30/7/10

Οδύνη και ερωτηματικά για το Απάτσι

Σοκ έχει προκαλέσει στις Ένοπλες Δυνάμεις η τραγωδία με την απώλεια δύο εξαίρετων χειριστών ελικοπτέρων, ο ένας των οποίων ανασύρθηκε ζωντανός από τα συντρίμμια.

Αμέσως μετά την πρόσκρουση, πυροσβεστικές δυνάμεις έσβησαν τη φωτιά στα συντρίμμια του Απάτσι. Ήταν όμως πολύ αργά για τον ένα χειριστή ο οποίος εντοπίστηκε απανθρακωμένος. Ο δεύτερος πιλότος έφερε βαριά εγκαύματα, βρισκόταν όμως στη ζωή όταν οι διασώστες τον απεγκλώβισαν από το κόκπιτ του Απάτσι.

Για τη διάσωσή του επιχειρήθηκε να μεταφερθεί στο 401 γενικό στρατιωτικό νοσοκομείο με άλλο στρατιωτικό ελικόπτερο. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι και ο δεύτερος πιλότος υπέκυψε στα τραύματά του εν πτήσει προς το 401.

Το ελικόπτερο ανήκε στο 2ο ΤΕΑΣ (Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού).

Από την τραγωδία προκύπτουν τεράστια ερωτήματα, καθώς πρόκειται για ένα από τα ολοκαίνουργια 12 Απάτσι που είχαν παραληφθεί το Σεπτέμβριο του 2009 και είχαν ενταχθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις το Φεβρουάριο του 2010!

Η παράδοση των ελικοπτέρων είχε καθυστερήσει για διάφορους λόγους, ωστόσο συνέπεια της μακράς αποθήκευσής τους είχαν προκληθεί προβλήματα, όπως το γεγονός ότι τρωκτικά είχαν αλλοιώσει τις καλωδιώσεις ορισμένων ελικοπτέρων.

Τυπικώς, τα προβλήματα είχαν ξεπεραστεί πριν από την παραλαβή των ελικοπτέρων... ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Τριήμερο πένθος στις Ενοπλες Δυνάμεις για το δυστύχημα με το ελικόπτερο "Απάτσι"

Τριήμερο πένθος στις Ενοπλες Δυνάμεις κηρύχθηκε με απόφαση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου με αφορμή το τραγικό δυστύχημα με το ελικόπτερο "Αpache" στα Μέγαρα, κατά το οποίο έχασαν τη ζωή τους δύο επίλεκτα στελέχη της Αεροπορίας Στρατού. Οπως ανακοινώθηκε από το Γενικό Επιτελείο Στρατού, πρόκειται για τον ταγματάρχη Α. Δ., κυβερνήτη του ελικοπτέρου και αρχιλοχία Κ.Γ., συγκυβερνήτη. Ηδη, διετάχθη η διενέργεια προανάκρισης από τον εισαγγελέα του Πρωτοδικείου, ενώ Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του ΓΕΣ διερευνά τα αίτια του συμβάντος. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΓΕΣ, το ελικόπτερο, το οποίο είχε υποβληθεί σε προγραμματισμένη επιθεώρηση, συνετρίβη στο αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων κατά την εκτέλεση δοκιμαστικής πτήσης.

© 2010 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6 σχόλια:

  1. Όταν υπάρχει ακήρυκτος πόλεμος, μηχανές και άνθρωποι θα καταπονούνται και τα ατυχήματα δεν πρόκειται να σταματήσουν ούτε στο μέλλον.
    Το ότι οι καιρικές συνθήκες ήσαν ιδανικές δεν λέει τίποτα διότι στην εκπαίδευση συχνά αγγίζουν τα όρια ή και τα ξεπερνούν.
    Κι εκεί συμβαίνει η στραβή.
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άχρηστοι, ανεύθυνοι και χωρίς γνώσεις - βλάκες όλοι αυτοί που αποφάσισαν τον τρόπο αποθήκευσης των Apache. Εγκληματίες φυσικά όλοι εκείνοι που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είχαν εμπλοκή στη μη παραλαβή των ελικοπτέρων. Από τη σύμβαση μέχρι και την άφιξη του υλικού στην Ελλάδα. Είμαι βέβαιος οτι δεν τηρήθηκε καμία προδιαγραφή του κατασκευαστή για τη "μακρά αποθήκευση" του υλικού. Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Από μήνα σε μήνα, τώρα παραλαμβάνονται, αύριο παραλαμβάνονται.... Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια για να πετάξουν! Τρία χρόνια με τρωκτικά (!!!) όπως διαβάζω, να μασουλάνε τις καλωδιώσεις τους! Και ποιος ξέρει τι άλλο είχαν πάθει. Σε άλλη ανάρτηση διάβασα αναφορές με εκφράσεις όπως "σαπάκια". Όχι, κύριοι. Δεν είναι "σαπάκια". Μην συγχέετε τη μεγάλη δύναμη πυρός και τις εκπληκτικές επιχειρησιακές ικανότητες ενός οπλικού συστήματος με την επιχειρησιακή του κατάσταση. Όσο πιο εξελιγμένο ένα οπλοσύστημα, τόσο πιο "ευαίσθητο" είναι. Κάνετε συγκρίσεις με τα ρωσικά επιθετικά ελικόπτερα. Άλλη τεχνολογία, άλλη "τεχνολογική νοοτροπία". Μπορεί σαν υλικό να έχει μεγαλύτερες αντοχές γιατί σχεδιαστικά εξυπηρετεί άλλες ανάγκες. Πάντα αυτό συνέβαινε μεταξύ δυτικών και ανατολικών οπλικών συστημάτων. Αλλά οι κουβέντες από όλους εμάς είναι πλέον περιτές. Τώρα, ζυγίζουμε το κόστος των όποιων επιπλέον εξόδων για τη σωστή τους αποθήκευση από τη μια και των δύο ανθρώπινων ζωών από την άλλη. Φυσικά, η ζυγαριά δεν χρειάζεται καν να σκεφτούμε από ποια πλευρά γέρνει!

    Τα ειλικρινή μου συλληπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και στην Ελληνική Αεροπορική Οικογένεια.

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άχρηστοι, ανεύθυνοι και χωρίς γνώσεις - βλάκες όλοι αυτοί που αποφάσισαν τον τρόπο αποθήκευσης των Apache. Εγκληματίες φυσικά όλοι εκείνοι που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είχαν εμπλοκή στη μη παραλαβή των ελικοπτέρων. Από τη σύμβαση μέχρι και την άφιξη του υλικού στην Ελλάδα. Είμαι βέβαιος οτι δεν τηρήθηκε καμία προδιαγραφή του κατασκευαστή για τη "μακρά αποθήκευση" του υλικού. Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Από μήνα σε μήνα, τώρα παραλαμβάνονται, αύριο παραλαμβάνονται.... Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια για να πετάξουν! Τρία χρόνια με τρωκτικά (!!!) όπως διαβάζω, να μασουλάνε τις καλωδιώσεις τους! Και ποιος ξέρει τι άλλο είχαν πάθει. Σε άλλη ανάρτηση διάβασα αναφορές με εκφράσεις όπως "σαπάκια". Όχι, κύριοι. Δεν είναι "σαπάκια". Μην συγχέετε τη μεγάλη δύναμη πυρός και τις εκπληκτικές επιχειρησιακές ικανότητες ενός οπλικού συστήματος με την επιχειρησιακή του κατάσταση. Όσο πιο εξελιγμένο ένα οπλοσύστημα, τόσο πιο "ευαίσθητο" είναι. Κάνετε συγκρίσεις με τα ρωσικά επιθετικά ελικόπτερα. Άλλη τεχνολογία, άλλη "τεχνολογική νοοτροπία". Μπορεί σαν υλικό να έχει μεγαλύτερες αντοχές γιατί σχεδιαστικά εξυπηρετεί άλλες ανάγκες. Πάντα αυτό συνέβαινε μεταξύ δυτικών και ανατολικών οπλικών συστημάτων. Αλλά οι κουβέντες από όλους εμάς είναι πλέον περιτές. Τώρα, ζυγίζουμε το κόστος των όποιων επιπλέον εξόδων για τη σωστή τους αποθήκευση από τη μια και των δύο ανθρώπινων ζωών από την άλλη. Φυσικά, η ζυγαριά δεν χρειάζεται καν να σκεφτούμε από ποια πλευρά γέρνει!

    Τα ειλικρινή μου συλληπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και στην Ελληνική Αεροπορική Οικογένεια.

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λυπάμαι αλλά το γεγονός οτι το ελικόπτερο βγήκε απο τεχνικό έλεγχο και παρουσίασε μείζονα βλάβη δυστυχώς λέει πολλά,και δεν θέλω να το σχολιάσω παραπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θυμήθηκα μια εκπομπή παλιά του χαρδαβέλα
    που έλεγε για μια κομπίνα ενός συγγενή του μητσοτάκη που εκοβε τα ντεπόζιτα από όλα τα οχήματα επίγεια ή ιπτάμενα του στρατού για να τα τοποθετήσει ένα υλικό σαν σίτα για την αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση χτυπήματος από πυρά,στην πραγματικότητα όμως φεύγαν κομμάτια από αυτή την "σίτα" και πηγαίναν στην μηχανή όπου δημιουργόταν πρόβλημα άμεσης ακινητοποιησης και καταστροφής της μηχανής.
    μάλιστα αυτή η απευθείας ανάθεση είχε κοστίσει κάτι δισ στον Έλληνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχετικά με την ανάρτηση του Ανώνυμου στις 30 Ιουλίου 2010 11:37

    "DETO-STOP" (Detonation Stop - υλικό επένδυσης του εσωτερικού πλαισίου κινητήρων και δεξαμενών καυσίμων.) Ναι, το θυμάμαι και εγώ.

    Όποιος/όποια επιθυμεί, ας ρίξει μια ματιά στον παρακάτω σύνδεσμο. Ανήκει στην εταιρεία κατασκευής του "DETO-STOP", ονόματι "TEXOGA TECHNOLOGIES CORPORATION". http://texogatech.com/deto-stop.cfm

    Εδρεύει στο Τέξας των ΗΠΑ και αν "ψάξετε" λίγο, ανάμεσα στα προϊόντα που κατασκευάζει, βρίσκεται και το "JUMBO FIRE TANK", ένα τροποποιημένο άρμα Leopard 1 (το όχημα) με "πυροσβεστικό πυργίσκο". Το είδαμε όλοι κατά τις πυρκαγιές του 2007 στην Ηλεία.

    Τώρα, στο παρακάτω δεύτερο σύνδεσμο που σας παραθέτω, η "TEXOGA" αναφέρει τους πελάτες της στην Ευρώπη και σε ποιά συστήματα έχει τοποθετηθεί το υλικό "DETO-STOP". Για την Ελλάδα λοιπόν αναφέρει τα εξής:

    Krauss-Maffei/Wegmann
    320 – Leopard II MBT (2003)

    Αυτά, για την πληροφόρησή σας και επειδή ο φίλος Ανώνυμος μου έδωσε το ερέθισμα να ψάξω.

    Καλή σας ημέρα, καλό μήνα και κουράγιο στις οικογένειες των αδικοχαμένων χειριστών του ελικοπτέρου.

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.