18/4/10

Την καθυστέρηση του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη ζητά η νομαρχία Έβρου

Την αντίθεσή του με την επίσπευση της κατάθεσης του σχεδίου νόμου για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη εξέφρασε ομόφωνα το νομαρχιακό συμβούλιο Έβρου.
Οι 140 φορείς και οι υπηρεσίες της νομαρχίας που μετείχαν στη σύσκεψη κάλεσαν την κυβέρνηση να σεβαστεί όλες τις προτάσεις της τοπικής επιτροπής διαβούλευσης του πετρελαιαγωγού, αφού ο νόμος που την κατοχυρώνει, προβλέπει να έχει συμμετοχή σε όλα τα στάδια σχεδιασμού υλοποίησης και λειτουργίας του έργου.

Το νομαρχιακό συμβούλιο έκρινε ότι το σχέδιο νόμου θα πρέπει να κατατεθεί μαζί με την συμφωνία.

"Ο μόνος που βιάζεται είναι η εταιρεία", τονισε ο νομάρχης Έβρου Νίκος Ζαμπουνίδη, παρουσία των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στο νομό, Όλγα Ρενταρή - Τέντε και Ελένη Τσιαούση από το ΠΑΣΟΚ και του βουλευτή της Ν.Δ Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, που εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στις όποιες αποφάσεις της τοπικής κοινωνίας.ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

ΕΕ: «Σημαντικός για την ΕΕ ο αγωγός Μπουργκας Αλεξανδρούπολη αλλά δεν παρεμβαίνουμε για τις καθυστερήσεις»
Εργο ενδιαφέροντος για την ΕΕ αποτελεί ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, παρά τις καθυστερήσεις στην υλοποίησή του, επιβεβαιώνει ο Επίτροπος Ενέργειας κ. Oettinger, στην απάντησή του σε γραπτή ερώτηση που κατέθεσαν από κοινού η επικεφαλής των ευρωβουλευτών της ΝΔ, κυρία Μαριέττα Γιαννάκου και ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, καθηγητής κ. Ι. Τσουκαλάς σχετικά με τις καθυστερήσεις υλοποίησης του αγωγού λόγω των επιφυλάξεων της βουλγαρικής κυβέρνησης.

Οι δύο Ευρωβουλευτές της ΝΔ, σε συμπληρωματική ερώτηση, ζήτησαν να πληροφορηθούν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που ενδεχομένως θα δημιουργήσει ο αγωγός, καθώς και για τις ενέργειες που προτίθεται να αναλάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την τήρηση της κοινοτικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ιδίως στους δύο τερματικούς σταθμούς στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας και στις ακτές του Αιγαίου.

Σύμφωνα με τον κ. Oettinger, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, ώστε να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα, αλλά υπενθυμίζει ότι σε περιπτώσεις έργων με διασυνοριακό χαρακτήρα, πρέπει να εφαρμόζεται η Σύμβαση Espoo του 1991 για την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε διασυνοριακό πλαίσιο.

Σχετικά με την ερώτηση των Ευρωβουλευτών για το αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι διατεθειμένη να ενισχύσει τη βουλγαρική κυβέρνηση για την επίσπευση ολοκλήρωσης των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που η βουλγαρική κυβέρνηση εκτιμά ότι θα απαιτήσουν 18 μήνες, ο κ. Oettinger δηλώνει πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί έργα που αποσκοπούν στην ενίσχυση της ασφάλειας του εφοδιασμού, αλλά η ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών σχετικά με την περιβαλλοντική νομοθεσία αποτελεί ζήτημα αποκλειστικής αρμοδιότητας των οικείων κρατών μελών.

Σε κοινή δήλωσή τους, η κα. Γιαννάκου και ο Καθ. κ. Τσουκαλάς, ανέφεραν τα εξής: "Δεν είναι δυνατόν η εκπόνηση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων να διαρκεί περισσότερο από την κατασκευή του ίδιου του αγωγού. Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει τους μηχανισμούς αλλά και την απαραίτητη τεχνογνωσία για να διασφαλίσει την τήρηση της αυστηρής περιβαλλοντικής νομοθεσίας και την ασφάλεια των οικοσυστημάτων της περιοχής, χωρίς όμως να κινδυνεύσει αυτό το σημαντικό ενεργειακό έργο.
Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να τηρήσει τις δεσμεύσεις της, να αναλάβει πρωτοβουλίες και να συνεργαστεί στενά με την φίλη βουλγαρική κυβέρνηση, σε πλαίσιο αμοιβαίας κατανόησης και ειλικρίνειας, για την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών".
Κέρδος

2 σχόλια:

  1. Τα παράνομα λατομεία και οι χωματερές στον Έβρο και η καταστροφή του δέλτα του έβρου τόσα χρόνια δεν συγκινούν κανένα?

    αλλά ξέχασα εκεί δεν έχει dollars.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σαν το γεφυρι της Αρτας , ενα πραμμα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.