11/4/10

Εκκολαπτήρια ανομίας



του Γ. Μαρίνου
Αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση που τα άρθρα μου για τα χάλια και τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει το εκπαιδευτικό μας σύστημα ελάχιστες αρνητικές αντιδράσεις προκάλεσαν ορισμένων δασκάλων και καθηγητών της μέσης εκπαίδευσης. Αντίθετα, ενθάρρυναν πολλούς ευαίσθητους και καταπιεσμένους παιδαγωγούς, που είναι ταγμένοι με την ψυχή τους στο ύψιστο λειτούργημά τους, να μου επισημάνουν μερικά από τα όσα δεινά πλήττουν την εκτροχιασθείσα Παιδεία μας. Μία ημέρα πριν από την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία φιλοξενώ (δυστυχώς με περικοπές) κείμενο που μου απέστειλε ο κ. Δημήτρης Χορόσκελης, καθηγητής Κοινωνιολογίας στο 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά:

«Πέρα από τα διάφορα άλλα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, πιστεύω ότι το βασικότερο είναι το θέμα της συμπεριφοράς των μαθητών. Δεν είναι δυνατόν να γίνουν διδασκαλία και μετάδοση της γνώσης όταν απουσιάζουν η απαραίτητη ησυχία και ο σεβασμός των μαθητών προς τους διδάσκοντες. Οταν διορίστηκα, προ δεκαετίας, έμεινα έκπληκτος διαπιστώνοντας ότι από το παλιό σχολείο-στρατώνα (όπου οι μαθητές είχαν μόνο υποχρεώσεις και κανένα δικαίωμα) περάσαμε στο σχολείο-παιδική χαρά (όπου οι μαθητές έχουν μόνο δικαιώματα και σχεδόν καμία υποχρέωση)!

Πιστεύω ότι οι βασικές αιτίες αυτής της απαράδεκτης κατάστασης είναι οι εξής:

1) Η γενικότερη φιλελευθεροποίηση της κοινωνικής ζωήςαπό το 1974 και μετά.

2) Η μετάθεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα φροντιστήρια. Πολλοί μαθητές δεν προσέχουν στο μάθημα του σχολείου επειδή “θα τα κάνουν μετά στο φροντιστήριο”,με αποτέλεσμα να ενοχλούν την ομαλή διεξαγωγή του.

3) Η εισαγωγή του συνδικαλισμού σε χώρους με παιδιά 13-15 ετών. Ολοι γνωρίζουμε ότι στα πενταμελή και στα δεκαπενταμελή μαθητικά συμβούλια εκλέγονται (συχνά με βία και νοθεία) οι χειρότεροι μαθητές,οι οποίοι στη συνέχεια χειραγωγούν τους υπολοίπους, πρωτοστατούν σε καταλήψεις που έχουν ως μοναδικό σκοπό την “ηγετική προβολή” των οργανωτών τους, το χάσιμο μαθημάτωνκαι την καταστροφική εκτόνωση.

4) Η καταστροφική επήρεια της τηλεόρασης. Αποτελεί πλέον κοινό τόπο ότι μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει υποκατασταθεί από την τηλεόραση,η οποία προβάλλει συνεχώς το τρίπτυχο “σεξ- βίαθάνατος”.

5)Η αρνητική εμπειρία των παλαιότερων γενεών από το σχολείο-στρατώνα. Οι σημερινοί γονείς των 40-50 ετών, έχοντας ζήσει την παλιά αυταρχική εκπαίδευση,δεν θέλουν καν να ακούσουν για οποιοδήποτε μέτρο που επιχειρεί να επιβάλει μια στοιχειώδη τάξη στη χαοτική κατάσταση που επικρατεί πλέον στα σχολεία.

6) Η αίσθηση του Ελληνα-γονέα ότι το παιδί του είναι το κέντρο του κόσμου. Αποτέλεσμα αυτής της νοοτροπίας είναι να παίρνουν συστηματικά οι γονείς το μέρος των μαθητών,ακόμη και σε περιπτώσεις που αυτοί έχουν πασιφανώς άδικο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα:τηλεφωνεί η διευθύντρια σε γονέα για να τον ενημερώσει ότι το παιδί του καπνίζεικαι εκείνος απαντάει:“Ε, τι έγινε; Και οι καθηγητές δεν καπνίζουν;”!

Είναι φανερό ότι οι τέσσερις πρώτες παράμετροι του προβλήματος είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν. Πρέπει οι γονείς να πειστούν ότι η παρούσα κατάσταση δεν συμφέρει κανέναν και κυρίως ότι η Παιδεία αρχίζει από το σπίτι. Οταν στέλνουν τα παιδιά τους σε ημιάγρια κατάσταση στο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πλέον το δικαίωμα να κάνουν την παραμικρή παρέμβαση, στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης ελευθερίας και δημοκρατίας,τότε το παιχνίδι είναι χαμένο για όλους.

Νομίζω ότι περιέγραψα το πρόβλημα με τον πλέον σύντομο και περιεκτικό τρόπο προτείνοντας και το βασικό περίγραμμα της αντιμετώπισής του. Είναι πλέον στην αρμοδιότητα της υπουργού Παιδείας ο διαδικαστικός τρόπος εφαρμογής του. Το συγκεκριμένο πρόβλημα απασχολεί πλέον τη συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι από χρονιά σε χρονιά η κατάσταση (δυστυχώς) επιδεινώνεται».

Επ΄ αυτών έχει γνώση και άποψη η κυρία Διαμαντοπούλου;

jmarinos@tovima.gr
tovima.gr

6 σχόλια:

  1. Μα...αν δε γίνονταν όλα αυτά πως θα μπορούσε έπειτα το ΣΥΡΙΖΑ του Alexis να κατεβάζει στο δρόμο 10χρονα και 12χρονα για να πετάνε πέτρες στους αστυνομικούς;

    Η ελληνική οικογένεια ανέχθηκε τον εκβαρβαρισμό των παιδιών της στα πλαίσια κάποιας βλακώδους αντίληψης εκδημοκρατισμού των σχολείων. Οι Έλληνες γονείς πίστεψαν πως το να πετάει πέτρες, αλεύρι και μολότωφ το παιδί τους στους αστυνομικούς είναι σημάδι ότι "συκώθηκε από τον καναπέ" κλπ κλπ.
    Ε σε όλα έρχεται το πλήρωμα του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο μη σεβασμος των μαθητων προς τους διδασκοντες καθηγητες δεν ειναι τιποτε αλλο παρα το αλλοθι για το αποτυχημενο Ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα που μεγαλο μεριδιο ευθυνης εχουν οι διδασκοντες καθηγητες.Ειναι αδιανοητο να ζητα ο καθηγητης νομικο πλαισιο για να μπορεσει να επιβληθει στους μαθητες και οχι να προσπαθησει να τους κερδισει.Οταν καθημερινα ο μαθητης βλεπει ενα καθηγητη ερποντας να προσπαθει να βολευτει,να μην εχει αξιες αλλα να αγεται και να φερεται απο τον καθε διεφθαρμενο πολιτικο και τον ιδιο να προσπαθει να κανει καποιο ιδιαιτερο φροντιστηριο πολλες φορες φθανοντας μεχρι σημειου να παρακαλει μαθητες οχι για να μαθουν αλλα για να τους βαλλει καλο βαθμο τοτε τι σεβασμο να εμπνευσει.Οταν ο ιδιος δεν απαιτει απο την πολιτια να χωρισει την εκπαιδευση απο την θρησκεια ,οταν συμπεριφερεται με δουλικοτητα στους δηθεν ισχυρους, πως απαιτει σεβασμο απο παιδια που βαρεθηκαν να ζουν μεσα στην υποκρισια με πρωταγωνιστες τουςιδιους τους εκπαιδευτικους.Κανενα παιδι δεν ειναι κακοποιο στοιχειο απλα δεν θελουν να σας μοιασουν κυριοι εκπαιδευτικοι!Ποιος καθηγητης σεβεται το λειτουργημα του οταν ο μαθητης φευγει απο το μαθημα του για να εκπαιδευτει στο ιδιο μαθημα του φροντιστηριου!΅Σοβαρευτειτε κυριοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία."

    Ισοκράτης (436 π.Χ-338 π.Χ. )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ολοι τζάμπα μανγκες..... από το νηπιαγωγείο.Τι περιμένετε δηλαδή;; Τα παιδιά συμπεριφέρονται όπως τα μαθαίνουν στην οικογένεια και το δήθεν σχολείο.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγνώμμη αλλά ας μου επιτραπεί να διαφωνήσω με τον "κύριο" Μαρίνο του οποίου η περιπτώση μου θυμίζει υποκριτή ιεροκύρηκα ο οποιός κυρήσει την πενία και την αρετή για τους άλλους αλλά όχι για τον εαύτο του με΄απλά λόγια ΕΝΑΣ ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ!και επειδή δεν μου αρεσεί να "πετώ" χαρακρηρισμούς για την πλάκα μου θα αιτιολογήσω τον χαρακτηρισμό αύτο.
    α) ο εν λογώ κύριος στο επετείακο του αφιερώμα για τα 200 χρόνια για την Γαλλική Επανάσταση (ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ 14/07/1989) εχει γράψει οτι η Γαλλική Επανάσταση ήταν κακή για την Γαλλία χώρις ομώς να δίνει σοβαρά επιχειρήματα για αύτο! (που να τα βρεί άλλωστε?).Όμως την μετά απο μερικά χρόνια είχε το ΘΡΑΣΣΟΣ να κατέλθει στις ευρωεκλογές με την ΝΔ(η οποία ως φιλελεύθερο κόμμα εκφράζει τις ιδέες που προήλθαν από την Γαλλική Επανάσταση)
    β)Όταν εκλεχτήκε στην Ευρωβούλη προσπαθήσε για ένα διαστήμα ΠΑΡΑΝΟΜΑ να παίρνει και την (παχύλη) αντιμήσθια του Ευρωβουλεύτη και τον μισθό του δημοσιογράφου για να παραιτηθεί μονο μετά απο την κατακραυγή που προκάλεσε
    γ)Όντας ευρώβουλευτής διακινούσε ΕΝ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ψεύδεις φήμες οτι τάχα η ΕΕ υποστήριζει την παραμονή του θρησκεύματος στις ταυτότητες
    Άρα έχουμε ενα κύριο ο οποίος α)εκλέκτηκε ευρώβουλεύτης με ένα κόμμα του οποιού την ιδέολογια δεν ασπάζεται,β)ήθελε να παίρνει χρήματα τα οποία δεν δικαιούτο και γ)έλεγε ψέματα.Αν το άθροισμα των α+β+γ δεν είναι ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ αναρώτιεμαι τι ακριβώς είναι!
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
    α) γιατί άραγε ο κύριος Μαρίνος δεν έχει προτείνει ΠΟΤΕ μειώση των μισθών των δημοσιογράφων?
    β)Σαφώς και η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ νοσεί! Αλλά ο ο κύριος Μαρίνος προτείνει ΛΑΘΟΣ ΛΥΣΕΙΣ!
    γ) Εν κατακλείδι για την περιπτώση του κύριου
    ταιριάζει ένα ρητό του Γάλλου φιλοσόφου LaRochefoucauld ("Maximes"): " Οι γέροι είναι καλοί στο να δινούν καλές συμβουλές γιατί δεν έχουν πλέον την δυνατότητα να δίνουν το κακό παράδειγμα"
    Χρήστος Βούλγαρης από Λονδίνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε Χριστος Βούλγαρης από Λονδίνο

    Πως καταφέρνεις ΜΟΝΙΜΩΣ να είσαι εκτός θέματος;
    Βλέπω σου θίξανε τον Ροβεσπίερο και τα υπόλοιπα καθάρματα της γαλλικής επανάστασης και ξεσάλωσες. Έτσι είναι αυτά, το πολύ DEMOKRATIA, ELETERIA DIKAIOSINI βαράει κατακούτελα.

    Άσχετο τι εννοείς με το να προτείνει ο Μαρίνος να μειωθούν οι μισθοί των δημοσιογράφων; Πως θα γινόταν αυτό, όταν όσοι δημοσιογράφοι έχουν παχυλούς μισθούς εργάζονται κατά κύριο λόγο στον ιδιωτικό τομέα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.