23/8/09

Μ. Καρχιμάκης: Ερώτηση προς τον Β. Μεϊμαράκη για τα ελικόπτερα CH-47D


Για ποιο λόγο στερεί από το κοινωνικό σύνολο τη δυνατότητα της συνδρομής του από ένα τόσο χρήσιμο για την περίσταση πτητικό μέσο την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αναγκάζεται να πληρώνει τεράστια κονδύλια σε ιδιωτικές εταιρείες, με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαφάνεια και χωρίς ανταγωνισμό, εν μέσω μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας;

Ερώτηση προς τον Υπουργό Αμύνης κατέθεσαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για τα ελικόπτερα Chinouk που δεν χρησιμοποιήθηκαν για πυροσβεστική ενίσχυση των ενάεριων μέσων.

Ερώηση: Για τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη

Θέμα: «ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ CH-47D CHINOOK ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΠΕΡΙΟΔΟ»

1. Γενικά

Η ένταξη των ελικοπτέρων CH-47D CHINOOK της Αεροπορίας Στρατού στη διαδικασία αεροπυρόσβεσης σε αντικατάσταση των ελικοπτέρων που οι ιδιωτικές εταιρείες διαθέτουν με απ’ ευθείας ανάθεση χωρίς ανταγωνισμό και με ιδιαίτερα υψηλό κόστος στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, αποτελεί, το ελάχιστο αντισταθμιστικό όφελος που το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υποχρεούται να αποδώσει στον οικονομικά δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό ο οποίος είναι ο κύριος χρηματοδότης της προμήθειας του εκσυγχρονισμού και της συντήρησης των ελικοπτέρων αυτών, που εντελώς ανεξήγητα δεν αποδίδουν το οφειλόμενο κοινωνικό μέρισμα σε συνθήκες εθνικών καταστροφών, μια υποχρέωση που απορρέει από την ίδια την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων.

2. Παρούσα Κατάσταση

Τα ελικόπτερα CH-47D έχοντας πλήρη δυνατότητα αεροπυρόσβεσης απέχουν από την εκτέλεση μιας εκ των βασικών τους αποστολών που είναι η συνδρομή στο κοινωνικό σύνολο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης αφήνοντας το έργο αυτό σε ιδιωτικές εταιρείες, τις ίδιες εδώ και αρκετά χρόνια οι οποίες αναλαμβάνουν κατ’ ανάθεση το έργο της αεροπυρόσβεσης έναντι αδράς αμοιβής, η οποία κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 120 ημερών (Ιούνιος- Σεπτέμβριος)

3. Σύντομο Ιστορικό

Επειδή ενδεχόμενα να του διαφεύγουν, οφείλουμε σε κάθε περίπτωση να υπενθυμίσουμε στον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας τα παρακάτω αδιαμφισβήτητα δεδομένα:

Α. Τα εννέα (9) από τα 15 ελικόπτερα CH-47D της Αεροπορίας Στρατού συμπληρώνουν αισίως 29 χρόνια λειτουργίας, ήλθαν στην Ελλάδα στις αρχές του ’80 ως CH-47C, εκσυγχρονίστηκαν στις αρχές του ’90 σε CH-47D με κόστος σχεδόν διπλάσιο του κόστους προμήθειας, ενώ είναι στο πρόγραμμα του τρέχοντος ΕΜΠΑΕ να εκσυγχρονιστούν εκ νέου με προβλεπόμενο κόστος στα 150 εκατομμύρια ευρώ.

Β. Είναι πολύ εύκολο για τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας να διαπιστώσει ότι το κόστος προμήθειας και τα κόστη εκτελεσθέντος και επικείμενου εκσυγχρονισμού σε σχέση με τα αποτελέσματα, παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερα αρνητικό ισοζύγιο για την ίδια την Αεροπορία Στρατού και την επιχειρησιακή της ετοιμότητα ενώ την ίδια στιγμή δημιούργησαν ένα δυσβάσταχτο φορτίο στον Έλληνα φορολογούμενο χωρίς κανένα ανταποδοτικό κοινωνικό όφελος.

Γ. Η ηγεσία της Αεροπορίας Στρατού και συνακόλουθα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας ασπάζονται την άποψη που λέει: «Δεν καταπονούμε τα μέσα για να είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα». Την άποψη αυτή που περνάει σκόπιμα για να κρύψει την ανικανότητα της επιχειρησιακής διαχείρισης των ελικοπτέρων CH-47D την ανατρέπει στην πράξη η απαράδεκτα χαμηλή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων όταν αυτά δεν υφίστανται ούτε την απαιτούμενη στοιχειώδη χρησιμοποίηση για την επιχειρησιακή εκπαίδευση των πληρωμάτων.

Δ. Τα ελικόπτερα CH-47D, σύμφωνα με τα τεχνικά και πτητικά τους εγχειρίδια, έχουν τη δυνατότητα προσθαλάσσωσης και παραμονής στη θάλασσα για ικανό χρόνο, αφού μέρος της επιχειρησιακής τους αποστολής είναι και η προσθαλάσσωση για επιβίβαση ή αποβίβαση ειδικών δυνάμεων στις επιχειρήσεις. Η επιχειρησιακή αυτή δυνατότητα των ελικοπτέρων CH-47D ακυρώνει ευθέως το επιχείρημα που προβάλλεται ότι τα ελικόπτερα δεν διατίθενται για αεροπυρόσβεση διότι θα υποστούν φθορές από την επίδραση του θαλασσινού νερού. Την άποψη αυτή καταρρίπτει επίσης το γεγονός ότι η ηγεσία της Αεροπορίας Στρατού έχει αποδεχτεί την στάθμευση των ελικοπτέρων CH-47D στην πίστα του Αεροδρομίου Μεγάρων σε άμεση γειτνίαση με τη θάλασσα και τις επιδράσεις της που καθόλου μικρότερες είναι από αυτές κατά τη διαδικασία υδροληψίας. Τέλος την άποψη αυτή ακυρώνει το γεγονός ότι στην τεχνική βάση του Αεροδρομίου Μεγάρων υπάρχει υποδομή για την καθολική πλύση των ελικοπτέρων CH-47D μετά από επιχειρήσεις εγγύς ή επί της θάλασσας.

Ε. Είναι προφανές ότι οι επικλήσεις της ηγεσίας της Αεροπορίας Στρατού που αδιάκριτα υιοθετεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας περί δήθεν κινδύνου φθορών είναι προφάσεις εν αμαρτίαις, που στόχο έχουν να αποκρύψουν τη γύμνια της σε εκπαιδευτικά πληρώματα, την αδυναμία της να εξασφαλίσει επαρκή πληρώματα, την αδυναμία της να διατηρήσει παραδεκτή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων και την παντελή της ανεπάρκεια για την τεχνική τους υποστήριξη. Είναι επιχειρησιακά απαράδεκτο και πολιτικά ανεύθυνο, ελικόπτερα με δεδομένες δυνατότητες παροχής κοινωνικού έργου σε καιρό ειρήνης να οδηγούνται σε μεγάλες και πανάκριβες συντηρήσεις και εκσυγχρονισμούς όχι γιατί συμπλήρωσαν τις προβλεπόμενες ώρες πτήσης αλλά γιατί παρήλθε ο προβλεπόμενος από τα τεχνικά εγχειρίδια χρόνος ή γιατί ξεπεράστηκε η τεχνολογία τους χωρίς να ανταποδώσουν το αποτέλεσμα που το κόστος τους επέβαλλε.

ΣΤ. Τέλος είναι καιρός να αναδειχθεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή την πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε σχέση με τη συμμετοχή των ελικοπτέρων CH-47D στην αεροπυρόσβεση, δεν την προσδιορίζουν οι αδικαιολόγητες αιτιάσεις της στρατιωτικής τους ηγεσίας αλλά η βούληση του εκάστοτε Υπουργού να συνδράμει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της κρίσης. Άλλωστε βασική απόδειξη της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ελικοπτέρων δεν θα ήταν άλλο από την ανά πάσα στιγμή δυνατότητά τους να συμμετάσχουν στην αναχαίτιση μιας εθνικής καταστροφής.

Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που τον εμποδίζουν να εντάξει τα ελικόπτερα CH-47D στη διαδικασία αεροπυρόσβεσης;

2. Για ποιο λόγο στερεί από το κοινωνικό σύνολο τη δυνατότητα της συνδρομής του από ένα τόσο χρήσιμο για την περίσταση πτητικό μέσο την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αναγκάζεται να πληρώνει τεράστια κονδύλια σε ιδιωτικές εταιρείες, με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαφάνεια και χωρίς ανταγωνισμό, εν μέσω μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας;

Αναμένουμε μια πειστική πολιτική απάντηση και όχι όπως συνήθως, το αναμάσημα των δικαιολογιών των υπηρεσιακών παραγόντων, που δεν αντέχουν ούτε καν σε στοιχειώδη κριτική.

Άλλωστε δεν θα ήταν άσκοπο να τους ρωτήσει ο κ. Υπουργός Άμυνας εάν και κατά πόσο με τα χρήματα που απλόχερα δίδονται στις ιδιωτικές εταιρείες θα μπορούσαμε να έχουμε:

- Διαθέσιμα τα ελικόπτερα CH-47D

- Άρτια εκπαιδευμένα πληρώματα, δεδομένου ότι οι πτήσεις αεροπυρόσβεσης είναι ανεκτίμητη εκπαιδευτική εμπειρία και ευκαιρία για τη βελτίωση της χειριστικής δεξιότητας των πληρωμάτων.

- Πληρώματα διαθέσιμα, αφού θα μπορούσαν να προκύψουν κίνητρα που θα ήταν πειστικά για την παραμονή τους στην ενεργό Υπηρεσία.

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ

17 σχόλια:

  1. Προσωπικά διαφωνώ με την σκέψη χρησιμοποίησης των CH-47, στην αεροπυρόσβεση, συμφωνώ με τον λόγο που υποστηρίζει το Υπουργείο.

    Ακόμα και τα Canadair έχουν φθορές στους κινητήρες από την αρμύρα. Έχουν εξεταστεί πτερύγια του κινητήρα με φθορές. Κανένα πτητικό μέσο δεν συμπαθεί το νερό. Γίνονται όμως παραδοχές ότι τα Canadair τα θέλουμε να σβήνουμε φωτιές. Για αυτό τα αγοράσαμε. Αν κάνουμε μοναδική αποστολή των CH-47 την αεροπυρόσβεση, όλα καλά. Αλλά αν τα θέλουμε και για την άμυνα της χώρας και για την αεροπυρόσβεση τότε διαφωνώ, όπως διαφωνώ και με την χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων CSAR (combat search and rescue) σε αεροκομιδές.

    Δεν έχουμε τόσο μεγάλο στόλο ώστε να μπορούμε να τα κάνουμε όλα με το ίδιο μέσο. Όταν το χρειαστούμε για τον σκοπό που το αγοράσαμε δεν θα το έχουμε.
    Το ίδιο και με το Modular Airborne FireFighting Systems(MAFFS) των C-130. Καταπονεί πολύ το σκάφος.

    Γιατί δεν ρωτά κανείς τον λόγο που δεν πετούν τα ελικόπτερα του λιμενικού στο Κοτρώνι (βάση του Π.Ν); Αυτά πραγματικά δεν έχουν αποστολή. Ας τα κάνουμε Πυροσβεστικά.
    Ακόμα καλύτερα ας ανανεώσουμε τον στόλο των πυροσβεστικών μέσων. ΝΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΛΕΦΤΑ.

    Η άεροπυρόσβεση είναι πολύ δύσκολη και τα πληρώματα των πυροσβεστικών αεροσκαφών εκπαιδεύονται όλο τον χρόνο για να μπορούν να αντεπεξέλθουν. Ακόμα και έτσι συνέχεια θρηνούμε αεροπόρους, πεσόντες κατά την αποστολή της αεροπυρόσβεσης.
    Αν νομίζουμε ότι πρέπει να κάνουμε ένα τάγμα πολεμικών επικοπτέρων πυροσβεστικά, ας το κάνουμε.

    Από την άλλη όταν αλλάξει η κυβέρνηση ας γίνουν τα CH47 πυροσβεστικά. Αντί να γίνονται ερωτήσεις ας δεσμευτούν (αφού είναι σίγουροι για την άποψη που διατυπώνουν) ότι θα το κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εάν το Ελληνικό Κράτος φροντίζει για την σωστή ροή ανταλλακτικών, ναι να χρησιμοποιούνται παντού.

    Όμως υπάρχει πρόβλημα επάρκειας (και φυσικά σοβαρότητας).

    Αυτή την στιγμή η ύπαρξη αυτών των ελικοπτέρων (οι τούρκοι δεν έχουν) είναι πολλαπλασιαστής ισχύος. Οι καιροί είναι πονηροί.

    Ας γίνουν οι προμήθειες καθαρού πυροσβεστικού υλικού και ας αφήσουν αυτά τα ελικόπτερα κατά μέρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σέβομαι απεριόριστα τον πόνο όλων αυτών των συμπατριωτών μας, που δίνουν τώρα τη μάχη με τη φωτιά για να σώσουν περιουσίες ζωής.Δεν θα ήθελα εκ των πρωτέρων να εκληφθούν οι απόψεις μου ως "εξυπνάδες" αλλά ως προβληματισμοί.
    Πείτε μου σας παρακαλώ...από που προβλέπεται το Κράτος να "ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΝΕΙ" τους πληγέντες από φυσικές καταστροφές;
    Ο Επιχειρηματίας που έχει ένα εργοστάσιο ή μια επιχείρηση και αυτή πιάσει φωτιά,δικαιούται αποζημείωσης από το Κράτος ή πρέπει να διαθέτει ο ίδιος μέσα πυρασφάλειας στο χώρο του και να είναι ασφαλισμένος σε ιδιωτική εταιρεία για τον αντίστοιχο κίνδυνο;
    Όσοι θέλουν να διαθέτουν βίλες και μεζονέτες εκατομμυρίων ευρώ σε περιοχές όπου το τετραγωνικό κοστίζει τρελλά, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να επωμιστούν και τους σχετικούς κινδύνους.
    Άκουσα πριν από λίγο έναν αγανακτησμένο συμπολίτη μας που απειλείται το σπίτι του από τη φωτιά,να λέει στο αργυρώνυτο τηλεοπτικό κανάλι "τι τα χρειαζόμαστε τα πολεμικά αεροπλάνα αφού δεν μας χρησιμεύουν σε τίποτα, πυροσβεστικά οφείλαμε να αγοράσουμε".
    Και κάθομαι και σκέφτομαι, τι είναι πιο οικονομικό;Να διαθέτουμε ένα στόλο 60 πυροσβεστικών αεροσκαφών, που σε ετήσιο κόστος ανταλλακτικών, συντήρησης και εξόδων πληρωμάτων για μια περίοδο τεσσάρων μηνών το χρόνο ή να εκμισθώνουμε μέσα για την υπόψη περίοδο;
    Ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος.Την αποκλειστική ευθύνη πυρασφάλειας για μη δασικές εκτάσεις την έχουν: "Οι Δήμοι και τα Δημοτικά Διαμερίσματα"!
    Αυτό σημαίνει ότι κάθε Δήμαρχος οφείλει να έχει εξασφαλίσει και αξιοποιήσει τα κονδύλια που ετήσια προβλέπονται από τον πρϋπολογισμό και να έχει προμηθευτεί σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Νομαρχίας (Τμήμα ΠΣΕΑ-Εκτάκτων Αναγκών) και να έχει έγκαιρα υδροφόρες, εκσκαφείς καθώς και να έχει προβεί σε αποψιλώσεις, δημιουργία αντιπυρικών ζωνών.Άκουγα τον καθένα να έχει απαίτηση να υφίσταται και από ένα Πυροσβεστικό όχημα έξω από το σπίτι του!Είναι ανεπίτρεπτο περιοχή όπως ο Διόνυσος που ζεί μέσα στη χλίδα να μην έχει αντιπυρική υποδομή.
    Προσωπικά ζω σε διαμέρισμα μιας υποβαθμισμένης περιοχής γιατί αυτό επιτρέπουν τα οικονομικά μου.Έβλεπα πλάνα από ελικόπτερο των περιοχών που καίγονται και έτριβα τα μάτια μου.Καλά που βρέθηκαν τόσα λεφτα και χτίστηκαν όλα αυτά τα παλάτια;Και ακούστε και αυτό το εξωφρενικό που άκουσα από κάποιο Δήμαρχο..."πρέπει λέει να αποζημεώσει το Κράτος και όσα σπίτια καούν και είναι ΑΥΘΑΊΡΕΤΑ για λόγους...ηθικής!".
    Στο Διόνυσο για παράδειγμα διαθέτει σπίτι και ο κύριος Καρβέλας, το οποίο κοστίζει γύρω στο ένα εκατομμύριο ευρώ, χώρια το οικόπεδο.Δεν λέω καλά να είναι ο άνθρωπος και να το χαίρεται,αφού σήμερα για να τα κονομάς πρέπει να είσαι ελέυθερος επαγγελματίας, ενω αν αγωνίζεσαι για την Πατρίδα μένεις μέσα σε μια τρύπα όπως πολλοί συμπατριώτες μας.
    Συμφωνώ να βοηθηθούν άμεσα όσοι έχουν παραγματικά ανάγκη, οι μεροκαματιάρηδες, οι πολύτεκνοι, οι συνταξιούχοι, όσοι πάσχουν από ανίατες ασθένειες...αλλά να ζητούν και Κρατική αποζημείωση όσοι κολυμπάνε μέσα στο χρήμα και μάλιστα η ίδια η Κυβέρνηση αυτοπροαιρέτως για λόγους ψηφοθηρικούς να δίνει αποζημειώσεις επί δικαίων και αδίκων...δεν μπορώ να το χωνέψω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΑΛΑ ΠΟΣΟ ΓΚΑΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ; ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΛΟΧΙΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙ ΕΥΝΟΙΚΑ ΝΑ ΡΩΤΟΥΣΑΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΒΛΑΚΩΔΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ. ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ.-
    ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟN JEFRY ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εγώ θυμάμαι,πιτσιρικάς σαν ήμουν πως τα chinook κάνανε ρίψεις.Μάλιστα, ήταν και πολύ ωραίο θέαμα οι από κοινού ρίψεις chinook και mil- μη 26.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καχριμάκης είναι, ότι θέλει λέει.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δεν είπε κανείς να χρησιμοποιούνται παντα και όλο το καλοκαίρι αλλα οταν υπαρχει μεγαλει ανάγκη

    για μια βδομαδα σε ολο το καλοκαιρι που θα ριχτουν στη μαχη εεε δεν εγινε και τιποτα....

    δηλαδη η τεθωρακισμένη γεωπροθητες του στρατου αν εφτιαχναν αντιπυρικες ζωνες θα πάθαιναν τίποτα τα οχηματα...

    η Ελλαδα ειναι μικρο κρατος για μεγαλους στολους αεροπλανων, ελικοπτερων και λοιπα μηχανήματα θα πρεπει να υπαρχει αλληλουποστηριξει....

    δηλαδη αν αγοραζόταν 8 μεγαθηρια ελικοπτερα ρωσικα για φωτιες το καλοκαιρι και σε εφεδρια για το στρατο θα σας χαλαγε;

    αντι να νοικιαζουμαι εξοπλισμό για 3 μήνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 23 Αύγουστος 2009 9:08 μμ
    einai poio oikonomikh h agora para h ekmhsthosh des ths times agoras...

    apla h ekmisthosh dinh perissoterh miza

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ...Οτι και να "κρεμάσουν" σε οποιαδήποτε πτητικό μέσο διαθέτουμε...δεν θα μπορέσουν με τίποτα να "σβήσουν" την ανικανότητα την έλειψη οργάνωσης και την ηλιθιότητα που μαστίζει κάθε πολιτικό η διορισμένο καρεκλοκένταυρο που καταστρέφει καθημερινα αυτή τη χώρα...

    Πριν δυό χρόνια κάηκε η Ηλεία και η Αχαία...εντελώς! Τότε έφταιγε ο Στρατηγός Ανεμος...
    τώρα ρε γαμότο που μάθαμε...ποιός φταίει???
    Καποτε η Ελλαδα είχε ελάχιστα Canadair...και στις φωτιές γίνοταν πολυ διαφορετική αντιμετώπιση!!!
    Τώρα έχουμε ένα σκασμό Canadair (πιο πολλά και απο την Γαλλία)...όπως και ένα σωρό νοικιασμένα (!) ελικόπτερα...και πάντα η μικρή αρχικά φωτιά απο την "χαζή" χαράδρα ...ξεφεύγει και καίει 100.000 στρεμματα δάσους!
    Απο τότε που η πυροσβεστική ανέλαβε την δασοπυρόσβεση απο την Δασική Υπηρεσία...καταστράφηκαν τα δάση!!! Οί ίδιοι το λένε, ρωτήστε τους! Καλοί είναι να σβήνουν φωτιές σε καμιά πολυκατοικία...για τα δάση ξεχάστε τους! Ακατάλληλα οχήματα...εξοπλισμός και οργάνωση "πόλης"...και πάνε μωρέ στο βουνό με ενα 20τοννο φορτηγό να κανουν τι??? Στη μάχη της φωτιάς δε βουτάει κανένας! Κάθονται στις πλατείες και τα ξέφωτα και περιμένουν το...σήμα!!! Παλιά τις φωτιές τις έσβηνε ο απλός Κόσμος που βούταγε στη μάχη και εσωζε τα χωριά του...ετσι απλά!Ο στρατός επίσης έδινε φοβερή βοήθεια...Τι έγινε τώρα ρε παλικάρια που έχουμε τα 10πλασια μέσα και 100πλάσιους δασικούς δρόμους??? Γιατί δε σβήνουν οι φωτιές???
    Δεν σβήνουν γιατί,
    1. η Πυροσβεστική και η ηγεσία της είναι άχρηστη σε περιβάλλον δασών
    2. Ο κόσμος είναι απαθής δεν βοηθάει και απλα χαζεύει την φωτιά στην Τηλεόραση
    3. Ο στρατός είναι στα στρατόπεδα και τρώει "πιτόγυρο"
    4. συντονισμός-πολιτική προστασία...απλά για γέλια
    5. Ατομικά μέτρα πυροπροστασίας σπιτιών απο όλους μας...ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ!
    6. Δημοτικά μέτρα πυροπροστασίας και υποδομή...ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ!

    Και για να μην νομίσετε οτι ακυρώνω τους πάντες ξέρω ότι υπάρχει ενα 30% πυροσβεστων-εποχικών δασοπυροσβεστών που ΞΕΡΟΥΝ το θέμα και κάνουν ότι μπορούν...το δέχομαι!
    Οι υπόλοιποι μαζι με Όλους εμας περιμένουν το "θεό Canadair" να δώσει θέαμα και να σβήσει την αχρηστία μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αλήθεια, που είναι τα γιγαντιαία Ρωσικά Beriev ?


    Για άλλη μια φορά είδαμε την Πατρίδα μας να καίγεται είτε από ανθρώπινο λάθος, είτε από εμπρησμό, είτε από ξένο δάχτυλο... Οι πυροσβέστες σαν νέοι Λεωνίδες έσβηναν και σβήνουν ακόμα και τώρα που γράφεται αυτό το άρθρο δίνουν τιτάνια μάχη με τις φλόγες για να περιορίσουν το τεράστιο μέτωπο 35 και πλέον χιλιομέτρων. Πολλοί τους κατηγόρησαν κακώς για... ολιγωρία, πολλοί έψαχναν να βρουν ψύλλους στα άχυρα ενώ το θέμα ήταν πολύ μακριά από εκεί.

    Το μέτωπο της φωτιάς που εχτές φάνταζε απλό με μόλις 2 χιλιόμετρα ξέφυγε από κάθε έλεγχο κατακαίγοντας ολόκληρη τη γη μας. Ο κρατικός μηχανισμός απών, οι πολιτικοί έκαναν μόνο δηλώσεις επί πτωμάτων όπως συνήθως. Όλοι μιλούσαν για το κακό που μας βρήκε σα να είναι άμοιροι ευθυνών. Μόνο οι κάτοικοι, οι εθελοντές έφεδροι και οι πυροσβέστες ήταν εκεί από την αρχή πολεμόντας άνισα με αυτήν. Τα μέσα λίγα και πενιχρά εως ακατάλληλα.... Η κυβέρνηση έκανε μόνο συσκέψεις επί συσκέψεων στο Μαξίμου χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ο αεροπορικός μας στόλος που για τον εκσυχρονισμό του εδώθησαν 10 δις ευρώ από την Ευρωπαική Ένωση λίγος. Η ξένη βοήθεια, που πρόπερσι ήταν αθρώα, ζητήθηκε κατόπιν εορτής... και όλα αυτά γιατι;

    Μήπως επειδή κάποιοι ήθελαν να καούν όλα αυτά; Μήπως έχουν άλλες βλέψεις για τις περιοχές αυτές; Mήπως μετά τη φωτιά αποχαρακτηρίζονται δασικές εκτάσεις και αλλάζει η χρησικτησία της γης; Αυτό το έργο το χουμε ξαναδεί.

    Ας δούμε όμως κάποια άλλα στοιχεία...

    Τριάντα εκατομμύρια ευρώ χρωστάει το ελληνικό δημόσιο στους προμηθευτές των εναερίων μέσων πυρόσβεσης, που μισθώνονται τα τελευταία χρόνια, για την κάλυψη των αναγκών της αντιπυρικής περιόδου. Πληροφορίες λένε οτι οι δύο προμηθευτές, SCORPION (ρωσική) και ERICKSON ICSS (αμερικανική), εξετάζουν σοβαρά την περίπτωση να μην συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση του 2009, εάν δεν αποπληρωθούν τα χρέη των 30.000.000 € του 2008.Για τα χρήση της νέας χρονιάς οι εγγεγραμμένες πιστώσεις είναι 20.000.000 €, ποσό που δεν αρκεί ούτε για τα χρέος του 2008 !!!Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος , πόσο το γεγονός αυτό απειλεί να τινάξει στον … αέρα κάθε επιχειρησιακό σχεδιασμό για προστασία των δασών, όταν μάλιστα οι μετεωρολογικές προβλέψεις λένε για ένα «ιδιαίτερα θερμό καλοκαίρι.

    Πέρυσι είχαν μισθωθεί και επιχειρούσαν 12 ελικόπτερα. Φέτος το Πυροσβεστικό Σώμα έχει εντολή να κάνει σχεδιασμό με …16 ελικόπτερα !Πως θα γίνει αυτό !!!Αφού, οι εταιρείες που προμηθεύουν τα ελικόπτερα δεν «κατεβαίνουν» στο διαγωνισμό εάν δεν τους καταβληθούν τα 30 εκατ. Ευρώ, ή έστω μέρος αυτών…Κι αν υποθέσουμε πως το πρόβλημα αυτό λυθεί, οι διαδικασίες επικύρωσης του διαγωνισμού είναι απελπιστικά χρονοβόρες και γραφειοκρατικές (αξιολόγηση από ΠΣ, έγκριση από Ελεγκτικό Συνέδριο) και βρισκόμαστε μόλις λίγες ημέρες πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου…Το θέμα έφτασε και στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Βαγγέλης Αργύρης.
    Και δεν ειναι μόνο αυτό. Το Πυροσβεστικό Σώμα διαθέτει πέντε(5) ιδιόκτητα ελικόπτερα-όχι πυροσβεστικά.
    3 συντονιστικά ΒΚ101, 2 μεταφοράς προσωπικού SUPER PUMA. Από αυτά πετάνε μόνο το ένα ΒΚ101 και το ένα SUPER PUMA.Τα άλλα τρία είναι καθηλωμένα καιρό τώρα στο έδαφος λόγω αδυναμίας συντήρησής τους. Αιτία; Ο διαγωνισμός «συντήρησης και διοικητικής μέριμνας» για τα πτητικά μέσα του Πυροσβεστικού Σώματος. Ο διαγωνισμός μήνες τώρα βρίσκεται σε… εξέλιξη (!) και όπως πάει θα καθηλωθούν στο έδαφος και τα δύο άλλα !............


    http://taxalia.blogspot.com/2009/08/beriev.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΣΚΑΝΔΑΛΟ. Κρατάνε σε αχρηστία 2 πανάκριβα κέντρα Συντονισμού, γιατί δεν ξέρουν να τα χειριστούν!...

    Ο Έλληνας φορολογούμενος τα ακριβοπλήρωσε. 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Τ' αγοράσαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες (Siemens κι εδώ).

    Δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Οι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής που ήξεραν να τα χειριστούν, αποστρατεύτηκαν. Μιλάμε για δύο...

    ...κινητά κέντρα που μοιάζουν σαν διαστημικά λεωφορεία. Μπαίνουν στη φωτιά χωρίς κανένα πρόβλημα λόγω της πυρίμαχης κατασκευής τους. Έχουν όργανα με απίστευτες δυνατότητες και μέσα απ' αυτά και από τον τόπο της πυρκαγιάς μπορεί να γίνει ένας τέλειος από πλευράς τεχνολογίας συντονισμός.

    Αυτά τα πανάκριβα "διαστημικά λεωφορεία" είναι αραγμένα κι άχρηστα στο προαύλιο του Συντονιστικού της Πυροσβεστικής...


    http://nonews-news.blogspot.com/2009/08/2_24.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μια επίκαιρη συνέντευξη αξιωματικού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που εξηγεί τα πάντα για την νέα καταστροφή της Αττικής: από τις αιτίες των πυρκαγιών και την έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού έως την ασύμμετρη ανικανότητα της κυβέρνησης.




    Ο κ. Νίκος Χανιάς, διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ζακύνθου μιλάει στην εφημερίδα τα "Νέα" και τον Στέλιο Βραδέλη με αφορμή τις πυρκαγιές στην Ζάκυνθο και αναφέρεται μεταξύ των άλλων στις δηλώσεις Μαρκογιαννάκη στις αρχές του καλοκαιριού. Υπενθυμίζεται ότι ο αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης είχε τότε δηλώσει ότι λόγω των βροχών δεν είχε ακόμη νοικιάσει τα ελικόπτερα που χρειάζονταν για την δασοπροστασία.

    Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009 αλλά οι κριτικές παρατηρήσεις του κ. Χανιά είναι σήμερα ιδιαίτερα επίκαιρες.

    Φωτιές στη Ζάκυνθο...
    Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο εμπρηστών στο νησί.

    Γιατί;
    Η βασικότερη αιτία είναι το θολό ιδιοκτησιακό καθεστώς.

    Ποιος έχει αναλάβει τις έρευνες για τους εμπρηστές;

    Εκτός από την Πυροσβεστική, στις έρευνες συμμετέχουν η ΕΥΠ και η κρατική Ασφάλεια.

    Διδαχθήκαμε κάτι από το εφιαλτικό 2007;

    Οι 80 νεκροί, τα 2.700.000 στρέμματα καμένης γης, τα 301.320 στρέμματα αποτεφρωμένων περιοχών Νatura, η Αρχαία Ολυμπία, ο Καϊάφας, οι κατεστραμμένες περιουσίες και οι ανυπολόγιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον ξεχάστηκαν γρήγορα.

    Τι θα έπρεπε να γίνει μετά το 2007;

    Λείπει ένα κεντρικό σύστημα ολοκληρωμένης αντιμετώπισης- διαχείρισης καταστροφών «Ιntegrated Εmergency Μanagement System- ΙΕΜS», το οποίο θα επιτρέπει την άμεση λήψη αποφάσεων, θα συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς, θα αποτρέπει συμπεριφορές πανικού και επικάλυψη αρμοδιοτήτων και θα αποκαθιστά τους πυροπαθείς και το περιβάλλον.

    Ποιες οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από τις πυρκαγιές;

    Δυσμενείς κλιματικές αλλαγές, διάβρωση εδαφών, μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια θείου και αζώτου, βαρέα μέταλλα και διοξίνες είναι τα κύρια «δώρα» των δασικών πυρκαγιών. Ενδεικτικά από τα 1.472.000 καμένα στρέμματα δάσους στην Εύβοια και την Πελοπόννησο το 2007 δεν απορροφώνται πλέον και επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα 17.189.709 τόνοι CΟ2, βασικού υπευθύνου του φαινόμενου του θερμοκηπίου.

    Οι αιτίες των δασικών πυρκαγιών;

    Σε ποσοστό άνω του 95% τα αίτια είναι ανθρωπογενή. Εμπρησμοί από πρόθεση ή από αμέλεια.

    Υπεύθυνοι...
    Ακραία καιρικά φαινόμενα, ασύμμετρη ανικανότητα. Η προστασία του εθνικού φυσικού μας πλούτου ελλείψει πολιτικής βούλησης δεν έχει ιεραρχηθεί ως εθνικό θέμα μείζονος σημασίας για όλους μας.

    Η απουσία των ελικοπτέρων στις πρώτες φετινές φωτιές οφείλεται στο γεγονός ότι... έβρεχε;

    Η οικονομική αφερεγγυότητα και οι οφειλές του Δημοσίου προς τις προμηθεύτριες εταιρείες ήταν η αιτία της καθυστερημένης μίσθωσης των ελικοπτέρων. Προφανώς ο κ. Μαρκογιαννάκης παρακολουθεί το δελτίο καιρού της... Πετρούλας.

    Πυροσβέστης...
    Τρόπος ζωής, περίσσευμα ψυχής, αλτρουισμός και υπέρβαση βιολογικών ορίων.

    Συμβασιούχος πυροσβέστης...
    Συμπληρώνει τη στρατιά των εγκλωβισμένων- εξαπατηθέντων συμβασιούχων του Δημοσίου, 5.500 φθηνοί εργάτες πρώτης γραμμής, με πολλά θύματα, δεύτερης ταχύτητας όμως σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, ασφαλιστικά, οικονομικά δικαιώματα.

    Εθελοντής πυροσβέστης...
    Τιμητική και άμισθη ιδιότητα. Δεν υπάρχει στη χώρα μας κίνημα εθελοντών, με φανερές επιπτώσεις στη δασοπροστασία και σε άλλους τομείς.

    Πρόληψη...
    Σχεδόν ανύπαρκτη, παρ΄ ότι λειτουργεί απολύτως συμπληρωματικά με την καταστολή. Απροστάτευτα τα δασικά οικοσυστήματα της χώρας. Η κυβέρνηση έχει αντιστρέψει το δόγμα και επιλέγει το «θεραπεύειν αντί του προλαμβάνειν».

    Δασικές Υπηρεσίες...
    Υποστελεχωμένες, χωρίς πόρους και μέσα, δεν εκπονούν ούτε υλοποιούν μελέτες έργων βελτίωσης των υποδομών πυρασφάλειας στα δάση (αντιπυρικές ζώνες, καθαρισμοί, συντήρηση δασικού οδικού δικτύου, δεξαμενές κ.λπ.).


    http://www.tvxs.gr/v18798

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. File SLX dustihws to thema tis diavrwsis einai mia ftinii dikaiologia...Hathikan oi limnes stin Ellada?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συμφωνώ με τους παραπάνω,όλοι γράφουνε σωστά και όλοι,αν κατάλαβα συμφωνούν ότι μας διοικούν ανίκανοι.Οι φωτιές δεν είναι τυχαίες,το αποδεικνύει το γεγονός της οικοδόμησης όλων των καμμένων περιοχών μέχρι σήμερα.Και ναι,υπάρχει ανάγκη γης πέριξ του κλεινού αστεως-όπου και το αεριτζίδικο χρήμα είναι αφθονο.Βέβαια όλοι αυτοί που τώρα κυττάζουν -απλώς- τα σπίτια τους να καίγονται,αν μαζί με τα γιακούζι,είχαν εγκαταστήσει και κρουνούς πυρόσβεσης,ίσως να γλυτώνανε κάτι. Ομως οι πολιτικάντηδες ,ή οι πανέξυπνοι δήμαρχοι θα μπορούσαν να ρυμοτομήσουν και να δημοπρατήσουν αυτά τα τμήματα.Θα γλυτώνανε τα "καυστικά" και θα οικονομούσαν από την πώληση.Αλλά θέλει και κάκαλα μια τέτοια απόφαση.Φυσικά και έχετε παρατηρήσει ότι τωρα το θέρος κάθε οικισμός κάνει πολιτιστικές εκδηλώσεις.Ξοδεύουν όχι το 0,5% του ταμείου τους αλλά πολλά-πολλά περισσότερα ενώ θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν για ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ.Ναι ,είμαι οικολογος έστω και αν δεν ψήφησα τρεμόπουλο.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα CH-47D Chinook είναι απολύτως ακατάλληλα για τον ρόλο της αεροπυρόσβεσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι μεσογειακές χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία θα μπορούσαν να έχουν ένα κοινό στόλο μέσων αεροπυρόσβεσης.

    Ίσως να μπορούσε να γίνει και συμφωνία για 6μηνη θητεία στη Μεσόγειο το καλοκαίρι του βορείου ημισφαιρίου και τους άλλους 6 μήνες που είναι καλοκαίρι για το νότιο ημισφαίριο ο στόλος να μετέβαινε σε χώρα όπως η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Ανώνυμος 24 Αύγουστος 2009 12:17 πμ
    Για να κάνει ένα πλήρωμα αεροπυρόσβεση πρέπει να εκπαιδεύεται συνεχώς όλο τον χρόνο. Ή πολεμικά θα είναι τα ελικόπτερα ή πυροσβεστικά. Η αεροπυρόσβεση δεν είναι εύκολη και απλή αποστολή. Πολλοί πιλότοι έχουν σκοτωθεί. Αιωνία η μνήμη τους...

    Συμφωνώ και σε αυτό για τις μίζες που είπε κάποιος άλλος φίλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.