο διάστημα για τη ναυτιλία είναι η πτώση των αξιών των πλοίων η οποία θα δημιουργήσει προβλήματα σε όσους πλοιοκτήτες έχουν αδύνατη ρευστότητα.
Ωστόσο και οι δυο συνομιλητές μας συμφωνούν ότι οι τράπεζες δεν θα προχωρήσουν σε «νευρικές ενέργειες» και όπως την περίοδο της κρίσης του 2008 θα συνεργαστούν με τους πλοιοκτήτες προκειμένου να συνεχιστεί η εξυπηρέτηση των δανείων.
Πάντως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και όσο ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς BDI βρίσκεται στα επίπεδα των 1.500 μονάδων, τα φαινόμενα επαναδιαπραγμάτευσης των δανείων θα έρθουν και πάλι στην επικαιρότητα.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Εξι πλοία της Norden σε ελληνικά χέρια
Τα έξι πλοία της Norden που πουλήθηκαν σε Ελληνες ναυπηγούνται σε κινεζικό ναυπηγείο. Στη φωτογραφία πλοίο της Norden στο λιμάνι του Σίδνεϊ. |
Η εισηγμένη στο δανέζικο χρηματιστήριο εταιρεία δεν αποκάλυψε τους αγοραστές των πλοίων, έκανε απλώς λόγο για ελληνικά συμφέροντα ενώ επίσης στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι τα δυο μέρη συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν και την τιμή πώλησης των πλοίων.
Πρόκειται για έξι αδελφά handysizes 32.700 dwt το ένα, τα οποία ναυπηγούνται σε κινεζικό ναυπηγείο το οποίο επίσης δεν κατονομάζεται. Τα πλοία αναμένεται να παραληφθούν ενός του 2011 (τα πέντε) και το 2012 (το ένα).
Η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της αγοράστριας εταιρείας μέχρι τις 30 Μαρτίου 2011.
Στην ανακοίνωση η Norden απευθυνόμενη στους μετόχους της αναφέρει ότι η πώληση δεν έχει καμία σημαντική επίπτωση στα αποτελέσματα του 2011.
Η συμφωνία αυτή, σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Norden, Carsten Mortensen, θα μειώσει το κεφαλαιακό ρίσκο για την εταιρεία βραχυπρόθεσμα ενώ συμπλήρωσε ότι μακροπρόθεσμα ο τομέας των handysize έχει θετικές προοπτικές.
Σύμφωνα με το tradewinds, μπορεί ο αγοραστής να είναι ένας, ωστόσο δεν αποκλείεται να πρόκειται για ομάδα επενδυτών.
Οι κινήσεις του είδους αυτού δεν αποκλείεται να πληθύνουν το επόμενο διάστημα καθώς η υπερπροσφορά πλοίων από τη μία πλευρά και τα χαμηλά ναύλα από την άλλη δυσκολεύουν όσους έχουν χαμηλή ρευστότητα, ενώ δημιουργούν ευκαιρίες για όσους διαθέτουν κεφάλαια για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση νέων αγορών.
Πτώση αξιών
Ηδη το ερώτημα αν και πότε θα πέσουν οι αξίες των πλοίων αρχίζει να απασχολεί τους ναυτιλιακούς κύκλους. Σύμφωνα πάντως με τον κ. Γιώργο Γρηγοριάδη, οικονομικό αναλυτή της «G. Moundreas», προς το παρόν «το μοντέρνο τονάζ των Bulk Carriers απέχει... προκλητικά από τις συναλλαγές, καθώς οι αγοραστές περιμένουν να αντανακλασθεί στις τιμές η συσσωρευμένη πίεση της πτώσης της ναυλαγοράς, οι δε πωλητές περιμένουν να είναι κάποιος άλλος ο πρώτος που θα... ενδώσει.
Εάν πάντως ο δείκτης BDI δώσει έστω ελάχιστα δείγματα σταθεροποίησης, οι τιμές δεν θα υποχωρήσουν για αρκετό διάστημα, ακόμα και εάν διατηρηθούν οι ναύλοι στο σημερινό -35% περίπου από τα μέσα επίπεδα του 2010».
Αυτήν την αναμενόμενη για τους αγοραστές υποχώρηση ο ίδιος τη βλέπει προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου, στο βαθμό βέβαια που η ναυλαγορά ακολουθήσει την πορεία που έχει προδιαγράψει ήδη και βρίσκεται κάτω από τις 2.500 μονάδες που βρέθηκε σε μέσους όρους ο BDI το 2010.
Και για τον κ. Ted Petropoulos, διευθύνοντα σύμβουλο της Petrofin Research, το κρίσιμο θέμα το επόμενο διάστημα για τη ναυτιλία είναι η πτώση των αξιών των πλοίων η οποία θα δημιουργήσει προβλήματα σε όσους πλοιοκτήτες έχουν αδύνατη ρευστότητα.
Ωστόσο και οι δυο συνομιλητές μας συμφωνούν ότι οι τράπεζες δεν θα προχωρήσουν σε «νευρικές ενέργειες» και όπως την περίοδο της κρίσης του 2008 θα συνεργαστούν με τους πλοιοκτήτες προκειμένου να συνεχιστεί η εξυπηρέτηση των δανείων.
Πάντως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και όσο ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς BDI βρίσκεται στα επίπεδα των 1.500 μονάδων, τα φαινόμενα επαναδιαπραγμάτευσης των δανείων θα έρθουν και πάλι στην επικαιρότητα.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Η Ναυτεμπορική υπολογίζει για "γνήσιους" Έλληνες μόνο τους εφοπλιστές και τους βιομήχανους. Εμείς οι υπόλοιποι είμαστε πλέμπα. Μπράβο στους εφοπλιστές που αγόρασαν τα πλοία. Να τα χαίρονται μαζί με τους Φιλιππινέζους ναυτικούς που θα προσλάβουν την ώρα που οι Έλληνες ναυτικοί πεινάνε.
ΑπάντησηΔιαγραφή...ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΙΛΙΠΠΙΝΕΖΟΥΣ
Γνησιος Ελληνας εφοπλιστης ηταν ο καπτα-Βασιλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιχε σε πεισμα των καιρων, σε ολα τα πλοια του την Ελληνικη σημαια και απασχολουσε Ελληνες ναυτικους.
Εφυγε σημερα απο την επαρατο νοσο
Ας ειναι ελαφρυ το χωμα που τον σκεπαζει....
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4614916
10:47, ΣΩΣΤΟΟΟΟΟΣ!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑΞΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ.
ΟΙ ΚΑΠΙΤΑΛΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.
ΠΟΥΛΑΝΕ ΟΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΕΞΑΘΛΙΩΝΟΥΝ ΛΑΟΥΣ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.
//ΟΙ ΚΑΠΙΤΑΛΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ 2011 μ.Χ.//
Είναι...διεθνιστές!!!
Γι΄αυτό...
τζιμης
Ναι σωστα.. Επρεπε να εχουν ελληνες ναυτικους να τους ταραζουν στην απεργια και στον συνδικαλισμο. Η Ελληνικη ναυτιλια ακομα δινει ψωμι σε αυτον τον τοπο. και που επιμενουν μερικοι εφοπλιστες να εχουν ακομα ελληνικη σημαια παρολες τις αντιξοοτητες πολυ μας ειναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΞΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΡΑΒΑΝΕ ΤΑ ΚΕΦΑΚΑΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΝ ΧΩΡΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΕΥΣΟΥΝ.
ΠΡΟΣ ΦΙΛΟ 8:17,
ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙΣ ΑΝΕΡΓΟΣ ΠΟΤΕ.
ΕΧΩ ΑΝΕΡΓΟ ΤΟΝ ΚΟΥΝΙΑΔΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ.
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΕΡΓΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΤΟΥΣ.
ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥΣ ΦΥΛΑΞΕ ΚΙ ΑΥΤΩΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΠΑΝΤΩΣ ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ, ΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΝΩ ΛΟΙΔΩΡΙΑ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.