20/4/10

Οι Γερμανοί στέλνουν στοιχεία για τα υποβρύχια

Θετικά απάντησαν οι Γερμανοί της Thyssen Group στο αίτημα του Β. Βενιζέλου να περιέλθουν στη διάθεση της ελληνικής κυβέρνησης όλα τα στοιχεία που διαθέτει η γερμανική πλευρά για παράνομο χρηματισμό Ελλήνων αξιωματούχων κατά την προμήθεια των υποβρυχίων τύπου 214.

Το αποκάλυψε χθες ο ίδιος ο υπουργός Αμυνας κατά τη διάρκεια ημερίδας για τη διαφάνεια, που διοργάνωσε η Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς.

Ο Β. Βενιζέλος υποστήριξε ότι «τη διαφθορά τη γεννά είτε το συμφέρον είτε η ανάγκη. Το συμφέρον στα υψηλότερα επίπεδα και η ανάγκη στα χαμηλότερα επίπεδα». Ειδικότερα, τον χώρο των εξοπλισμών τον χαρακτήρισε ως «τομέα γεμάτο καχυποψία», στον οποίο οι περισσότεροι θεωρούν ότι ενδημούν φαινόμενα αδιαφάνειας και διαφθοράς.

Ο υπουργός Αμυνας παραδέχτηκε ότι στον χώρο των εξοπλισμών διαμορφώνεται μια «πολύ περίεργη διαπλοκή μεταξύ εθνικών και διεθνών δικτύων, μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων δικτύων, όπου πρέπει να σπάσουν οι αρμοί του συγκεκριμένου συστήματος».

Ωστόσο, ο Β. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι τα μεγέθη των αμυντικών εξοπλισμών είναι μικρότερα από τον θρύλο τους. Το 2010 διατίθενται 1,8 δισ. ευρώ για την κάλυψη των εξοπλιστικών. Δηλαδή, ποσά που αντιστοιχούν με το 0,7% του ΑΕΠ. Επομένως υπάρχουν άλλοι τομείς, όπως των δημοσίων έργων ή των επενδύσεων στην ενέργεια, που είναι από την άποψη αυτή πολύ πιο ογκώδεις από τον τομέα των εξοπλισμών.

Ο Β. Βενιζέλος εξήγησε στην ημερίδα γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει τα αντισταθμιστικά ωφελήματα. «Τα offset», είπε, «είναι ένας μηχανισμός εισόδου, εξόδου και επανεισόδου κάποιων χρημάτων. Υπάρχει μια γενική σύγχυση μεταξύ πιστωτικών και ονομαστικών αξιών. Δημιουργείται η εντύπωση ότι καταβάλλει η αγορά στελεχών ένα ποσό και αυτό της επιστρέφεται ωσάν να μην υπάρχει όφελος για τον παραγωγό και πωλητή, όλα αυτά στην πραγματικότητα διογκώνουν το κόστος, όλα τα πληρώνει τελικά η γοράστρια χώρα.

Η κυβέρνηση θέλει να μετατρέψει τον μηχανισμό αυτόν σ’ έναν μηχανισμό ολοκληρωμένης βιομηχανικής συνεργασίας, ώστε να ενισχυθεί πραγματικά η ελληνική αμυντική βιομηχανία, να απαλλαγεί από ορισμένες δυσβάσταχτες διαδικασίες και να της δοθεί η δυνατότητα μεταφοράς και παραγωγής τεχνογνωσίας και ένταξής της σε μεγάλα προγράμματα, χωρίς αυτό όμως να μεθοδεύεται με τη μορφή των γνωστών έως τώρα αντισταθμιστικών ωφελημάτων».

Ηδη καταργήθηκαν τα αντισταθμιστικά ωφελήματα στην αγορά των δύο επιπλέον υποβρυχίων, ενώ το ίδιο ανακοινώθηκε και στους Ρώσους από τον ίδιο τον Β. Βενιζέλο στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της διακρατικής συμφωνίας για την προμήθεια των ΒΜΒ-3.

Ο υπουργός Αμυνας αναφέρθηκε και στην απόφαση της κυβέρνησης να διατηρήσει τον Β. Βασιλάκο και τα υπόλοιπα στελέχη που είχε τοποθετήσει η ΝΔ στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών. «Δεν τους αλλάξαμε σκοπίμως, γιατί θέλουμε να σπάσουμε έναν φαύλο κύκλο».
ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣ

Στην έλλειψη της διαφάνειας και στη γιγάντωση της διαφθοράς στην Ελλάδα αποδίδει ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, σε χθεσινή του ομιλία στην ημερίδα της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάς για το «Κράτος και τη Διαφθορά», την αναστολή της προόδου, της ανάπτυξης, της ευημερίας των πολιτών, της διεύρυνσης του κοινωνικού κράτους, της λειτουργίας της δημοκρατίας μας.

«Το χτύπημα της διαφθοράς αποτελεί ανάγκη αλλά και μεγάλη ευκαιρία», τόνισε. «Η κρίση πηγάζει πρωτίστως από την αδιαφάνεια της εξουσίας, του κράτους, του δημόσιου βίου της χώρας, από την πελατειακή αντίληψη που διάβρωσε τα πάντα. Γι’ αυτό πρέπει όλοι να αλλάξουμε συνήθειες, να αλλάξουμε αντιλήψεις, να αλλάξουμε νοοτροπία», υπογράμμισε ο Γ. Παπανδρέου.

«Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής εξετάζει τις δυνατότητες αλλαγής στον νόμο περί ευθύνης υπουργών και στο θέμα της βουλευτικής ασυλίας». Η χώρα δηλώνει γενικευμένη κρίση της οικονομίας, της εθνικής δημοκρατίας και τελικά κρίση δημοσίου ήθους, δήλωσε λίγο νωρίτερα στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς και πρόσθεσε ότι το σημερινό μοντέλο διακυβέρνησης εκτρέφει τη διαφθορά.

«Η Ελλάδα βρίσκεται υπό πίεση, για να συμμαζέψει τα οικονομικά της. Δεν αρκεί να τεθούμε υπό την επιτήρηση ενός διεθνούς οργανισμού για να λυθούν τα προβλήματα, η συστημική διαφθορά αντιμετωπίζεται μόνο με αλλαγή υποδείγματος, αυτό όμως δεν μπορεί να το επιβάλλει ένας διεθνής οργανισμός».

Η καταπολέμησή της απαιτεί πολιτική βούληση, αλλαγή του τρόπου διακυβέρνησης και μηχανισμούς καταστολής, τόνισε στην παρέμβασή του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Βασικό μέσο καταπολέμησης της διαφθοράς, ανάδειξης της διαφάνειας και ευαισθητοποίησης των πολιτών αποτελεί η Γνώση και η Κοινωνικοποίηση της Πληροφορίας, τόνισε στην ομιλία του στην ημερίδα της Διεθνούς Διαφάνειας - Ελλάς με θέμα «Κράτος και Διαφθορά: Δημιουργώντας Συνθήκες Διαφάνειας» ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας. Η διαφθορά είναι το νούμερο ένα οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα της χώρας γι’ αυτό και η Διεθνής Διαφάνεια πρέπει να σταθεί αρωγός στην καταπολέμησή της, ανέφερε ο πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάς Κώστας Μπακούρης κατά την έναρξη της χθεσινής ημερίδας «Κράτος και διαφθορά - Δημιουργώντας συνθήκες διαφάνειας».Στέλλα Κεμανετζή-ΕΘΝΟΣ

Ο κ. Ευ. Βενιζέλος ζητεί έρευνα για τα υποβρύχια-Επιστολή στον πρόεδρο της ThyssenKrupp
Της Δωρας Αντωνιου-Καθημερινή

Εμμεση απάντηση στην κριτική που ασκείται από γερμανικής πλευράς για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις αιτίες που οδήγησαν στην κρίση, αλλά και σαφείς αιχμές για τον ρόλο που έχουν διαδραματίσει μεγάλες γερμανικές εταιρείες σε αυτό, διατυπώνει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, σε επιστολή που απηύθυνε πριν από λίγες ημέρες προς τον εκτελεστικό πρόεδρο της ThyssenKrupp, κ. Κριστόφ Ατζμποντίεν. Η επιστολή αφορά τη διερεύνηση από την Εισαγγελία του Μονάχου της εμπλοκής της εταιρείας Ferrostaal σε παράνομες πληρωμές, δηλαδή σε μίζες, με αποδέκτες Ελληνες κρατικούς αξιωματούχους για τη σύναψη της αρχικής σύμβασης το 2000 για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214. «Είναι εξαιρετικά ενοχλητικό να προκύπτουν διαρκώς προβλήματα τέτοιου είδους συνδεόμενα με την επιχειρηματική παρουσία μεγάλων γερμανικών ομίλων στην Ελλάδα, όπως η Siemens, η ΜΑΝ, η Daimler και τώρα η Ferrostaal», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βενιζέλος, στηλιτεύοντας την πρακτική που αποκαλύπτεται ότι έχει ακολουθηθεί και εξελιχθεί επί πολλά χρόνια σε κανόνα για τη δραστηριοποίηση των μεγάλων γερμανικών εταιρειών στη χώρα μας και σε σχέση με τη σύναψη συμβολαίων με το ελληνικό Δημόσιο.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας γνωστοποιεί στη γερμανική πλευρά ότι με επιστολή του προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δήλωσε την πρόθεση του Ελληνικού Δημοσίου να δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής στην υπό διερεύνηση υπόθεση, καθώς και ότι ζήτησε με την ίδια επιστολή να επιταχυνθεί η διαδικασία της δικαστικής συνδρομής, ώστε οι γερμανικές αρχές να διαβιβάσουν στις αντίστοιχες ελληνικές τάχιστα όλα τα στοιχεία των ερευνών, προκειμένου το υπουργείο Εθνικής Αμυνας να μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου και του Πολεμικού Ναυτικού.

Tο ταχύτερο
Παράλληλα, ζητεί από τον κ. Ατζμποντίεν να ερευνήσει την υπόθεση εντός του ομίλου και να κοινοποιήσει στην ελληνική πλευρά τα στοιχεία που θα προκύψουν. «Θα ήθελα να σας ζητήσω να ανταποκριθείτε στη νομική και ηθική υποχρέωση που έχετε να διερευνήσετε τα στοιχεία του ομίλου σας και να θέσετε υπ’ όψιν μας όλα τα στοιχεία που μπορεί να συνδέονται με τέτοιου είδους διαδικασίες κατά την περίοδο 2000-2009 κατά την οποία υπογράφτηκαν και τέθηκαν σε εφαρμογή οι συμβάσεις των υποβρυχίων», επισημαίνει. Μάλιστα, καλεί τη γερμανική εταιρεία να προβεί στη διερεύνηση άμεσα, πριν από τη σύναψη της λεπτομερούς σύμβασης, που θα εξειδικεύει τους όρους της συμφωνίας πλαίσιο, η οποία υπεγράφη στις 18 Μαρτίου. «Θα σας παρακαλούσα να ανταποκριθείτε στα όσα σας ζητώ το ταχύτερο δυνατό», καταλήγει ο κ. Βενιζέλος, αφού προηγουμένως διευκρινίζει ότι «είναι αυτονόητο ότι όλα αυτά τα θέματα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερου κεφαλαίου του detailed contract που τώρα πρέπει να διαπραγματευτούμε για την εφαρμογή και την ολοκλήρωση του Framework Agreement».

Η εταιρεία Ferrostaal δεν μετέχει πλέον στη σύμβαση για τα υποβρύχια. Ωστόσο, ήταν η εταιρεία που είχε συνάψει την αρχική συμφωνία, το 2000, για την κατασκευή των υποβρυχίων τύπου 214. Οπως είχε αποκαλύψει η «Κ» στα τέλη Μαρτίου, για να αναλάβει το έργο είχε καταβάλει μίζες σε Ελληνες αξιωματούχους. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις καταθέσεις που έγιναν στην Εισαγγελία του Μονάχου, δόθηκαν 10-12 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, όπως προκύπτει από τις έρευνες των γερμανικών αρχών, η εταιρεία, ακολουθώντας το παράδειγμα και άλλων μεγάλων γερμανικών εταιρειών, που έχουν βρεθεί στη δίνη ανάλογων σκανδάλων διεθνώς, σύμφωνα με ενδείξεις, προέβαινε συστηματικά σε χρηματισμό αξιωματούχων σε διάφορες χώρες (Αργεντινή, Πορτογαλία, Πακιστάν, Ελλάδα, Τουρκία), προκειμένου να εξασφαλίσει παραγγελίες για κατασκευή υποβρυχίων. Η έρευνα της Εισαγγελίας του Μονάχου αφορά τέσσερα πρώην στελέχη της εταιρείας στον τομέα πωλήσεων στο εξωτερικό, ενώ δύο μέλη του διοικητικού της συμβουλίου έχουν προφυλακισθεί.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας αναφέρει στην επιστολή του ότι, προκειμένου να αντιμετωπισθούν ανάλογα κρούσματα στο μέλλον, βασικός όρος που θα περιλαμβάνεται σε όλες τις συμβάσεις εφεξής θα είναι η πιστοποίηση μέσω διεθνούς εταιρείας auditing ότι κατά την εκτέλεση της σύμβασης δεν διακινήθηκαν κονδύλια χωρίς κατάλληλα παραστατικά από τις εμπλεκόμενες εταιρείες, ενώ για λόγους διαφάνειας, από τη συμφωνία – πλαίσιο που έχει συναφθεί αποκλείσθηκαν νέα αντισταθμιστικά οφέλη, αλλά και αναπροσαρμογή των τιμών.

8 σχόλια:

  1. KAI NA PAREI TA STOIXEIA O BENIZELOS THA TA XRHSIMOPOIHSEI GIA NA EGBIAZEI AYTOUS POU TON EKBIAZOUN GIA TIS DIKES TOU ENDEXOMENOS AMARTIES H TOU PASOK.
    KAI OXI GIA NA DOTHOUN STHN DHMOSIOTHTA H NA ASKITHOUN DIOKSEIS.
    TOUS EXOUME MATHEI PIA.
    KSEXASAME TIS LISTES TON GIATRON TOU KOLONAKIOU H TON 100 MEGALON EPIXEIRHSEON POU FOROKLEVOUN?
    EIDATE ESEIS KANENA ONOMA H NA ASKITHEI DIOKSH?
    POS EPOMENOS THA TO KANOUN TORA GIA TOUS ...EN REMOULA KAI KLEPSIA SYNADELFOUS TOUS????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ///...Ο Β. Βενιζέλος υποστήριξε ότι «τη διαφθορά τη γεννά είτε το συμφέρον είτε η ανάγκη. Το συμφέρον στα υψηλότερα επίπεδα και η ανάγκη στα χαμηλότερα επίπεδα».///...
    ORAIOS O BENNY !!!
    MAS KANEI KAI KYRHGMA !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η διαφθορά έγινε επιστήμη στην Ελλάδα εξαιτίας της τουρκοκρατίας, όπως και η έλλειψη εμπιστοσύνης στο κράτος.

    Η απορία μου είναι γιατί 200 χρόνια μετά δεν έχουμε αποβάλει αυτή την συνήθεια.

    Τώρα γιατί οι εταιρίες που έχουν το μονοπώλιο στα υποβρύχια πρέπει να λαδώσουν;
    Μήπως για να πληρώσουμε τα υποβρύχια των 400 εκ. ευρώ 600 εκ. ευρώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόνο αν περικυκλώσουν 300 την βουλή μπούν άλλοι 300 μέσα πάρουν και κανένα όπλο και βάλουν σε κανένα κρόταφο και πουν ή κάνετε τώρα νόμους και δίνετε τα λεφτά ή πεθαίνετε ΙΣΩΣ λέω ΙΣΩΣ να γίνει κάτι αλλά και πάλι 300+300 = 600 που να βρεθούν τόσοι πολλά ζητάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χριστινα μη γινεσαι τοσο βιαιη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαχα! ρε χριστίνα αν μπεις στην βουλή ζήτημα να βρεις 4-5 βουλευτές οι υπόλοιποι είναι για καφέδες και ταβέρνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα σε όλους,

    Αγαπητέ ανώνυμε 6:19 εξαρτάται πως εννοείς την βιαιότητα. Οταν στην σημερινή εποχή η ανοχή εκλαμβάνεται ώς ένδειξη βλακείας και δυνατότητας εκμετάλλευσης.
    Όταν η τήρηση των δημοκρατικών (σχετικό είναι αυτό)διαδικασιών που αφορούν τις εκλογές εκλαμβάνεται ως πανηγύρι δοσιλογισμού. Όταν το κόπο των προγόνων μας των γονιών μας τον δικό μας νομίζουν κάποιοι ''γνωστοί άγνωστοι'' ότι μπορούν να τον θεωρούν προσωπική περιουσία.
    Όταν μιλάμε και διεκδικούμαι το αυτονόητο όχι μόνο μας γράφουν αλλά μας περιγελούν και μας αντιμετωπίζουν το λιγότερο σαν άτομα με μηδενικό δείκτη νοημοσύνης.
    Θεωρώ ότι είναι πολύ μικρή η αντίδραση μου εφόσον περιορίζεται στο να είναι γραπτή. Την βιαιότητα του κόσμου θα την δούμε στις επόμενες εβδομάδες στους επόμενους μήνες ...Νομίζω

    Ανώνυμε 12:48 το κανονίζεις και μπαίνεις όταν μιλάνε για τις παροχές των βουλευτών, τις αυξήσεις και τα αυτοκίνητα τα καινούργια που θα πάρουν.
    Εκεί όχι μόνο θα είναι όλοι αλλά θα έχουν κουβαλήσει και το σόι τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.