23/8/09

Εκβιασμός τύπου Ταϊβάν

Σενάριο εκβιαστικού χαρακτήρα, τύπου Ταϊβάν, έχουν στα συρτάρια τους Βρετανοί και Αμερικανοί, προκειμένου να ασκήσουν πιέσεις επί του Προέδρου Χριστόφια, ώστε να τηρήσει «σώφρονα» στάση στο Κυπριακό.

Εκβιασμός τύπου Ταϊβάν
ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ*
Σενάριο εκβιαστικού χαρακτήρα, τύπου Ταϊβάν, έχουν στα συρτάρια τους Βρετανοί και Αμερικανοί, προκειμένου να ασκήσουν πιέσεις επί του Προέδρου Χριστόφια, ώστε να τηρήσει «σώφρονα» στάση στο Κυπριακό.

Ο εκβιασμός αυτός είναι συναφής με το σχέδιο Β του Τουρκικού Υπουργείου των Εξωτερικών, που προνοεί ότι: Εάν αποτύχει η προσπάθεια των συνομιλιών, που τελεί σε εξέλιξη, τότε η Άγκυρα θα προχωρήσει στη δημιουργία καθεστώτος Ταϊβάν στα κατεχόμενα, με τη στήριξη ισλαμικών κρατών με τα οποία βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση και το Λονδίνο. Στο πλαίσιο της Ε.Ε., η ταϊβανοποίηση θα μπορεί να προκύψει εάν εφαρμοστεί ο κανονισμός για την άρση της απομόνωσης των Τ/κ στην πρακτική του απευθείας εμπορίου μεταξύ των κατεχομένων και της Ε.Ε. Δηλαδή, από τη μια θα προωθηθεί η άμεση αναγνώριση μέσω ισλαμικών κρατών και από την άλλη η ταϊβανοποίηση μέσω της Ε.Ε.

Τα εμπάργκο
Ήδη, από τώρα, σε συνεννόηση με τη Σουηδική Προεδρία, η Βρετανία προωθεί την υπόθεση του απευθείας εμπορίου, ως αντισταθμιστική απειλή των όποιων διεκδικήσεων από τη Λευκωσία, για την επιβολή επιπρόσθετων κυρώσεων προς την Τουρκία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του προσεχούς Δεκεμβρίου. Η Άγκυρα από τώρα δηλώνει ότι δεν θα εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις έναντι της Κύπρου. Και καθιστά σαφές ότι:
1) Δεν θα άρει το εμπάργκο που επιβάλλει σε βάρος των πλοίων και των αεροσκαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας, εάν δεν εφαρμοστεί το «απευθείας εμπόριο», που θα σημάνει και τον τερματισμό του λεγόμενου εμπάργκο σε βάρος των Τ/κ.
2) Δεν θα αναγνωρίσει (η Άγκυρα) την Κυπριακή Δημοκρατία παρά μόνο στο πλαίσιο της λύσης, όταν δηλαδή θα υιοθετηθεί η λογική των «τριγωνικών» αμοιβαίων αναγνωρίσεων. Τα δυο συνιστώντα κράτη της Κύπρου θα προχωρήσουν με την εγκαθίδρυση της λύσης σε αμοιβαία αναγνώριση και η Τουρκία θα αναγνωρίσει την ενωμένη κυπριακή πολιτεία.

Πειστικότητα
Η υφιστάμενη διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού υποβοηθά την Τουρκία να προβάλλει τον ισχυρισμό ότι όλες οι συμβατικές της υποχρεώσεις συνιστούν τμήματα της λύσης. Συνεπώς, κατά την τουρκική πλευρά, αφενός είναι θέματα που θα διευθετηθούν στο πλαίσιο της λύσης, αφετέρου η Τουρκία δεν έχει ευθύνη διότι -όπως και ο ίδιος ο Πρόεδρος Χριστόφιας υποστηρίζει, καθώς και ο Επίτροπος Ρεν και τα Ην. Έθνη- η ευθύνη για τη λύση ανήκει αποκλειστικά στους ηγέτες των δυο κοινοτήτων του νησιού. Ταυτοχρόνως, η τουρκική πλευρά καλλιεργεί την εικόνα ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι τα εμπόδια προβάλλονται από την ελληνοκυπριακή πλευρά και τον Πρόεδρο Χριστόφια, ο οποίος, όπως πολλάκις έχει ισχυρισθεί ο κ. Ταλάτ, είναι όμηρος των απορριπτικών θέσεων των συγκυβερνώντων με αυτόν στην εξουσία κομμάτων του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ. Η τουρκική πρακτική στοχεύει στο εξής: Να φορτώσει στον Πρόεδρο Χριστόφια την ευθύνη ενός αδιεξόδου, το οποίο στην ουσία θα είναι αποτέλεσμα των δικών της μαξιμαλιστικών θέσεων. Την αλήθεια αυτή δεν θα μπορεί να τη διακρίνει η Διεθνής Κοινότητα, εάν δεν καταγγελθεί από τον Πρόεδρο Χριστόφια τώρα. Όμως, ακόμη και αν την καταγγείλει, μπορεί να είναι άραγε πειστικός, όταν και διά του δικού του πολιτικού λόγου, Ε.Ε. και Ην. Έθνη θεωρούν περίπου ότι η Τουρκία είναι, απλώς, τρίτος παίχτης που θα συμβάλει στη λύση, εφόσον τα βρουν οι ηγέτες των δυο κοινοτήτων. Επί τούτου, μετά τις δηλώσεις του Σουηδού ΥπΕξ Καρλ Μπιλντ, ως Προεδρεύοντος της Ε.Ε., διατυπώνεται και η θέση ότι για την ευθύνη στο Κυπριακό κύρια αίτια είναι η Χούντα των Αθηνών. Μια αντίληψη που εκπηγάζει σε ουκ ολίγες περιπτώσεις και από την εκφορά του πολιτικού λόγου Κυπρίων παραγόντων, τείνοντας να δημιουργήσει αφενός εσωτερική επί του θέματος πολιτική συνείδηση και λανθασμένες ιστορικές εντυπώσεις διεθνώς. Ότι, δηλαδή, το πραξικόπημα της Χούντας των Αθηνών μπορεί να αποτελέσει άλλοθι για την εισβολή και συνεχιζόμενη κατοχή της Κύπρου από την Τουρκία.

Το σωσίβιο του Μουν και η Ε.Ε.

ΣΤΟ σκηνικό του Κυπριακού εμπλέκεται και ο Γ.Γ. του ΟΗΕ ενεργά. Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι αυτή η εμπλοκή είναι θεμιτή και θετική. Και η θέση αυτή είναι ορθή. Εάν η λύση κινείται προς την ορθή κατεύθυνση και όχι προς την επαναφορά μιας άλλης έκδοσης του σχεδίου Ανάν. Όμως, μπορούν επί τούτου να γεννηθούν ή όχι ερωτηματικά; Γιατί επιλέγει αυτό το χρονικό σημείο, δηλαδή τον Οκτώβριο; Προφανώς, για να δοθεί ώθηση στη διαδικασία ή και να διασφαλιστεί αποτροπή του οποιουδήποτε αδιέξοδου, εάν οι θέσεις των μερών έχουν την απόσταση που ο Πρόεδρος Χριστόφιας ισχυρίζεται ότι έχουν σήμερα. Ούτως ή άλλως, πάντως, κερδισμένη θα είναι η Τουρκία. Διότι τον Οκτώβριο θα εκπονηθεί η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είτε αυτή εκδοθεί πριν από είτε μετά την επίσκεψη Μουν, τα σχόλια της Επιτροπής θα είναι θετικά για την πορεία του Κυπριακού και για την Τουρκία, η οποία πίσω από τη στήριξη των προσπαθειών του Γ.Γ. του ΟΗΕ θα κρύψει τη διεκδίκηση θέσεων πέραν του σχεδίου Ανάν, για λόγους ουσίας και διαπραγματευτικού βάθους. Εάν εκδοθεί η έκθεση της Επιτροπής πριν από την άφιξη Μουν, τότε η επίσκεψη θα θεωρείται ως θετική εξέλιξη. Αν είναι μετά την επίσκεψη, η ανακοίνωση Μουν ή και ένα κοινό ανακοινωθέν δεν μπορούν παρά να χαρακτηριστούν ως θετικές εξελίξεις, ασχέτως ποια θα είναι η πραγματικότητα εντός της αιθούσης των διαπραγματεύσεων. Ούτως ή άλλως, βεβαίως, θα δώσει λαβή είτε για τη δημιουργία εικόνας ότι το Κυπριακό βρίσκεται σε καλή πορεία ή ακόμη και κοντά σε λύση, οπότε θα στέλνεται το εξής πολιτικό μήνυμα: Το Δεκέμβριο, σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, η κυπριακή Κυβέρνηση, αλλά και η Ε.Ε. δεν θα πρέπει με την απόφασή τους για τις τουρκικές υποχρεώσεις να δυσκολέψουν τις προσπάθειες λύσης του Κυπριακού, εξαγριώνοντας την Τουρκία. Ήδη, πάντως, η τουρκική πλευρά, με τη βοήθεια των Βρετανών, καλλιεργεί το έδαφος ότι αφενός ώς τον Δεκέμβριο μπορεί να εξευρεθεί λύση και αφετέρου, εάν δεν εξευρεθεί λύση θα είναι από υπαιτιότητα της ελληνοκυπριακής πλευράς. Εάν, λοιπόν, ο Πρόεδρος Χριστόφιας δεν εγκαταλείψει την πολιτική κάλυψης των ευθυνών του Ταλάτ, και σε ορισμένες περιπτώσεις της Άγκυρας, τότε θα κινδυνεύσει να φορτωθεί την όποια ή ευθύνη ή θα μεταβεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τελών σε δύσκολη θέση. Δεν θα μπορεί να διεκδικήσει επιπρόσθετες σε βάρος της Τουρκίας κυρώσεις.

Τέσσερα σενάρια και οι έποικοι του Ερντογάν
ΕΚ ΤΩΝ πραγμάτων, τόσο οι Βρετανοί όσο και οι Τούρκοι δεν έχουν απλώς μελετήσει το δικό τους σχέδιο Β, αλλά και όλα τα πιθανά σενάρια, όπως τα εξής:
1) Σε περίπτωση αδιεξόδου, θα εφαρμόσουν συνδυασμό σχεδίου πλήρους αναγνώρισης από ομάδα ισλαμικών χωρών και ταϊβανοποίησης μέσω της Ε.Ε. Οπότε ο Πρόεδρος Χριστόφιας θα μπορεί να αποφύγει ένα τέτοιο σενάριο μόνο μέσω υποχωρήσεων, προσεγγίζοντας κάποιες από τις τουρκικές θέσεις ή με την αλλαγή πολιτικής από τώρα, θέτοντας κυρίως εντός της Ε.Ε. το Κυπριακό ως ζήτημα εισβολής-κατοχής και δυσκολεύοντας την τουρκική ενταξιακή πορεία, δημιουργώντας συμμαχία μετά των Γάλλων και των Γερμανών, οι οποίοι για τους δικούς τους λόγους θέλουν να κάνουν την προενταξιακή ζωή της Άγκυρας δύσκολη.
2) Η σύνδεση των τουρκικών υποχρεώσεων με τις υποχρεώσεις, όπως η Άγκυρα ισχυρίζεται, της Ε.Ε. έναντι των Τ/κ. Μια θέση που παραπέμπει στην άρση της λεγόμενης απομόνωσης των Τ/κ και στην εφαρμογή του κανονισμού για το απευθείας εμπόριο.
3) Εάν η κυπριακή κυβέρνηση δεν είναι υποχωρητική τον Δεκέμβριο, τότε υπάρχει από τους Βρετανούς η πρόθεση να επιχειρήσουν την αλλαγή των όρων εντολής για την ανανέωση της ΟΥΝΦΙΚΥΠ, με στόχο τη διάβρωση του ψηφίσματος του 186 του Συμβουλίου Ασφαλείας του '64, διά του οποίου είχε επισφραγιστεί η συνέχιση της αναγνώρισης της κυπριακής κυβέρνησης από τον ΟΗΕ και τη Διεθνή Κοινότητα, μετά τα αιματηρά επεισόδια των Χριστουγέννων του '63. Μια τέτοια κίνηση είναι συναφής με την προσπάθεια αναγνώρισης του ψευδοκράτους και την ταϊβανοποίηση των κατεχόμενων. Γιατί; Διότι από τη μια θα έχουμε διάβρωση της διεθνούς αναγνώρισης της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ από την άλλη θα έχουμε αναβάθμιση, ακόμη και αναγνώριση του ψευδοκράτους.
4) Η υπογραφή μιας ενδιάμεσης συμφωνίας ή μιας νέας συμφωνίας αρχών μεταξύ Χριστόφια -Ταλάτ, που θα σώζει τη διαδικασία, εάν αυτή κινδυνεύει, και θα δεσμεύει ακόμη περισσότερο τις δυο πλευρές για λύση στη βάση του σχεδίου Ανάν, με τη μορφή μιας διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας, την οποία ο Ταλάτ εκλαμβάνει ως το παρώνυμο της συνομοσπονδίας.
Ερώτημα: Ποιο είναι το σχέδιο Β της Κυπριακής Δημοκρατίας; Ποια είναι η εναλλακτική πολιτική επιλογή; Οι σιωπηρές ή φανερές υποχωρήσεις δεν είναι λύση. Εκλαμβάνονται ως αδυναμία από την τουρκική πλευρά και όχι ως κίνηση καλής χειρονομίας. Απόδειξη αποτελεί η αποδοχή της παραμονής από τον Πρόεδρο Χριστόφια τουλάχιστον 50 χιλιάδων εποίκων και της εκ περιτροπής Προεδρίας. Δεν εκτιμήθηκε από την τουρκική πλευρά. Αντιθέτως, τώρα ζητά και τα ρέστα… Σύμφωνα με τον τουρκικό Τύπο, ο Ερντογάν ετοιμάζεται να στείλει στα κατεχόμενα 1 εκ. εποίκους!

*Δρ των Διεθνών Σχέσεων

7 σχόλια:

  1. 100 φορὲς σχέδια τύπου Ταϊβὰν, παρὰ ἐνδοτισμός. Σὲ λίγο θὰ ζητήσουν ὅλο τὸ νησί.
    Πρὸς νοσταλγοὺς τῆς χούντας καὶ φυσικὰ τοῦ Μακαρίου: τὰ λάθη στὴν ζωὴ πληρώνονται. Εἰδικὰ στὴν ἐξωτερικὴ πολιτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "η Άγκυρα θα προχωρήσει στη δημιουργία καθεστώτος Ταϊβάν στα κατεχόμενα, με τη στήριξη ισλαμικών κρατών με τα οποία βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση και το Λονδίνο."

    Η ελληνο-αραβική και η ελληνο-μουσουλμανική...

    Αν το σύνολο ή μεγάλος μέρος των μουσουλμανικών/αραβικών κρατών αναγνωρίσει τα κατεχόμενα η Ελλάδα και η Κύπρος θα πρέπει να αντιδράσουν:
    - Πλήρη διακοπή διπλωματικών σχέσεων με όσες χώρες αναγνωρίσουν τα κατεχόμενα
    - Απαγόρευση εισόδου πολιτών και διέλευσης εμπορευμάτων χωρών που αναγνωρίσουν τα κατεχόμενα
    - Διακοπή εισαγωγών από χώρες που αναγνωρίσουν τα κατεχόμενα
    - Αν αναγνωρίσουν τα κατεχόμενα οι ΗΠΑ και το Η.Β. τότε η Ελλάδα και η Κύπρος θα πρέπει να αναγνωρίσει τη Ν. Οσετία και την Ιγκουσετία
    - Για κάθε νέα αίτηση εισόδου σε ΕΕ και ΝΑΤΟ να γίνεται δημοψήφισμα
    - Μη συμμετοχής της Ελλάδας στην Ολυμπιάδα του 2010 στο Λονδίνο. Καθώς και σε άλλες διοργανώσεις
    - Ενημέρωση πολιτών άλλων χωρών σχετικά με τις παράνομες αγορές στα κατεχόμενα
    - Βέτο σε είσοδο της Τουρκίας στην ΕΕ
    - Κλείσιμο του Τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή
    - Αναγνώριση της Ιερουσαλήμ σαν πρωτεύουσας του Ισραήλ. (Στην περίπτωση που Συρία, Λίβανος, Ιορδανία, Αίγυπτος και Παλαιστινιακή Αρχή αναγνωρίσουν τα κατεχόμενα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο φίλε Zulu, ἔτσι μόνο βοηθιέται ἡ κατάσταση, ὄχι μὲ σκύψιμο καὶ ὑποταγή.
    Πρέπει ἡ Ἑλλάδα νὰ ἀρχίση ἄμεσα στρατιωτικὲς ἀσκήσεις (ξηρᾶς, ἀέρος καὶ Θαλάσσης) σὲ μέρη τέτοια, ὥστε νὰ γίνη κατανοητό, ὅτι δὲν παίζουμε καὶ θὰ ἀντιδράσουμε.
    Ἂς κάνουμε μία ἄσκηση προσβολῆς νήσου ἀπὸ ξένες ἀεροναυτικὲς δυνάμεις π.χ. στὴν Κεφαλλονιὰ, στὴν Γυάρο, στὴν Λῆμνο κ.λπ., μία ἄσκηση ταχείας μεταφορᾶς στρατοῦ στὴν Κύπρο ἢ κάτι τέτοιο τέλος πάντων καὶ ὄχι νὰ ἀφήνουμε τὸν κ. εὐθυνόφοβο Βασιλάκο νὰ διαλύη σιγά σιγά τὸν στρατό.
    Ἐπίσης ὅλοι γύρω γύρω φτιάχνουν πυρηνικοὺς ἀντιδραστῆρες (καὶ μάλιστα κοντὰ στὰ σύνορά τους), ἐμεῖς ἤδη ἔχουμε ἕναν στὸν Δημόκριτο, τί φοβία εἶναι νὰ μὴν φτιάχνουμε καὶ ἕναν π.χ. στὴν Θράκη.
    Πολὺ φοβᾶμαι ὅτι πολλὰ κράτη φτιάχνουν πυρηνικοὺς ἀντιδραστῆρες μὲ σκοπὸ τὴν διάδοση τῶν πυρηνικῶν ὅπλων καὶ τότε νὰ δοῦμε ἡ Ἑλλὰς τί θὰ κάνη.
    Στὴν πολιτικοὶ δὲν ὑπάρχουν παραδοσιακοὶ σύμμαχοι, ἀλλὰ μόνο συμφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το πρόβλημα των πυρηνικών εργοστασίων είναι τα απόβλητα και η ολοκλήρωση του χρόνου ζωής τους. Το κόστος είναι πάρα πολύ μεγάλο.
    Η ηλιακή και αιολική ενέργεια θα μπορούσε να καλύψει μεγάλο ποσοστό των αναγκών μας.
    Επίσης ας αξιοποιήσουμε κατάλληλα τα πανεπιστήμια και την έρευνα την οποία κάνουν σε τέτοιους τομείς.
    Δεν είναι ανάγκη να αγοράσουμε από Αμερικάνικες, Ευρωπαϊκές, κτλ εταιρίες αυτό που μπορούμε να κατασκευάσουμε μόνοι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να κατασκευάσουμε μόνοι μας. Μόνο για εισαγωγές και σαραφιλίκι είμαστε. Σε μια χώρα που π.χ. έχει τόσους ζεστούς μήνες με τόση κατανάλωση κλιματιστικών, δεν υπάρχει ούτε μία επιχείρηση να τα κατασκευάζει ή να τα συναρμολογεί έστω. Και μη μου πείτε για το ζήτημα των... υψηλών μεροκάμματων που θα ανέβαζαν το κόστος. Αυτό το πρόβλημα έχει λυθεί προ πολλού. Το έλυσαν οι λαθρομετανάστες που κατέβασαν τα μεροκάμματα των Ελλήνων σε επίπεδα κεντρικής ασίας. Εμπρός λοιπόν για επανίδρυση της βιομηχανίας μας τώρα που οι μισθοί είναι της ξεφτίλας. Εκτός κι αν δεν το επιτρέπει η βολεμένη ψευδοαριστερά των σαλονιών που επιζεί με διορισμούς εισαγωγές και διαδηλώσεις για τα δικαιώματα των... εργαζομένων... μόνο που δεν υπάρχουν πια εργαζόμενοι όπως τους φαντάζεται αυτή παρά μόνο στο Δημόσιο...οι εργαζόμενοι στην πιάτσα είναι τόσο εξαθλιωμένοι που θα ...πλήρωναν να βρουν δουλειά σε βιομηχανίες...
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. συμφωνώ με Zulu!!!ας δω έστω μία φορά στην πράξη της την "παραδοσιακή ελληνοαραβική φιλία",έστω μια φορά!μέχρι στιγμής άλλα διαπιστώνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ταϊβάν τα κατεχόμενα - Φιλανδία το Αιγαίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.