20/4/10

Το πουλί της χούντας


Το να μιλάς για αισθητική, την ώρα που άλλοι χάνουν τη ζωή τους, είναι τουλάχιστον άκαιρο. Όμως ο τρόπος με τον οποίο η χούντα αντιλαμβανόταν κάθε έκφανση «πολιτισμού» και την επίδρασή του στην καθήλωση των μαζών είναι στα αλήθεια άξιος ιδιαίτερης μνείας.

Πρόκειται για υποκουλτούρα, που είχε την υπογραφή των συνταγματαρχών και η οποία ήταν τόσο πρωτόγνωρη όσο και ικανή -κυρίως μετά την παρέλευση της επταετίας- να προκαλέσει αβίαστο γέλιο.

Το περίφημο πουλί της χούντας, που πετούσε παντού από τα τέλη του Απρίλη του 1967 ώς την πτώση του καθεστώτος, καθώς και τα τσάμικα και τα καλαματιανά, που βούιζαν στα αυτιά κάθε δημοκρατικού πολίτη, ήταν το σήμα κατατεθέν μιας δικτατορίας της άκρας δεξιάς με λαϊκό υπόβαθρο, που υπογραμμιζόταν όσο το δυνατόν εντονότερα δοθείσης ευκαιρίας.

Οι Απριλιανοί ήταν πτωχοί τω πνεύματι, αυτό άλλωστε διασαφηνίστηκε εξαρχής κατά τον εγκαίνιο του καθεστώτος λόγο του Γεωργίου Παπαδόπουλου, γι' αυτό και η άμυνά τους απέναντι στο λαό, που ανέλαβαν να σώσουν, ήταν να επιβάλουν με κάθε τρόπο το επίπεδό τους, για να αποτρέψουν κάθε ελεύθερη και άρα επικίνδυνη σκέψη.

Η κακογουστιά τους, την οποία περιέφεραν σε όλη τη χώρα διά της φυσικής παρουσίας τους, έπρεπε να αποκτήσει τη γενική αποδοχή, γι’ αυτό και με κάθε ευκαιρία διοργανώνονταν φιέστες αμφιβόλου ποιότητας και αισθητικής, στις οποίες βέβαια έδιναν το «παρών» καλλιτέχνες, που μας ταλαιπώρησαν για πολλά χρόνια μετά με τα επιτεύγματά τους.

Ο αυταρχισμός εμπεδωνόταν και μέσω του ολοκληρωτικού χαρακτήρα κάθε ανόητης εκδήλωσής τους (οι παρελάσεις είχαν την τιμητική τους), η οποία συνήθως εκθείαζε τη συνολική δράση των Απριλιανών και ταυτοχρόνως υπονόμευε κάθε ελεύθερη πνευματική δημιουργία.

Όλη η ρηχότητα περνούσε στον κόσμο με το λόγο, την αμφίεση, τις μουσικές, τους χορούς και από το νέο τότε για την Ελλάδα μέσο: την τηλεόραση. Η οποία ακόμη και τότε, που δεν βρισκόταν σε κάθε σπίτι, κατάφερνε να κάνει τη "βρόμικη δουλειά".
Εκτός των άλλων εγκλημάτων που διέπραξε στον τόπο η χούντα σκότωσε την αισθητική και πλήγωσε τον ελληνικό πολιτισμό παρά τις μεμονωμένες προσπάθειες ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών, που υπέφεραν.

Βασιλική εκτροπή ήθελε το ΥΠΕΞ των ΗΠΑ
Πέμπτη 20 Απριλίου του 1967, λίγες ώρες πριν να εκδηλωθεί το πραξικόπημα των συνταγματαρχών και δύο ημέρες πριν από την προεκλογική άνοδο του Γεωργίου Παπανδρέου στη Θεσσαλονίκη, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ απέστειλε στον αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα Φίλιπ Τάλμποτ το έγγραφο 179151 με εντολές για το πώς πρέπει να χειριστεί την κατάσταση στην Ελλάδα.

Το σημαντικό ιστορικό ντοκουμέντο βρίσκεται στα ιστορικά αρχεία της ΕΔΙΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, περιόδου 1940-1974, και το παρουσιάζει σήμερα η «Θ». Μέσα από αυτό φαίνεται ότι το ΥΠΕΞ των ΗΠΑ προέκρινε τη λύση του βασιλικού πραξικοπήματος (σ.σ. το οποίο αρχικά ήταν να εκδηλωθεί στις 16 Απριλίου και αναβλήθηκε για τις 24 Απριλίου του ’67), ενώ την ίδια ώρα το έτερο αμερικανικό κέντρο, η CIA, προτιμούσε την εγκαθίδρυση χούντας συνταγματαρχών, μία συνταγή που είχε δοκιμαστεί στη Λατινική Αμερική… Το έγγραφο ασχολείται με τη ρήξη Γεωργίου Παπανδρέου-παλατιού και φέρει την υπογραφή του τότε αμερικανού ΥΠΕΞ Ντιν Ρασκ, ενώ τις εντολές δίνει ο υφυπουργός του Λουκ Μπατλ. Συντάκτες του είναι ο υπεύθυνος των ελληνικών υποθέσεων Νταν Μπρούστερ και ο βοηθός του Τζον Όουενς, οι οποίοι διαμηνύουν στον Τάλμποτ ότι «έχουμε μελετήσει προσεκτικά τα τελευταία μηνύματά σας, που περιγράφουν τη σοβαρή κατάσταση στην Ελλάδα και το δίλημμα που αντιμετωπίζει ο βασιλιάς ή (1) να επιβάλει δικτατορία ή (2) να επιτρέψει στην Ένωση Κέντρου να αναλάβει την εξουσία μετά τις επικείμενες εκλογές, με πιθανές σοβαρές συνέπειες για την Ελλάδα και τις σχέσεις της με τις ΗΠΑ».

ΤΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΤΙ
Στη συνέχεια διαπιστώνουν ότι ο Γεώργιος Παπανδρέου «πάνω απ’ όλα φοβάται τη σύλληψη του γιου του Ανδρέα για την εικαζόμενη συμμετοχή του στη συνομωσία του ΑΣΠΙΔΑ» και εκτιμούν πως τυχόν σύλληψή του «θα μπορούσε εύκολα να πυροδοτήσει βίαιες διαδηλώσεις, οι οποίες με τη σειρά τους θα επέφεραν ακραία μέτρα καταστολής από την κυβέρνηση και πιθανόν την επιβολή δικτατορίας». Αναφέρουν ότι ενδόμυχος φόβος του βασιλιά είναι ότι, αν ο Παπανδρέoυ κερδίσει τις εκλογές, η Ένωση Kέντρου θα κινηθεί αμέσως, για να τον αποδυναμώσει, με τελικό στόχο "την υπονόμευση και ίσως και την εξάλειψη της μοναρχίας», και εκφράζουν την ανησυχία τους ότι «ο νεότερος Παπανδρέου θα βγάλει την Ελλάδα από τη Δυτική Συμμαχία». Προτείνουν έτσι στον Τάλμποτ να καλέσει τον Γ. Παπανδρέου και να του τονίσει αρχικά ότι «η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει πλήρη επίγvωση της αφοσίωσής του στη δημοκρατία, της μακράς του ιστορίας στον αντικομμουνισμό και της αφoσίωσής του στην ευημερία της χώρας του". "Ύφεση στην εξαιρετικά φορτισμένη πολιτική ατμόσφαιρα θα μπορούσε να προκύψει από τη συμφωνία και των δύο πλευρών (σ.σ. Παπανδρέου-παλατιού) να μετριάσουν τους τόνους στις δημόσιες δηλώσεις και oμιλίες τους", παρατηρούν και τονίζουν πως αυτό "θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό στην παρούσα συγκυρία, δεδoμένoυ ότι ο πρεσβύτερος Παπανδρέου πρόκειται να κάνει μία από τις δύο κεντρικές ομιλίες του αυτήν την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι εξτρεμιστές με την ευκαιρία αυτή θα μπορούσαν να προσδώσουν επικίνδυνους τόνους σε ολόκληρη την προεκλογική εκστρατεία και να ανεβούν οι εντάσεις, που ήδη είναι επικίνδυνα υψηλές, σε σημείο ρήξης».

Η «ΦΟΡΜΟΥΛΑ»
Προτείνουν συμβιβασμό «που θα βασίζεται σε ‘σιδερένιες’ διαβεβαιώσεις και από τις δύο πλευρές» με την εξής φόρμουλα: «Διαβεβαίωση του βασιλιά προς τον Γ. Παπανδρέου ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν θα συλληφθεί σε αντάλλαγμα με τις ακόλoυθες δύο παραχωρήσεις του Παπανδρέου, εφόσον κερδίσει τις εκλογές στις 28 Mαΐου: (1) ότι θα διορίσει μόνο άτομα ‘αμοιβαίας εμπιστοσύνης’ στις σημαντικές θέσεις των υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας και (2) ότι δεν θα πραγματοποιήσει εκτεταμένες αλλαγές στην ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων». Ακολουθεί το υστερόγραφο που χαρακτηρίζει τις δύο αυτές εγγυήσεις του Γ. Παπανδρέου ως τις «μίνιμουμ αποδεκτές παραχωρήσεις», ώστε «να μην επιβάλει δικτατορία» ο βασιλιάς, σε περίπτωση που η Ένωση Κέντρου κέρδιζε τις εκλογές.

«ΕΝΤΙΜΟΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ»
Σε περίπτωση που ο Γ. Παπανδρέου αποδεχόταν τη φόρμουλα, έδιναν την άδεια στον πρέσβη τους να εμφανιστεί και να την παρουσιάσει στο παλάτι ως «έντιμος μεσολαβητής». «Ωστόσο νιώθουμε ότι ο χρόνος είναι σημαντικός ενόψει των ραγδαίων εξελίξεων στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ανοικτής oμιλίας του Παπανδρέου αυτό το Σαββατοκύριακο και των ενδείξεων ότι η κυβέρνηση ίσως κινηθεί για να συλλάβει τον Ανδρέα Παπανδρέoυ. Εάν συμβεί αυτό, ίσως είναι πoλύ αργά, για να παίξουμε εποικοδομητικό ρόλο σε αυτήν την επιδεινούμενη κατάσταση», καταλήγει το μήνυμα, που καλεί τον Τάλμποτ να τους ενημερώσει άμεσα «για ενδεχόμενους κινδύνους, καθώς και για το κόστος της ανάμειξης των ΗΠΑ στην εσωτερική κατάσταση», ενώ επισημαίνεται ότι υπάρχει και η δυνατότητα προσέγγισης μέσω CAS (σ.σ. Υπηρεσία Προξενικών Υποθέσεων) ή από ανεπίσημο κανάλι...
ΜΑΡΟΥΛΑ ΠΛΗΚΑ

Στο Γεντί Κουλέ μπαίνεις με βαρύ βήμα και βγαίνεις σχεδόν τρέχοντας. Αν και πέρασαν δύο δεκαετίες από το κλείσιμο των φυλακών του Επταπυργίου, τον Ιούνιο του 1989, οι τοίχοι ακόμη στάζουν αίμα από τους 500 εκτελεσμένους της περιόδου μεταξύ της κατοχής και του τέλους του εμφυλίου.

Στο Γεντί ακούς φωνές, αλλά δεν ξέρεις από πού προέρχονται εξαιτίας της αρχιτεκτονικής της φυλακής, των στενών διαδρόμων και των ψηλών τοίχων. «Μπαμπά, τι είναι η απομόνωση;». «Παναγίτσα μου, εδώ μέσα σου πιάνεται η ψυχή». «Μπαμπά, γιατί βάζουν τους ανθρώπους στη φυλακή;». «Επειδή δεν ήμασταν παντρεμένοι, στην αρχή δεν με έβαζαν στο επισκεπτήριο. Έως το φυλάκιο έφτανα και τον έβλεπα να παίζει μπάλα στο προαύλιο».

Μπαίνοντας στο Γεντί αριστερά είναι τα οκτώ κελιά της απομόνωσης, ευθεία μπροστά οι θάλαμοι των ανδρών και το προαύλιο, το «γήπεδο βόλεϊ», όπου αναμετριόνταν οι ομάδες των πολιτικών και των ποινικών κρατουμένων, δεξιά οι γυναικείες φυλακές. Χθες το μεσημέρι το Γεντί γέμισε από φωνές λόγω της έκθεσης εικόνων και τεκμηρίων για την αντιδικτατορική αντίσταση, που διοργανώνει έως την Παρασκευή η Εταιρεία Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων, παρουσιάζοντας πολύτιμο υλικό από τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας. Στην αίθουσα της έκθεσης, στις γυναικείες φυλακές, ήταν χθες το μεσημέρι πολλοί κρατούμενοι της περιόδου της χούντας, όπως ο Νίκος Καλογερόπουλος, ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο Γρηγόρης Κοκοζίδης και ο Αδάμ Δράγας. Από μία σύμπτωση η αίθουσα γέμισε από μαθητές λυκείου από το πειραματικό των Αγίων Αναργύρων της Αθήνας, που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη για τριήμερη εκδρομή. Οι μαθητές άκουσαν από τους πρώην κρατούμενους τις ιστορίες τους για το Γεντί και τη χούντα. Είδαν το υλικό των αντιστασιακών οργανώσεων, μπήκαν μέσα στα θεοσκότεινα κελιά της απομόνωσης, ακούμπησαν τους ασπρισμένους τοίχους, όπου οι κρατούμενοι έγραφαν στίχους με το αίμα τους. «Πέσαν τα μάνταλα βαριά και σκοτεινιάζουν τα κελιά»… Στο βιβλίο των επισκεπτών η 5χρονη Βαρβάρα είπε στον πατέρα της να γράψει ότι είναι λάθος οι άνθρωποι να μπαίνουν στη φυλακή, γιατί πρέπει να ζουν ελεύθεροι μαζί με τις οικογένειές τους. Η μνήμη, όπως είπε στους μαθητές ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, είναι ένας ιστορικός τόπος, που πρέπει να τον επισκεπτόμαστε, και το Γεντί είναι ένα εργαστήριο ιστορίας, ένας χώρος όπου πολλοί πέρασαν σκληρές μέρες, σε μία πόλη που πλήρωσε βαρύ τίμημα για την αμερικανοκίνητη χούντα, για την τελευταία πράξη του εμφυλίου πολέμου. Άλλο ένα «εργαστήριο», το ερημωμένο εδώ και χρόνια κτίριο της ασφάλειας Θεσσαλονίκης στη Βαλαωρίτου, θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό μεθαύριο Τετάρτη, ανήμερα της θλιβερής επετείου του πραξικοπήματος, στις 12 το μεσημέρι.
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΣΙΧΛΕΤΙΔΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-Makthes.gr

14 σχόλια:

  1. Δεν είμαι νοσταλγός της Χούντας (ήμουν άλλωστε πολύ μικρός τότε), αλλά παρά τις υποτιθέμενες ελευθερίες της σημερινής κοινοβουλευτικής κομματικής δημοκρατίας μας, αισθάνομαι το καταπιεσμένος και ανελεύθερος από το καπέλωμα της δήθεν δημοκρατίας μας. Αναρωτιέμαι δε αν σήμερα ή τότε ήταν καλύτερα για την πατρίδα μας. Σήμερα είμαστε πλέον πουλημένοι αποδεδειγμένα από τους πολιτικούς μας και δεμένοι χειροπόδαρα παραδεδομένοι σε έναν ακόμη φασισμό.

    Όσο για τη σημερινή αισθητική των διαφημίσεων, των τηλεοπτικών προγραμμάτων, των τραγουδιών, των κτιρίων, των πλατειών... τί σχέση έχουν όλα αυτά με την Ελλάδα; Κακοαντιγραμμένα κιτς της αμερικανοευρωπαϊκής υποκουλτούρας.

    Το να αντλούμε διδάγματα από το παρελθόν είναι καλό, αλλά επίσης καλό είναι να βλέπουμε και την σημερινή μας κατάσταση αντίστοιχα και να κάνουμε ειλικρινείς συγκρίσεις για να ωφεληθούμε. Αλλιώς απλώς φλυαρούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον καιρό που το "πουλί" της χούντας πετούσε:

    α) Δεν ήμασταν χρεοκοπημένοι
    β) Είχαμε δουλειά (ανεργία κοντά το 0%)
    γ) Δεν φοβόμασταν να κοιμηθούμε με τα παράθυρα ανοικτά
    δ) Μας κυβερνούσαν άνθρωποι που σεβόντουσαν τον ιδρώτα μας και δεν μας καταλήστευαν
    ε) Όλη η Ελλάδα ήταν ένα εργοτάξιο, χωρίς έξωθεν βοήθεια (ΚΠΣ, πακέτα Ντελόρ και Σαντέρ και τα ρέστα)
    στ) Δεν είχαμε κοπρίτες να πληρώνουμε, οι οποίοι, ενώ μας κατάντησαν στα χάλια που μας κατάντησαν, τώρα δεν δέχονται να δώσουν ούτε δεκάρα από τις απολαβές και τα προνόμιά τους.

    Άσχημη ώρα διαλέξατε για να μας πείσετε ότι καλύτερα κΥνοβουλευτισμός και σημερινό χάλι, παρά "πουλί" και προκοπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είμαι υπέρ οποιασδήποτε δικτατορίας ΑΛΛΑ πρέπει κατά τη γνώμη μου να τους αναγνωρίσουμε και θετικά τα οποία είναι αδιαμφισβήτητα.

    Ήταν πολύ ανώδυνη δικτατορία για τα δεδομένα μιας δικτατορίας.Το πραξικόπημα έληξε αναίμακτα.

    Έκαναν ΠΟΛΑ έργα για το λαό.

    Το συντριπτικό κομάτι του πληθυσμού ΔΕΝ κατάλαβε τίποτα.

    Οι πολίτες ένιωθαν ασφάλεια.

    Ο στρατός βοήθησε πολάκοις σε κοινωνικά προβλήματα υποδομής.

    Η διαφθορά ήταν στο ναδίρ.

    Υπήρχαν κάποιες ακλόνητες ΑΞΙΕΣ.

    Η οικονομία δεν έπεσε θύμα ληστρικών επιδρομών.

    Στη μεταπολίτευση δεν πέφτει ξύλο απο την ασφάλεια?????

    Έχουμε δημοκρατία τώρα???????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. AYTO TO POYLI POS ANAKATOTHIKE DEN EXEI SXESEI ME TIPOTA ELLHNIKO POS EXEI PARISFRISI KSEREI KANIS?TI NA LEME PEIRAME TA ARMATA PISO. TI NA LEME TORA.ALES EPOXES TOTE.TOTE DENANE TOYS SKYLOYS ME LOYKANIKA KAI TOYS XASIKLIDES ME XASISOFOYNDES. TALOS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν η χούντα ήρθε για να διχοτομήσει τη Κύπρο και να μην επωμιστούν το πολιτικό κόστος οι τότε πολιτικοί, οι σημερινοί για μία ακόμα φορά απροκάλυπτα πλέον πουλάν Αιγαίο, Θράκη, Μακεδονία, Ήπειρο, Κύπρο, Κρήτη(;)...
    Δε μπορούν; Δεν έχουν την πνευματική επάρκεια; Φοβούνται; Δουλεύουν για άλλους; Δεν έχει σημασία, ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας και φέρουν την πλήρη ευ8ύνη για το μέλλον της χώρας και των πολιτών της.
    Κύριοι διαχειριστές, αναρτήστε μια δημοσκόπηση στο ιστολόγιο σας, εάν συμφωνούν οι πολίτες να:

    - εξοριστούν οι πολιτικοί που είναι μπλεγμένοι σε σκάνδαλα και άλλες ατασθαλίες όπως το ‘67
    - να φυλακιστούν όσοι προβαίνουν σ’ εθνικές παραχωρήσεις, όπως έγινε και με τη Κύπρο
    - ν΄ απελαθούν όλοι οι λαθρομετανάστες που είναι η κύρια αιτία διάδοσης των ναρκωτικών, σωματεμπορίας, μαφίας, εγκλημάτων, παρεμπορίου και εσκεμμένης καταστροφής της μεσαίας τάξης και διαρροής 10 δις ευρό στο εξωτερικό μέσω εμβασμάτων.
    - να βγει ο στρατός στους δρόμους για να επιβάλει τη τάξη.

    Θα δείτε ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα πει ΝΑΙ. Είναι χουντικοί οι πολίτες; ΟΧΙ. Απλά, ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!!!
    Οπότε η προσπάθεια σας μέσω αρνητικών δημοσιευμάτων για την 7ετία ανήμερα της 21 Απρ να πείσετε το κόσμο να είναι ευτυχείς που δεν έχουν χούντα, αλλά “Δημοκρατία” και ΔΝΤ είναι άκαρπη.
    ΜΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ τη κυβέρνηση Παπανδρέου και τις αποφάσεις της!

    Ακομμάτιστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. εγώ το μόνο που ξέρω είναι ότι όλα τα δημ.έργα επί χούντας γίνανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χουντόμουτρα εθνοπροδότες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ TALOS

    >AYTO TO POYLI POS ANAKATOTHIKE DEN EXEI SXESEI ME TIPOTA ELLHNIKO POS EXEI PARISFRISI KSEREI KANIS?<

    Από πού είσαι, Τάλω; Αυτό που δεν έχει σχέση με τίποτε ελληνικό, είναι τα γράμματά σου. Το "πουλί" είναι ο μυθικός Φοίνικας, τον οποίον είχε σαν σήμα του και ο Καποδίστριας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. TO EXO DEI KAI SE NOMIZMMATA THS PERIODOY 1910 ALLA POS PARISFRISE EK FOINIKHS APO THN AIRESH BAAL STHN ELLHNIKH ISTORIA PRO THS EPANASTASEOS KAI TOY KAPODISTRIA DEN EMFANIZETE POYTHENA,AYTO ROTO .TALOS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ :
    1)ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΚΕΣ ΧΟΥΝΤΕΣ; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΗ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ" (ΜΕΤΑΦΡ. ΙΣΠΑΝΙΚΑ JUNTA) MNHMONEYETAI ΣΑΝ ΚΑΛΟ ΕΝΩ ΤΗΣ 21ης ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΣΚΑΤΑΡΑΤΟ; ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ;
    2)ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΙ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ "ΕΓΛΕΙΦΑΝ" ΚΑΙ ΥΜΝΟΛΟΓΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΣ; ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΤΤΑΚΟ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ ΟΛΟΟΚΛΗΡΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΜΝΟΛΟΓΙΑΣ.
    3) ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΚΛΕΨΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΣΙΦΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΑΣΘΑΛΙΕΣ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΓΙΝΕΙ ΒΟΥΚΙΝΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΙΧΝΟΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗΣ.
    4)ΤΟ "ΚΑΘΑΡΟ" ΚΑΙ "ΑΚΗΔΕΜΟΝΕΥΤΟ" "ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 73" ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε.; ΠΩΣ ΜΕΤΑ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΥΜΝΟΛΟΓΟΥΝ ΜΙΑ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπροστά στο σημερινό σκουπιδαριό "πολιτισμού" και "αξιων" που μας περιβάλει, το καρακιτσαριό της χούντας φαντάζει ο χρυσος αιώνας του Περικλή.
    Αλλα βέβαια τότε οι τηλεοράσεις είχαν "κιτς" παρελάσεις και οχι πολιτισμικά μεγαλεία στυλ Αννίτας Πάνιας και μεσημεριανών πορνοεκπομπών.
    Δημοσιεύματα σαν το παραπάνω περισσότερο καλό κάνουν στη χούντα, αφού ο κοσμάκης έχει μυαλό και συγκρίνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν είναι να διαλέξω μεταξύ του να μιλάω και να με πλακώνει η ΕΣΑ στο ξύλο
    ή
    Να μιλάω να με έχουν γραμμένη όλοι με αποτέλεσμα να τους πλακώνω εγώ στο ξύλο και να με μπουζουριάζει η ΕΛΑΣ

    Διότι κύριοι έτσι είναι η δικτατορία του τότε με την δημοκρατία του σήμερα

    Ας μου πει κάποιος τι θα ήθελε περισσότερο.
    και τα δυο έχουν το ίδιο αποτέλεσμα η διαφορά τους είναι μόνο στο χρόνο .
    Οταν λέω χρόνο εννοώ τον χρόνο υπομονής μου να μιλάω να με γράφουν και να μην αντιδρώ

    Αυτά με απλά λαικά χωρίς αποδείξεις και ενδείξεις και ιστορικά γεγονότα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΣΤΗ ΓΥΑΡΟ Ο ΠΑΤΑΚΟΣ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ... ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΕΙΔΕ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΟ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ 8η ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΕΛ.ΑΣ.

    ΤΟΥ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΕΙΠΕ ΕΠΙ ΛΕΞΗ:
    "ΧΑΣΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΤΟΜΑΡΙ. ΠΡΟΔΩΣΕΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΚΑΙ ΛΕΡΩΣΕΣ ΤΗΝ ΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣΗΜΟ"

    Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΑΧΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΗ ΓΕΡΜΑΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ Χ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑΓΜΑΤΑΣΦΑΛΙΤΕΣ.
    ΠΟΛΕΜΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΠΡΑΓΜΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ.

    Ο ΠΑΤΤΑΚΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ, ΕΣΚΥΨΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΕΙΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΚΙΝΟ ΤΟ ΓΛΟΙΩΔΕΣ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΕ.
    Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΣΕ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΜΙΑ ΝΤΟΥΦΕΚΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΠΟΥ ΠΑΤΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ.
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.