14/8/09

Σε φουλ ρυθμούς η εκπαίδευση της μονάδας ιπτάμενων ραντάρ

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται η επιχειρησιακή εκπαίδευση της μονάδας των ιπτάμενων ραντάρ EMB-145GR της Πολεμικής Αεροπορίας, που ανήκουν στη δύναμη της 380 Μοίρας Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποιήσεως και Ελέγχου (380 Μοίρα ΑΣΕΠΕ), προκειμένου τον προσεχή Σεπτέμβριο να συμμετάσχουν για πρώτη φορά στη μεγάλη διακλαδική άσκηση των Ενόπλων Δυνάμεων «Παρμενίων 2009», που αποτελεί μία «πρόβα-τζενεράλε» των δυνατοτήτων τους.

Τα τέσσερα αεροσκάφη καθώς και το προσωπικό της Μοίρας δουλεύουν με πλήρεις ρυθμούς σε συνεργασία με τις υπόλοιπες Μοίρες μαχητικών αεροσκαφών και κατευθυνόμενων βλημάτων της Π.Α., προκειμένου «να αποδώσουν στο 110% των δυνατοτήτων τους», σύμφωνα με έκφραση ανώτατης πηγής του ΓΕΑ, σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Η πλήρης επιχειρησιακή αξιοποίηση της μονάδας, σε συνδυασμό με την αυξημένη τουρκική αεροπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο, μπορεί να λειτουργήσει ως ένας πολλαπλασιαστής ισχύος της ελληνικής Π.Α. Κι αυτό γιατί ένα ή δύο από τα αεροσκάφη αυτά, περιπολώντας κάπου στο Αιγαίο στο ύψος της Εύβοιας, μπορούν να ενημερώνουν εγκαίρως για τις κινήσεις των τουρκικών αεροσκαφών αμέσως μετά τις απογειώσεις τους από την τουρκική ενδοχώρα, ώστε τα φίλια αεροσκάφη της ελληνικής αεράμυνας «να τα περιμένουν» στο σημείο εισόδου τους στο ελληνικό FIR Αθηνών. Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής η Τουρκία δεν διαθέτει τέτοια αεροσκάφη, που ωστόσο τα έχει παραγγείλει και αναμένεται να αρχίσει να τα εντάσσει στο οπλοστάσιό της από το 2010-2011, πράγμα που σημαίνει πρακτικά ότι η Π.Α. θα προηγείται επιχειρησιακά και τακτικά της αντίστοιχης τουρκικής τουλάχιστον κατά μία τριετία.

Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης
Απογευματινη

2 σχόλια:

  1. Να φροντίσουμε να αγοράσουμε και ιπτάμενα τάνκερ που και αυτά θεωρούνται πολλαπλασιαστές ισχύος. 3-4 αεροσκάφη πρέπει να θεωρούνται αναγκαία, με την Τουρκία ήδη διαθέτει 8 νομίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Τουρκική ΠΑ (Τurk Hava Kuvettleri - THK) διαθέτει μόνο έξη (6) Α/Φ ιπταμένου ανεφοδιασμού καυσίμων τύπου BOEING KC-135 (η στρατιωτική ποικιλία του Β707). Στην πραγματικότητα, μόνο τα τέσσερα μπορεί να είναι σ' επιχειρησιακή κατάσταση λόγω της παλαιότητας του τύπου. Το Ελληνικό ΥΕΘΑ έχει κάνει το στρατηγικό λάθος της μή ανάπτυξης ενός δυναμικού εναερίου ανεφοδιασμού, ακόμα κι όταν είχε την ευκαιρία της εκμετάλλευσης - μεταποίησης συνταξιοδοτημένων επιβατικών Α/Φ Β707 και Β747 της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Συνεπώς, η εμπειρία της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974 δεν δίδαξε κάτι χρήσιμο στους φαέθωνες του ΥΕΘΑ.

    Το θετικό είναι ότι το πρόγραμμα ΑΣΕΠΕ της Τουρκικής ΠΑ έχει καθυστερήσει (6 Α/Φ Β737 με ραντάρ της NORTHROP/GRUMMAN) λόγω διαφόρων τεχνικών δυσκολιών ακόμα και γιά το λογισμικό του συστήματος. Το κόστος του προγράμματος, στο οποίο συμμετέχει η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία TUSAS έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Το πρόγραμμα αυτό είχε προσπαθήσει να το ακυρώσει στο 2003 το τότε νεοκλεγέν κόμμα του Ερντογκάν γιά οικονομικούς λόγους. Φυσικά, η ισχυρή αντίδραση της Τουρκικής στρατιωτικής ηγεσίας εγγυήθηκε την συνέχιση του προγράμματος παρά το κλιμακώμενο κόστος.

    Λάμπρος Ε. Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης, τοπική ώρα 11:03 - ώρα Ελλάδος 18:03

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.