24/8/09

«Ή θα κάμουμε κάτι μεγάλο, ή δε θα γυρίσουμε πίσω!»

Στο βωμό του καθήκοντος.ΗΡΩΕΣ ΠΕΣΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ

«Ή θα κάμουμε κάτι μεγάλο, ή δε θα γυρίσουμε πίσω!» (Αγγελος Σικελιανός).


ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ
Νεκροί οι δύο πιλότοι του «Καναντέρ»
Το αεροσκάφος είχε μετασκευαστεί και για αποστολές θαλάσσιας επιτήρησης, γεγονός που το επιβάρυνε με επιπλέον 300 κιλά βάρος που τα κουβαλούσε και στις αποστολές αεροπυρόσβεσης

Μεγάλα ερωτήματα αφήνει πίσω του το χτεσινό τραγικό συμβάν της συντριβής ενός πυροσβεστικού αεροσκάφους τύπου «CL-415» (Καναντέρ) που παρέσυρε στο θάνατο τους δύο χειριστές του, τον σμηναγό Δ. Στοϊλίδη 34 ετών, με 1.415 ώρες πτήσης και τον υποσμηναγό Ι. Χατζούδη, 27 ετών, με 748 ώρες πτήσης.

Το δυστύχημα έγινε το μεσημέρι στις 15.46, στη διάρκεια κατάσβεσης μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας, κοντά στον οικισμό Δήλισο. Οι άτυχοι πιλότοι ανήκαν στη 383 Μοίρα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο της διασποράς των εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης που έχει γίνει σε όλη την Ελλάδα.

Το νέο δυστύχημα προστίθεται σε εκείνο που σημειώθηκε πριν από δύο εβδομάδες στο Ρέθυμνο, όταν τρεις εποχικοί πυροσβέστες βρήκαν τραγικό θάνατο σε χαράδρα στην περιοχή Δοξαρό. Ετσι, ο αριθμός των νεκρών που επιχειρούσαν στην κατάσβεση πυρκαγιών έφτασε τους πέντε το 2007.

Στις φλόγες η Νέα Στύρα
Η πυρκαγιά που ξέσπασε γύρω στη 1 το μεσημέρι στο χωριό Τσακαίοι της Εύβοιας πάνω από τον εθνικό δρόμο πήρε γρήγορα διαστάσεις. Στο πέρασμά της κατέκαψε χιλιάδες ελαιόδεντρα και χαμηλή βλάστηση, ενώ απείλησε και σπίτια στις παρυφές της Νέας Στύρας. Στη συνέχεια η φωτιά κατευθύνθηκε προς τους οικισμούς Δήλισο και Αγία Μαρίνα που εκκενώθηκαν. Λίγο αργότερα οι φλόγες «έγλειψαν» πέντε σπίτια στον Δήλισο προξενώντας ζημιές σε στέγες, κουφώματα και αυλές. Αργά το βράδυ η φωτιά τέθηκε υπό μερικό έλεγχο, ενώ μεγάλο τμήμα της Νότιας Εύβοιας έμεινε χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Στην επιχείρηση της κατάσβεσης είχαν μπει από νωρίς και τα εναέρια μέσα, με το τραγικό αποτέλεσμα του θανάτου των δύο πιλότων.

Συνεχής η καταπόνηση των πληρωμάτων
Ο τόπος της τραγωδίας

Τα ερωτήματα αφορούν τα αίτια και τους παράγοντες που οδήγησαν στη συντριβή, που στοχοποιούν πρώτα και κύρια τη συνολική πολιτική υποβάθμισης της δασοπυρόσβεσης τόσο σε μέσα όσο και σε έμψυχο δυναμικό. Ειδικότερα αφορούν την καταπόνηση των πληρωμάτων και των αεροσκαφών λόγω της εντατικοποίησης, καθώς τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επωμιστεί σχεδόν όλο το βάρος της αεροπυρόσβεσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πιλότοι των 22 (από χτες 21) «Καναντέρ» μέσα σε ένα μήνα άγγιξαν τις 1.500 ώρες πτήσεων ξεπερνώντας κάθε όριο τα τελευταία 7 χρόνια.

Ομως στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας που εκτιμάται ότι μπορεί να έπαιξε ρόλο στη συντριβή. Το αεροσκάφος αυτό τύπου «CL-415» ουσιαστικά ήταν διπλού ρόλου, είχε μετασκευαστεί και για αποστολές θαλάσσιας επιτήρησης για τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος. Η μετασκευή αυτή το επιβάρυνε με επιπλέον 300 κιλά βάρους, που τα κουβαλούσε και στις αποστολές αεροπυρόσβεσης. Ετσι, αν τελικά ισχύουν οι πρώτες εκτιμήσεις, σύμφωνα με τις οποίες μετά τη ρίψη νερού δεν κατάφερε να πάρει ύψος για να αποφύγει το παρακείμενο βουνό, τότε ακόμα και τα 300 επιπλέον κιλά μπορεί την κρίσιμη στιγμή να έπαιξαν ρόλο.

Επρόκειτο για σχετικά καινούριο αεροσκάφος με 1.400 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, κατασκευής του 2001, που είχε έρθει στην Ελλάδα το 2004. Ηταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος τύπου «CL-415» που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία με βάση απόφαση του ΚΥΣΕΑ του 1998 συνολικής αξίας τότε 80 δισ. δραχμών. Ακόμα ένα αεροσκάφος «Καναντέρ» έχει καταπέσει. Ηταν ένα «CL-215», δηλαδή παλαιότερης σειράς που είχε συντριβεί το έτος 2000. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ


ΝΕΚΡΟΙ - ΠΙΛΟΤΟΙ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ
Ζιώγας Μιχαήλ, επισμηναγός 26.5.1977 Ισθμια Κορινθίας
Γεωργίου Νικόλαος, ανθυποσμηναγός 26.5.1977 Ισθμια Κορινθίας
Λιάσκος Χαράλαμπος, ανθυποσμηναγός 26.5.1977 Ισθμια Κορινθίας
Σκαμαγκούλης Χαράλαμπος, σμήναρχος 10.3.1984 Ελευσίνα
Επιτροπάκης Ιωάννης, σμηναγός 10.3.1984 Ελευσίνα
Στυλιανός Κελετσέκης, σμηναγός 22.8.1993 Ανω Ροδινή Αχαϊας
Κων/νος Παλαμιώτης, ανθυποσμηναγός 22.8.1993 Ανω Ροδινή Αχαϊας
Ιωάννης Μυλωνάς, επισμηναγός 15.7.2000 Πήλιο
Ιωάννης Καρασάββας, ανθυποσμηναγός 15.7.2000 Πήλιο

ΕΘΝΟΣ

Νεκρός είναι o πιλότος του μικρού ψεκαστικού αεροσκάφους -τύπου Πεζετέλ- που συνετρίβη το βράδυ της Δευτέρας, κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης της πυρκαγιάς στην περιοχή Παλαιοκαστρίτσα της Κέρκυρας. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, πρόκειται για τον 30χρονο υποσμηναγό Θανάση Μπεσμελέ.in.gr 07/08/00

ΔασοκομάντοςΧαρακτηριστική περίπτωση απαξίωσης του δυναμικού κεφαλαίου της χώρας στο οποίο η ίδια έχει επενδύσει με χρήμα και χρόνο είναι η περίπτωση των αερομεταφερόμενων δασοκομάντος, θεσμού που λειτούργησε το διάστημα 1993-1998. Στο διάστημα των πέντε ετών, το Σώμα που συνολικά εκπαίδευσε και απασχόλησε 500 άνδρες πραγματοποιήσαμε 1.000 αποστολές προστασίας του δασικού μας πλούτου και μέτρησε 10 νεκρούς (πλήρωμα και 7 δασοκομάντος) στις 18 Σεπτεμβρίου στην Καβάλα και 30 τραυματίες.ΕΘΝΟΣ

Νεκροί 3 δασοπυροσβέστες
Τρεις εποχικοί δασοπυροσβέστες από το πεζοπόρο τμήμα του Ηρακλείου βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ένας ακόμα συνάδελφός τους έπαθε σοβαρά εγκαύματα, όταν εγκλωβίστηκαν από τις φλόγες στην κατάσβεση πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε στις 14.15 το μεσημέρι της Τετάρτης στην περιοχή Δοξαρό του δήμου Κουλούκωνα Ρεθύμνου Κρήτης, κοντα στο δρόμο προς τον Βώσακο.Το τραγικό περιστατικό συνέβη λίγο πριν τις 5 το απόγευμα της Τετάρτης στην τοποθεσία « Κούμοι» όταν η φωτιά περικύκλωσε τους τέσσερις εποχικούς δασοπυροσβέστες, λόγω του ισχυρού αέρα που έπνεε στην περιοχή. Οι εποχικοί δασοπυροσβέστες είχαν βρεθεί στο σημείο χωρισμένοι σε δύο ομάδες των 4 ατόμων.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Κουλούκωνα Δημήτρη Κόκκινο οι τέσσερις εγκλωβίσθηκαν την ώρα που επιχειρούσαν να σβήσουν μικρές εστίες, όταν από ξαφνική ριπή του ανέμου οι φλόγες τους περικύκλωσαν και δεν μπόρεσαν να ξεφύγουν.Οι άλλοι 4 δασοπυροσβέστες που βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων βλέποντας τις φλόγες να τυλίγουν τους συναδέλφους τους προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί τους μέσω ασυρμάτου χωρίς όμως να λάβουν απάντηση. Νεκροί είναι οι Νικήτας Κορομηλάς 34 ετών, Στέλιος Μαρκάκης 37 ετών και Ηρακλής Τζανάκης 40 ετών.Στην περιοχή σήμανε συναγερμός και αμέσως ειδοποιήθηκαν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.ΣΚΑΙ

ΑΝΑΝΕΩΣΗ (1)
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 359 ΜΑΕΔΥ
Η αποστολή της 359 ΜΑΕΔΥ είναι η κάλυψη των απαιτήσεων των διαφόρων υπηρεσιών του
Δημοσίου στους τομείς της αεροπυρόσβεσης, αεροψεκασμών, και αερολίπανσης.

Σήμερα ο κύριος στόχος αποτελεί η έγκαιρη επέμβαση και η καταπολέμηση μιας φωτιάς στη
γένεσή της, καθώς είναι γνωστό ότι μια φωτιά που έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις σβήνει
πολύ δύσκολα ακόμα και με τα μεγάλα αεροσκάφη, καθώς ο καπνός κατά κύριο λόγο
δεν επιτρέπει στα αεροσκάφη με turboprop κινητήρες να πλησιάσουν τους τεράστιους
καπνούς μιας πυρκαγιάς σε πλήρη εξέλιξη, καθώς και την επιτυχή βολή εμπρός από το
μέτωπο, που θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάσβεση.

ΠΕΣΟΝΤΕΣ 359 ΜΑΕΔΥ

02/10/1986 ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΑΣΜΧΟΣ G-164A Α/Δ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ
2000 ΜΠΕΣΛΕΜΕΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΥΠΓΟΣ P.Z.L ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ
2003 ΚΟΥΡΕΛΙΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΕΠΓΟΣ P.Z.L ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ



ΗΡΩΕΣ ΠΕΣΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ
Αν κάποιον έχω ξεχάσει παράκληση να συμπληρωθεί το πάνθεον αυτων των ηρώων

7 σχόλια:

  1. Τέλος σελίδας οι νεκροί της 359 ΜΑΕΔΥ.

    http://pa-info.net/fusion/viewpage.php?page_id=10

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια φορα ήταν δυο άνθρωποι.........
    ξεκινισαν φίλοι ο ένας πίστευε σε πατρίδες και ιδανικά ο δεύτερος...

    και ο ενας κέρδισε 2*0,5*0,5 μέτρα γης σε βάθος 2μετρα

    και ο άλλος 100αδες στρέμματα γης

    και φυσικά ολοι θυμοντουσαν τον δεύτερο αφου ειχαι κατι να δωσει μεταθανατων ενω στον πρώτο δεν έφτανε η τιμιτικη σύνταξη ουτε για να μεγαλωσουν τα παιδιά που άφησε πισω του.........


    το συμπλήρωμα της ιστορίας το αφήνω στην δικαιοδοσία του καθενός.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οποιοσ ενδιαφερεται για αναδασωση ασ μελετηση οτι ποιο πρωχορημενο υπαρχει

    MASANOBU FUKUOKA

    http://www.geocities.com/naturalfarming/

    αν και επειδή είναι αναρχοοικολογοι οι άνθρωποι μπορεί να μη το βρείτε ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το Fukuoka νομίζω είναι άντρες οι οποίοι από τις οικογένειές τους γίνονται "γυναίκες" (ντύνονται και συμπεριφέρονται έτσι) ώστε να βοηθούν στο σπίτι.
    Είναι αποδεκτό από την κοινωνία κάποιων νήσων του Ειρηνικού. Και όποιος είναι Fukuoka αντιμετωπίζεται με μεγάλο σεβασμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ 25 Αύγουστος 2009 12:08 πμ

    Τι μας λες φίλε, να μην έχουμε ιδανικά; Πες το στους πιλότους των πυροσβεστικών, που πετάνε μέχρι σήμερα στην Αττική με κίνδυνο της ζωής τους. Είναι μαλάκες δηλαδή; Να τους αφήσουν τους συνανθρώπους μας να καούν;

    Είναι θέμα επιλογών τελικά. Οι πρόγονοι μας επιθυμούσαν τιμημένο θάνατο. Εσύ τουλάχιστον δεν θα φωνάζεις γιατί δεν σώσαμε τα δάση της Αττικής. Τι δηλαδή να διακινδυνεύσουμε, ενώ μπορούμε να καταπατήσουμε λίγα καμμένα στρέμματα και να γίνουμε σαν τον δεύτερο τύπο που περιέγραψες;

    Όσο για τη ιστορία σου και ο δεύτερος στο χώμα κατάληξε, δεν πήρε τίποτα μαζί του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και για να συμπληρώσω,τα εκατοντάδες στρέμματα δεν τον βοήθησαν καθόλου στη μίζερη,χωρίς ιδανικά ζωή του σε ένα υποβαθμισμένο περιβάλον (και γ΄αυτόν )σε αυτή τη ζωή.Για την άλλη ζωή σε όσους πιστέυουν στη θρησκεία μας παραπέμπω στην παραβολή με τον πλούσιο και το Λάζαρο,για τους υπόλοιπους σημειώνω οτι και αυτός πήρε... τα δύο μέτρα.Πως έζησε ομως ο καθένας στη ζωή του;Μήπως ο ένας περήφανος,έχωντας την αναγνώριση και την αγάπη των συμπολιτών του και της οικογένειας του που καμάρωναν γι'αυτόν;Τα παιδιά του μεγάλωσαν με το πρότυπο του πατέρα τους έκαναν κι αυτά ευτυχισμένες οικογένειες γιατί ήξεραν να δίνουν,και οταν δίνεις,παίρνεις.Και πάντα θυμόντουσταν τον πατέρα με αγάπη και νοσταλγία αναλογιζόμενα ΠΟΙΟΣ ήτανε και τους το θυμίζανε πυκνά συχνά όσοι γνώριζαν,και γνώριζαν όλοι.Ενώ ο άλλος,πήρε τα εκατό στρέμματα πούλησε κάποια απο αυτά και έκανε πολλά λεφτά.Κατάφερε επιτέλους να πετύχει αυτό που ήθελε.Χάρηκε προς το παρόν βέβαια του φάγανε και μερικά στρέμματα τα άλλα λαμόγια που τον βοήθησαν να γίνει η δουλειά αλλά το ξεπέρασε γρήγορα.Και για να μην μακρυγορούμε φίλε μου εγώ δεν γνωρίζω κανέναν που το χρήμα να του έφερε την ευτυχία το αντίθετο μάλιστα και την ΠΛΗΡΩΜΗ για οτι έχουν κάνει την βρίσκουν απο τα παιδιά τους ,Τα δε παιδιά τους παίρνουν και αυτά την κληρονομιά αυτή γιατί είτε το πιστεύεις είτε οχι,όπως δεν ξεφέυγεις στα κληρονομικά απο την εφορία,δεν ξεφευγει κανείς και απο την πνευματική κληρονομιά και εφορία.

    Οδυσσέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυστυχώς πρέπει να γράψεις και άλλον έναν στους πεσόντες της 359 ΜΑΕΔΥ.
    Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψω τα συναισθήματα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.