16/4/10

Νομικά εργαλεία άμυνας

..O μηχανισμός για το "απευθείας εμπόριο" που οδηγεί στην Ταϊβανοποίηση και στη δημιουργία συνθηκών αναγνώρισης των κατεχομένων ως χωριστής οντότητας, γεγονός που οδηγεί σε λύση διχοτόμησης....

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ-ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ
Εκτός των πολιτικών εργαλείων δράσης, οι Κύπριοι Ευρωβουλευτές, καθώς και η Κυβέρνηση, έχουν μεταξύ άλλων δύο πολιτικά όπλα, με βάση τα όσα ρυθμίζουν οι κανονισμοί του Σώματος. Από τη στιγμή που αμφισβητούν τη νομική βάση του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το εμπόριο μεταξύ ΕΕ - κατερχομένων, τότε:

1. Μπορεί να ζητηθεί γνωμάτευση επί του θέματος από τη Νομική Υπηρεσία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
2. Μπορεί να παραπεμφθεί το θέμα στην Επιτροπή Νομικών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.


Διπλή αμφισβήτηση

Έχει ήδη προγραμματιστεί ότι η έναρξη της συζήτησης για το "απευθείας εμπόριο" θα ανακοινωθεί στην Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τη Δευτέρα το βράδυ, στην Ολομέλεια, που θα πραγματοποιηθεί στο Στρασβούργο. Ο εισηγητής θα ανήκει στην Ομάδα των Φιλελευθέρων. Εάν το θέμα μετατεθεί, κατόπιν αμφισβήτησης της νομικής βάσης του κανονισμού, στην Επιτροπή Νομικών, είναι πιθανό να "παγώσει" μέχρι την έκδοση σχετικής με το θέμα απόφασης. Η αμφισβήτηση που μπορεί να μελετηθεί, είναι σε δύο επίπεδα συναφή μεταξύ τους:

Α. Κακώς γίνεται χρήση του άρθρου 207 (2) που αναφέρεται σε σχέσεις ΕΕ και τρίτων κρατών, καθότι με βάση το πρωτόκολλο 10 εντάχθηκε ολόκληρη η Κύπρος στην ΕΕ, οπότε τα κατεχόμενα ουδόλως είναι τρίτο κράτος.

Β. Είναι αναρμόδια η Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να εξετάσει το θέμα, διότι δεν συνιστά ζήτημα διεθνούς εμπορίου της ΕΕ με τρίτο κράτος, αλλά ζήτημα εσωτερικό της Κυπριακής Δημοκρατίας και ζήτημα εντός της ΕΕ.


Στο πνεύμα του Φερχόιγκεν

Η Κυπριακή Κυβέρνηση και οι Κύπριοι Ευρωβουλευτές επιδιώκουν να συνάψουν συμμαχίες και να κερδίσουν την ανοχή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Εάν, δηλαδή, εμπλακεί το πρόβλημα σε νομικές εντός της Ευρωβουλής διαδικασίες, να μην είναι επίμονη στη θέση της.

Πάντως, στελέχη της Επιτροπής στηρίζουν την επιχειρηματολογία τους σε παλαιότερο έγγραφο του 2005, με εμπνευστή τον τότε Επίτροπο Γκίντερ Φερχόιγκεν, που ισχυριζόταν ότι η Επιτροπή χρησιμοποίησε το άρθρο 133 της Συνθήκης της Νίκαιας ως νομική βάση του κανονισμού, επειδή στα κατεχόμενα έχει ανασταλεί το κοινοτικό κεκτημένο μέχρι τη λύση του Κυπριακού, οπότε οι σχέσεις της ΕΕ με το βόρειο τμήμα της Κύπρου θα πρέπει να ρυθμίζονται ως να είναι υπό ένταξη περιοχή.

Βεβαίως, εξ αφορμής έχει στηθεί ο μηχανισμός για το "απευθείας εμπόριο" που οδηγεί στην Ταϊβανοποίηση και στη δημιουργία συνθηκών αναγνώρισης των κατεχομένων ως χωριστής οντότητας, γεγονός που οδηγεί σε λύση διχοτόμησης. Και επί τούτου είναι που προβάλλεται το πολιτικό επιχείρημα ότι η έγκριση του κανονισμού (ο οποίος, σύμφωνα με την Επιτροπή και τη νέα Συνθήκη της Λισαβόνας, εμπίπτει στη διαδικασία της συναπόφασης) χρειάζεται τη σύμφωνη γνώμη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με πλειοψηφία, και του Συμβουλίου με ειδική πλειοψηφία των 2/3.ΣΗΜΕΡΙΝΗ

H Κύπρος περνάει στην αντεπίθεση
H Κύπρος περνάει στην αντεπίθεση

Συνάντηση με τα κοινοβουλευτικά κόμματα είχε σήμερα ο Μάρκος Κυπριανού με στόχο το συντονισμό των πολιτικών δυνάμεων μετά την αρνητική εξέλιξη που προέκυψε με το θέμα του κανονισμού για το απευθείας εμπορίου.Στόχος είπε ο Υπουργός Εξωτερικών να αντιληφθούν οι Ευρωπαίοι εταίροι μας ότι ο προβληματικός αυτός κανονισμός υποσκάπτει και δυναμιτίζει τις συνομιλίες.Μάλιστα ζήτησε από όλους να περιοριστούν τη δημόσια συζήτηση σχετικά με τις ενέργειες μας, ώστε τα επιχειρήματα μας να αποδώσουν τα μέγιστα, χαιρετίζοντας παράλληλα την ανάληψη πρωτοβουλίας από το Δημοκρατικό Συναγερμό.

Ήδη, ο ίδιος, όπως ανέφερε είχε τηλεφωνική επικοινωνία με Ευρωπαίους συναδέλφους του
Όσον αφορά την έρευνα που έχει διαταχθεί, θα εντοπίσει όπου υπάρχουν ευθύνες με κύριο στόχο να διορθωθούν τα κενά, ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοιες περιπτώσεις.
Την ίδια στιγμή ο ΥΠΕΞ υπέδειξε ότι για τη Λευκωσία σωστή ενημέρωση δεν σημαίνει κοινοποίηση ενός εγγράφου μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, αλλά θα έπρεπε προηγουμένως να υπάρξει διαβούλευση με την Κυπριακή Δημοκρατία.
Μάλιστα άφησε να νοηθεί στο έγγραφο που κοινοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικής μορφής δεν καταγραφόταν και η πρόθεση της Επιτροπής να καταθέσει το εν λόγω έγγραφο στο Ευρωκοινοβούλιο, κάτι το οποίο αποτελεί και αντικείμενο της έρευνας.

Ο κ. Κυπριανού αναφερόμενος στη σύσκεψή του με τους Ευρωβουλευτές και στο εάν υπάρχει πρόσφορο έδαφος η προώθηση του κανονισμού για το απευθείας εμπόριο να σταματήσει σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο κ. Κυπριανού ανέφερε ότι «Το Ευρωκοινοβούλιο είναι ένα αυτόνομο όργανο-θεσμός το οποίο θα πάρει τις αποφάσεις του. Θεωρώ όμως ότι αν γίνουν αντιληπτές οι νομικές, πολιτικές αδυναμίες και η τελείως αρνητική συγκυρία προώθησης αυτού του κανονισμού υπάρχει αυτή η δυνατότητα και η πιθανότητα και αυτός είναι ο στόχος μας. Νομίζω από εδώ και πέρα εφόσον
αρχίζουμε τις ενέργειές μας θα πρέπει να περιορίσουμε όσο γίνεται περισσότερο πλέον τη δημόσια συζήτηση του θέματος», επεσήμανε.

Ο κ. Κυπριανού, χαρακτήρισε μάλιστα νομικά λανθασμένο και πολιτικά απαράδεκτο τον κανονισμό για το απευθείας εμπόριο, ο οποίος όπως είπε δεν συνάδει και με τα συμπεράσματα του Απρίλη του 2004.Ο Υπουργός Εξωτερικών σημείωσε επίσης ότι για την αποτροπή της προώθησης αυτού του κανονισμού η Κυπριακή Δημοκρατία θα κινηθεί σε
επίπεδο των τριών θεσμών της ΕΕ, του Ευρωκοινοβουλίου, του Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να εξηγήσει ξανά τις αδυναμίες και τα προβλήματα που έχει αυτός ο κανονισμός και πως δεν πρέπει να συζητηθεί.

Ο κ. Κυπριανού αναφέρθηκε ακόμα και στην περίοδο που επιλέχθηκε να προωθηθεί ο κανονισμό λέγοντας ότι υποσκάπτει, δυναμιτίζει τις συνομιλίες και μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα έχει σε αυτές η προώθηση αυτού του κανονισμού.

Νικόλας Μαρκαντώνης
sigmalive

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.