19/4/10

Η "αναβάθμιση" της Παιδείας...


της Ελίνας Γαληνού
Η κατάταση όπως εξελίσσεται καθημερινά, μας δηλώνει απερίφραστα μια αλήθεια. Οτι οι προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης, δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα στο ελάχιστο. Οσον αφορά το θέμα της Οικονομίας, το έχουμε πλέον πάρει απόφαση...Βεβαίως, αν και δεν ευσταθεί διόλου η δικαιολογία των κυβερνώντων κατά την οποία "αγνοούσαν παντελώς την κατάσταση" και διό, έταζαν λαγούς με πετραχήλια στον κόσμο, θα μπορούσε ωστόσο να θεωρηθεί ότι το οικονομικό μας πρόβλημα επηρεάζεται κατά πολύ από την γενικότερη οικονομική κρίση...Ομως τι σχέση έχει αυτό με τις λοιπές επιλογές της κυβέρνησης όσον αφορά άλλα θέματα;
Ας δούμε το θέμα της Παιδείας που αναφύεται τώρα μέσω της "πολλά υποσχόμενης" εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία επρόκειτο να αλλάξει ριζικά τα θεμέλια της Ελληνικής Παιδείας και να την αναβαθμίσει "όπως μας αξίζει..". Κατ΄αρχήν, η ώρα και η στιγμή που επέλεξε η υπουργός να εξαγγείλει το πρόγραμμα αλλαγών, δεν ήταν η καλύτερη. Θα μου πείτε, ο κάθε νέος υπουργός θέλει να παρουσιάσει έργο. Εντάξει, αλλά να σταθμίζονται και οι συγκυρίες όμως. Διότι αυτήν την στιγμή, οι εκπαιδευτικοί των οποίων τα συμφέροντα θίγονται άμεσα, ετοιμάζονται να κατέβουν σε απεργία εν μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων, θέτοντας υπό την ομηρεία τους χιλιάδες μαθητές και παρατείνοντας την αγωνία τους. Είναι ευνόητες οι επιπτώσεις από την οργή που θα προκληθεί. Εστω, θα δούμε πώς θα εξελιχθεί η δημόσια διαβούλευση επ΄αυτού...
Κατά τα άλλα, η βαθμολογία που ορίστηκε για την είσοδο στα ΑΕΙ φέτος, ορίζει την κατάργηση της βάσης του "10", ως αντιπαιδαγωγικό σύστημα! Καταργείται δηλαδή το σύστημα βαθμολόγησης το οποίο αποσκοπούσε να ξεχωρίζει ποιός είναι ικανός και καταρτισμένος ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας Ανώτατης Σχολής...Ο βαθμός απ΄ότι γνωρίζουμε, είναι για όλα τα κράτη του κόσμου, ένα μέσο αξιολόγησης του επιπέδου γνώσεων και πνευματικών ικανοτήτων ενός μαθητή. Η βαθμολογία του μαθητή δείχνει αν αυτός είναι έτοιμος να δεχτεί ανώτερες γνώσεις. Ανέκαθεν οι εξετάσεις έκριναν τον ικανό και μελετηρό ώστε να αξιολογηθεί η δυνατότητα προαγωγής του σε μια ανώτερη εκπαιδευτική κλίμακα. Πώς θα γνωρίζουμε λοιπόν αν ο μαθητής ο οποίος βάσει του σημερινού συστήματος το οποίο καταργεί τη βάση "10", είναι σε θέση να παρακολουθήσει Πανεπιστημιακού επιπέδου μαθήματα; Η κατάργηση της βάσης, ίσως να χαροποιεί πολλούς κακούς μαθητές για ευνόητους λόγους βέβαια. Διότι αυτοί θα θεωρούν ότι ωφελούνται εφ΄όσον μπορούν να εισέλθουν στα ΑΕΙ με επιδόσεις της τάξης του "2" ή του"5"! Αν είναι δυνατόν όμως να βρεθούν και οι αγράμματοι, ακόμα και σε Πανεπιστημιακές Σχολές χαμηλών απαιτήσεων. Αν είναι δυνατόν να θεωρείται ισορροπημένο ένα σύστημα που εξισώνει τους καλούς μαθητές με τους αδιάβαστους... Περί αναβάθμισης της Παιδείας μιλάμε μετά, ή περί ραγδαίας υποβάθμισης;

7 σχόλια:

  1. Η βάση του 10 είναι ασήμαντο πρόβλημα.

    Το σημαντικό είναι να δώσουν όλες οι σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τα στατιστικά τους και να μας εξηγήσουν πως με περνάνε με βάση το 15 σε μία σχολή και παίρνουν πτυχίο μόνο το 50% σε 6-7 χρόνια αντί για 4, ενώ σε άλλες με βάση το 15 παίρνουν πτυχίο το 80% σε 4 χρόνια. Και στην Αγγλία και Βουλγαρία και Ρουμανία και σε άλλες χώρες παίρνουν όλοι πτυχίο στην ώρα τους, αφού διώχνουν στο πρώτο εξάμηνο όσους δεν «παίρνουν τα γράμματα».

    Σκοπός σήμερα δεν είναι να σπουδάσης.
    Σκοπός είναι να μην χάσεις μερικά χρόνια(+50% του κανονικού) της ζωής σου σε κάτι άχρηστο και επιπλέον να πετάξεις πολλά χρήματα για το τίποτα.
    Μερικές φορές είναι καλύτερο να αγοράσεις πρόβατα παρά να σπουδάσεις. Και πότε και ποιος πρέπει να το κάνει αυτό το λένε τα στατιστικά.

    Όποιος θέλει να σπουδάσει πρέπει να επισκεφτεί τις σχολές που θα δηλώσει και να μάθει το ανεπίσημο ποσοστό αυτών που τελειώνουν στην ώρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προσωπικά, περισσότερο από την βάση του 10 με ενοχλεί ότι είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης, στην οποία ισχύει το παρανοϊκό σύστημα:
    Οι καθηγητές του Λυκείου να βαθμολογούν τους υποψήφιους φοιτητές για τα ΑΕΙ

    Αν θέλαμε καλύτερη παιδεία έπρεπε να καταργηθούν οι πανελλαδικές
    και να δίνουν τα παιδιά εσωτερικές εξετάσεις.
    (κάτι που θα ήταν η ταφόπλακα για τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία)

    Όταν έδωσα εγώ δεν υπήρχε η βάση του 10. Και φαίνεται νομίζω ότι δεν είμαι αγράμματη. Και νομίζω ότι τουλάχιστον γνωρίζω σαφώς καλύτερα ελληνικά από απόφοιτους ιδιωτικών σχολών. Που δεν κατάφεραν να πιάσουν ούτε το 2 και το 5 που απαιτείται για κάποια ΤΕΙ.

    Και το λέω αυτό γιατί έχω την αίσθηση ότι όλοι θέλουμε καλύτερα Πανεπιστήμια αλλά ως υπερβολικά καχύποπτη υποψιάζομαι ότι πάντοτε πίσω κρύβονται ίσως και συμφέροντα ιδιωτικών σχολών :)

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς Galia
    Οντως! Η αξιολόγηση υποψήφιων ΑΕΙ θα έπρεπε να γίνεται με την βασική συμμετοχή καθηγητών ΑΕΙ.
    Ισως το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η βάση 10, αλλά είναι εξωφρενικό! Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδεια για τα Ελληνοπουλα δεν μπορει να υπαρχει γιατι οι ιδιοι οι ιθυνοντες στερουνται παιδειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητή κυρία Γαληνού,

    έχετε απόλυτο δίκιο.
    Και δεν είναι το μόνο εξωφρενικό. Εδώ έχουμε Υπουργό Παιδείας, μια πολιτικό μηχανικό.
    Θα μου πείτε ότι έχει μια εκπαιδευτική εμπειρία, αφού από τα 22-23 της (αν θυμάμαι καλά) δίδασκε στο ΤΕΙ Κοζάνης.
    Κάτι που με κάνει να σκέφτομαι ότι υπάρχουν κάποιες σχολές στην Ελλάδα που λειτουργούν μόνο και μόνο για να διδάσκουν κάποιοι εκλεκτοί του συστήματος.

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και η διάλυση προχωράει...
    Κάτω από τη βάση - πάση θεού.
    Και στο τέλος μηδέν εις το πηλίκιο.
    Πάμε! (let's go)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έτσι όπως ξεκινάει τουλάχιστον, επαναλαμβάνει τα ίδια ίσως και περισσότερα λάθη από όλες τις προηγούμενες. Διότι δεν αντιμετωπίζει ορθολογικά τις παθογένειες του συστήματος, αλλά τις ανακυκλώνει. Αλλη μια από τα ίδια δηλαδή και ...κουβέντα για τις "καυτές πατάτες" μην ενοχληθούν οι κομματικές νοοτροπίες. Θα επανέλθουμε όμως στο θέμα με άλλα άρθρα. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.